globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Za studena nestartuje
25.12.2015 v 19:06
Ahoj, již dlouhou dobu se potýkám s problémem, že mi motorka nestartuje za studena. Svíčky jsem měnil nejmíň krát. Někdy jsem třeba 1 svíčku (jsou tam 2) nahřál autogenem namontoval a chytlo to. Pak se motor po ježdění zahřál a i když zchladl tak to nastartovalo. Pak to chvíli stálo (asi týden) a už to zas nestartovalo. Je něco špatně v karburátoru? Nebo co? Díky :)

1 reakcí na tento příspěvek Za studena nestartuje

25.12.2015 v 19:57 | Nahoru | #1
Že by nefungující sytič? Po delším stání může být problém s dopravou paliva.Mě některé KLR stávkovali do delší odstávce (cca 3 týdny)taky.Proč,to jsem nikdy nezjistil...

Za studena nestartuje

25.12.2015 v 20:39 | Nahoru | #2
jednoválec s karbcem potřebuje speciální přístup , zkus moje kouzla:

1) když budeš dojíždět dom, a víc jak den bo dva nepojedeš, vypni kohoutem benzín třeba kilák před dojezdem, nebo před startem po těch více dnech stání vypusť benzín z karbce (šroubek na spodku karbce), ať startuješ na čerstvý. z té dnešní sračky se totiž rychle odpaří lehké (snadno zápalné) složky benzínu, a povinně přidávaný líh pohlcuje vzdušnou vlhkost, takže po x dnech startu na "starý" benzín ti navlhne svíčka, a jsi v háji. Pokud byl karbec bez benzínu, a napouštíš čerstvý, párkrát lehce klepni třeba rukojetí šroubováku na karbec, ať plovák nezůstane "přilepený" dole, a nechčije benzín přepadem

2) každá máša, starší obvzlášť, potřebuje svůj osobní přístup při startování. 25 let staré XT600 startuje na 3/4 sytiče a +- 15-20% plynu, jak začne startér točit, ubírám sytič a přidávám plyn. Husa TE 610 zase chce dvakrát dupnout bez jiskry na plný sytič, potom s el. hned chytne na plný sytič, na plyn nesahám. Aprilka ETX 350 zase chce dvakrát dupnout bez el. na plný sytič, potom s el. bez sytiče a 20% plynu chytá hned. u čínských endur 125 a 200 to zase chce plný sytič (klapka na karbci) a 15-20% plynu současně, potom držet plynem.

Prostě musíš přijít na systém, který tvoje motorka chce. Jednoduchá kontrola, jestli ti funguje sytičový okruh je tuten: motorka zahřátá, prdlá na volnoběh, jak začneš přidávat sytič, motka hned začne chcípat. a pochopitelně dobrá svíčka, kabel a fajfka. a štelovatelné věci na karbci v nějakém základním nastavení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za studena nestartuje

25.12.2015 v 20:47 | Nahoru | #3
Anti> A jak zjistím že je špatný?

Za studena nestartuje

25.12.2015 v 20:48 | Nahoru | #4
asi by to chtělo změřit tlaky.......

Za studena nestartuje

25.12.2015 v 21:21 | Nahoru | #5
Čau. Zkusil bych nějak částečně ucpat sání abys obohatil směs, když to nastartuje tak je to sytič. :D. Ale myslím, že u starších motorek je to částečně normální že se jim prostě nechce u té mé po delším stání taky trvá než se rozkašle k životu

Za studena nestartuje

25.12.2015 v 21:21 | Nahoru | #6
Také jsem řešil u tehle motorky studené starty a neúspěšně.
Snad 20x přeštelovanej karbec a nic. v létě pohoda.
Najlepší je 15 minut před odjezdem vrazit pod motor spirálový
Přímotop a pak chytí na drc a je po problému.

(reakce na) Za studena nestartuje

25.12.2015 v 22:04 | Nahoru | #7

Radek14 píše: Anti> A jak zjistím že je špatný?


Buď jak píše kolega pode mnou,nebo prostě kontrolou.Pokud je všechno průchodné tak to musí jít...

1 reakcí na tento příspěvek Za studena nestartuje

26.12.2015 v 08:28 | Nahoru | #8
Proste "stara"motorka chce superindividualni pristup. Ja to nakonec u svejch 2T veteranu - po mnoha neuspesnejch cisteni a nastavovani karburace a elektriky - zacal resit vrtackou [a la startivaci vozejk]. Nasadim, pripravim si spric trochy benzinu na striknuti do airfiltru, spuatim, spricnu a ono zablafe! Nez morit starter nebo nohu - tohle se mi jevi jako ideal.
Hodne zdaru a PF 2016

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za studena nestartuje

26.12.2015 v 08:50 | Nahoru | #9
sered> Na menší 2T se to dá,ja takhle probouzím k životu pily a křoviňáky když řeším problém,ale zkus to u 650 jednoválce.Něco povolí,ale komprese to nebude

DR650 není zas tak staré,aby by správném nastavení dělalo problémy.Na oživení lze zkusit více triků popsaných zde.Stříknutí "start hilfe" nebo benzínu do sání,přicpání sání ideálně hned za karburátorem,ohřátím válce.
Mám kamaráda co měl několik let DR600,nevím jestli to má stejné karburátory.Pomáhal si akcelerační pumpičkou.Já tu měl jednu DR600 na opravu,ale radši jsem ji roztláčel,se startpákou to neumím.
V případě problémů se krom vzpomínaného okruhu sytiče můžeš podívat třeba na dekompresor jestli nezavírá pozdě,hladinu karburátoru,trysky.Pokud je vše v pořádku,dá se pomoci třeba o něco větší tryskou,nebo si prostě odbýt tu speciální startovací proceduru.Kamarád měl Monstera 900.Motor šel jak hodinky,startoval na brnk,ale jak se nechal víc jak cca 14 dní,vyžadoval autobaterii jako pomocný zdroj a několik dávek "start hife" do sání než se rozběhl.Zkoušeli se různé obřady před odstávkou,nic nebylo platné.

(reakce na) Za studena nestartuje

26.12.2015 v 09:46 | Nahoru | #10
Anti> u vetsich motorek opravdu helfnr startovaci vozejk typu start SS - autobaterka, elektromotor, dve rolny.....
Kdysi se tu resil dekompresor, to by mu mohlo taky helfnout:
dekompresor

Za studena nestartuje

26.12.2015 v 14:07 | Nahoru | #11
mě taky stavkuje když dlouho stojí-pomáhá ji čichnout si třeba čističe brzd do sání-pak jde hned)) :D . Jinak taky bych to viděl na ten benzín-dělá mě to i skutr který jinak startuje bez problému. ....a pila taky,prostě všechno s karbecem

Za studena nestartuje

26.12.2015 v 14:59 | Nahoru | #12
Přečti si toto, ale dělej vše opačně.
http://www.motorkari.cz/tema/?t=182438

Za studena nestartuje

27.12.2015 v 11:45 | Nahoru | #13
Mám úplně stejný problém se Suzuki GN 250. V létě jak ji vytáhnu z garáže po více jak 3 dnech tak ji nenastartuji. Stačí ji nechat ale tak hodinu na sluníčku a nastartuji. Ještě zkusím , jak tu hoši psali před ukončením jízdy vyjet všechen benzín z karburátoru . A pak před další jízdou napustit karbec čerstvým benzínem a zkusit startovat. Jinaki všechny pokusy co přicházejí v úvahu jsem již odzkoušel a neúspěšně.

Za studena nestartuje

8.1.2016 v 11:33 | Nahoru | #14
Takto "spatra" popsané se na to nedá moc dobře odpovědět, nicméně bych zkusil následující:

1) karbec ven - kontrola všech "o" kroužků, jestli nejsou ojeté (pokud ano, vyměnit), kontrola uzavíracího ventilu paliva, profoukat komplet rozebraný karbec řádně kompresorem, kontrola membrány a vše porovnat s původními výkresy (jestli není zkrácená přítlačná pružinka nad membránou a pod.. Překontrolovat rovnost víčka membrány, pokud je prohnuté, srovnat. Správně nastavit hladinu (je to tady hezky popsáno, ev, na dr650.com najdeš taky návod)
2) když je karbec dole, kontrola všech spojů na difuzoru a před karbecem (jestli nesaje falešný Wind
3) správná péče o filtr Windu
4) kontrola a seřízení dekompresoru
5) pokud není závada odstraněna, a máš svíčky a kabely ready, tak vytáhnout zapalovací jednotku (CDI) a zkusit ji zahřát na cca 35 - 40 st. (dostatečně dlouho, aby se prohřála celá) ale ne přímo na topení, když už, tak nad ně, ať se nepoškodí, po zahřátí nasadit a zkusit nastartovat

Až uděláš tohle všechno, tak napiš, jestli pomohlo.

Mnoho zdaru, Lukáš

Za studena nestartuje

10.1.2016 v 07:38 | Nahoru | #15
Tak to já mám trochu jiný problém studená jak fík na první šlápnutí xl600r. Ale jakmile se ohřeje tak je to horší a nechce se jej a já po chvilce nemám sil tak musím počkat až trochu ochladne a jede,přeci jen mám 70kg a kick start dá zabrat
První bych šel po karburátoru a sání.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE FerryUltra 13 28.10.2022 v 16:12 Drakl
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist