globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Ahoj. Jen si chci vysondovat jestli s tím má někdo zkušenost Chtěl bych na svou Hondu VTR 1000 F po skončení životnosti řetězové sady při výměně za novou použít větší sekundární kolečko a menší rozetu a samozřejmě nový řetěz . Mělo by to být více do "rychlosti" respektive při vyšší rychlosti méně otáček na motoru tudíž i menší "spotřeba" sice o něco méně síly, ale na VTR by to tak znát být nemělo Díky za názory anebo rovnou zkušenosti

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 11:59 | Nahoru | #151

CAG píše: viz.zde



to je ale pěkná hračka, díky za ní, a částečně potvrzuje to co jsem psal, při 15/43 je tam přesnej překryv na 4,5 a u 16-45 v podstatě taky. Když teda pominu že křivka výkonu moc nesedí, ale pro ilustraci výborný.

16/43 červená, zelená origo







16/45, pro 15/43 by to nebylo vidět tak dobře ...





honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 12:20 | Nahoru | #152
s tim variatorem - kdysi jsem mel káru s variatorem ... prevod byl rizenej elektonicky , cize ne mechanicky jako odstredivyma valeckama jako na skutrech

kdyz se dal plyn na podlahu tak rucicka otackomeru "zaparkovala" na cisle max vykonu motoru a ani se nehla az do dosazeni maximalky.
pokud slo o jizdu do dlouheho mirneho kopce ustalenou rychlosti , rucicka otackomeru pozvolna zkousela padat co nejnize to bylo mozne , kde jeste motor ma silu utahnout auto do kopca , ale zaroven nemusi davat bohatsi smes nebo vice smesi nez by bylo nutne... naladeni na nizkou spotrebu
U malejch skurtu je to jine , ty tocej vysoke otacky porad i pri jizde z kopca s minimem plynu, tocak a vykon maji ve vysokych tockach

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 16:56 | Nahoru | #153
Pěkně podrobné rady, zkusím se tady rovnou zeptat snad Milda46 nebude protestovat. Mám TDM 900, převod 16/42, pokud chci držet předpisových 90 km/hod tak na 6ku to je ucukaný. Řeším zvýšením rychlosti na100-110 a je to ok, nebo podřadit na 5ku (jedu 90) a je to taky ok. V létě plánujeme dovolenou a tam se mi nechce jezdit víc než je povoleno ale taky nechci jet celou dovču na 5ku. Budu objednávat řetězovou sadu a Vás žádám o radu jestli dát 15/42 nebo 16/44. Neřeším spotřebu ani krouťák, jenom to cukání. Pojedem na mašině dva a naložený kufry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 17:03 | Nahoru | #154
pazourek> 15/42 je změna zhruba 7%, 16/44 asi tak 5%. Já bych zkusil asi ten pastorek, dá se to dát i do toho odkazu od CAG a vychází mi to smysluplněji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 17:36 | Nahoru | #155
Stev> tipoval jsem to taky na ten pastorek, nehledě na to že si můžu koupit i 16ti zubové které vychází levněji než rozeta. Pokud budu spokojen , nechám tam tu 15ku i na domácí ježdění. Dík

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 19:11 | Nahoru | #156
Takové hezké téma to mohlo být a pár jedinců myslících si, že rozumí strojařině to tu zakurvilo.

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 21:23 | Nahoru | #157
Já se hrozně omlouvám...opravdu upřímně ... chci to tu totálně zakurvit...
Chtěl bych Johnyho S08 obvinit ze zabití z nedbalosti...po vzoru inspektora Clouseau je mou svatou povinností řidiče Johnyho S08 obvinit ze zabití z nedbalosti, když svou neznalostí zavinil usmrcení řidiče t_freedoma při své jízdě na svém motocyklu HD sportster. viz. příspěvek
Výše jmenovaný svým nevhodným způsobem řízení způsobil při předjíždění "tatry s vlekem" zranění neslučitelná se životem řidiči t_freedomovi. Tomu šlo předejít vhodnějším využitím potenciálu pohonné jednotky.
JohnyS08 špatně odhadl potenciál svého motoru a při jízdě na 3000rpm na 5. rychl. stupeň řadil/podřazoval mimo spektrum nejvyššího točivého momentu.
Jeho polehčující okolností by mohlo být, že mu při jeho neznalosti využití pohonné jednotky, nemohla pomoci jednotka s proměnným nastavením převodu.
... dost parafáze Johnyho vtipného přispěvku.
To co jsi dokázal příspěvek není to, že vyždímeš více síly i mimo maximum točivého momentu, ale to,že vhodným zpřevodováním do extrému dokážeš na výstupu dostat větší sílu ...a to přímou úměrou převodu.

Věř(Johny), že jsem dlouho přemýšlel nad zadáním toho příkladu. A nejde mi ani tak o poměřování "péra" jako o faktickýmu dobrání k realitě.

Není to tak, že jedeš konstantní rychlostí a podřazuješ dle převodů - resp. ano, to je reál ale závislý na odstupňování převodovky a ne toho co je schopen poskytnout motor.
Tedy odečetl jsem špičku točivého momentu (3700rpm/112Nm) a pro maximum výkonu (6400rpm/90Nm)
následoval jsem nejdřív tvoje řazení a pak každej kvalt posadil na obě maxima ...výkonu i krouťáku. Přemýšlím jestli si to neohejbám pro sebe a příjde mi to jako objektivní.
Stále si dovoluju tvrdit, že motor bude podávat maximální akceleraci při maximu točivého momentu ... takže pokud nastavíme plynulou změnu převodu na tyto otáčky dostaneme jak na výstupu převodovky tak na kole největší sílu z celého spektra otáček.
...a tabulka je níže ...







nejde mi už fakt o hecování, ale chtěl bych mít jasno

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 21:38 | Nahoru | #158
t_freedom> koukni na tenhle link - když najedeš na křivku napíše to otáčky a moment na kole - a zjistíš že nejrychleji na haryku pojedeš když budeš řadit u omezovače. A buď rád že ses mohl něco přiučit





1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 22:37 | Nahoru | #159
Stev> Mno já teda nevím jestli čtu něco blbě, ale dal jsem si toho Haryka co tam máš ty a vidím, že největší moment na kole je v oblasti největšího kroutícího momentu motoru a to na kterýkoli kvalt. Konkrétně např. na 3 kvalt:
@3500 RPM, 1855 Nm na kole, zrychlení 5.07m/s2
@5750 RPM, 1361 Nm na kole, zrychlení 2.72m/s2

A to se opakuje na každý kvalt, z toho grafu je to jasně vidět. Tak čtu něco blbě, nebo jsi mimo ? :)

E: překlep

Naposledy editováno 22.12.2015 22:40:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 22:54 | Nahoru | #160
Attim> tak já napíšu jinými slovy to co už Johny na začátku. Jedeš na dvojku a největšího zrychlení dosahuješ v 3500 tis kdy tam máš 2500 nm. A co teď, přeradíš na trojku a spadneš rovnou na 2500 tis a 1300 nm, nebo ve 4500 kdy tam máš 2200 nm a spadneš na 3500 a 1800 nm, nebo to dotočíš na 5800 kdy tam máš 1800 nm a přejdeš na 4300 a 1700 nm?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 23:05 | Nahoru | #161
Stev> jasně chápu kam míříš. Pro maximální zrychlení motocyklu jako celku je nutné po co nejdelší dobu zůstat v oblasti max. Nm motoru (a potažmo zadního kola). Z tebou udaných možností bych tedy řadil ve 4500rpm a spadnul tedy na 3500rpm na trojku do oblasti max. kroutícího momentu.
Což tedy vyvrací tvou tezi řadit u omezovače...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 23:10 | Nahoru | #162
Attim> spadnul bys na oblast max nm na trojku, coz je porad min nez co si tam mel v tu chvili na dvojku, a to trva az do cervenyho. Konkretne by ses v tu chvili obral o 400 nm.

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 23:34 | Nahoru | #163
Stev> yep, v tomto kontextu ano, máš pravdu. To nevyvrací fakt, že v rámci kvaltu platí, že největší zrychlení je v oblasti největšího kroutícího momentu motoru; v kombinaci se změnou převodů ale souhlasím, že je to tak, jak píšeš (vycházím z toho grafu)

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 03:59 | Nahoru | #164
Fidouš.> "Ještě, že tohle všechno nevím a řídím se jen pocitem a získanými zkušenostmi. Mít tyhle znalosti, tak mě snad ani nebaví jezdit, protože bych furt přemítal, zda je to teoreticky správně. "

100%

Naposledy editováno 23.12.2015 04:02:49

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 09:58 | Nahoru | #165
Mě už taky seplo to, že chcete ždímat nižší převod s větší silou vždy až do konce, protože ten další logicky na kole bude mít vždy nižší sílu ve svým poměru k předešlýmu...
Stále mi ale vrtá hlavou...proč by variátor měl měnit plynule převod v bodě max. výkonu, když tam je síla menší.

a podotýkám, že nehecuju... jen chci mít jasno...

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 10:05 | Nahoru | #166

t_freedom píše: Mě už taky seplo to, že chcete ždímat nižší převod s větší silou vždy až do konce, protože ten další logicky na kole bude mít vždy nižší sílu ve svým poměru k předešlýmu...
Stále mi ale vrtá hlavou...proč by variátor měl měnit plynule převod v bodě max. výkonu, když tam je síla menší.

a podotýkám, že nehecuju... jen chci mít jasno...



Jsem rad, ze uz vis jak jsme to mysleli. Vim ze tomu rozumis a samozrejme mas pravdu s tim ze nejvetsi zrychleni pri jedne rychlosti je jak rikas...proto to nebylo ryti do tebe, ale jen snaha najit spolecnou rec - dospet k tomu "sepnuti"

Ad ten variator, je to v podstate o tom samem - v otackach max vykonu nebude mit motor nejvetsi "silu" ale budou vyssi otacky - coz umozni variatoru nastavit vyssi prevodovej pomer a ve vysledku to bude mit na kole vetsi moment - stejne jako kdybys drtil motor do bezvedomi na nizsi kvalt v tom predchozim pripade...
Samo jde jen o nastaveni variatoru na max mozne zrychleni, s efektivitou to nema moc spolecneho...

Naposledy editováno 23.12.2015 10:06:20

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 10:17 | Nahoru | #167
Protože se zde stále opakují dotazy, tak ještě další vysvětlení, proč tomu tak je.

Pro zrychlení jakékoliv věci je potřeba energie. Čím více máme energie, tím více můžeme věc urychlit.
Převodovka je věc, do které jde energie a stejná z ní vychází. (nebudu teď pro zjednodušení počítat ztráty)
Tato energie je kroutící moment dodaný v otáčkách.To je výkon. Nejvíce energie produkuje motor při maximálním výkonu.
Pokud tedy snížím energii na vstupu převodovky(třeba že pojedu na nejvyšší kroutící moment motoru), tak se mi stejně sníží energie na výstupu.
Díky převodovce si můžeme směňovat kroutící moment za otáčky či naopak. Dohromady to vždy bude stejná hodnota energie.
Proto např. pro variátor a nejvyšší zrychlení motorky je potřeba nejvyšší výkon motoru.

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 10:27 | Nahoru | #168
Andel: F=m.a - kde tam vidis energii?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 11:17 | Nahoru | #169

assassin píše: Andel: F=m.a - kde tam vidis energii?



Já jí tam vidím. A ty snad také? Já totiž nepředpokládám, že motorka bude při zrychlování stát na místě.

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 12:26 | Nahoru | #170
borci vy jste se zasekli v tech Nm a sílach

predevsim bych rekl ze vystupem z motoru je výkon , coz je prace za urcity cas. kolik motor da Nm pri max dodavce smesi pri urcitych otackach je spise dane kontstrukci motoru -delka kliky, vrtani, kompresni pomer, spalovaci tlaky. Nm je síla , a ta s rostoucima otackama klikove kridele podle vzrustajici efektivity spalovani vzrusta , pak dosahne sveho maxima a pak klesa. Otacky motoru jako celku slale vzrustaji, nez dojdou ke svemu maximu , kde dale uz nevzrustaji.
Výkon motoru tim tedy neustale narustá , az k hodnote max vykonu , pak v techto otackach zacne prevazovat vliv neefektivni prace - a vykon mirne klesa a pak je zaskrcen omezovacem.
analogicky mlynske kolo muze mit treba tisice Nm , ale tim ze se otoci 2x za minutu , tak bude mit celkem hovno vykon.
Motory v soucasnosti jsou elektronicky omezeny , aby pokles sily motoru v neefektivnim rezimu /otacky v cervenem poli/ byl proste hranicne omezeny.

pro akceleraci potrebujeme ale vykon motoru dostat na kola pres prevody. Nmetry v tomhle pripade nejsou relevantni , protoze samosebou na 1.rychlostni stupen budou mnohem vetsi , nez na ostatnich , ale taky kolo se bude tocit o mnoho pomaleji.Co vsak zustava je vykon na kole ,a ten je na kole vyssi pri vyssich otackach ve kolem maxima , nez v otackach kolem max kroutaku.

Naposledy editováno 23.12.2015 12:36:42

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 12:38 | Nahoru | #171

Kuges píše: analogicky mlynske kolo muze mit treba tisice Nm , ale tim ze se otoci 2x za minutu , tak bude mit celkem hovno vykon.
Motory v soucasnosti jsou elektronicky omezeny , aby pokles sily motoru v neefektivnim rezimu /otacky v cervenem poli/ byl proste hranicne omezeny.

pro akceleraci potrebujeme ale vykon motoru dostat na kola pres prevody. Nmetry v tomhle pripade nejsou relevantni , protoze samosebou na 1.rychlostni stupen budou mnohem vetsi , nez na ostatnich , ale taky kolo se bude tocit o mnoho pomaleji.Co vsak zustava je vykon na kole a ten je na kole vyssi pri vyssich otackach motoru



- to mlýnský kolo bude mít výkon přímo úměrnej hodnotě krouťáku a otáček, taky bys z něj vhodným zpřevodováním mohl dostat slušnou rychlost.

- pokud budeš chcít zrychlit třeba z 0-40, tak je ten převod velmi relevatní, protože nejrychlejc by ses tam dostal na jedničku, analogicky s dalšíma převodama a větší rychlostí. A řekl bych že na kola přes převody potřebuješ dostat právě ten krouťák, a to jak rychle potom pojedeš je právě výkon, vyplývá to přímo ze vzorce výkon = otáčky x krouťák

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 12:45 | Nahoru | #172
obecne motory v silnych motorkach pro zabavu jsou kontruovany spise pro pozitek , tedy pro vykon, nikoliv na efektivitu. proto maj i kroutak posunuty do vyssich otacek.
oproti autum, kde prevlada max efektivita.

naproti tomu Hildo na svym selfmade stroji ve videu si to spocital pekne. Dlouhozdvihove motory jsou velice efektivni ,maj hodne Nm ale nedosahuji vysokych otacek. /prave kvuli te efektivite/ .proto vhodnou zmenou prevodu a odhozenim par kg muze vytrestat manika na SS ,ktery ma sice echt vykon motoru , ale redukovany předlouhou jednickou.

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 12:51 | Nahoru | #173
to Stev:
jo ale vykon zadniho kola preneseny na asfalt v dopredny pohyb bude stale stejny /minus ztraty / v pomeru k vykonu motoru
at je tam dostanes vetsim kroutakem a mensima otackama , nebo obracene.

ale pro potrebu zrychleni za treba 1sekundu z 0.na 40, 40 na 80 , 80 na 120 , budes potrebovat nasobky tohoto vykonu

proto pri stejnem vykonu na tom kole zrychlis na 40 za 1sekundu , z 40 na 80 za 2 sekundy a z 80 na 120 za 4 sekundy.

ale na kole ti zustava stale stejny vykon , zvysuji se otacky a snizuje Nm na kole.

Naposledy editováno 23.12.2015 12:55:50

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 13:17 | Nahoru | #174
Kuges> no vlastně nerozumím co chceš říct, ale fakt že největší okamžité zrychlení má motorka na daný v převod v maximu krouťáku je danej (omezeno na jeden převod). Hodnota výkonu potom limituje, v jakejch rychlostech a jak moc se to zrychlení děje.

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 13:19 | Nahoru | #175
ale už tu vážně všechno bylo napsáno aspoň 2x

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 13:30 | Nahoru | #176
pazourek> na tu přední rozetku se vykašli,zbytečně si přiblížíš řetěz ke kyvce,víc se po ní šoupe,a do zadu dej tu 44,jak jsi psal,ta je ok,bude ti vyhovovat,máme to vyzkoušený,dokonce i 45 a už je to na hovno,motorka zlenivěla a stratila šmrnc,kámoš jí má na zdi skoro nejetou,je prostě k hovnu,ale 44,vím je to jeden zub ale čuměl bys ten rozdíl,já už teť mám orig 42 protože jí dost honím,s tou 44 se ti z ní stane to co potřebuješ a uvidíš jak se jakoby uhladí,kor jesli máš odpojenou klapku sání

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 13:41 | Nahoru | #177
VlaHa> Dík za tip, klapku odpojenou mám, no pokud to máte odzkoušený tak to není co řešit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 13:51 | Nahoru | #178
pazourek> jo a ještě jesli nevíš kde si jí objednat,tak v Málkově,nebo Zelená,teť nevím co je to,jak je u silnice ta KTM obchod

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 17:13 | Nahoru | #179
Kuges> Taky ti moc nerozumím, ale odpory určitě nebudou konstantní...

Jinak...snad bysme to mohli zakončit. "Fyzikům" co tu furt přepočítávají na výkony atd.
Laicky řečeno... pro zrychlení JE zapotřebí moment...resp. síla na zadním kole.
A mám pravdu i v tom že NA KAŽDÉM JEDNOTLIVÉM kvaltu bude motocykl zrychlovat nejvíce v bodě maxima krouťáku resp. výsledný moment na zadním kole je pouze transpozice momentové křivky motoru.
Co je rozhodující je fakt, že za maximem točivého momentu bývá další pásmo otáček, kdy točivý moment nepadá tak strmě, aby se nevyplatilo motor netočit dál a které nechá na zadním kole furt vyšší moment nižšího kvalltu - to je vše.
Když já přeřadím těsně za maximem toč. momentu a druhý bude stále využívat moment na kole přes vyšší převod ANO bude rychlejší.

Klika(potažmo i motocykl) bude dál nabírat energii i za bodem maxima točivého momentu, ale nebude zrychlovat tolik jako v tomto maximu - díky tomu, že je roztáčí kolo přeš vyšší převod než by byl na dalším kvaltu ...

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 17:36 | Nahoru | #180
Krásné shrnutí po 6ti stránkách v cizí mluvě. Tomu rozumím i já. Doufám, že to někdo nezačne zase rozporovat.

AMEN
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
Pokec Honda VTR 1000 SP1, VTR 1000 ... [1 ... 7, 8] Honda VTR 1000 SP1, Honda VTR 1000 SP2 rogyze 223 23.8.2023 v 12:36 Ducati999s
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76


TOPlist