globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Ahoj. Jen si chci vysondovat jestli s tím má někdo zkušenost Chtěl bych na svou Hondu VTR 1000 F po skončení životnosti řetězové sady při výměně za novou použít větší sekundární kolečko a menší rozetu a samozřejmě nový řetěz . Mělo by to být více do "rychlosti" respektive při vyšší rychlosti méně otáček na motoru tudíž i menší "spotřeba" sice o něco méně síly, ale na VTR by to tak znát být nemělo Díky za názory anebo rovnou zkušenosti

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 12:26 | Nahoru | #1
borci vy jste se zasekli v tech Nm a sílach

predevsim bych rekl ze vystupem z motoru je výkon , coz je prace za urcity cas. kolik motor da Nm pri max dodavce smesi pri urcitych otackach je spise dane kontstrukci motoru -delka kliky, vrtani, kompresni pomer, spalovaci tlaky. Nm je síla , a ta s rostoucima otackama klikove kridele podle vzrustajici efektivity spalovani vzrusta , pak dosahne sveho maxima a pak klesa. Otacky motoru jako celku slale vzrustaji, nez dojdou ke svemu maximu , kde dale uz nevzrustaji.
Výkon motoru tim tedy neustale narustá , az k hodnote max vykonu , pak v techto otackach zacne prevazovat vliv neefektivni prace - a vykon mirne klesa a pak je zaskrcen omezovacem.
analogicky mlynske kolo muze mit treba tisice Nm , ale tim ze se otoci 2x za minutu , tak bude mit celkem hovno vykon.
Motory v soucasnosti jsou elektronicky omezeny , aby pokles sily motoru v neefektivnim rezimu /otacky v cervenem poli/ byl proste hranicne omezeny.

pro akceleraci potrebujeme ale vykon motoru dostat na kola pres prevody. Nmetry v tomhle pripade nejsou relevantni , protoze samosebou na 1.rychlostni stupen budou mnohem vetsi , nez na ostatnich , ale taky kolo se bude tocit o mnoho pomaleji.Co vsak zustava je vykon na kole ,a ten je na kole vyssi pri vyssich otackach ve kolem maxima , nez v otackach kolem max kroutaku.

Naposledy editováno 23.12.2015 12:36:42

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

23.12.2015 v 12:38 | Nahoru | #2

Kuges píše: analogicky mlynske kolo muze mit treba tisice Nm , ale tim ze se otoci 2x za minutu , tak bude mit celkem hovno vykon.
Motory v soucasnosti jsou elektronicky omezeny , aby pokles sily motoru v neefektivnim rezimu /otacky v cervenem poli/ byl proste hranicne omezeny.

pro akceleraci potrebujeme ale vykon motoru dostat na kola pres prevody. Nmetry v tomhle pripade nejsou relevantni , protoze samosebou na 1.rychlostni stupen budou mnohem vetsi , nez na ostatnich , ale taky kolo se bude tocit o mnoho pomaleji.Co vsak zustava je vykon na kole a ten je na kole vyssi pri vyssich otackach motoru



- to mlýnský kolo bude mít výkon přímo úměrnej hodnotě krouťáku a otáček, taky bys z něj vhodným zpřevodováním mohl dostat slušnou rychlost.

- pokud budeš chcít zrychlit třeba z 0-40, tak je ten převod velmi relevatní, protože nejrychlejc by ses tam dostal na jedničku, analogicky s dalšíma převodama a větší rychlostí. A řekl bych že na kola přes převody potřebuješ dostat právě ten krouťák, a to jak rychle potom pojedeš je právě výkon, vyplývá to přímo ze vzorce výkon = otáčky x krouťák
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
Pokec Honda VTR 1000 SP1, VTR 1000 ... [1 ... 7, 8] Honda VTR 1000 SP1, Honda VTR 1000 SP2 rogyze 223 23.8.2023 v 12:36 Ducati999s
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76


TOPlist