1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
predevsim bych rekl ze vystupem z motoru je výkon , coz je prace za urcity cas. kolik motor da Nm pri max dodavce smesi pri urcitych otackach je spise dane kontstrukci motoru -delka kliky, vrtani, kompresni pomer, spalovaci tlaky. Nm je síla , a ta s rostoucima otackama klikove kridele podle vzrustajici efektivity spalovani vzrusta , pak dosahne sveho maxima a pak klesa. Otacky motoru jako celku slale vzrustaji, nez dojdou ke svemu maximu , kde dale uz nevzrustaji.
Výkon motoru tim tedy neustale narustá , az k hodnote max vykonu , pak v techto otackach zacne prevazovat vliv neefektivni prace - a vykon mirne klesa a pak je zaskrcen omezovacem.
analogicky mlynske kolo muze mit treba tisice Nm , ale tim ze se otoci 2x za minutu , tak bude mit celkem hovno vykon.
Motory v soucasnosti jsou elektronicky omezeny , aby pokles sily motoru v neefektivnim rezimu /otacky v cervenem poli/ byl proste hranicne omezeny.
pro akceleraci potrebujeme ale vykon motoru dostat na kola pres prevody. Nmetry v tomhle pripade nejsou relevantni , protoze samosebou na 1.rychlostni stupen budou mnohem vetsi , nez na ostatnich , ale taky kolo se bude tocit o mnoho pomaleji.Co vsak zustava je vykon na kole ,a ten je na kole vyssi pri vyssich otackach ve kolem maxima , nez v otackach kolem max kroutaku.
Naposledy editováno 23.12.2015 12:36:42
Kuges píše: analogicky mlynske kolo muze mit treba tisice Nm , ale tim ze se otoci 2x za minutu , tak bude mit celkem hovno vykon.
Motory v soucasnosti jsou elektronicky omezeny , aby pokles sily motoru v neefektivnim rezimu /otacky v cervenem poli/ byl proste hranicne omezeny.
pro akceleraci potrebujeme ale vykon motoru dostat na kola pres prevody. Nmetry v tomhle pripade nejsou relevantni , protoze samosebou na 1.rychlostni stupen budou mnohem vetsi , nez na ostatnich , ale taky kolo se bude tocit o mnoho pomaleji.Co vsak zustava je vykon na kole a ten je na kole vyssi pri vyssich otackach motoru
- to mlýnský kolo bude mít výkon přímo úměrnej hodnotě krouťáku a otáček, taky bys z něj vhodným zpřevodováním mohl dostat slušnou rychlost.
- pokud budeš chcít zrychlit třeba z 0-40, tak je ten převod velmi relevatní, protože nejrychlejc by ses tam dostal na jedničku, analogicky s dalšíma převodama a větší rychlostí. A řekl bych že na kola přes převody potřebuješ dostat právě ten krouťák, a to jak rychle potom pojedeš je právě výkon, vyplývá to přímo ze vzorce výkon = otáčky x krouťák
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... | AlbiVTR | 32 | 6.4.2024 v 08:26 Krovak |
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm | djbell | 75 | 9.1.2024 v 16:55 djbell |
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm | ujec76 | 8 | 25.9.2023 v 08:00 krokoš |
Pokec Honda VTR 1000 SP1, VTR 1000 ... [1 ... 7, 8] Honda VTR 1000 SP1, Honda VTR 1000 SP2 | rogyze | 223 | 23.8.2023 v 12:36 Ducati999s |
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm | ujec76 | 0 | 10.8.2023 v 09:20 ujec76 |