paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
Přátelé, obracím se na Vás ani ne tek s radou, jako spíše názorem...

Po 5ti letech se zase vracím na dvě kola a řeším dilema. Poohlížím se po cestovním enduru na primární cestování cestou/necestou s orientací na méně rozvinuté země (žádný hard, ale příjemně strávený čas v sedle bezespěhu a projížďkou mimo zpěvnené cesty) s občasným blbnutím v Rumunsku, Moldávii ap., tudíž spíše zaměření na enduro. K tomuto by mi vyhovovalo něco lehčího 6ti kilo jako BMW G650GS + packet Enduro (zamýšlel jsem i Kawasaki Versys 650, ale ten je zaměřen více na silnici), jiná alternativa mě nenapadá.
Bohužel je v tomto mírná komplikace v podobě přítelkyně, která s natěšením jí vlastní již pořídila výbavu "baťůžku" a cestování bude tedy ve dvou (tak max. 50/50 - člověk si také musí vychutnat svobodu jednotlivce). Z tohoto se mi zdá jednoválec od BMW poměrně slabej a tudíž co dalšího?
Na výběr je tu BMW F800GS - vysoká cena, Triumph Tiger 800XC - hodně moc se mi líbil, ale odrazují mě jeho neduhy, jako vysoká teplota, problémy s volnoběhem ap., Honda Crosstourer - ta cena je full nesmysl.

Zůstává KTM. Od dob kdy přišla "990" je to má platonická láska, neb v té době na ni nebyli korunky a dnes, když se může člověk rošoupnout přijdou s něčím jako "1050", která se mi zdá opět zaměřena spíše, až výhradně, na silnici

Do čeho tedy jít? Koupit starou dobrou KTM 990 Adventure, ale je to cca. 4-5let stará mašina a čert ví v jakém bude stavu, nebo skočit po něčem novém jako je Tiger 800XC a nebo bude pro nás dva stačit 650 jednoválec od BMW?

Prosím nehanit, vím, že se nedá vedle sebe postavit BMW F650GS a KTM 990 Adventure, ale jak píšu víše, jednoválec by asi i stačil, ale budeme na ní dva :(

Jezdíval jsem před tím Transalp od jeho počátku, do jeho konce (tzv od 600 po 700) a plně využil jeho enduro potenciál, ale dnes, když už bych měl jít do "staré" mašiny, tak jedině KTM 990 Adventure.

3 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

17.10.2015 v 18:55 | Nahoru | #1
Nj, jak myslíš. Já akorát o Triumphu četl něco ohledně motorů, že se jim to kazilo ve velkém a v servise to popírali (někdo tu o tom psal), potom že nějaký ČR distributor byl neochotný a tak s tím Triumphem museli do servisu až někde do Německa či Rakouska, no a potom že na offroad je to těžké a má to dost vysoko těžiště.

A pokud byses rozhodl prodat Africu, tak ti lidi ruce urvou, bude po tom velká poptávka, každý offroadista na ni čeká. Takže až se v bazaru nějaká první objeví...

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

18.10.2015 v 08:55 | Nahoru | #2
Mufiozo> já někde zase četl (a vím kde) že Tiger 800 je jedna z nejspolehlivějších motorek vůbec Asi si to pleteš s Tigerem 1200 (tam snad něco málo bylo). Test na 50.000km je v současným Motocyklu a vyšel výborně (mnohem líp než slavnější a dražší konkurence)

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

18.10.2015 v 13:22 | Nahoru | #3

Mufiozo píše: Nj, jak myslíš. Já akorát o Triumphu četl něco ohledně motorů, že se jim to kazilo ve velkém a v servise to popírali (někdo tu o tom psal), potom že nějaký ČR distributor byl neochotný a tak s tím Triumphem museli do servisu až někde do Německa či Rakouska, no a potom že na offroad je to těžké a má to dost vysoko těžiště.
A pokud byses rozhodl prodat Africu, tak ti lidi ruce urvou, bude po tom velká poptávka, každý offroadista na ni čeká. Takže až se v bazaru nějaká první objeví...



Hele také jsem to kdesi četl - problémy s volnoběhem/nízkejma otáčkama + to dost topilo, tak jsem se pídil a pídil jak to vlastně je....nakonec se mi to podařilo zjistit z několika stran...

1) problémy s volnoběhem/nízkejma otáčkama byli u modelů 2011-2014 způsobené konstrukcí nějakého mechanismu, který toto ovládal. Byl otevřený a tudíž náchylnej na bordel. Toto se stávalo, když byla opomenuta údržba a nebo jízdou v přemrštěném bahnu, kdy se tento mechanismus zanesl. Stačilo vyšistit, stříknout olejem a vše OK. U modelu 2015 je toto již řešeno jinak a celej ten mechanismus je zakrytej.

2) a že to topí, no když se zanese chladič, tak to topit bude, ale je pravda, že modely 2011-2014 měli jinak vyřešeny plasty, kdy teplo od chladiče, obvzlášť když se zapnul větrák toto teplo více směřovali na nohy. 2015 má toto vyřešeno kapku jinak a plasty toto teplo směřují dál od nohou.

Pak 2015 prošla změnou oproti 2011-2014 a má trochu jinak vyřešenej podvozek a motor (zakrytování výše uvedeného mechanismu, plasty ap.)

To že má vyšší težiště na můj styl využití nevadí. Když si vezmu ke srovnání výtečnou KTM 990 A, která má toto také, nemyslím si, že by to nebylo zas tak "neovladatelné" (zkusil jsem Tigra 2013 a ovládání subjektivně lepší jak 800 GS A na stejné trati - v jednom dnu). Na druhou stranu má Tiger velmi příjemně úzkou prdelku, oproti takovému 800GS, které díky nádrži pod sedlem má tento zadek jako pořádná bachyně. Výhoda usazené nádrže na Tigerovi je zas v tom, že si tam poměrně jednoduše můžeš osadit nádrž většího objemu (tento kit dělá třeba Touratech za bratru 25tis - i když není homologovaná, ale kdo z PČR to pozná - na technickou to prohodíš),což u 800GS tuším že nejde.

Co se týká servisu - nevím jak Ostrava/Opava (či kde to je), ale za mě můžu říci, že přístup prodejce v DK (kde jsem byl osobně a to pár minut před zavíračkou v Pátek) byl více než ukázkový a kdybych to měl ohodnotit jako ve škole, tak by dostali 1+. Jasně, servis je druhou otázkou, ten jsem ještě nevyzkoušel, ale bude to stejné jako s autem - někteří spokojeni na výtečnou a jiní se kvůli prkotině budou vztekat. Vždy je to jen o lidech a o komunikaci.

Pokud přijdu do servisu, s tím, že mi tam něco klepe, ať to dají do pořádku, zahrávám si na průšvih, neb servis je schopen vyměnit celou mašinu, přijdeš-li však s tím, že chceš určité věci, necháš si tam dát odhad ceny - máš na půl vyhráno :) Neb od tohoto odhadu ceny se bez tvého souhlasu nesmí cena navýšit o cca. 10-20%. A kvalita mechaniků? No to je otázka, nepracuji tam a je to jen na tom servisu, v nejhorším případě je pak reklamace, která není příjemná pro obě strany, ale dnes dle občana máš poměrně příjmné nástroje

Vem to z jiného úhlu pohledu - kde je poptávka, tam je nabídka - Triumphu stačí dva servisy v ČR, tudíž poptávka po servisu nebude tak velká, za to BMW má přes 6ks - asi velká poptávka po servisu //dělám si pochopitelně srandu, ale...//

A když ten servis u DK bude opravdu "špatný", tak mám jen 150Km Drážďany. Bydlet u Krumluva, tak bych musel jezdit cca. 200Km do DK

Nu a nakonec samotná váha...
Tiger - 216Kg (XCx)
800GS A - 229Kg
Afrika Twin - 212Kg

Kdy tedy nejtěžší z těchto variant vychází 800GS A, ale on to má kompenzováno níže uloženým těžištěm. 800GS má oproti Africa a Tigerovi navrch s doplňky, kterých je obrovské množství, ale ruku na srdce, kupuji moto abych na něm jezdil a ne věšel blbosti a různě nesmyslně šperkoval - vonný stromeček koupíš na každé benzině - to co na moto vyžaduji, je na Tigera bezproblému k sehnání, s Afrikou bych se v prvním roce musel primárně spolehnout jen na origo

Pokud bych se teoreticky rozhodnul pro Afriku a ta by byla v pořádku, neměl bych několik let důvod jej prodávat (tak, jako nebudu mít tento důvod s funkčním Tigerem), pokud bych chtěl Afriku prodával hned, tak jen z důvodů nějakých neřestí, o kterých by se jistě brzo vědělo, a s kupujícími by se asi dveře netrhly

Naposledy editováno 18.10.2015 13:29:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

18.10.2015 v 15:15 | Nahoru | #4

Mufiozo píše: ......... no a potom že na offroad je to těžké a má to dost vysoko těžiště.........



Ještě dovětek, vzhledem k váze Tigera (216Kg) můžeš přivařit 13Kg ocelový plát na podvozek, tím získáš těžiště níž než má 800GS A a budeš mít nekompromisné ochranu vany, při zachování váhy jako má 800 GS A a zachováš nespornou výhodu užšího zadku Tigera :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cesta kostí, Stará Kolymská trasa d... Triumph Tiger 800 XC ZdendaZB 27 4.6.2024 v 22:47 ZdendaZB
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 7.5.2024 v 08:39 Radek_S
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS MartasUS 1 4.5.2024 v 11:25 Tomassino
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01


TOPlist