bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250/353 6/1960
6.9.2015 v 17:35






Zdravím všechny,
renovuji tuhle jawku a nejsem si jistý co má jak být. Rád bych ji dostal do originálního stavu, ale bohužel se mi nedaří dohledat nějaké dobové foto, nebo něco, kde bych našel co tam má čí nemá být.

Tímto bych chtěl požádat o pomoc ohledně nějakého rozřazení co na ni patří. Rok výroby je 6/1960
Děkuji.
Předchozí
1 2
Následující

Jawa 250/353 6/1960

31.1.2017 v 20:20 | Nahoru | #31
Nakonec renovace dopadla docela dobře...však zhodnotit můžete sami.
Nakonec už renovuji i druhou

Hliníkové díly jsem nakonec nechromoval,ale pouze leštil (hlava válce mi dala docela zabrat...)









Jawa 250/353 6/1960

31.1.2017 v 20:47 | Nahoru | #32
Vypadá to pěkně, zadní madlo má být částečně v laku... Já zbytečný (navíc) chrom a leštění nesnáším... Ale uvidíš sám, co to udělá za pár let

Jawa 250/353 6/1960

1.2.2017 v 17:59 | Nahoru | #33
Madlo při renovaci už dnes nikdo nelakuje, nová móda. Na fotce vypadá renovace pěkně, jestli ji chceš mít jako originální tak na ni nepatří páčky s kuličkami, to přeleštění taky nemusím, takže bodů 9+.

(reakce na) Jawa 250/353 6/1960

5.2.2017 v 15:18 | Nahoru | #34
novej> tu samolepku co je na nádrži mám doma, někdo mi to kdysi daroval k dílům, taky by mě to zajímalo, co je to zač, protože kamarád má tak oblepenou nádrž, masku a blatník na normandii... si myslím, že šlo o dobové suvenýry, něco jak dnes turistické známky

(reakce na) Jawa 250/353 6/1960

5.2.2017 v 15:20 | Nahoru | #35
novej> vlastně taky mám jednu takovou samolepku z Radhoště na motorce...

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 6/1960

12.2.2017 v 10:11 | Nahoru | #36
Pěkná moc, motor je u tohoto typu dobrej, vydrží hodně i 50000km, doufám že si nepodlehl vape šílenství, dá sa tak i tak.

(reakce na) Jawa 250/353 6/1960

12.2.2017 v 13:10 | Nahoru | #37
mira592> 50000 km, vycházíš z vlastní zkušenosti? Pokud byl z fabriky nový tak třeba ano, ale pokud není vymezená převodovka tak bude po 5000 km KO

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/353 6/1960

12.2.2017 v 13:42 | Nahoru | #38
mira592> Každý to vidí jinak. Za mě raději VAPE (pokud je na ježdění), než leštění.

Jawa 250/353 6/1960

12.2.2017 v 13:54 | Nahoru | #39
Vychází se z toho,že to je uděláno tak, jak to má být uděláno tj. Správně a ne tak, jak to uděláno být nemá. 5000 nepovažuji za takový nasup, aby na to odnesla převodovka. Není náhodou na 4 ku přímý záběr. To nemám potuchu, co by mělo odejít. *J 353 jezdí dodnes, o zničení prevodovek nevím, stát se to asi může. Osobně mám doma rezervu na několik motorek a to ze starých motorů, plus rezervní 353 komplet.

(reakce na) Jawa 250/353 6/1960

12.2.2017 v 14:41 | Nahoru | #40
roula> Jasně že VAPE, už jen kvůli světlu...
míra592 převodovka odchází na 2ce a 3ce.... Tak tvoje první věta mluví za vše... Rezervu má doma asi každý.... Ale asi 1 z 10 pozná dobrou převodovku od oka Navíc u dvěpade se na trojku jezdí oproti 350 dost často, takže vyskakující 3ka je velký problém. To jsou zase moje zkušenosti
Navíc proč lidi nadávají na kývačkové převodovky a dávají tam převodovky z 634?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 6/1960

12.2.2017 v 14:53 | Nahoru | #41
S tím se musí umět jezdit a i řadit taky, kdo se to nenauci, může i znicit. Prevodovky jsou zastaralé, ale o tom že by po 5000 odcházely nevím.

(reakce na) Jawa 250/353 6/1960

12.2.2017 v 16:05 | Nahoru | #42
mira592> klasicky míra neumí číst, co jsem napsal - pokud převodovka není dobře vymezená, tak je v řiťi... jak říká starý motorář podle převodovky poznáš úroveň GO motoru...

Jawa 250/353 6/1960

12.2.2017 v 16:41 | Nahoru | #43
Číst umím, míra se nejmenuju, psal jsem o tom, že by mohl motor hodně vydržet, předpokládám kvalitní práci a tím pochvalují a pan vševědoucí hned o špatném vymezení prevodovky, aby ukázal, jaký je machr, ale o tom řeč jaksi nebyla a vlastně to celé apriori hanis. Někdo napíše o koze a ty voze, hlavně proto dělat nejchytřejšího pod sluncem. Odejít může v zásadě cokoliv, ale zákon v tom není. Už sem chodit nebudu, kde přispívá J354. TakŽe to ani číst nebudu

Jawa 250/353 6/1960

12.2.2017 v 19:03 | Nahoru | #44
došly ti argumenty ventile ze šestky? Právě to špatné řazení souvisí s vymezením vůlí, pak tam jdou kvalty pěkně a i úplný debil zařadí přesně a převodovka se točí jak má...
Já jsem se ptal na tvé zkušenosti s motorem 353 po ujetí 50 000 km ale....
Míru máš v profilu , jen jsem odpověděl na tvé dotazy ale jsem rád, že jsi to pochopil
Taky patříš s čézéťákem mezi mé oblíbené zdejší uživatele

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 6/1960

12.2.2017 v 19:29 | Nahoru | #45
ahoj , nějak mi nesedí rok výroby který udáváš a karburátor se sítkem bez papírového filtru ,já měl 353-03 a r.v. 1956 a ta měla tokové sání jako tam máš Ty ,ale zase neměla doutníky ale rybiny výfuky a taky měla spínačku na nádrži

(reakce na) Jawa 250/353 6/1960

12.2.2017 v 20:05 | Nahoru | #46
mira592> No vape jsem podlehl... ale motor je kompletní generálka (veškeré uložení + celá převodovka -> samozřejmě vymezené vůle + celý primární převod)
Zatím mám ujeto jen něco pod 300 km, tak snad se aspoň spokojených 20 000 dočkám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/353 6/1960

12.2.2017 v 20:41 | Nahoru | #47
ot810> má to už po renovaci a 1960 s uzavřeným sáním a doutníkama je správně, změna byla kolem roku 1958, ale tam je to složitější. Akorát jsem si všiml nějaké zvláštní mezery mezi krytem karburátoru a podsedláky, nebo asi špatně vidím.

(reakce na) Jawa 250/353 6/1960

13.2.2017 v 19:43 | Nahoru | #48
čz475> tuning na drátěnkový filtr z otevřeného sání, fuj.... lanka, to sluníčko kolem víčka, bachraté sedlo - 1.provedení, plynová rukojeť, klakson, nelakovné držáky podsedláků, leštění, to nemá cenu řešit...

Jawa 250/353 6/1960

13.1.2018 v 13:11 | Nahoru | #49
novej>Skutečně to nejsou klasické samolepky: tehdy se tomu říkalo obtisk!

Jawa 250/353 6/1960

30.4.2018 v 12:58 | Nahoru | #50
Tě bůh panstvo. Měl bych dotaz ne uplně související s renovací v tématu ale všiml jsem si jedné věci kterou teď řeším. Renovaci prováděl můj děda, bohužel teď mu už jeho zdrav. stav nedovolí se jí věnovat. A tak se o to pokoušim já. Řeším dobíjení, přesněji na polohu 2 se zasunutým klíčkem nedobíjí. A pak nahodou z dědy vypadlo že odpojil a sundal onu pro mě záhadnou krabičku. (prý se mu tam nelíbila). Tak tu hledám a narazil jsem na to tady.

Na fotce před renovací je pod nadrží u hadičky pro mě záhadná krabička.
Ovšem na fotce po renovaci již není.

Můžete mi prosím objasnit její význam a zda by mohla být spojená s mým problémem ?

Díky za odpovědi.

Jedná se o Jawu 250/353-04. r.v. 1961

Naposledy editováno 30.04.2018 12:59:05

Jawa 250/353 6/1960

2.5.2018 v 21:08 | Nahoru | #51
Náhradní rele krabickove 75w běžná věc min. století prodávaná i vč. Drzaku. Je treba zapojit dle návodu a odpojit malou civku ve statoru dynama. Jde o regulátor napětí. Bez něj ses nahranej.

Jawa 250/353 6/1960

2.5.2018 v 22:20 | Nahoru | #52
relé můžeš nahradit elektronickým AEV, které se montuje do držáku původního mechanického na zapalku a nemusíš vozit tu škatuli pod nádrží nebo jinde
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116070 Dnes v 08:37 DesperateDan
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist