globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení kolik km.
31.8.2015 v 19:49
Zdravím. Mám dotaz , na který jsem nenašel odpověd. Kolik kilometru musím ujet na motorce, aby se dobila energie spotřebovaná startem. Pořád řeším mého švagra, který volá že motorku zase nenastartovat. Přez kabely vždy bez problému nastartuje. Jezdí často jen kolem komína. Děkuji za odpověd.

2 reakcí na tento příspěvek Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 07:09 | Nahoru | #1
Ježíši to je příklad.... Jak to funguje... Já osobně sem testoval regulátor dobíjení pro velký Evo od hd. Tam byl startovací proud cca 120A a regulátor tam je 32A. Po nastartování skutečně dobíjecí proud byl kolem 30A a klesal až k hodnotě 0 spolu se zvyšujícím se napětím. Jinak nejde obecně říct kolik km. Potřebujete na to aby se to dobilo na počáteční hodnotu.... To si musí kazdej spočítat, ale nejprve pořádně změřit nějakým zaznamovym zařízením.... Pokud to je nutné vědět. Ze záznamu spočítat integrál a pak máš energii odebranou. A tu musíš do baterie dodat... Sranda je ze při volnoběhu je dobíjení blízko nule u obyc strojů... Musíte motor točit a začne avyrabet proud až od určitých otáček, od kterých je proudová charakteristika téměř neměnná.

(reakce na) Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 08:27 | Nahoru | #2

VITEK_M píše: Ježíši to je příklad.... Jak to funguje... Já osobně sem testoval regulátor dobíjení pro velký Evo od hd. Tam byl startovací proud cca 120A a regulátor tam je 32A. Po nastartování skutečně dobíjecí proud byl kolem 30A a klesal až k hodnotě 0 spolu se zvyšujícím se napětím. Jinak nejde obecně říct kolik km. Potřebujete na to aby se to dobilo na počáteční hodnotu.... To si musí kazdej spočítat, ale nejprve pořádně změřit nějakým zaznamovym zařízením.... Pokud to je nutné vědět. Ze záznamu spočítat integrál a pak máš energii odebranou. A tu musíš do baterie dodat... Sranda je ze při volnoběhu je dobíjení blízko nule u obyc strojů... Musíte motor točit a začne avyrabet proud až od určitých otáček, od kterých je proudová charakteristika téměř neměnná.


Když do baterky pustíš 30A tak ti na ní vyletí napětí, že ti nafackuje. V motorce je většinou CV (CC je omezeno tím co dá altík). CC a CV je defakto charakteristika co je baterka schopná pojmout-její vnitř odpor. Prostě do motobaterky je blbost 30A. maximálně pár vtěřin a to ani ne, a už ti zabouchá na vrata CC a fertig.

(reakce na) Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 23:08 | Nahoru | #3

VITEK_M píše: Ježíši to je příklad.... Jak to funguje... Po nastartování skutečně dobíjecí proud byl kolem 30A a klesal....



No prave, prece do toho tveho vypoctu prece nemuzes uvazovat spickovou hodnotu proudu kterou tam uvidis par desitek ms, ale RMS po dobu nabijeni ( a to jeste lepe filtrovanou v radu desetin Hz kvuli pomale chemii Pb aku) . A nemusis se cilit, zbytek smysl daval, krom toho proudu spocteneho z jmenoviteho vykonu zdroje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 ferokulda 67 26.3.2024 v 06:45 bazin.
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Žárovka Aprilia Pegaso 650 Hondapcx125 6 3.3.2024 v 15:37 kokoška.
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 arky 4 3.11.2023 v 00:41 arky


TOPlist