globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr levnější motorky
15.3.2024 v 19:37
Zdravím.
Přemýšlím o koupi nějaké levnější motorky na občasné cesty kolem komína, žádné dlouhé cestování. Požadavky:
- Určení spíše na nezpevněné cesty, tedy aby se motorka "nebála" lesní cesty či rozbitější silnice.
- Aby se mi na ní dobře sedělo, tedy rozměrově větší (měřím 194 cm).
- Objem motoru úplně nerozhoduje, ale aby se mnou trošku jela (vážím 95 kg). Tedy asi 200 ccm a výš (řidičák mám A).
- Aby byla motorka servisně nenáročná.
- Nevadily by mi starší ročníky výroby, ale aby se na na to stále daly sehnat náhradní díly.
- Cenově bych se chtěl vejít do 50 000 Kč.

V hledáčku mám zatím třeba:
Aprilia Pegaso 650
Yuki 250 SM
Honda Transalp (nějaká starší)

Co byste mi doporučili? Díky.
Předchozí
1 2 3
Následující

Výběr levnější motorky

15.3.2024 v 19:45 | Nahoru | #1
Ja mel NX500 Dominator z roku 1998 a vloni jsem ji prodal i s padakama, pohodlnym vyssim sedlem, cestovnim plexi a kufrem + sadou pneu za 37 tisic Kc. Mam ji v profilu, tak se muzes inspirovat.
Ale za 50 uz sezenes neco se strikackou. Treba BMW F650GS.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr levnější motorky

15.3.2024 v 20:32 | Nahoru | #2
Zdar, Pegaso zapomeň rovnou, skoro nic na to už není, a nebo sehnatelný s velkýma obtížema, Yuki nevím, ale bude to asi to samý. Transalp by snad šel, ale neměl jsem, tak nevím, třeba poradí jiní.

Výběr levnější motorky

15.3.2024 v 22:35 | Nahoru | #3
Mám Transalp 600. Mám 193 a o pár kilo menej ako ty. Ročník 1998. Na prednom kole má už 2 kotúče, ale hlavne jednu riadiacu jednotku. Tá je bezporuchová.Motory sú nesmrtelné .Údržba bežná nenáročná.Na motore mám vyše 100 000km a stále to jazdí.Robil som motor,lebo žralo olej,chyba stieracích krúžkov.Tlaky boli ako na novej moto.Na bežné vozenie v pohode.Chodím na nej do práce a bežne okolo komína,ale aj na dlhšie dovolenky.Upravené mám,len zvýšenie riadítok,lebo keď stojím bol som zohnutý.Vymeniť olej raz za 6 až 12tis km,alebo raz za rok. Podla potreby.Reťazová sada vydrží cca 25tis km.Za tie peniaze nájdeš nejaký.Za mňa dobrý stroj.

2 reakcí na tento příspěvek Výběr levnější motorky

15.3.2024 v 22:48 | Nahoru | #4
Mám Pegaso Trail a pro tebe bude malé. Ber něco vyššího např. BMW G 650 Xchallenge

Výběr levnější motorky

16.3.2024 v 08:03 | Nahoru | #5
Určitě Transalp 1998-99. Spolehlivost a kvalita, pro jednoho dostačující síla.

Výběr levnější motorky

16.3.2024 v 08:06 | Nahoru | #6
Kawasaki KLE 500.

5 reakcí na tento příspěvek Výběr levnější motorky

16.3.2024 v 09:53 | Nahoru | #7
Zaměřím se tedy na Hondy Dominator nebo Transalp.
Samotář99: Ty ročníky 1998-99 jsou něčím specifické, nebo je možné vybírat i starší/mladší?
Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr levnější motorky

16.3.2024 v 10:41 | Nahoru | #8
Koukni i na tohle-
https://www.bazos.cz...;order=&kitx=ano

Máš tam i jednu dakarku

(reakce na) Výběr levnější motorky

16.3.2024 v 10:58 | Nahoru | #9
ferokulda> jestli budes vybirat TransAlp, dobre se podivej na stav hridele malyho retezovyho kola. Byva hodne ozvejkany a oprava je jen vymenou, coz znamena puleni motoru.

(reakce na) Výběr levnější motorky

16.3.2024 v 11:07 | Nahoru | #10
ferokulda> Má v předu dva kotouče, oproti starším ročníkům a přijde mi o něco lepší, ale to je asi můj pocit.

Naposledy editováno 16.03.2024 12:06:56

(reakce na) Výběr levnější motorky

16.3.2024 v 11:09 | Nahoru | #11
ferokulda> A ty mladší jsou už stříkačky a na ty jsem neslyšel dobrou recenzi.

(reakce na) Výběr levnější motorky

16.3.2024 v 11:18 | Nahoru | #12

ferokulda píše:
- Nevadily by mi starší ročníky výroby, ale aby se na na to stále daly sehnat náhradní díly.
- Cenově bych se chtěl vejít do 50 000 Kč.


Yamaha XTZ 660 Tenere Kamoš jí kvůli její výšce prodal, nedosáhnul z ní. Je ale na enduro trošku těžší. Neplést s novější XT 660Z Tenere.

Pokud chceš aby to "trošku jelo", bylo to vysoké, ale NE ostré enduro se servisem v motohodinách, tak XR650R Tu ale asi neseženeš do 50ti tisíc. Ovšem je to o něčem jiném než všechny dosud shora uvedené. Hlavně díky tlumičům - to je to oč u endura běží především. Potom váha, výkon a převodovka s převody vhodnými do terénu, né na silniční enduro-cestování. Tak na to pozor při výběru.

Naposledy editováno 16.03.2024 11:38:51

Výběr levnější motorky

16.3.2024 v 11:54 | Nahoru | #13
Co ti nemůžu doporučit, je ta yukina za 35 táců

Je to čína bez dostupných náhradních dílů, na silnici to nepojede ani zdaleka tak ostře, jak to vypadá, a mimo asfalt to bude k ničemu úplně, když se na to nedělají drapáky. Viz. bazin, mimo asfalt potřebuješ lehkou motorku na opravdových drapákách a s pérováním pro tento účel. Cokoliv kompromisního tě od ježdění mimo asfalt odradí po prvním pokusu. Transalpy, Pegasa apod. stačí obout do hrubších silničních gum, protože na silnici v 99,9% případů i zůstanou.

(reakce na) Výběr levnější motorky

16.3.2024 v 16:36 | Nahoru | #14

rg250 píše: Zdar, Pegaso zapomeň rovnou, skoro nic na to už není, a nebo sehnatelný s velkýma obtížema, Yuki nevím, ale bude to asi to samý. Transalp by snad šel, ale neměl jsem, tak nevím, třeba poradí jiní.



Před nějakou dobou tu jeden řešil u Transalpu právě výše vzpomínanou výstupní hřídel převodovky. Tak jsem se schválně díval, a byl k dispozici snad jediný kus někde v zahraničí .Pokud jej dotyčný koupil, ostatní budou mít smůlu. Starší Pegaso má Rotax. Nemá tyhle potíže a díly určitě budou. Ne od Aprilie, ale od BMW nebo KTM. A to Pegaso alespoň pocitově pojede, což se o TA 600 říct nedá. Podle mě prašť jak uhoď a rozhodující bude aktuální stav konkrétního kusu.

2 reakcí na tento příspěvek Výběr levnější motorky

16.3.2024 v 20:29 | Nahoru | #15
Ta výstupní hřídel u Transalpů, je pravidlem, že se při určitém nájezdu ožvejká, nebo je to způsobené nějakým zanedbaným servisem?
Má-li někdo srovnání, je pro vyšší postavy vhodnější ten Transalp, nebo Dominator? Jinak jsem koukal i na ty BMW GS, ale tam už cena bývá vyšší.

(reakce na) Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 06:25 | Nahoru | #16

ferokulda píše: Má-li někdo srovnání, je pro vyšší postavy vhodnější ten Transalp, nebo Dominator?


Napřed si ujasni co vlastně chceš! Je to jako by jsi řešil jestli Octavii combi vs. Suzuki Jimmny.
Transalp je dvouválec, vodník, s velkou nádrží. Postavený na cestování, bez mrknutí oka zhltne za den 400km přesun skrz republiku, ve dvou, se stanem a dvouma spacákama na nosiči. Na používání kolem komína spíše otravný než radostný. I když polňačku projede bez problému brát ho tam primárně nebudeš.
Dominátor je jednoválec, vzducháč. Postavený na každodenní poskakování kolem komína. Výlet skrz republiku sice zvládne taky, ale není to jeho šálek kávy. Trvalá cestovní rychlost 100-110km/h (podle zpřevodování), umí i víc, ale to je jen na předjíždění, když tě otravuje nějaký čepičář ve felicii, nebo zemědělec jedoucí na pole.
Na polňačky klidně i do lesa na měkkou cestu (přiměřeně obutý) jednoznačně lepší. V dávných dobách, když ještě nebyla tak rozšířena lehká ostrá endura se na něm lítalo po lesích běžně.
Co ovšem nechápu je když v úvodu napíšeš

motorku na občasné cesty kolem komína, žádné dlouhé cestování

a potom řešíš Transalpa.
Doporučil bych ti najít Yamahu TT600RE na kterou už někdo nandal komplet tlumiče z TT600R. Motor se startérem plus lepší, stavitelné tlumiče z modelu bez startéru.
Jestli nechceš čekat až se v inzerci objeví tahle téměř ideální kombinace tak je tu ještě stejně dobrá Yamaha TT600E. Pokud se bez startéru obejdeš tak XR600 nebo již zmíněná TT600R.
O KTM psát nebudu, nemám k této zn. důvěru pro cokoli co váží víc jak 125kg. Akceptuji od nich jen to co má v názvu EXC a tyhle motorky sem do tvého zadání nepatří.

(reakce na) Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 07:49 | Nahoru | #17

ferokulda píše: Ta výstupní hřídel u Transalpů, je pravidlem, že se při určitém nájezdu ožvejká, nebo je to způsobené nějakým zanedbaným servisem?
Má-li někdo srovnání, je pro vyšší postavy vhodnější ten Transalp, nebo Dominator? Jinak jsem koukal i na ty BMW GS, ale tam už cena bývá vyšší.



Ta výstupní hřídel přichází s najetými kilometry u všech těchto motorů, takže se týká i Afrik. Je to konstrukční nedokonalost kdy pastorek je na hřídeli jakoby navolno a jištěn jen pojistnou podložkou. Bylo to vcelku běžné řešení i u jiných motorů té doby. Později se přešlo na hřídele se závitem a maticí.
Při tvé výšce nebude rozdíl mezi TA a Dominátorem nijak markantní. První TA byli stavěné taky jako "hard", až s léty začali dědkovatět. Samozřejmě bude Dominátor lehčí a jakoby obratnější, ale to vnímá především člověk co už má něco najeto na jedné nebo druhé. Taky jsem měl zezačátku problém s váhou a geometrií dvouválce. Ale jak si člověk zvykne.... U dominátorů bych měl obavy o ten koncepčně stařičký motor který má velmi krátké servisní intervaly. Pokud nejsou respektovány tak trpí na vačky s vahadly a žraní oleje stejně jako jednoválce od Suzuki. TA má ten motor opravdu nesmrtelný, krom té hřídele.
Jak jsem psal, rozhodoval bych se podle stavu konkrétního stroje. Nicméně jak je psáno výše. Pokud více OFF, tak jednohrnek, pokud cestování, tak dvouvál.

Naposledy editováno 17.03.2024 07:51:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 07:58 | Nahoru | #18

pivoň píše: Mám Pegaso Trail a pro tebe bude malé. Ber něco vyššího např. BMW G 650 Xchallenge



Do 50tis, jo?

(reakce na) Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 10:33 | Nahoru | #19
Animals21> Máš pravdu, jsou dražší. Ale hlavně jsem ho chtěl odradit od Pegasa, fakt není pro dlouhány...

3 reakcí na tento příspěvek Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 10:49 | Nahoru | #20
Díky za shrnutí bazine. Pochopil jsem, že tedy pokud bych s motorkou i více cestoval (vím, napsal jsem žádné dlouhé cestování ), tak Transalp, pokud bych chtěl, aby byla obratnější i v lehčím terénu, tak Dominator a pokud převážně do terénu, tak nějaké silniční enduro od Yamahy.
Našel jsem inzerát na Transalpa (vím, cenově přes limit), kde je přímo zmíněn ten výstupní hřídel, že je v pořádku a preventivně vyměněna ta jistící podložka.

Ještě dotaz, jsou tyhle starší stroje kompatibilní s "novým" benzínem E10? Hlavně kvůli palivovým hadičkám, karburátorům...
Díky všem.

Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 10:55 | Nahoru | #21
Kompatibilni jsou, ale pokud se delsi dobu nejezdi, jsou s tim problemy, hlavne u karburatoru…

Za me motorka do 50k z teto kategorie bude dost stary a opotrebovany stroj, k pouzivani takoveho stroje to za me chce solidni vybaveni naradim a zkusenostmi s opravou a udrzbou takovych stroju.

Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 11:04 | Nahoru | #22
Já bych dodal, že letos ty karburátorové motorky kompatibilní s E10 ještě budou, ale co se jim z toho přihodí příští rok nebo za 5 let, to se teprve uvidí.

(reakce na) Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 12:05 | Nahoru | #23

ferokulda píše: Díky za shrnutí bazine. Pochopil jsem, že tedy pokud bych s motorkou i více cestoval (vím, napsal jsem žádné dlouhé cestování ), tak Transalp, pokud bych chtěl, aby byla obratnější i v lehčím terénu, tak Dominator a pokud převážně do terénu, tak nějaké silniční enduro od Yamahy....




Já bych to trochu upravil: Pochopil jsem, že tedy pokud bych s motorkou i více cestoval tak je vhodnější (pohodlnější) dvouválec, pokud bych chtěl, aby byla obratnější i v lehčím terénu, tak klasický jednoválec z devadesátek a pokud převážně do terénu, tak nějaké lehčí enduro typu TT-R, DR-Z, KLX. Pokud máš potřebu se soustředit na jednu značku, třeba tu Hondu, tak platí schéma TA, Dominátor, XR. Ostatní značky měli samozřejmě podobné portfolio.

(reakce na) Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 12:08 | Nahoru | #24

pivoň píše: Mám Pegaso Trail a pro tebe bude malé. Ber něco vyššího např. BMW G 650 Xchallenge



Xchalla za pade bych rad videl

(reakce na) Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 12:09 | Nahoru | #25

MichalGS píše: Koukni i na tohle-
https://www.bazos.cz...;order=&kitx=ano

Máš tam i jednu dakarku



... a kde ze tam vidis tu dakarku?

Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 12:12 | Nahoru | #26
Jinak kdyz prezijes, ze je GS 650 maly.... tak GS... jinak asi XT 600?

Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 13:14 | Nahoru | #27
Lejem do Transalpa 600 benzín E10 odkedy ho u nás predávajú a moto ide stále rovnako. Na zimu natankujem 100ku na Omw, niečo pojazdím a tak nechám do jari. Výstupná hriadeľ je volnejšia s primárnym kolečkom, ale za 50 000km,žiadna zmena. Dá sa kúpiť z Talianska širšie kolečko. A GS650 je na tú výšku ozaj hodne malé. Chcel som si ho kúpiť ale ledva som sa na neho poskladal.

Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 21:39 | Nahoru | #28
Nazdar chlape, před cca 12 lety jsem řešil obdobný dotaz. Tehdy jsem měřil a vážil podobě dneska mám více kilo a tehd byla motorka za 50 tis opravdu šrot nebo past.No nic k tvému dotazu. Opravdu si prvně rozmysli co chceš jezdit, ono to není jenom o velikosti motorky, také o pneumatikách, protože univerzální pneumatiky a ani motorka neexistuje. Nicméně na tvé účely, občas se projet kolem baráku, možná na nějaký sraz po ČR, a asi bydlíš za městem a chceš občas na polnačku, a hlavně do toho lejt jenom benzín, jseš velkej a máš jenom 50 tis. Pozor na to ze taky potřebuješ nějaký vybavení typu helma, boty, oblečení,okej seženeš na bazaru. Dle mého stejně jako mě ti dobře poslouží Suzuki freewind 650. Bude ti to malý, ale uveze tě, jede slušně, žere málo a je ro spolehlivá motorka. Je to jednoválec chlazený vzduchem a má přídavný olejový chladič. Když koupíš dobrý nezanedbávány kousek , budeš řešit jenom klasický servis. Je to karburátor takže novej benzín E10 úplně nechce. Díly se sehnat dají ale samozřejmě všechny starší stroje s tím začínají mít problémy. A rozumnými pneumatiky vyjedeš hodně kopců, je lehká a celkem odolná, přihlaš se na jejich fórum třeba někdo z členů prodá svojeho miláčka. A nebo se ne stránkách dozvíš vše o týhle motorce. Obecně jak píšou kluci, jednovalce nejsou na dlouhý cesty ale zvládnou dost, jenom je nemůžeš držet u krku na dálnici, ale o tom nepíšeš. Čím více by jsi chtěl terén tím bude třeba změnit motorku . Ale ten freewind je fakt univerzální. Koukni na můj profil co vše se koupil a zkusil. Můžeš se inspirovat klidně mi napiš do SZ mohu ti radit do nekonečna , transalp 600 i 650 je super volba a ještě lepší by byla Afrika 750 i kvůli tvé velikosti opět na fórech těchto motorek se dočteš vše. Dvouválec je těžší ale lepší volba. Natož Afrika a Alp jsou nejspolehlivější stroje. Sice karburátory ale legendy. Opět novej benzín nemusí, ale zvládnou ho. Lepší dávat tu ?. Čti všechny fóra, drž se modelů enduro a jezdi. Hlavně kupuj s někým kdo tomu rozumí. Jo a ty hřídele jsou domrdaný hlavně neoriginálnim hnacím kolečkem řetězové sady. Jinak super motorky jsou i výše popsaný ale tahle ti poslouží za mě v týhle ceně nejlíp. Pokud budeš chtít, poradím ti ohledně snad všech starých endur všechny plusy mínusy za ty léta jsem vyzkoušel a koupil všechny čau Plukovník

1 reakcí na tento příspěvek Výběr levnější motorky

18.3.2024 v 08:46 | Nahoru | #29
Existuje (či existovalo - li ) vůbec nějaké "kladivo", co vydrží jak dělňas v montovně na 3 směny a nevyžaduje servis jak hvězda za zenitem, když se chystá na ples pro top 10 tis???
Jo a taky cenově+ - 70 ooo,- např?

(reakce na) Výběr levnější motorky

18.3.2024 v 08:48 | Nahoru | #30

ferokulda píše: Díky za shrnutí bazine. Pochopil jsem, že tedy pokud bych s motorkou i více cestoval (vím, napsal jsem žádné dlouhé cestování ), tak Transalp, pokud bych chtěl, aby byla obratnější i v lehčím terénu, tak Dominator a pokud převážně do terénu, tak nějaké silniční enduro od Yamahy.

V podstatě ano. Kouknul jsem do tvého profilu a:
1) Pokud hledáš motorku pro někoho a aby stíhala tvému V2 1300ccm na společných cestách tak jednoznačně dvouválec.
2) Pokud si hledáš druhou moto ke svému velkému V2 1300ccm, protože je vopruz ho vytahovat na každou drbku kolem baráku, štve tě, že ti do spodku tlučou kameny když jedeš po horší cestě, tak jednoznačně ten jednoválec.

Dominátor je jednoválec na dlouhé cestování. Je postavený na to že s ním dojedeš 1500km do cíle své cesty, tam budeš jezdit týden v terénu a zase 1500km domů. Samozřejmě že ten přesun je na dálnici utrpení, ale v cílové destinaci to v mimosilničním prostoru na té motorce zvládneš. Světlo je zakapotované společně s palubovkou do jednoho celku který se táhne až na nádrž, aby to na tom dálkovém přesunu ve vzpřímeném posezu, bylo jakš-takš snesitelné.(Znáš ze svého HD). A tady je kámen úrazu.

Ta kapotáž samozřejmě v enduro provozu trpí. Po 20ti a více letech co tyhle motorky dnes mají ani jedna nebude bez újmy. Jsou vylámané úchyty, spoje kapotáží, atd... Světlo má plastové packy na přišroubení do kapotáže, ty jsou většinou olámané, různě lepené aby to alespoň na chvíly nějak drželo. Kapotáž má vylámaná očka která jí drží pohromadě. Obrovská nádrž, tak super na cestování v neznámých končinách, je na motání se kolem komína akorát k zlosti.

Motor má ale super vyřešen uložení vaček. Jsou na valivých ložiskách, takže když někdo zanedbá výměnu oleje tak se nic moc zlého nestane. Yamaha má vačky uloženy kluzně, tam je zanedbání výměny oleje velký průser.
Dále má Dominátor jeden karburátor. Yamaha má dva. Jeden pracuje pořád, druhý se přidává v rychlosti asi 60km/h. Jde o to že je to 2x více starostí, dvě příruby které časem prasknou a přisávají falešný vzduch, dvě podtlakové membrány, atd... všechno 2x.

Takže když narazíš v inzerci na upraveného Dominátora - menší nádrž, sólo světlo, není to vždy následek velké bouračky, ale práce někoho kdo nechtěl jezdit s drnčející přední kapotáží a obrovskou bandaskou.

Na provoz bez výzev dálek, ale se stejným motorem mysleli i u Hondy a přišli s modely SLR 650 a FMX 650 . Ten motard polňačku zvládá bez problémů, jen vyloženě bláto-lesní provoz se už nebude moc líbit jeho jezdci.

Yamaha u modelů XT600 a TT600 problémy s kapotáží a zavazející nádrží nemá. Tohle jsou motorky přímo pro tvůj záměr. A pokud přechozí majitelé trošku dbali na údržbu není se moc čeho obávat. Cestovatelský jednoválec má Yamaha již dříve zmiňovanou XTZ 660 Tenere a dvouválec, konkurent Transalpovi a Africe, XTZ 750 Super Tenere .

V minulém příspěvku zmíněné TT600R/RE a XR600 jsou vyšší protože mají lepší tlumiče než XT600 a NX650 Dominátor. Je to vždy něco na ůkor něčeho. Lehčí motorka s lepšíma tlumičema ale má motor bez startéru. Když chceš startér musíš se spokojit s menším zdvihem tlumičů protože se zde myslelo i na menší postavy. Nebo najít motorku se kterou si už někdo pohrál. Jako jsem např. psal tu TT600RE s tlumičema z R-ka.

Můj tip: TT600E, je dost vysoká už z továrny a má el. startér. Tou bych asi začal.

Naposledy editováno 18.03.2024 09:11:44
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Žárovka Aprilia Pegaso 650 Hondapcx125 6 3.3.2024 v 15:37 kokoška.
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 arky 4 3.11.2023 v 00:41 arky
Moderní moto místo veterána [1, 2] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, Suzuki XF 650 ... Theor 53 14.8.2023 v 12:48 Koudy01


TOPlist