bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vadný startér - haprování celé elektriky
4.8.2015 v 19:54
Dotaz na znalce elektroniky.
Může vadný startér způsobit za jízdy haprování kompletní elektroniky motocyklu, zejména se vstřikováním tak, že motor občas nepravidelně jede až chcípá, popř. jiný vliv?
Stav - uhlíky v háji tak, že přestane úplně startovat a kompletní prach z uhlíků ve startéru
Zatím mám 2 tábory, ale zkušenější v této oblasti tvrdí, že ano.
U kamarádova XJ 600 takto vadný startér způsobil úplné znefunkčnění motocyklu po přepnutí na dálková světla. Téměř nebyl schopen dojet vyjížďku. Na místě zkoušeny různé varianty přepínání cuplíků a hledání příčiny a elektrika kaput. Po demontáži startéru, vyčištění (uhlíky byly ještě v normě) a prošplíchnutí sprejem na kontakty dodnes najeto cca 1000km a víc a bez sebemenšího problému.

Vadný startér - haprování celé elektriky

4.8.2015 v 20:20 | Nahoru | #1
štartér za jazdy nepoužívaš, takže určite nie.
jediné čo ma napadá, sú vyhriate kontakty.
a to so štartérom súvisí asi tak, že keď štartuješ, jedná sa o najväčší prúd aký elektrická sústava motorky prenáša. pri štartovaní sa môže zlý kontakt prehriať/prepáliť a myslíš si, že ti štartér odpálil motorku. napadá ma ako takýto prípad vedenie + pólu od aku ku štartovaciemu relé, odkiaľ je potom ďalej rozvetvený + pól po celom motocykli. teda, keď sa prehreje tento jeden kontakt, trpí celá motorka.
ale so štartérom ako takým to nemá nič. štartér je len ss motor.
pri vstrekovanej motorke ma napadá ešte ďalšia eventualita a to, že opotrebované uhlíky a komutátor nikdy nečistený, spôsobujú skrat niektorých plieškov komutátora, potom pri štartovaní v určitej polohe komutátora ide aku do takmer čistého skratu, čo môže spôsobiť - keď sa nerieši - skorú smrť baterky. pri štartovaní to vyzerá tak, akoby štartér nevládal - ledva sa točí a v určitej polohe sa netočí vôbec, iba cvaká relé a zhasnú kontrolky, ako keď máš slabú baterku. následne takto vydojené aku nemá dosť šťavy pre chod čerpadla a vstrekovačov, čo zas môže vyzerať tak, že keď sa podarí natočiť motor, motor ide nepravidelne a má tendenciu zdochnúť, kvôli slabému výkonu palivového čerpadla.
ale štartér za jazdy nemá súvis s ničím.

Vadný startér - haprování celé elektriky

4.8.2015 v 20:32 | Nahoru | #2
vadné start relé bych ti věřil ..ale startér ??? tam jde proud jen při startu a pak ho relé odpojí

Vadný startér - haprování celé elektriky

4.8.2015 v 20:41 | Nahoru | #3
V autoservisu mi řekli, že je při takovémto poškození startéru vzniká bordel přes ukostření. Kdybych neviděl na vlastní oči tu vazbu na tom XJ, tak bych dotaz vůbec nepsal, ale to dělalo problém jak za jízdy, tak po zapnutí klíčku, ještě než se na startér vůbec šáhlo. Po hodině opravy problémy zmizely. Souhru náhod téměř vylučuju.
A není možný, že by při probíjení ve startéru i za klidu kostra propojená s + vodičem přes relátko, i když není sepnuté, dělala bordel?

Naposledy editováno 04.08.2015 20:42:52

Vadný startér - haprování celé elektriky

4.8.2015 v 20:54 | Nahoru | #4
Blbost. Pokud relé, spínající starter, správně rozpíná, pak přeruší obvod starteru a tím je vliv veškerých chyb v obvodu starteru eliminován. V tomto případě by musely kontakty relátka stále slabě převádět (pořádně se nevzdálí, nebo se spečou), nebo musí být njaký svod mezi (+) pólem baterky a přívodem ke starteru - krajně nepravděpodobné.

A že by vadný starter znefunkčnil motocykl při zapnutí dálkových světel, je už z principu hovadina, pakliže někdo amatérsky (=na zpřerážení pazour) nebastlil elektroinstalaci. Bohužel dnes v "servisech" dělají i naprostí diletanti, co dané problematice rozumějí jako Hurvínek válce.. a z těch potom padají i daleko větší "perly".

Vadný startér - haprování celé elektriky

4.8.2015 v 20:59 | Nahoru | #5
nejak to nemá konzistenciu čo píšeš.

štartér s kostrou je spojený napevno
+ pól k nemu ide káblom cez relé
ak ti to niekde prebíja, tak
1) ešte PRED relé je poškodený + kábel od aku
2) poškodené relé, ale štýlom že prebíja + pól na kostru, to som ešte nevidel, navyše pri takýchto prierezoch vodičov ako sú na štartovacom relé, by kvalitné spojenie + na kostru spôsobilo asi privarenie niečoho o niečo.

podľa tvojho opisu, aj keď mám z neho zmätok, mi vychádza, že si mal ukostrenie mínus pólu na prd. potom sú poklesy napätia v celej sieti a vidno to všade. takisto ako som hore písal, ak je aj hlavné vedenie + pólu od aku k relé nahovno, efekt je taký istý.

Vadný startér - haprování celé elektriky

4.8.2015 v 22:39 | Nahoru | #6
Jak už tu psalo víc lidí,tak to aby Ti vadný startér dělal paseku za jízdy pokud neni chyba i jinde je kapitální békovina!Kostry sů alfa a omega skoro u všech a už aut či motorek.Já měl problém s elektriků kdy mě drobet haproval volnoběh a nebo motka zhasla když sem vyřadil,většinů to dělá to TPS,najdi si pokud tě to zajímá,ale tím to nebylo.Když to prošel aj diagnostiků,nenašel nic,Poladil mě palivovů mapu jak říkal a motka jela a pjekně!Jenže pak sa stala další věc,no řekli že proto že sem zasahoval do elektroinstalace,no sice jo,ale estli to bylo tím?Motka přetsala ject uplně,prví to vypadalo na kabl k čerpadlu,ten to nebyl,pak že asi svazek je špatný a nakonec strašili s ŘJ.Viz moje téma.Nový svazek je "paleta" a o ŘJ radši nemluvit.Sehnal sem dobrý starší,ten tam vyměnil a motka šlape .Takže Bud projdi drát po drátu,spoj po spoju a zkontroluj co jde na funkčnost,nebo si najdi někoho,kdo ví co má hledat.Předpokládám že chybu to nepíše žádnů,že?

1 reakcí na tento příspěvek Vadný startér - haprování celé elektriky

5.8.2015 v 05:14 | Nahoru | #7
Ne, ale právě po opravě startéru už i moje jede bez problémů. Jsem z toho totální jelen, protože jak u kamarádovi motorky, tak u mé, by to byla téměř matematicky nemožná souhra náhod a za této situace, pokud vyloučím vliv startéru ani nevím, co problém odstranilo.
U mě tomu předcházelo - výměna - svíce iridiovky, filtry origo, čištění palivového filtru, synchro podtlaků, prostříknutí kontaktů. Až potud bez výsledku. Následně při jednom zahaprování motoru a chcípnutí se opětovný start nepodařil, kvůli startéru. Vyměněny uhlíky a prozatím bez problémů. Proto se tady ptám, protože praktické zjištění v posledním měsíci jde proti teorii, o které jsem byl sám přesvědčen. Pokud tedy vyloučím vliv startéru, v obou případech se něco stalo v okamžiku dosluhujícího startéru a po opravě se opět odstranilo a už asi nezjistíme, co, proč a jak.
Jinak chybu to nepsalo.

Vadný startér - haprování celé elektriky

5.8.2015 v 07:55 | Nahoru | #8
Zkus skontrolovat kablovanie a kontakty - hlavne okolo startovacieho rele (mozno sa stym pri opravach pohybalo a preto to prestalo blbnut) ....

Jednoducho ako tu uz bolo napisane -ak nieje vadne rele - tak ti nema ako ist prud do startera .. - to jest nema to ako ovplyvnit ele.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vadný startér - haprování celé elektriky

5.8.2015 v 08:06 | Nahoru | #9

oldy píše: .... filtry origo, čištění palivového filtru, synchro podtlaků, prostříknutí kontaktů....


akých kontaktov?
chybný štartér nemá vplyv na chod motora, nech je tvoje presvedčenie akékoľvek. S niečím ste pohýbali, možno s hlavnou kostrou, možno s hlavným plus pólom a problém zmizol.
ako je zrejmé aj zo schémy: štartér je priamo na kostru, pričom plus pól je priamo z baterky cez kontakt štartovacieho relé. možno ste mali zlý spoj v tej krabici s hl. poistkou 30A a blbla celá elektrika. iná možnosť nie je.




Vadný startér - haprování celé elektriky

5.8.2015 v 08:30 | Nahoru | #10
Tak díky za vysvětlení. Třeba na to jednou přijdeme, jak se nám to podařilo vlastně opravit.

(reakce na) Vadný startér - haprování celé elektriky

5.8.2015 v 09:04 | Nahoru | #11
kilix> To schéma je předpokládám jen "ilustrační", z jiné mašiny, ne? Je tam zakreslen buzený alternátor a přitom DL-650 má obyčejné třífázové magneto. Ale jinak vysvětlení je správné.

1 reakcí na tento příspěvek Vadný startér - haprování celé elektriky

5.8.2015 v 09:38 | Nahoru | #12
J.M.K.
neviem, zobral som to z googla, malo by to byť DL650K7
Zas zapojenie konkrétnych moto v hlave nemám, ani schému svojej moto v hlave nemám, nie to ešte cudzie :)
Ale v tomto prípade je jedno či je budená kotva na alternátore, problém je inde. A najmä vidím problém v tom, že v servise chudákovi oldymu povedali bársjaké chujoviny a zrejme ani sami tomu nerozumejú
schéma

(reakce na) Vadný startér - haprování celé elektriky

5.8.2015 v 13:33 | Nahoru | #13
kilix> Bouhžel už nevím, co byl za rok ten V-Strom, co jsem v červnu spravoval, kuchal jsem tam právě magneto - byly doslova uhořelé dráty od statoru, když holt byly ve fabrice jen scvaknuté lisovačkami. Takže magneto to mělo. Ale každopádně je pravda, že tady byl problém jinde, s altecem to nesouvisí. Některé závady umějí být dost nevyzpytatelné a noční můrou jsou ty od nejistého kontaktu, co hapruje jen občas. Ty se hledají nejhůř.

Vadný startér - haprování celé elektriky

5.8.2015 v 13:57 | Nahoru | #14
možnost je taky že ti startér bral moc proudu a relé se lepilo.

Vadný startér - haprování celé elektriky

5.8.2015 v 15:50 | Nahoru | #15
No, ale ani jeden jsme do relé nehrabali a jede to jak švýcary. Příčinu bych jinde nehledal, motorky jedou. Jen mě zajímala vazba startéru nebo souhra náhod.

1 reakcí na tento příspěvek Vadný startér - haprování celé elektriky

6.8.2015 v 00:03 | Nahoru | #16
mozno mas rovnaku pricinu problemu ako ja
mne sa stalo nieco podobne aj ked sa to prejavilo daleko horsie ako u teba a bolo to na inej motorke
za jazdy vyplo zaplo elektriku na chvilu ale motorka fungovala ale po par km vyplo celu elektriku ako ked vypnes kluc

zastavil som na parkovisku

po zastaveni a vypnuti a znovu zapnuti kluca elektrika nesla

po hodine a pol skumania som prisiel na to ze vypadol jeden drat, su tam styri, co ide do startovacieho rele lebo sa prehrial a postupne roztavil konektor vnutri ale bolo to vidno az ked som konektor odpojil
tak som drat natlacil do konektora a motorka isla

ked som po hodine prisiel domov konektor bol prepaleny pri drate co sa prehrieval bola diera v konektore

na internete som nasiel fora kde som objavil ze je to ojedinely a pre vela ludi neznamy problem japonskych motoriek pokial sa s tym nestretnu

popis
drat ktory vedie prud do celej motorky sa prehrieva
pricina je tenky drat alebo je tam nieco ine zle skonstruovane
motorka moze jazdit dlho aj dvadsat rokov a niekomu sa to vobec neprejavi a u niekoho to skonci ako u mna uplnym vypadkom prudu alebo chvilkovym vypadkom ked motorka vynechava

je to casovana bomba lebo motorka moze dlho jazdit a prejavit sa to nemusi ale moze

ti co sa im to stalo to upravuju aby sa drat nehrial
pozrite
http://www.st-1100.com/starter-relay.html

problems occur with the starter relay
this is a fairly common failure on Japanese bikes and is not specific to the ST1100

doporucenie pre mna a mozno pre teba s kamaratom ak ide o rovnaku pricinu

dobre by bolo vozit rele a konektor s dratmi a naradim na opravu so sebou aby sa to dalo lahko opravit ked to pride znovu
u mna
www.ebay.com/itm/New-Starter-Relay-Solenoid-plug-for-HONDA-ST1100
alebo to upravit ako je vyssie

Naposledy editováno 06.08.2015 00:07:27

(reakce na) Vadný startér - haprování celé elektriky

6.8.2015 v 12:40 | Nahoru | #17
hondaman1> To zavání "kurvítkem" - poddimenzované vedení, pakliže se hřeje samotný drát a ne někde v místě konektoru.

1 reakcí na tento příspěvek Vadný startér - haprování celé elektriky

6.8.2015 v 15:31 | Nahoru | #18
ano kazda motorka ma nejake kurvitko cakajuce na vhodnu prilezitost aby majitela potesilo

myslel som ze kutilske casy ked sa upravovalo na jawach mz su prec ale ako som zistil aj na inak kvalitnych motorkach sa moze nieco vylepsit

mas pravdu tenky drat sa v konektore hreje a roztecie sa plast konektoru
staci dat drat mimo konektor a zabezpecit dalsou poistkou a spojit s poistkovou skrinkou alebo priamo na baterku a drat sa sice hreje ale neroztopi konektor

inak tento mal podobny problem ako ja ale jemu to hrialo poistku
http://www.motorkari.cz/tema/?t=107210

(reakce na) Vadný startér - haprování celé elektriky

6.8.2015 v 18:25 | Nahoru | #19
hondaman1> to je presne príklad zlého spoja. nehreje sa vodič, ale práve spoj sa ohrieva. či už je zlý kontakt na zalisovanej koncovke, alebo priamo na spoji, je jedno. Samotný vodič znesie väčšinou slušné preťaženia, najmä tie krátkodobé. Jeho smrť je ale trvalé zahrievanie na zlom spoji.

EDIT: ale to je už asi v tomto prípade jedno, zakladateľovi témy neviem či sme nejak pomohli, alebo práve sme ho domútili ešte viac

Naposledy editováno 06.08.2015 18:29:21

Vadný startér - haprování celé elektriky

6.8.2015 v 20:16 | Nahoru | #20
Jen pořád v hlavě přemítám různé vazby, co jak se chovalo a co se po čem změnilo. Problém se projevoval tak, že po stání na přímém slunci a následném odjezdu a ochlazení nádrže, či při stání na benzince ve stínu motor po chvilce jízdy snížil otáčky pod 1000 a zdechl. Opětovný start byl pouze s plynem. Po otevření víčka, bez zvukového doprovodu, motor chytl na brnk a jel. Přijel jsem domů, schoval do garáže, do stínu, po 10min. vytáhnul ven, nakopnul a po chvíli chodu chcíp, opětovný start pouze s plynem. Stále dokola, pouze ve vedrech. V kontinuálním chladnu OK (ráno do práce a pod). Víčko bylo 3x rozdělané pro kontrolu, jestli jsem neopomněl nějakou zalepenou dírku, ale taky OK, přepad (odvzdušnění z nádrže) taky průchozí. Porucha motoru se pořád opakovala, pouze odpoledne vždy v kontextu s ochlazením nádrže stínem či jízdou když už byl podvečer a byla téměř plná nádrž. Čištění čerpadla, synchro, nic nepomohlo. Až po zmíněné opravě startéru jsem celý týden ježdění bez jediného zaváhání motoru. Několikrát jsem simuloval situaci s ochlazením a přede jak funglovka.
Jediné co mi z toho vyšlo, pokud se problém už neobjeví, že by při startu z nějakého důvodu došlo k omezení výkonu čerpadla (jak psal kilix), které není schopno dávkovat benzín i při slabém podtlaku. Opakuji, že ani vyčištění čerpadla problém nevyřešilo. Od opravy startéru v těchto vedrech za 400km absolutně v pořádku.
Pokud startér toto neovlivnil, což všichni tvrdíte, tak je jediné vysvětlení s tím výkonem čerpadla, protože to je jediné, co jde spolu dohromady. Souhru náhod opravdu vylučuju. U kamaráda stále netuším. To s ním ještě proberu.
Protože chyba zmizela po opravě startéru, hledal jsem tady přímou vazbu.
Takže díky za vysvětlení a budu sledovat moto dál. Akorát mě mrzí, že jsem to nenatočil na mobil, protože bych nerad, aby mě někdo osočil, že si tady dělám prdel. Ale rozhodně mi do smíchu nebylo.

Vadný startér - haprování celé elektriky

6.8.2015 v 22:17 | Nahoru | #21
osočovať ťa tu zrejme nikto, kto má aspoň kúsok mozgu v hlave nebude, práve takéto zaujímavé poruchy robia človeka skúsenejším a môže sa čo-to priučiť.

Vadný startér - haprování celé elektriky

11.8.2015 v 22:26 | Nahoru | #22
Abych to upresnil - to XJ bylo moje. A chovalo se to naslednovne:
Zapnu klicek, vsechno sviti. Stisknu starter a cela elektrika kaput ( baterka spadla na 2V). Vypnu, zapnu klicek a furt nic na baterce porad 2V. Pockam 3 minuty (nic nedelam na nic nesaham, opravdu jenom cekam), zapnu klicek a zas vsechno sviti, az do opetovneho zmaknuti cudliku starteru, potom zase na nejakou dobu kaput...elektrika je puvodni, nedobastlena.
Po roztlaceni chytla, ale jakoby to jelo jenom na dva valce. po zapnuti svetel ( tu ta souvislost se svetlama) motor jel normalne. Pri vyjizdce se dvakrat asi na 10 sekund stalo, ze motor nesel vytocit a opet jakoby jel na dva valce a to i pri zapnutych svetlech. Jak se svetla ale vypnuly jelo to spatne okamzite a po celou dobu vypnuti svetel.
Po vyjizdce sel starter ven, rozdelal se, vycistil a bylo po problemu. Krom toho po te "oprave" o dost vic toci. Od te doby najeto pres 2500km a zadne naznak podobnyho chovani se nekonal...

E: po procteni odpovedi to u me bylo asi tim, co psal ja1.

Naposledy editováno 11.08.2015 22:32:42

1 reakcí na tento příspěvek Vadný startér - haprování celé elektriky

12.8.2015 v 06:29 | Nahoru | #23
Ak si PRIAMO na Baterke nameral 2V - tak je baterka v haji.

Vadný startér - haprování celé elektriky

12.8.2015 v 08:07 | Nahoru | #24
Jj baterka v čudu. Musím říct, že konektory obecně na autech i motorkách jsou fakt sračkoví snad všechny. Po létech s modelařinou, je člověk vycepovaný pro letování kvalitních spojů a předimenzování všech elektro zařízení. Všechny konektory co dělám, tak krimpuju a proletovávám ještě. Tohle potom vydrží nesmysl a nejsou žádný problémy se studenými spoji a tím i přechodáky v konektorech.

Naposledy editováno 12.08.2015 08:07:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vadný startér - haprování celé elektriky

12.8.2015 v 18:45 | Nahoru | #25

jojkoz píše: Ak si PRIAMO na Baterke nameral 2V - tak je baterka v haji.



A pritom sem ju nikdy nenabijel, obcas necham nekolik hodin pusteny parkovacky a porad bez problemu sviti a startuje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vadný startér - haprování celé elektriky

12.8.2015 v 19:52 | Nahoru | #26
Koudy01> Baterka v dobrém stavu by musela být štonc dávat proud v řádu stovek ampér, aby kleslo napětí na tak nepatrnou úroveň. Kdyby skutečně "lepilo" relátko starteru, musel by po celou dobu "závady" téct vysoký proud a to bys poznal na značném ohřevu drátů - uvažuj, že jsou to proudy, jaké dává svářečka. A hlavně by to vyždímalo baterku, takže po "odlehčení" by tuplem nebyla štonc nastartovat. Vyčištění starteru mohlo trochu pomoci snížením jeho příkonu, ovšem "prapříčinu" to beztak neřeší - toto vše musela způsobit jedině vadná baterka a věř tomu, že vadné baterky se umějí chovat naprosto nevyzpytatelně.
U Tebe baterka očividně nezvládá velké proudové odběry - parkovačky mají houby příkon, tak to baterce "neublíží". Ale o min. dva řády větší proud starteru už její kondici hravě prověří.

Měls hned po projevu závady namontovat novou baterku (nebo půjčenou od kamaráda) a viděl bys, jak by závada zmizela a dost možná by se projevila na jiné motorce, v které by tato baterka byla namontována.

(reakce na) Vadný startér - haprování celé elektriky

12.8.2015 v 21:16 | Nahoru | #27
J.M.K.> Samozrejme, ze sem zkousel jinou baterku - z auta, co stalo vedle. A nic. A to ani po napojeni vysroubovanyho starteru samotnyho. Litaly hromy blesky. Vsak oldy u toho byl....
Uvazuju a co vic - na te motorce dokonce nemalo jezdim a vim, co sem s tim udelal...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist