(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
petrumr píše: tak dobře, mám ji chvilku, ale ted k věci, není ta nová honda čistě rozpočtovka jak NC? A nevím co tady řešíte neodpružený hmoty a máte tam těžkou pneu a ještě dušu.
Afrika tedy rozhodně rozpočtovka není,fakt je to špičková práce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
assassin píše: ona je sice ocel 2x tezsi nez hlina... ale kupodivu zas 2x pevnejsi.... zkus si zvazit hlinikace co mas na aute a pak stejne velke plechace.....
Ehm, hliník je 3x lehčí než ocel. Pro moto se používají vysokopevnostní slitiny hliníku. Úspora hmotnosti pravda není velká, přesto ale je. I plecháč na auto váží o něco víc jak "liťák" a u neodpružených hmot je znát každé kilo. Navíc setrvačnost. U přední 21" je i tak gyroskopický efekt veliký.Naposledy editováno 25.11.2015 21:35:51
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tech píše: Ehm, hliník je 3x lehčí než ocel. Pro moto se používají vysokopevnostní slitiny hliníku. Úspora hmotnosti pravda není velká, přesto ale je. I plecháč na auto váží o něco víc jak "liťák" a u neodpružených hmot je znát každé kilo.
jo hlinik se odstěhoval ......
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tady Africu nabízí v lednu 2016 bez ABS.
Ví někdo jak to bude ?
Honda MCH
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tech píše: Ehm, hliník je 3x lehčí než ocel. Pro moto se používají vysokopevnostní slitiny hliníku. Úspora hmotnosti pravda není velká, přesto ale je. I plecháč na auto váží o něco víc jak "liťák" a u neodpružených hmot je znát každé kilo. Navíc setrvačnost. U přední 21" je i tak gyroskopický efekt veliký.
Hlinik ma hustotu kolem 2700 a ocel 7800 - takze trikrat to neni. Vysokopevnostni slitiny hliniku zas nemaji hustotu 2700...
Ok uz am ti ze hlinik je trikrat lehci, ale upravim sve tvrzeni ze ocel je trikrat pevnejsi - hlinik ma kolem 60MPa pevnost v tahu, zakladni konstrukcni oceli (tzn totalni blato) ma kolem 200MPa ...
Proste ocel ma pomer hmotnost/pevnost lepsi.
Plechac na auto urcite vic nez litak nevazi - ty lity kola co jsou lehci nez plechace uz musi byt "zavodni" kola, vesmes slitina s velkym podilem horciku...
Jinak samozrejme se tu muzem pretahovat o cislicka - najdou se pomerne lehke slitiny alu ktere maji pevnost pres 500 - ale zas nejdou dobre tvaret, nebo svarovat - tzn pri vyrobe rafku by bylo treba to frezovat z plnyho .. Apod, ano i takove rafky existuji. Jenze pak zas podobnej hitech muzu vymyslet u oceli a jsem zas nekde jinde ...
Tzn nechci se hadat o slovicka a desetinky - spis mi jde o to ukazat, ze tvrzeni ze kdyz je neco ocelovy, musi to byt nutne predpotopni a tezkej kram, zatimco jak je neco z hliniku je to top...se nezaklada na faktech.
Naposledy editováno 25.11.2015 22:47:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Kome píše: U těch aut ta hmotnost nevychází tak moc v neprospěch oceli, ale u motorek a kol to vyjde z oceli už mnohem těžší.
Neni to tak uplne pravda - stejne nadimenzovanej - pevnostne - rafek i ram by z oceli vysel lehci - problem je ze ocel dost "pruzi" a kolo co se krouti jako had, ikdyz nepraskne neni to prave ...
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
4 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Protože tvar ráfku je tak nějak daný, při stejné hmotnosti by musel mít ocelový cca třetinovou silu stěn. No a protože tuhost roste na čtvrtou v závislosti na výšce průřezu, ale jen lineárně na "kvalitě" materiálu,tak v ráfcích na kolo/moto vedou slitiny hliníku.
Naposledy editováno 25.11.2015 23:06:46
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
vilemx píše: Lidi, co děláte do velkých GS, potvrdíte nebo vyvrátíte, jestli tam jsou plecháče nebo hlíny? Slovník jak z Áček, co?
Rekl bych ze 1150 a 1200 ma alu... 1100 mozna mela ocelove ....
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
CAG: muze to byt odlisne konstrukcni reseni, levnejsi vyrobni technologie...... ja mam zas na osobaku alu i ocel disky stejneho rozmeru a ty plechace jsou vyrazne lehci...
2 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
vilemx píše: Teď jsem na tenkém ledě. Nebude možné koupit nebo nebude možné uvést na trh (nová homologace)? Tipuji spíš na to, že motorky schválené ještě letos budou klidně i bez ABS, a to až do konce jejich vyroby nebo jejich modernizovaneho modelu.
Jsem na to vážně zvědavý.
Doufám,že to aspoň ze začátku nebude tak hrozné a bude možné koupit Africu bez ABS.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
vilemx píše: Lidi, co děláte do velkých GS, potvrdíte nebo vyvrátíte, jestli tam jsou plecháče nebo hlíny? Slovník jak z Áček, co?
Protože tvar ráfku je tak nějak daný, při stejné hmotnosti by musel mít ocelový cca třetinovou silu stěn. No a protože tuhost roste na čtvrtou v závislosti na výšce průřezu, ale jen lineárně na "kvalitě" materiálu,tak v ráfcích na kolo/moto vedou slitiny hliníku.
Co jsem tak koukal po netu, tak ráfek je slitina (asi hliníku) a dráty a niple jsou nerezové.
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Kome píše: assassin> Z oceli s pevností 1000 Mpa ti asi disk nikdo dělat nebude ,na to jsou jiné oceli. Nemůžete přece porovnávat ráfek z hliníkové slitiny na moto s dráty a ráfek auta ze slitiny hliníku, to je zcela jiná konstrukce.Kovaný nebo odlévaný ráfek na auto proti zkružovanému a následně svařenému na motorku. Profil na ráfky má cca 2-3 mm tloušťku a při stejné hmotnosti by měl ocelový méně než 1 mm a to by jsi ohnul už jen při sundavání pneu. Z 2 mm ocelového plechu už by byl možná pevnější ,ale taky těžší a to skoro zhruba dvakrát.
To nerozporuju, ale jde o to ze se stejne hi-tech rafky z oceli nedelaji - neni to v mode, tzn muzes srovnavat nejakej top alu rafek z moto, ale nemas k nemu stejne technologicky zmaknutej ocelovej rafek...
To ze by rafek z 1mm oceli nejspis pevnostne vyhovel je taky fakt, to ze uz by takhle tenkej mel problemy treba s tim ze lem zohybas mntpakou je vec dalsi ... To je u kol taky videt treba na ocelovejch ramech na silnicky, ty columbus trubky jsou tenky jak papir a promacknes je pri spatne manipulaci - ale pro provozni namahani pevnostne vyhovi...
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
vilemx píše: Lidi, co děláte do velkých GS, potvrdíte nebo vyvrátíte, jestli tam jsou plecháče nebo hlíny? Slovník jak z Áček, co?
Protože tvar ráfku je tak nějak daný, při stejné hmotnosti by musel mít ocelový cca třetinovou silu stěn. No a protože tuhost roste na čtvrtou v závislosti na výšce průřezu, ale jen lineárně na "kvalitě" materiálu,tak v ráfcích na kolo/moto vedou slitiny hliníku.
To jakoze ten hlinikovej ma jinou vysku prurezu? Navic tuhost a pevnost je neco jineho - to jsem taky uz psal, ze duvod proc se nedelaji tyhle komponenty ocelove neni to ze hlinik je pevnejsi - ale kvuli deformacim (pruznym)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tech píše: vilemx. Přečtěte si znovu to co psal vilemx. To vám uniká...
Pise o vysce prurezu - jenze tu maji oba rafky stejne - to je dane geometrii - prumer,sirka, vyska rafku... Jinak teda spravne jde prurezovy modul... (Vypocty prurezovych charakteristik pro stavarsky SW me 6 let zivily :) )
Naposledy editováno 26.11.2015 11:34:54
Vypocet je ideálně zjednodušený ve 2D a nazvoslovi trochu kulhá, takže mě profici nechytejte za slovo.
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
vilemx> 81x pevnejší je blbost. Wo má jednotky m^3 ne na ^4. Samozřejmě to není ani 27 krát, u tvaru ráfku to není tak triviální počítání.
Naposledy editováno 26.11.2015 13:13:53
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin | Yurii | 11 | 7.3.2024 v 21:52 T4C0 |
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin | Davidrak | 7 | 1.3.2024 v 19:50 Davidrak |
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 2 | 27.2.2024 v 19:50 Drak-09 |
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | šlauch0 | 69 | 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR |
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin | Scottpalda | 26 | 6.2.2024 v 21:49 Drak-09 |