bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
25.7.2015 v 11:15





Anketa: Výbava
Základ 329.900 Kč
24%
34
ABS a kontrola trakce 349.900 Kč
57%
81
ABS,DCT,kontrola trakce 374.900 Kč
19%
27

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

25.11.2015 v 21:02 | Nahoru | #121

jungen píše: assassin> nikdo nemluvi o aute

on chtěl naznačit, že vyhrabat ze skladu starý ráfky na duše není dobrý skutek pro šetření.

Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

25.11.2015 v 21:06 | Nahoru | #122
nemluvim o setreni vubec,mam moto s al rafkama i ocel,ale necham to na vas kluci auta neresme tady

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

25.11.2015 v 21:28 | Nahoru | #123

petrumr píše: tak dobře, mám ji chvilku, ale ted k věci, není ta nová honda čistě rozpočtovka jak NC? A nevím co tady řešíte neodpružený hmoty a máte tam těžkou pneu a ještě dušu.



Afrika tedy rozhodně rozpočtovka není,fakt je to špičková práce

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

25.11.2015 v 21:32 | Nahoru | #124

assassin píše: ona je sice ocel 2x tezsi nez hlina... ale kupodivu zas 2x pevnejsi.... zkus si zvazit hlinikace co mas na aute a pak stejne velke plechace.....

Ehm, hliník je 3x lehčí než ocel. Pro moto se používají vysokopevnostní slitiny hliníku. Úspora hmotnosti pravda není velká, přesto ale je. I plecháč na auto váží o něco víc jak "liťák" a u neodpružených hmot je znát každé kilo. Navíc setrvačnost. U přední 21" je i tak gyroskopický efekt veliký.

Naposledy editováno 25.11.2015 21:35:51

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

25.11.2015 v 21:35 | Nahoru | #125

Tech píše: Ehm, hliník je 3x lehčí než ocel. Pro moto se používají vysokopevnostní slitiny hliníku. Úspora hmotnosti pravda není velká, přesto ale je. I plecháč na auto váží o něco víc jak "liťák" a u neodpružených hmot je znát každé kilo.



jo hlinik se odstěhoval ......

Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

25.11.2015 v 21:37 | Nahoru | #126




1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

25.11.2015 v 21:49 | Nahoru | #127
U těch aut ta hmotnost nevychází tak moc v neprospěch oceli, ale u motorek a kol to vyjde z oceli už mnohem těžší.

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

25.11.2015 v 22:24 | Nahoru | #128
Někdo říkal,že od roku 2016 nebude možné koupit motorku bez ABS.
Tady Africu nabízí v lednu 2016 bez ABS.
Ví někdo jak to bude ?

Honda MCH

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

25.11.2015 v 22:35 | Nahoru | #129

Tech píše: Ehm, hliník je 3x lehčí než ocel. Pro moto se používají vysokopevnostní slitiny hliníku. Úspora hmotnosti pravda není velká, přesto ale je. I plecháč na auto váží o něco víc jak "liťák" a u neodpružených hmot je znát každé kilo. Navíc setrvačnost. U přední 21" je i tak gyroskopický efekt veliký.



Hlinik ma hustotu kolem 2700 a ocel 7800 - takze trikrat to neni. Vysokopevnostni slitiny hliniku zas nemaji hustotu 2700...

Ok uz am ti ze hlinik je trikrat lehci, ale upravim sve tvrzeni ze ocel je trikrat pevnejsi - hlinik ma kolem 60MPa pevnost v tahu, zakladni konstrukcni oceli (tzn totalni blato) ma kolem 200MPa ...
Proste ocel ma pomer hmotnost/pevnost lepsi.

Plechac na auto urcite vic nez litak nevazi - ty lity kola co jsou lehci nez plechace uz musi byt "zavodni" kola, vesmes slitina s velkym podilem horciku...

Jinak samozrejme se tu muzem pretahovat o cislicka - najdou se pomerne lehke slitiny alu ktere maji pevnost pres 500 - ale zas nejdou dobre tvaret, nebo svarovat - tzn pri vyrobe rafku by bylo treba to frezovat z plnyho .. Apod, ano i takove rafky existuji. Jenze pak zas podobnej hitech muzu vymyslet u oceli a jsem zas nekde jinde ...

Tzn nechci se hadat o slovicka a desetinky - spis mi jde o to ukazat, ze tvrzeni ze kdyz je neco ocelovy, musi to byt nutne predpotopni a tezkej kram, zatimco jak je neco z hliniku je to top...se nezaklada na faktech.

Naposledy editováno 25.11.2015 22:47:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

25.11.2015 v 22:37 | Nahoru | #130

Kome píše: U těch aut ta hmotnost nevychází tak moc v neprospěch oceli, ale u motorek a kol to vyjde z oceli už mnohem těžší.



Neni to tak uplne pravda - stejne nadimenzovanej - pevnostne - rafek i ram by z oceli vysel lehci - problem je ze ocel dost "pruzi" a kolo co se krouti jako had, ikdyz nepraskne neni to prave ...

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

25.11.2015 v 22:39 | Nahoru | #131
Teď jsem na tenkém ledě. Nebude možné koupit nebo nebude možné uvést na trh (nová homologace)? Tipuji spíš na to, že motorky schválené ještě letos budou klidně i bez ABS, a to až do konce jejich vyroby nebo jejich modernizovaneho modelu.

4 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

25.11.2015 v 22:53 | Nahoru | #132
Lidi, co děláte do velkých GS, potvrdíte nebo vyvrátíte, jestli tam jsou plecháče nebo hlíny? Slovník jak z Áček, co?
Protože tvar ráfku je tak nějak daný, při stejné hmotnosti by musel mít ocelový cca třetinovou silu stěn. No a protože tuhost roste na čtvrtou v závislosti na výšce průřezu, ale jen lineárně na "kvalitě" materiálu,tak v ráfcích na kolo/moto vedou slitiny hliníku.

Naposledy editováno 25.11.2015 23:06:46

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

25.11.2015 v 23:07 | Nahoru | #133

vilemx píše: Lidi, co děláte do velkých GS, potvrdíte nebo vyvrátíte, jestli tam jsou plecháče nebo hlíny? Slovník jak z Áček, co?


Rekl bych ze 1150 a 1200 ma alu... 1100 mozna mela ocelove ....

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

25.11.2015 v 23:12 | Nahoru | #134
vilemx> Jo přesně tohle jsem měl v hlavě, ale nemohl jsem to dát do hromady. Díky.

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 00:02 | Nahoru | #135
a

Naposledy editováno 13.12.2015 13:42:41

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 00:02 | Nahoru | #136
assassin> slitiny ze kterých se dělají ráfky mají pevnost přes 200mpa. Při stejné hmotnosti bude pevnější ráfek ze slitiny hliníku než z oceli. Ocelový by musel byt dle průřezu aspoň o 50% těžší. U aut to vychází lip, tam stačí 3mm plech u moto by to vyšlo třeba na 1,25mm plech ale to by pevnostne bylo výrazně pod hliníkem.

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 00:15 | Nahoru | #137
kome: lepsi oceli maji kolem 1000MPa cca? pak mi ty vypocty moc nevychazi.

CAG: muze to byt odlisne konstrukcni reseni, levnejsi vyrobni technologie...... ja mam zas na osobaku alu i ocel disky stejneho rozmeru a ty plechace jsou vyrazne lehci...

2 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 06:43 | Nahoru | #138
Ty voe... To jsou dobrý nesmysly, liťák na auto je vždy těžší než plecháč, pokud to není racingový ráfek. Přijďte ke mě do práce a můžete vážit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 07:37 | Nahoru | #139
assassin> Z oceli s pevností 1000 Mpa ti asi disk nikdo dělat nebude ,na to jsou jiné oceli. Nemůžete přece porovnávat ráfek z hliníkové slitiny na moto s dráty a ráfek auta ze slitiny hliníku, to je zcela jiná konstrukce.Kovaný nebo odlévaný ráfek na auto proti zkružovanému a následně svařenému na motorku. Profil na ráfky má cca 2-3 mm tloušťku a při stejné hmotnosti by měl ocelový méně než 1 mm a to by jsi ohnul už jen při sundavání pneu. Z 2 mm ocelového plechu už by byl možná pevnější ,ale taky těžší a to skoro zhruba dvakrát.

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 07:48 | Nahoru | #140
dewwil> Je to tak, obyčejný litý ráfky z levnější slitiny jsou zpravidla těžší , je to spíš vzhledová záležitost. Kované či tlakově lité jsou na tom už lepé, navíc mají lepší geometrickou přesnost než ocel.

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 08:20 | Nahoru | #141
d

Naposledy editováno 13.12.2015 13:43:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 09:30 | Nahoru | #142

vilemx píše: Teď jsem na tenkém ledě. Nebude možné koupit nebo nebude možné uvést na trh (nová homologace)? Tipuji spíš na to, že motorky schválené ještě letos budou klidně i bez ABS, a to až do konce jejich vyroby nebo jejich modernizovaneho modelu.



Jsem na to vážně zvědavý.
Doufám,že to aspoň ze začátku nebude tak hrozné a bude možné koupit Africu bez ABS.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 10:45 | Nahoru | #143
Míra> Jen taková zvědavost, proč ne ABS?

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 11:04 | Nahoru | #144

vilemx píše: Lidi, co děláte do velkých GS, potvrdíte nebo vyvrátíte, jestli tam jsou plecháče nebo hlíny? Slovník jak z Áček, co?
Protože tvar ráfku je tak nějak daný, při stejné hmotnosti by musel mít ocelový cca třetinovou silu stěn. No a protože tuhost roste na čtvrtou v závislosti na výšce průřezu, ale jen lineárně na "kvalitě" materiálu,tak v ráfcích na kolo/moto vedou slitiny hliníku.


Co jsem tak koukal po netu, tak ráfek je slitina (asi hliníku) a dráty a niple jsou nerezové.

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 11:12 | Nahoru | #145

Kome píše: assassin> Z oceli s pevností 1000 Mpa ti asi disk nikdo dělat nebude ,na to jsou jiné oceli. Nemůžete přece porovnávat ráfek z hliníkové slitiny na moto s dráty a ráfek auta ze slitiny hliníku, to je zcela jiná konstrukce.Kovaný nebo odlévaný ráfek na auto proti zkružovanému a následně svařenému na motorku. Profil na ráfky má cca 2-3 mm tloušťku a při stejné hmotnosti by měl ocelový méně než 1 mm a to by jsi ohnul už jen při sundavání pneu. Z 2 mm ocelového plechu už by byl možná pevnější ,ale taky těžší a to skoro zhruba dvakrát.



To nerozporuju, ale jde o to ze se stejne hi-tech rafky z oceli nedelaji - neni to v mode, tzn muzes srovnavat nejakej top alu rafek z moto, ale nemas k nemu stejne technologicky zmaknutej ocelovej rafek...
To ze by rafek z 1mm oceli nejspis pevnostne vyhovel je taky fakt, to ze uz by takhle tenkej mel problemy treba s tim ze lem zohybas mntpakou je vec dalsi ... To je u kol taky videt treba na ocelovejch ramech na silnicky, ty columbus trubky jsou tenky jak papir a promacknes je pri spatne manipulaci - ale pro provozni namahani pevnostne vyhovi...

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 11:20 | Nahoru | #146
vilemx. Přečtěte si znovu to co psal vilemx. To vám uniká...

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 11:32 | Nahoru | #147

vilemx píše: Lidi, co děláte do velkých GS, potvrdíte nebo vyvrátíte, jestli tam jsou plecháče nebo hlíny? Slovník jak z Áček, co?
Protože tvar ráfku je tak nějak daný, při stejné hmotnosti by musel mít ocelový cca třetinovou silu stěn. No a protože tuhost roste na čtvrtou v závislosti na výšce průřezu, ale jen lineárně na "kvalitě" materiálu,tak v ráfcích na kolo/moto vedou slitiny hliníku.



To jakoze ten hlinikovej ma jinou vysku prurezu? Navic tuhost a pevnost je neco jineho - to jsem taky uz psal, ze duvod proc se nedelaji tyhle komponenty ocelove neni to ze hlinik je pevnejsi - ale kvuli deformacim (pruznym)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 11:34 | Nahoru | #148

Tech píše: vilemx. Přečtěte si znovu to co psal vilemx. To vám uniká...



Pise o vysce prurezu - jenze tu maji oba rafky stejne - to je dane geometrii - prumer,sirka, vyska rafku... Jinak teda spravne jde prurezovy modul... (Vypocty prurezovych charakteristik pro stavarsky SW me 6 let zivily :) )

Naposledy editováno 26.11.2015 11:34:54

Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 12:24 | Nahoru | #149
Právě že výška průřezu je pro určitá namáhaní tloušťka steny ráfku (typicky ohyb od montpáky, vyhnutí patky od šutru). Takže pokud je ocelová stěna třetinová, musela by být ocel 81x "pevnější" oproti hliníku, aby celková tuhost byla stejná.
Vypocet je ideálně zjednodušený ve 2D a nazvoslovi trochu kulhá, takže mě profici nechytejte za slovo.

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 12:37 | Nahoru | #150
assassin> Tak snad nám nespadne nic na hlavu. Průřezový modul stejný není, protože hliníkový ráfek má větší tloušťku stěny.

vilemx> 81x pevnejší je blbost. Wo má jednotky m^3 ne na ^4. Samozřejmě to není ani 27 krát, u tvaru ráfku to není tak triviální počítání.

Naposledy editováno 26.11.2015 13:13:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist