globalmoto_kveten





Téma: N1 přepážka
 
4.6.2015 v 23:18
Ahoj, Mám Fabii N1, ale dnes na STK mě dostal tecnik, že proč nemám v autě přepážku. Před dvouma rokama na STK mu to nevadilo a teď........
Vím že někdy od roku 2009 není v autě povinná, ale dnes mě fakt zvyklal. Taky je fakt, že mě s tímhle autem ještě nikdy nestavěli orgáni, tak nevím co oni na to.
Mám teda otázku na Vás, kdo jezdíte autem NÁKLADNÍM, jak je to s tou přepážkou. Co na to policie? Hrozí nějaký postih? Já sám si myslím, že si jen pan STK říkal tímto o úplatek, protože po několikaminutovém dohadování pronesl: "pro tentokrát vás tedy pustím" ale nějak si to nemůžu odůvodnit.
Vy, kdo víte jak to vlastně je, prosím, napište. Dík
Předchozí
1 2
Následující

N1 přepážka

5.6.2015 v 00:24 | Nahoru | #1
Mám z fabriky osobák, ale dealerem jako funglovka předělaný na N1 (přepážka + bezpečnostní folie na zadních bočních oknech). Před dvěma lety, když jsem auto kupoval, jsem se při evidenčce ptal, jestli ji můžu vykuchat. Bylo mi sděleno, že ano. Letos jsem byl bez ní na STK a v pohodě prošel.

N1 přepážka

5.6.2015 v 00:25 | Nahoru | #2
nemáš ji odnímatelnou?

jezdila jsem s nákladním autem, kde byla na pevno, ale odnytovana, auto jsme měli asi 10 let a žádný problem ani na stk

N1 přepážka

5.6.2015 v 07:36 | Nahoru | #3
Pokud si to dobře pamatuju, ofiko postup je tento:

jestliže je v TP zapsáno auto jako N1, tak přepážku musíš mít v autě pořád, dokud nedosáhneš změny v TP (musíš přes importérskou společnost vyřizovat změnu kategorie vozidla na M1).

Bacha, u osobáků to většinou znamenalo, že k sezení má auto N1 (zapsané v TP) o flek míň než běžně.

Jak na tom počtu míst k sezení, tak na té přepážce tě polda nebo STK může "chytit"...

Naposledy editováno 05.06.2015 07:37:19

1 reakcí na tento příspěvek N1 přepážka

5.6.2015 v 08:31 | Nahoru | #4
Prepazka uz neni povinna od nejakeho roku 10 - 11? (rok nevim) ale v aute ji mit nemusis ani kdyz si ho jako nove kupoval po tomto datu jako N1

(reakce na) N1 přepážka

5.6.2015 v 08:44 | Nahoru | #5
KubaLC8>

Tam hlavně šlo o odpočet DPH u vozidel, které jsou ve své podstatě osobák... v momentu, kdy se změnil zákon a plátce si může odečíst DPH z osobáku, tak kategorie N1 a přepážky s tím spojené (u osobáků) přestaly mít faktické opodstatnění.

Nehodlám se dohadovat, ale jsem si docela jistý, že pokud máš u osobáku v TP kategorii N1 a byla původně namontovaná přepážka, tak do změny v TP bys přepážku měl správně v autě mít.

Tady se bavíme přece často o tom, jak důležité je mít správné údaje v TP, protože na jiném rozměru pneu nebo jiné šířce řídítek než je v TP tě nachytá STK nebo cajt, u těchto aut to není jiné...

N1 přepážka

5.6.2015 v 08:46 | Nahoru | #6
nevim presne, N1 jsem nikdy nemel, ale mam za to, ze mriz neni povinna

1 reakcí na tento příspěvek N1 přepážka

5.6.2015 v 08:52 | Nahoru | #7
Nevím jestli je povinná nebo ne,ale brácha koupil alteu s přepážkou(mříží) kdy po telefonu mu mechanik řekl že oddělat jde,koupil zjistil že je to jen 4 místný,že by vyhodil přepážku a problém-vozidlo bylo koupený bez DPH,tudíž když jej doplatí,může mu ho autorizovaná firma přestavět na klasiku...
Což nemá smysl,akorát má velký auto,kam nic nedá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) N1 přepážka

5.6.2015 v 08:58 | Nahoru | #8
COMATIK>

Jojo, to jsou důsledky té několikaleté vlny, kdy se češi snažili vydrbat s DPHčkem u osobáku...

Kdysi jsem se osobně setkal s případem, kdy mladej podvodníček usiloval o namontování mřížky a přestavbu na N1 u VW Phaetona

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) N1 přepážka

5.6.2015 v 09:05 | Nahoru | #9

soccer píše: COMATIK>

Jojo, to jsou důsledky té několikaleté vlny, kdy se češi snažili vydrbat s DPHčkem u osobáku...

Kdysi jsem se osobně setkal s případem, kdy mladej podvodníček usiloval o namontování mřížky a přestavbu na N1 u VW Phaetona



trochu bych tvoje tvrzení poopravil. Je to důsledek několikaleté vlny, kdy český stát chtěl vyjebávat s podnikateli

1 reakcí na tento příspěvek N1 přepážka

5.6.2015 v 09:05 | Nahoru | #10
Jak jsem psal svůj první příspěvek, tak jsem to řešil jen z hlediska STK. Dva technici mi nezávisle na sobě potvrdili, že i když je v TP napsáno, že vyjmutí přepážky je považováno za přestavbu, tak ji vyndanou mít můžu i bez lítání po úřadech . Oba jmenovali zákon nebo vyhlášku, podle které to u některých aut jde u jiných ne. Už si ale ta kritéria nepamatuji a hledat se mi to nechce.

Po přestavbě od dealera na N1 auto zůstalo pětimístné (fakticky i papírově), takže s tím problém nemám. A jak říkám, před měsícem jsem normálně prošel STK s autem bez mříže, přestože mám v TP zapsáno N1 a vyndání přepážky = přestavba vozidla. V protokolu jsem měl správně napsáno N1 a o chybějící mříži ani čárka.

Daně neřeším, auto vlastním jako FO na rodné číslo a kupoval jsme ho ojeté vč. DPH..

2 reakcí na tento příspěvek N1 přepážka

5.6.2015 v 09:21 | Nahoru | #11
Ahoj, tak jsem našel tady něco
"5. U vozidel kategorie N s nedělenou skříňovou karoserií, které byly schváleny tak, že za poslední řadou sedadel je přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad se tato přepážka nevyžaduje v případě, že vozidlo svou konstrukcí vychází z osobního automobilu kategorie M1."
z toho chápu, že přepážka nemusí být, protože Fabia vychází rozhodně z osobáku.

edit: píše se to v Příloze č. 3 k vyhlášce č. 341/2014 Sb.

Naposledy editováno 05.06.2015 09:25:09

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) N1 přepážka

5.6.2015 v 09:24 | Nahoru | #12
markus>

To je otázka pohledu na věc...

Dělal jsem dřív s účtem a daněma docela dost, a pamatuju si zajímavě odlišný přístup v otázce "optimalizace" daní...

Zatímco rakušáci a němci dali do nákladů a odečtu daní pouze věci co tam bez pochyb patřily a evidentně chtěli zaplatit daň, našinci vymýšleli maximum nejpitomnějších veletočů jak daně neplatit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) N1 přepážka

5.6.2015 v 09:27 | Nahoru | #13
vilemx>

Tak ony taky byly různé druhy přepážek... vyjimatelné, skládací, mříže, plexi-přepážky... takže v tom můžou být různé přístupy...

(reakce na) N1 přepážka

5.6.2015 v 09:31 | Nahoru | #14
soccer> v té vyhlášce nejsou jmenované druhy přepážek, tak by to mělo platit pro všechny bez rozdílu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) N1 přepážka

5.6.2015 v 09:34 | Nahoru | #15

soccer píše: markus>

To je otázka pohledu na věc...

Dělal jsem dřív s účtem a daněma docela dost, a pamatuju si zajímavě odlišný přístup v otázce "optimalizace" daní...

Zatímco rakušáci a němci dali do nákladů a odečtu daní pouze věci co tam bez pochyb patřily a evidentně chtěli zaplatit daň, našinci vymýšleli maximum nejpitomnějších veletočů jak daně neplatit...



je to samozřejmě o názoru, ale nepřijde mi úplně normální, když nejde odečíst daň z osobního auta, ale pouze z "nákladního", jako kdyby se čistě osobní auto nedalo používat k podnikání

(reakce na) N1 přepážka

5.6.2015 v 09:37 | Nahoru | #16

tomik.cesko píše: Ahoj, tak jsem našel tady něco
"5. U vozidel kategorie N s nedělenou skříňovou karoserií, které byly schváleny tak, že za poslední řadou sedadel je přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad se tato přepážka nevyžaduje v případě, že vozidlo svou konstrukcí vychází z osobního automobilu kategorie M1."
z toho chápu, že přepážka nemusí být, protože Fabia vychází rozhodně z osobáku.

edit: píše se to v Příloze č. 3 k vyhlášce č. 341/2014 Sb.



No, to je argument

N1 přepážka

5.6.2015 v 09:39 | Nahoru | #17
Konec dohadů... pokud je to osobák a byla tam přepážka dodělaná (odnímatelná), tak tam nemusí být viz vyhláška č.341/2015 SB. vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacíhc

od technika bych chtěla jeho tvrzení písemně a na základě čeho tak jedná a poslala bych ho tam, kde slunce nesvítí

citace

Příloha č. 3 k vyhlášce č. 341/2015 sb, s platností od 1.1.2015 odstavec 5
5. U vozidel kategorie N s nedělenou skříňovou karoserií, které byly schváleny tak, že za poslední řadou sedadel je přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad se tato přepážka nevyžaduje v případě, že vozidlo svou konstrukcí vychází z osobního automobilu kategorie M1.

(reakce na) N1 přepážka

5.6.2015 v 09:40 | Nahoru | #18

markus píše: je to samozřejmě o názoru, ale nepřijde mi úplně normální, když nejde odečíst daň z osobního auta, ale pouze z "nákladního", jako kdyby se čistě osobní auto nedalo používat k podnikání



To by byla stejně nekonečná debata o tom, že jídlo si do daní nedáš, ale když máš účet od ubytování (ve kterém je zpravidla schovaná minimálně snídaně) tak snižuje daňový základ automaticky...

Naštěstí už odečet z osobáku je...

(reakce na) N1 přepážka

5.6.2015 v 09:41 | Nahoru | #19
tomik.cesko> byl jsi rychlejší

(reakce na) N1 přepážka

5.6.2015 v 09:49 | Nahoru | #20

markus píše: trochu bych tvoje tvrzení poopravil. Je to důsledek několikaleté vlny, kdy český stát chtěl vyjebávat s podnikateli



a dále je to jasný doklad o debilitě a nekompetentnosti českých zákonodárců

Naposledy editováno 05.06.2015 09:50:26

N1 přepážka

5.6.2015 v 09:55 | Nahoru | #21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) N1 přepážka

5.6.2015 v 10:52 | Nahoru | #22

soccer píše: markus> Dělal jsem dřív s účtem a daněma docela dost, a pamatuju si zajímavě odlišný přístup v otázce "optimalizace" daní...
Zatímco rakušáci a němci dali do nákladů a odečtu daní pouze věci co tam bez pochyb patřily a evidentně chtěli zaplatit daň, našinci vymýšleli maximum nejpitomnějších veletočů jak daně neplatit...



Není náhodou daňové zatížení průměrně vydělávající populace (dejme tomu "střední třídy") v Německu a Raichu daleko menší?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) N1 přepážka

5.6.2015 v 12:51 | Nahoru | #23
panTerek>

nebyla tenkrát a není ani dnes, ale já měl na mysli firemní klientelu...

N1 přepážka

6.6.2015 v 21:50 | Nahoru | #24
Přepážka tam být nemusí. Kdysi jsme to zjišťovali pro firemní auta přímo na ministerstvu dopravy.
Omezený mohl být jen počet míst na zadních sedadlech. Nevím, jak u jiných aut, ale já jsem měl VW Variant 5 v kategorii N1 a normálně jsem měl zapsáno 5 míst. Na STK žádný problém i bez mřížky.

(reakce na) N1 přepážka

11.6.2015 v 15:13 | Nahoru | #25

soccer píše: panTerek>

nebyla tenkrát a není ani dnes, ale já měl na mysli firemní klientelu...

samozrejme ze je - letos v Nemecku pripada den danove svobody na 18.6., u nas bude az 22.6. Co to je ve srovnani s Polskem, kde na nenazranej stat vydelavaji o mesic mene nez my.

N1 přepážka

17.6.2015 v 21:34 | Nahoru | #26
Jenom doplním, pokud je to vozidlo speciální nebo montážní i když vypadá jako normální osobák, tak mít přepážku musí na rozdíl od nákladních.

N1 přepážka

5.12.2016 v 19:47 | Nahoru | #27
Dobrý vědět

1 reakcí na tento příspěvek N1 přepážka

6.12.2016 v 19:14 | Nahoru | #28
Mám Fábku I....kategorie N1 od roku 08 a přepážku jsem vyhodil na druhej den, tzn. hodně STK a nikdy to nikomu nevadilo. A policajtům taky ne. Zadní okna mám černý neprůhledný ( ty trojuhelníky ), ve dveřích je mám zatmavený taky hodně tak asi není poznat rozdíl. Jediný co je na hovno, tak že to auto je čtyřmístný - nemá vzadu troje pásy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) N1 přepážka

6.12.2016 v 19:26 | Nahoru | #29

Peřina píše: Mám Fábku I....kategorie N1 od roku 08 a přepážku jsem vyhodil na druhej den, tzn. hodně STK a nikdy to nikomu nevadilo. A policajtům taky ne. Zadní okna mám černý neprůhledný ( ty trojuhelníky ), ve dveřích je mám zatmavený taky hodně tak asi není poznat rozdíl. Jediný co je na hovno, tak že to auto je čtyřmístný - nemá vzadu troje pásy...



Tohle mi někdo vysvětlete .... když jsem prodával letos firemní auto taky bylo čtyřmístné, nakonec jsem ho musel střelit brutálně pod cenou aby si ho vůbec někdo koupil...proč to někomu vadí?!? Copak se někdo kromě cigánů množí jako králíci aby měli doma tři haranty??? Já si nepamatuju kdy jsem naposledy vzal do auta víc jak 4 lidi ( včetně mě) A další speciální sorta byli lidico nechtěli koupit ani minulé firemní které mělo k sezení normálně 5 míst z důvodu že je v TP označení nákladní..a ne že by jezdili do Rakouska a nemohli s tím do centra ale proto, že se jim to v tom TP nelíbilo?!?

E: Kdyby někdo chtěl budu vyhazovat novou dělící přepážku do dvojkové octávky takže ji dám zdarma..do února ji nechávám ležet v garáži pak ji vyhodím

Naposledy editováno 06.12.2016 19:31:47

1 reakcí na tento příspěvek N1 přepážka

6.12.2016 v 19:44 | Nahoru | #30
kutilsro> to že někdo nechce koupit N1 pro osobní účely docela chápu...taky mám N1 jako soukromé auto...problém je, že když si chci proúčtovat u zaměstnavatele kilometry, nesmí to být N1 (nejsem osvč)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist