Původně bylo předpětí dotažený úplně na doraz ("nultá" ryska, ale útlum na default), ale to byla hovadina, na nerovnostech to kopalo. Tak jsem to dal na standartní nastavení (4. ryska) a to bylo zase jako houba a žehlilo to neskutečně, ale v zatáčce absolutně bez odezvy od předního kola a dost jsem se bál. Teď na 3. rysce a 3/4 otáčce útlumu to jakžtakž jde, ale stále je to takový nejistý a plavací. Na VFR jsem dával o jeden stupeň hustší olej (10W místo 7,5W) a bylo to supr - zkoušeli jste to někdo tady? Popřípadě jiný pružiny apod.? Popouštět v brýlích nebo dávat úplně jiný vidle nechci, jen v mezích možností vylepšit vlastnosti tý stavající. Díky...
Na nastavení předpětí jsou univerzální hodnoty propružení, a štelování odskoku dej nejdřív víc povolený a přitvrzuj dokud nebudeš mít dobrej pocit kontroly nad kolem.
e: s popuštěním v brýlích si se sériovejma vidlicema nehraj
e2: Knedlo psal že storma prodává a má moje starý Racetech pružiny 0,85, zkus se ho zeptat.
Naposledy editováno 30.04.2015 13:09:32
1 reakcí na tento příspěvek Vidlice VTR Firestorm
Ještě k těm univerzálním hodnotám propružení - myslíš něco jako SAG u MTB? Někde jsem četl doporučení to naštelovat tak, aby po nasednutí došlo k zanoření jen o cca 10-20 mm vpředu i vzadu.
Jelikož jsem v sobotu sejmul autem srnce a budu muset řešit opravu káry, tak si na nějaký pořádný dražší úpravy zatím musím nechat zajít chuť, bohužel... :( Ale časem aspoň ty pružiny + nová náplň a mohlo by to bejt fajn. Díky za postřehy!
podle zkuseností lidí co se úpravám VTR věnovali - nejvíc informací se lze dočíst asi na superhawkforum je sériové nastavení VTR asi takto:
The rear shock is ballpark correct for a 220-230 pound rider, and while it's complete crap in outright adjustability, it will work decent for that weight... The front is right for a 100 pound rider, and you will not get the sag even close to correct unless you are under 115-120 pounds... So unless you miraculously match both weights at once, you have to compromise... Set the rear as soft as it will possibly go, and crank the front until you get it ballpark right...
Tj. přední vidlice má tak nějak odpovídající tvrdost pružin pro tvou hmotnost, ale zadek nejspíš pořádně nenastavíš ani když předpětí povolíš co to jde.
Já mám zadní pružinu na nejměkčí zářez, ale mám celkově zvětšený předpětí o 5 mm použitím jiné těsnící hlavy - takže předpětí by mohlo odpovídat asi tak třetímu zářezu v sérii, ale vážím asi tak o 50% víc. Ale mám taky vnitřek zadního tlumiče od racetechu optimalizovaný na mou hmotnost, takže se to chová úplně jinak než sériový.
1 reakcí na tento příspěvek Vidlice VTR Firestorm
Co se týče zadku tak je to zajímavý, skoro to vypadá že změnili údaje, co se pamatuju tak mi to vždycky vycházelo na měkčí pružinu než série.
Zadek klidně povol, nejhorší co můžeš udělat je že to vrátíš zpět a myslím že se to vlnit nebude. Teda víc než normáně, když vezmu že se sériovym tlumičem jsem kvůli nestabilitě nikdy nejel přes 220.
1 reakcí na tento příspěvek Vidlice VTR Firestorm
A v povolování/změně předpětí pružiny je nějaký fígl, jak na to (klíč v příslušenství na to mám)? Mám takovej dojem, že budu potřebovat servisní stojan pod kyvku (kterej nemám)... :(
P.S. akorát se sluší dodat, že k pocitu mnohem lepšího řízení přispěla i výměna ložiska krku, a to po cca 12 tisicích km. Asi to bývalej majitel rád hrotil po zadním...
Naposledy editováno 21.04.2016 12:37:09
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... | AlbiVTR | 32 | 6.4.2024 v 08:26 Krovak |
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm | djbell | 75 | 9.1.2024 v 16:55 djbell |
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm | ujec76 | 8 | 25.9.2023 v 08:00 krokoš |
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm | ujec76 | 0 | 10.8.2023 v 09:20 ujec76 |
tacho na Hondu VTR Honda VTR 1000F Firestorm | ujec76 | 1 | 2.8.2023 v 22:17 Prasčenko |