globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Babeta a její životnost
Dobrý den,

možná budu trochu pro smích, ale bavili jsme se s kamarádem o tom, kolik km se dá ujet na babetě.

Kamarád tvrdí, že by si troufl ujet na ní 4000 km (asi 14 dní cestování). Taky bych měl poznamenat, že počítá s nějakými poruchami, které si spraví na koleně a poveze si proto taky nějaké díly.

Zamyslel jsem se nad tím hlouběji a zjistil sem, že nemám páru o tom, která věc toho kolik vydrží, prtoože takovou zkušenost nemám.


Co si myslíte vy? Nemůže se ten motor uvařit, když by denně jel 6-8h?
Co vlastně vydrží pneumatiky?
Případně co vás napadá, že by mohl být problém vzhledem ke vzálenosti 4000km?
Co spojka? Řetěz?

Bral bych to za předpokladu, že bude babeta po celkové generálce a jednalo by se o dvourychlostní babetu.

1 reakcí na tento příspěvek Babeta a její životnost

21.3.2015 v 05:34 | Nahoru | #1
V roce 1991 jsme jeli 4 babety, fungl nový, poskytnutý z Kollárova trasu Trnava - Vídeň - Salzburg - CH - IT, Miláno - Benátky - zpátky, jako propagační sponzorovanou jízdu bez nejmenšího problému. Babety byly zapůjčeny výrobcem, posléze odkoupeny za vynikající cenu na tu dobu. Upravován byl jenom strmeň zadní brzdy - prodloužen, jelikož ůčinek zadní brzdy při evidentním přetížení byl mizivý. S touto ůpravou to blokovalo zadní kolo jako nic. Dále byla zhotovena jen jakási opěrka ve stylu chopper - ohnutá kulatina do oblouku, která měla za ůčel držet vysokou bagáž, položenou na tom zadním cosijakonociči a hřbet jezdce. Babeta se v zatáčkách vlnila jak anakonda, ale jela jako ďas. Jediným technickým problémem, kterýžto ale nevedl k poruše, byla nemožnost vyřadit během jízdy motor ze záběru - tudíž hrozilo zadření během sjezdu dlouhých táhlých kopců. To se vyřešilo "vyhozením" rukou tý hliníkový spojky, co se používala na odpojení motoru pro použití jen nožního pohonu. Byl to sice vopruz, vyhazovat ji po nastartování, ale šlo to. Tímpádem jsme měli svítící světla a jeli dolů jakoby na neutrál.
Zajímavé bylo, že všechny 4 kousky jsme před odjezdem zadřeli při zkouškách maximálky, ale nic se jim nestalo, po vychlazení jely dál a už nikdy se nezadřely.
V té době nebylo povinností použití přilby na mopedu, což sice neplatilo v AU, ale my jsme si bez nich Alp užili, jako nikdo nikdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babeta a její životnost

22.3.2015 v 05:36 | Nahoru | #2
Plazivec> Čau, mám prosbu, popíš bližšie tú úpravu zadnej brzdy, ma to zaujíma ako ste to urobili. Dík
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Babetta 207 - Po čase se začne dusit Babetta 207 Kaledrion 12 Dnes v 16:35 Kaledrion
Bordel na hřídeli Babetta 207 DanielHendrych 8 2.5.2024 v 10:51 laďa-prášil
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 Babetta-Sam 12 27.4.2024 v 23:07 Drakl
nefunkční tachometr babetta 210 Babetta 210, Babetta 225, Babetta 215 pitbikeros 4 12.4.2024 v 21:25 pitbikeros
babetta 207 barva a kartička [1, 2] Babetta 207 máťa_moto_blázen 33 9.4.2024 v 19:09 Milos1


TOPlist