1 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!
"šťasten ten" kdo má možnost jezdit "kyselinu" a má doma tu primitivní "transformátorovku"
J.M.K (snad že je to Jihomoravský kraj ? ) má očividně svoje zkušenosti (při vší skromnosti
stejné jako já ) a jak už jsem psal : s "primitivní" regulací nabíjecího proudu sériovým zapo-
jením žárovky lze dosáhnout až překvapivě dobré výsledky (a ochrana před přebíjením!) , protože
co je na voltmetru připojeném při nabíjení TO platí, na rozdíl od "chytrých zařízení" á la Lidl .
Základní výpočet P (W či VA) = U (V) x I (A) "napoví" kolika watovou žárovku "vložit do nabíjecí-
ho okruhu" , když U je dáno = 12V a I (doporučený nabíjecí proud) = DESETINA kapacity baterky
t.j. 14Ah = max. 1,4 A ) .
Co se týká MAXIMA, které lze do ZDRAVÉ baterky "dostat", nemusí to být 15V (jak píše J.M.K ),
ale rozhodně by to nemělo být méně než 14V a i toto je dobrým ukazatelem, v jakém stádiu
životnosti se baterka nachází ! Nedostanu-li do ní víc jak 13,5V . nemám už jistotu bezproblémových
studených startů, protože baterka prostě NEMÁ dostatečnou kapacitu ani bezprostředně po nabití,
či dojezdu z "výletu" A to se nebavíme o tom, že na každém motocyklu, zvlášť těch starších,
už nemusí alternátor dobíjet těch manuály uváděných 15-15,5 V .........
Pánbůh mně chraň před motocykly, kterým by (jak píše Bubrak) problémová baterka mohla
"obsluhovat" osvětlení ........
Naposledy editováno 15.03.2015 10:37:57
IvanDvoutakťák píše: Tedy, pánové, už se (já - kamenožrout ) začínám v té teorii "ztrácet" a tak jen zopakuju, že
"šťasten ten" kdo má možnost jezdit "kyselinu" a má doma tu primitivní "transformátorovku"
J.M.K (snad že je to Jihomoravský kraj ? ) má očividně svoje zkušenosti (při vší skromnosti
stejné jako já ) a jak už jsem psal : s "primitivní" regulací nabíjecího proudu sériovým zapo-
jením žárovky lze dosáhnout až překvapivě dobré výsledky (a ochrana před přebíjením!) , protože
co je na voltmetru připojeném při nabíjení TO platí, na rozdíl od "chytrých zařízení" á la Lidl .
Základní výpočet P (W či VA) = U (V) x I (A) "napoví" kolika watovou žárovku "vložit do nabíjecí-
ho okruhu" , když U je dáno = 12V a I (doporučený nabíjecí proud) = DESETINA kapacity baterky
t.j. 14Ah = max. 1,4 A ) .
Co se týká MAXIMA, které lze do ZDRAVÉ baterky "dostat", nemusí to být 15V (jak píše J.M.K ),
ale rozhodně by to nemělo být méně než 14V a i toto je dobrým ukazatelem, v jakém stádiu
životnosti se baterka nachází ! Nedostanu-li do ní víc jak 13,5V . nemám už jistotu bezproblémových
studených startů, protože baterka prostě NEMÁ dostatečnou kapacitu ani bezprostředně po nabití,
či dojezdu z "výletu" A to se nebavíme o tom, že na každém motocyklu, zvlášť těch starších,
už nemusí alternátor dobíjet těch manuály uváděných 15-15,5 V .........
Pánbůh mně chraň před motocykly, kterým by (jak píše Bubrak) problémová baterka mohla
"obsluhovat" osvětlení ........
Jako temer elektrolajk tu pises dost chyb, tak uz toho nech kolik stoji tvoje kyselinovka? Na to jsi mi neodpovedel. Ja sem stasten s agm Vartou za 900 a nabijeckou za 180 kc, naprosto bez problemu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... | Banditak650 | 14 | 24.4.2024 v 15:53 Banditak650 |
Jakou baterku do bandita? [1, 2] Suzuki GSF 600S Bandit | kotvista | 32 | 14.3.2024 v 21:26 Pedl |
Spojka Suzuki GSF 600S Bandit | miksenzo | 7 | 10.3.2024 v 12:18 papiboy |
Hledám servis Suzuki GSF 600S Bandit | HkX129 | 4 | 7.2.2024 v 09:29 Hydropes |
Karburátor čím začít Suzuki GSF 600S Bandit | kutilferda | 22 | 4.2.2024 v 22:20 kutilferda |