globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Enfield Diesel - přihlášení
 
15.2.2015 v 12:06
Ahoj všem,

mám doma v garáži několik Dieselových Enfieldů přivezených z Indie, které renovuji - viz. profil.

Bohužel je zde nejde příhlásit (dovoz mimo EU, starší 8 let, bez homologace, bez schválení ES)

Přihlášení na veterány díky velmi aktivní snaze importéra aktuálně nejde, protože mu individuálními dovozy utíkají kšefty, takže účelově blokuje jejich veteránskou registraci.

Legální přihlášení možno např. v Německu nebo Polsku, kde nejsou tak přísné normy ohledně dovozů a následně to jde u nás, protože moto už bylo registrováno jinde v EU. Pokud někdo máte jiný, rychlejší a levnější nápad a možnosti, jak to přihlásit, prosím o SZ.

Prosím pouze konstruktivní debatu, příspěvky o tom, že mám smůlu, ničemu nepomohou. Motorky mám v garáži jako fanda značky, coby sběratelský a technický unikát ale rád bych se projel dál než po dvoře

2 reakcí na tento příspěvek Enfield Diesel - přihlášení

18.2.2015 v 13:09 | Nahoru | #1
Přátelé i nepřátelé ,

ani jsem neměl sílu číst ty vaše komentáře tady. Jen shrnu to nejdůležitější a vemte si z toho každý to co potřebujete a co zvládne váš intelektuální potenciál. Otázku přihlašování jakýchkoliv motorových vozidel řeší naše zákony a vyhlášky, popř. normy EU a ty já skutečně netvořím, ale mám bohužel jako dovozce povinnost je bez výhrady dodržovat. Vy jako jednotlivci se můžete bez obav dopustit obcházení zákona, když Vám to projde a hovno se Vám stane. Já se svým razítkem musím zacházet ovšem úplně jinak, ať se vám to líbí nebo ne. Nemohu ani ovlivnit to proč v Německu údajně něco jde a tady ne. Vaše nářky směřujte na naše zákonodárce, případně na bruselskou administrativu a přestante na mě furt házet nějaký obvinění, že já vám něco nechci schválit. Mě je na rovinu úplně jedno na čem jezdíte. Oficiální vyjádření výrobce značky Royal Enfield zní jednoznačné a to, že Dieselové agregáty montovaly a prodávaly pod značkou RE pouze v 90´letech a nikoliv dříve. V tomto smyslu tedy MUSÍM přistupovat společně s FKHV k veteránským testacím. Není to otázka ani peněz, protoze s diesely neobchoduju. Pokud máte někdo prokazatelnej důkaz toho, že Váš diesel je z 60´let tak bych to sám rád viděl, protože by to pomohlo v další komunikaci s výrobcem, aby se k tomu vyjádřili a třeba kápli božskou, že v té době skutečně nějakej stroj vyrobili. Připomenu pro neznalé, že samotný VIN na rámu je Vám k ničemu, protože pokud je v něm naroubovanej dieselovej agregát z pozdějších let, tak se jedná o stavbu a nikoliv o původní motocykl a tedy nemá na přihlášení nárok, pokud nechcete projít přihlášením stavby, což je u nás dosti nesmyslný krok....... Vím dobře jak vypadají ty údajné pravé dokumenty k těmhle strojům, které vystaví kdejakej přičmoudlej montér v Delhi. Zamyslete se taky nad tím proč se všechny dokumenty k dieselům vyskytují jen v té indické podobě??? Pokud by se tyhle zajímavé stroje dělaly už v 60´a 70´letech, jak tvrdíte, tak by se určitě objevily už tenkrát nějaké dovozy do Evropy a tedy by nutně musela existovat dobová evropská dokumentace. To že taková dokumentace neexistuje potvrzuje verzi samotného výrobce. Mimochodem všechny diesely co jsem zatím viděl měly motory Graves. Tato firma začla podle dostupných údajů oficiálně fungovat až v 80´letech. Tím to pro mě končí a svoje nadávky směřujte laskavě jiným směrem. Popřípadě se zbavte toho dieselovýho nedodělku co máte doma, protože se prokazatelně jedná o historicky nejhorší počin této hrdé značky a i zástupci firmy Royal Enfield klopí stydlivě oči pokud se o dieselu zmíním......Přeji vám všem hezký den

(reakce na) Enfield Diesel - přihlášení

18.2.2015 v 16:55 | Nahoru | #2
Motoclassic> Tady asi někdo lže, článek m.cz ... ..neříkám, že ty...
...Nám byl zapůjčen motocykl z roku 1964, který koncem 20. století prošel jistou renovací ve své rodné Indii. Rám, motor a další základní věci jsou původní, nové jsou pouze přepínače a část elektriky, která je díky koncepci motoru nutná jen z důvodu osvětlení motorky. Vznětový motor, lidově dýzl, má mechanické čerpadlo a není nijak řízen elektronikou. Startování je nožní pákou a pokud se člověk naučí, co motor požaduje, tak nakopnutí je takřka se 100% úspěšností. ...
..V originál anglické dokumentaci jsem našel čtyřtaktní dieslový jednoválec až do obsahu 700..ale už mě to nebaví, ten gouglpřeklad je hrozný...

Naposledy editováno 18.02.2015 18:52:12

(reakce na) Enfield Diesel - přihlášení

20.2.2015 v 15:39 | Nahoru | #3
Motoclassic> Nazdar Tomáši:) ...Tak ty Dieslový krumply máme vyřešený.... Ale já mám jeden zaručenej originál!! A od tebe potřebuju právě jenom to razítko!
Jedná se o Jawu 350 typ 640 s monoblokovým motorem Royal enfield (tím novým!:)...co jezdí na lampovej olej... Svatej muž co se zrovna ráchal v Ganze mi potvrdil že je to zaručeně fabrickej originál kterej se montoval už v padesátých letech a cápek ze stánku s bůžkama a vonnejma tyčinkama mi nakreslil techničák!! Můžu se s tím stavit??
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist