globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skřípot z kardanu...
Ahoj všem co honí Triumphy a Explorery zvlášť. Mám problém s kardanem . Něco v něm skřípe a to tak že : Sundáte motorku ze stojánku a zařadíte rychlost (bez nastartovaného motoru) pak s motorkou cuknete kus dopředu a zase dozadu. To samo jde u každé motorky protože vůle mezi ozubenými koly v převodovce umožní jistý pohyb motorky než dojde k zabrždění vlastní kopresí motoru. A právě při tomto pohybu kdy dojde k napětí mechanismu vyluzuje kardan divné skřípavé zvuky. Dokonce se mi to stalo i při nasedání na motorku kdy propružila zadní kyvka a opět ten divný zvuk. Výzkumem jsem došel k tomu že to vychází z uložení "hrušky kardanu" Tím myslím ten poslední díl kde se skrývá převod a upevnění kola a zadní brzdy. Ty zvuky ale jdou nejspíše z uložení spojení této "hrušky" se samotnou "kyvkou" toto spojení je samo pohyblivé ačkoliv je nahoře ještě upevněná tyč "reakce" Už jsem to i rozebral a jsou tam dvě kuželíková ložiska která jsem vyčistil a namazal ale mnoho nepořádku tam nebylo a tak nevím zda to pomůže. Ještě je problém že to pravé ložisko se utahuje na nějaký utahovací moment a to zatím nevím jaký to je... No a tak se ptám zda nemáte podobný trabl.... ??? PS: dělá mi to asi tak už 3-4000km beze změny k horšímu...dokonce když jedu v dešti tak to pak nedělá ale jak bylo teplo a sucho tak to skřípalo víc.

1 reakcí na tento příspěvek Skřípot z kardanu...

5.1.2015 v 01:04 | Nahoru | #1
No tak zatím dík všem za rady. ..zkusím se některými řídit ale rovnou vám povím to že např. rada jít do Triumphu v Praze je marná. Tam jsem se na to ptal když jsem tam byl s motorkou. Chování mechanika bylo docela arogantní až přehlíživé neb jsem si motorku dovolil koupit jinde než u nich. Použil vulgární slova jako že je to celý v pr..i atd .. Na moji argumentaci že motorka má najeto cca. 20000km a vzhledem k tomu že je to ročník 2012 (starší být nemůže to se nevyráběli) tak i kdyby někdo stočil tachák tak že nebude mít najeto i tak víc než cca.50000km tak že se mi to zdá poněkud brzo na klasifikaci "je to celý v pr..li" něco zabručel a řekl že nemá čas tak když to tam nechám vymění celý kardan....Popravdě nechat si vyměnit celý kardan jen proto že někde např je jen špína v uložení...se mi zdá poněkud blbé. Klidně jsem na tom jezdil dál a jak jsem psal výše ujel jsem na tom celou Černou Horu a Bosnu a když pršelo tak to bylo v klidu což nevypadá na to že by bylo v pytli ložisko zadního kola... Kdyby bylo toto ložisko špatné tak bude v uložení vůle a bude se to zhoršovat až přestane těsnit simering a poteče olej. Což se nestalo.... Olej neuniká, kolo se nehýbe. Já bych řekl že je to v těch kuželíkových ložiskách uložení té hrušky. Ty musí být totiž utažené na nějaký utahovací moment a pokud budou např přetažené tak kdoví?? Ten kardan se jízdou zahřívá (to je normální a porovnával jsem to s kámošem co má Explorera a hřeje se stejně) Co když vůle v ložiskách ohřátím se změní a začne to skřípat a když prší tak se kardan chladí a tento problém nenastane?? No každopádně dík za každý příspěvek. Pokračujte v psaní. Čím více toho budu vědět tím líp.... Díky všem

(reakce na) Skřípot z kardanu...

14.11.2015 v 18:37 | Nahoru | #2

MartyBar píše: No tak zatím dík všem za rady. ..zkusím se některými řídit ale rovnou vám povím to že např. rada jít do Triumphu v Praze je marná. Tam jsem se na to ptal když jsem tam byl s motorkou. Chování mechanika bylo docela arogantní až přehlíživé neb jsem si motorku dovolil koupit jinde než u nich. Použil vulgární slova jako že je to celý v pr..i atd .. Na moji argumentaci že motorka má najeto cca. 20000km a vzhledem k tomu že je to ročník 2012 (starší být nemůže to se nevyráběli) tak i kdyby někdo stočil tachák tak že nebude mít najeto i tak víc než cca.50000km tak že se mi to zdá poněkud brzo na klasifikaci "je to celý v pr..li" něco zabručel a řekl že nemá čas tak když to tam nechám vymění celý kardan....Popravdě nechat si vyměnit celý kardan jen proto že někde např je jen špína v uložení...se mi zdá poněkud blbé. Klidně jsem na tom jezdil dál a jak jsem psal výše ujel jsem na tom celou Černou Horu a Bosnu a když pršelo tak to bylo v klidu což nevypadá na to že by bylo v pytli ložisko zadního kola... Kdyby bylo toto ložisko špatné tak bude v uložení vůle a bude se to zhoršovat až přestane těsnit simering a poteče olej. Což se nestalo.... Olej neuniká, kolo se nehýbe. Já bych řekl že je to v těch kuželíkových ložiskách uložení té hrušky. Ty musí být totiž utažené na nějaký utahovací moment a pokud budou např přetažené tak kdoví?? Ten kardan se jízdou zahřívá (to je normální a porovnával jsem to s kámošem co má Explorera a hřeje se stejně) Co když vůle v ložiskách ohřátím se změní a začne to skřípat a když prší tak se kardan chladí a tento problém nenastane?? No každopádně dík za každý příspěvek. Pokračujte v psaní. Čím více toho budu vědět tím líp.... Díky všem


S praktikami pana "mechanika" v tomto servisu jsem se už taky potkal. S tímto servisem na základě vlastní zkušenosti omezuji kontakt na nejnižší nutnou míru. Nicméně to, kde jsi koupil moto, na jeho schopnosti, empaii, inteligenci a přístup k zákazníkům má nejspíš úplně minimální vliv.

Naposledy editováno 14.11.2015 22:19:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Diagnostika Triumph Tiger 1200 Explorer Triumph Tiger 1200 Thomsonson 11 26.4.2024 v 09:59 Thomsonson
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Montáž centrálního stojanu na Trium... Triumph Tiger 1200 Mraf 8 22.2.2024 v 18:36 Houba1982
Koupě Triumph Tiger 1200 XRt Triumph Tiger Explorer sir_AleS 16 24.9.2023 v 11:05 Tri
Triumph Tiger 1200 XRx Triumph Tiger 1200 Mraf 2 18.8.2023 v 12:05 Mraf


TOPlist