bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přední tlumiče
17.12.2014 v 22:00
Zdravím
zvětším tuhost předních tlumičů na KTM 450 exc výměnou oleje.Jsem trochu vetší a nechce se mi je dávat štelovat nějakému odborníkovy za těžké peníze.popřípadě jaký olej
Díky

Přední tlumiče

17.12.2014 v 22:13 | Nahoru | #1
Zjednodusene receno ano ale zmenis i charakteristiku utlumu a odskoku. Spravne reseni je pouzit jine pruziny (ne je vypodlozit).

Přední tlumiče

17.12.2014 v 22:54 | Nahoru | #2
dej to tomu odbornikovi jestli chces mit radost z jizdy.

Tim ze tam das hustsi olej docilis toho, ze vidlice bude pomaleji reagovat na utlum a odskok. Pocitove bude tvrdsi, ale bude spatne reagovat na nerovnostech. Nez tu vymenu oleje udelas tak dotahni na maximum nastavovani odskoku a utlumu a jed se projet. A presne tak pak ta vidlice bude fungovat kdyz tam das hustsi olej. Pokud budes spokojenej tak pak do toho jdi, ale myslim ,ze zjistis, ze vubec netusis co podvozek pod tebou dela a co chvili budes bojovat s masinou aby si nehodil drzku.

Přední tlumiče

17.12.2014 v 23:17 | Nahoru | #3
Prasečina -pokud z toho máš mít dobrý pocit a chceš aby to fungovalo tak udělej co je potřeba a dej tam adekvátní brka jinak si nedovedu předstsvit kupovat motorku po někom jako si ty - ušetřit i na ůkor vlastního pohodlí a očekávat změny k lepšímu pokud možno zdarma , to nechápu.

2 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče

18.12.2014 v 10:11 | Nahoru | #4
Tak predevsim tady motate dohromady dve ruzne veci a to odpruzeni a utlumeni. Zatimco tlumic ma za ukol likvidovat nezadouci odskok neodpruzene hmoty (kolo kotouce brzdice trubky) tak pruziny maji za ukol likvidovat nezadouci vibrace celeho motocyklu vyvolane jizdou po nerovnostech. Intenzita tlumeni se u nekterych tlumicu da serizovat a pokud tuto vyhodu nemaji lze zmenit viskozitu (hustotu olejje. Otazka je zda to prospeje nebo uskodi zameru tazatele. Tady mu asi nezbyde nic jineho nez system pokus-chyba. Bohuzel nevim o tom ze by nam v tomto smeru ukazal Jara Cimrman kudy cesta nevede. Pokud jde o odpruzeni je holym nesmyslem tvrdit ze pruziny se nemaji podkladat. Napriklad mercedes u modelu 124pouziva k doladeni komfortu podlozky pod pruziny o trech ruznych vyskach. Doladit podvozek motorky neni tak snadne jak se to jevi a je otazka zda to ma nejaky prakticky prinos u produkcniho motocyklu v beznem provozu. Taky si nedokazu uplne predstavit co by mi rekli v beznem servisu na tento pozadavek. Zrejme by mi nauctovali nesmysl a zvitezil bych v interni soutezi o blba roku. A lidi co dokazou odladit podvozek mota se vetsinou blbe hledaji a myslim ze jeste blbeji bych je ukecaval na ladeni podvozku u bezne motorky. Doporucuji najit si tu vlakna o nastavovani podvozku nasledne si vytvorit vlastni predstavu a rozhodnout se zda do toho jit. Je to jen muj nazor na vec. Osobne jsem si tim prosel a moto mam nastaveny k obrazu svemu. Preju hodne zabavy a hlavne uspech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední tlumiče

18.12.2014 v 11:33 | Nahoru | #5

Duritio píše: Tak predevsim tady motate dohromady dve ruzne veci a to odpruzeni a utlumeni. Zatimco tlumic ma za ukol likvidovat nezadouci odskok neodpruzene hmoty (kolo kotouce brzdice trubky) tak pruziny maji za ukol likvidovat nezadouci vibrace celeho motocyklu vyvolane jizdou po nerovnostech. Intenzita tlumeni se u nekterych tlumicu da serizovat a pokud tuto vyhodu nemaji lze zmenit viskozitu (hustotu olejje. Otazka je zda to prospeje nebo uskodi zameru tazatele. Tady mu asi nezbyde nic jineho nez system pokus-chyba. Bohuzel nevim o tom ze by nam v tomto smeru ukazal Jara Cimrman kudy cesta nevede. Pokud jde o odpruzeni je holym nesmyslem tvrdit ze pruziny se nemaji podkladat. Napriklad mercedes u modelu 124pouziva k doladeni komfortu podlozky pod pruziny o trech ruznych vyskach. Doladit podvozek motorky neni tak snadne jak se to jevi a je otazka zda to ma nejaky prakticky prinos u produkcniho motocyklu v beznem provozu. Taky si nedokazu uplne predstavit co by mi rekli v beznem servisu na tento pozadavek. Zrejme by mi nauctovali nesmysl a zvitezil bych v interni soutezi o blba roku. A lidi co dokazou odladit podvozek mota se vetsinou blbe hledaji a myslim ze jeste blbeji bych je ukecaval na ladeni podvozku u bezne motorky. Doporucuji najit si tu vlakna o nastavovani podvozku nasledne si vytvorit vlastni predstavu a rozhodnout se zda do toho jit. Je to jen muj nazor na vec. Osobne jsem si tim prosel a moto mam nastaveny k obrazu svemu. Preju hodne zabavy a hlavne uspech.



WTF? O čem jsi to teď tady mluvil ?

bud nemáš o nastavování tlumiču na terení motorce ani páru a nebo jsi tak chytrej, že jsme to prostě nepochopil. Jaka produkcní motorka ? A produkční tlumiče ? :D. Co sem pleteš mercedes, tím že podložím pružiny ztratím zdvih. Olej má samozřejmě vliv jak na tvrddost tak utlum.

Ad zakladatel tématu: Tlumiče nech udělat někomu kdo se v tom vyzná a je ti pobliz, nebo je pošli, stojí to za to. Raději mět rozladěnej motor než tlumiče.

Naposledy editováno 18.12.2014 11:38:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední tlumiče

18.12.2014 v 11:37 | Nahoru | #6
Duritio> Chlape ty jsi úplně mimo, ty vůbec nemáš ponětí o čem to mluvíš
Jinak autor nám to oznamuje tak mu do toho nekecejte )

Naposledy editováno 18.12.2014 11:39:19

Přední tlumiče

18.12.2014 v 11:45 | Nahoru | #7
faryn, rožnov pod radhoštěm

Přední tlumiče

18.12.2014 v 17:00 | Nahoru | #8
Chlapci jestli jste to nepostrehli bylo to mineno obecne nikoli k danemu typu motorky. Vase vec. A konkretne k podkladani pruzin na mercedesu to bylo mineno jako priklad. A chcete-li podivejte se na jakoukoli motku s centralni pruzinou vzadu a vetsina ma serizeni tuhosti coz neni nic jineho nez podkladani pruzin. No a pruzina se bude chovat uplne stejne vzadu jako vpredu. Predesilam mineno obecne.

(reakce na) Přední tlumiče

18.12.2014 v 17:09 | Nahoru | #9

novej píše: Duritio> Chlape ty jsi úplně mimo, ty vůbec nemáš ponětí o čem to mluvíš
Jinak autor ná to oznamuje tak mu do toho nekecejte )

mimo jsi ty sam jestli si nepochopil ze pisu o obecne platnych zakonitostech odpruzeni a tlumeni u motorovych vozidel. Nereagoval jsem primo na slova zakladatele ale na to co mu radili ostatni. Pokud ale ty ladis svou motorku jinak a ta se chova podle jinych obecne platnych zakonitosti tak pred tebou smekam a zrejme te nobelovka nemine jelikoz si objevil ameriku v oblasti fyziky.

1 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče

18.12.2014 v 17:17 | Nahoru | #10
Duritio : no serizeni "tuhosti" jaksi na centralu zadne motorky nenajdes - je to serizeni predpeti a kompenzuje se tim zatizeni motorky (zjednodusene) v zadnem pripade se ale nemeni tuhost pruziny - to je konstanta ktera vyplyva z materialu, poctu zavitu, prumeru a prumeru dratu ... To ze pruzinu hned od zacatku zatizis predpetim, nezmeni tyto parametry a tuhost je stale stejna.
Nerikam ze vse co rikas je spatne - ale bud v tom mas malicko gulas a nebo to jen neumis podat...

Urcite je potreba rozlisovat funkci pruziny a tlumice - ale svym zpusobem se da jednim "nahradit" cast funkce druheho - pri prejezdu nerovnosti se pruzina zmackne a ulozi se do ni energie - kdyz se pruzina roztahuje - tlumic to brzdi a udela z pohybu pohyb plynulej... Kdyz je pruzina moc mekka, spotrebuje svuj chod uz treba na pulce nerovnosti a zbytek je rana do dorazu - tohle se da castecne eliminovat tvrdsim tlumenim primstlaceni - energie "nerovnosti" se castecne ulozi do zmacknuti pruziny a castecne se zbrzdi tlumicem - vidlice nechodi po dorazech - ale samo to zhorsi komfort a jizdni vlastnosti - takovehle nahrazeni spravne pruziny tlumicem je znouzectnost a rozhodne bych doporucil to na motorku jako je exc udelat spravne - tzn pruziny podle hmotnosti jezdce - neni to tak drahe a urcite to za to stoji...

(reakce na) Přední tlumiče

18.12.2014 v 17:18 | Nahoru | #11

Joraell píše: WTF? O čem jsi to teď tady mluvil ?

bud nemáš o nastavování tlumiču na terení motorce ani páru a nebo jsi tak chytrej, že jsme to prostě nepochopil. Jaka produkcní motorka ? A produkční tlumiče ? :D. Co sem pleteš mercedes, tím že podložím pružiny ztratím zdvih. Olej má samozřejmě vliv jak na tvrddost tak utlum.

Ad zakladatel tématu: Tlumiče nech udělat někomu kdo se v tom vyzná a je ti pobliz, nebo je pošli, stojí to za to. Raději mět rozladěnej motor než tlumiče.

obecne chlapce obecne. Samozrejme podlozis li pruzinu je to na ukor zdvihu. Vzydcky je neco za neco. A naladit podvozek motky nejsou jen tlumice ale taky pruzeni teziste rozvor. Nicmene to vsechno je ti k nicemu pokud v sobe nemas to hlavni a to je cit pro nastaveni podvozku. Ne nadarmo si vetsina profistaji plati testovaci jezdce kteri tyto schopnosti maji. Zduraznuji ze i toto je mineno obecne a nijak se nevztahuje ke konkretnimu motocyklu nebo lidem

(reakce na) Přední tlumiče

18.12.2014 v 17:26 | Nahoru | #12

assassin píše: Duritio : no serizeni "tuhosti" jaksi na centralu zadne motorky nenajdes - je to serizeni predpeti a kompenzuje se tim zatizeni motorky (zjednodusene) v zadnem pripade se ale nemeni tuhost pruziny - to je konstanta ktera vyplyva z materialu, poctu zavitu, prumeru a prumeru dratu ... To ze pruzinu hned od zacatku zatizis predpetim, nezmeni tyto parametry a tuhost je stale stejna.
Nerikam ze vse co rikas je spatne - ale bud v tom mas malicko gulas a nebo to jen neumis podat...

Urcite je potreba rozlisovat funkci pruziny a tlumice - ale svym zpusobem se da jednim "nahradit" cast funkce druheho - pri prejezdu nerovnosti se pruzina zmackne a ulozi se do ni energie - kdyz se pruzina roztahuje - tlumic to brzdi a udela z pohybu pohyb plynulej... Kdyz je pruzina moc mekka, spotrebuje svuj chod uz treba na pulce nerovnosti a zbytek je rana do dorazu - tohle se da castecne eliminovat tvrdsim tlumenim primstlaceni - energie "nerovnosti" se castecne ulozi do zmacknuti pruziny a castecne se zbrzdi tlumicem - vidlice nechodi po dorazech - ale samo to zhorsi komfort a jizdni vlastnosti - takovehle nahrazeni spravne pruziny tlumicem je znouzectnost a rozhodne bych doporucil to na motorku jako je exc udelat spravne - tzn pruziny podle hmotnosti jezdce - neni to tak drahe a urcite to za to stoji...

jj tuhost pruziny asi neni ten spravnej termin ale i spravny vyraz predpeti pruziny je nastavovan jejim podlozenim a o to v danym souveti slo.pokud sem psal o tuhosti pruziny zamenil jsem terminy v souvislosti s tuhosti podvozku. Chybicka se vloudila co se da delat. Diky

Přední tlumiče

18.12.2014 v 17:27 | Nahoru | #13
Duritio: zvetseni predpeti - vs zdvih - plati pouze v pripade ze zdvih pruziny je stejnej jako cele vidlice - obvykle ale vidlice na dorazu nema jeste pruzinu tak aby sedela zavit na zavit - takze obvykle ani podlozky ten zdvih nesnizi.
Spravne by se tohle nikdy nemelo stat a pruzina by vzdy mela mit vetsi zdvih nez ma pruzici element na kterem je pouzita...

Přední tlumiče

18.12.2014 v 17:29 | Nahoru | #14
Duritio: ja te chapu. Bohuzel tohle je pomerne slozite tema na pochopeni a je potreba dodrzovat terminologii - jinak se clovek ztrati v tom co rika odborna literatura atd.

Kazdopadne polovicata reseni ale ladeni hmotnosti posadky predpetim pruzin nebo utlumem jsou akceptovatelna u cestaku apod - sportovni motorka ala exc si zaslouzi udelat to spravne - a spravne reseni je pruzina odpovidajici hmotnosti jezdce. Nastaveni tlumicu je uz jina magie a dost se lisi podle preferenci jezdce, stylu a terenu - ale u te pruziny je to pomerne jasne dany.

Naposledy editováno 18.12.2014 17:31:49

Přední tlumiče

18.12.2014 v 17:56 | Nahoru | #15
nějaké podkládaní pružiny je blbost.takhle to v životě nebude fungovat jak má!

je potřeba zvolit tvrdost pružin podle váhy jezdce.kolik vlastně vážíš???

a ještě napiš jakou exc 450máš?rok výroby a verze.

Přední tlumiče

18.12.2014 v 18:04 | Nahoru | #16
Sám si to v životě nezastavíš mám ktm s tlumící Od Wp dělal mi je udsad z Moravy Jiří Krupa včetně plnění nastavení přímo na mou váhu a styl jízdy samozřejmě sem nechal hned i centrál a motorka je jednoduše bozska a ten rozdíl pozná i totální kopejtko

1 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče

18.12.2014 v 20:10 | Nahoru | #17
Duritio: mam jednoho znameho, hodne mi ho pripominas. Take placa pate pres devate, snazi se mluvit jak nejvetsi odbornik, pouziva pokud mozno zahranicni vyrazy a nedokaze se vymacknout jednoduse a tak aby to kazdy pochopil.
Vysledek je ten, ze o dane problematice nic moc nevi, jen to co si nekde nacetl z internetu, ale praxi zadnou nema. Nebo pramalou.
pletou se mu zakladni pojmy s dojmy a kdyz uz se na jeho spatne vyjadrovani poukaze tak vzdy rekne, ze chybicka se vloudila. A kdyz se mu pak clovek snazi vysvetlit, ze to tak neni tak presne jako ty zacne vse banalizovat.
Coz je usmevne, protoze na jednu stranu se tvari jako velky neomylny a vsevedouci odbornik, na druhou stranu hodinky, holinky, vono je to jedno :D
Ale hlavne, ze si nas neopomel obstastnit svym vpadem do diskuse, ze motame dohromady dve veci :D
Presne takto se i ten znamy zapojuje do diskuse :D "ste uplni debili a netusite vo cem melete, jeste, ze jsem sel kolem , protoze JA to vim nejlepe :D :D a ted vsichni poslouchejte a budte na me radoby kecy zvedavi."
Take je u toho znameho hodne oblibene - "mam kamarada a ten to dela profesionalne, nebo zavodne a nebo se tim zivi a nebo o tom psal zaverecnou diplomovou praci, atd atd atd...

ale dik... pobavil si me :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední tlumiče

18.12.2014 v 21:55 | Nahoru | #18

cuir píše: Duritio: mam jednoho znameho, hodne mi ho pripominas. Take placa pate pres devate, snazi se mluvit jak nejvetsi odbornik, pouziva pokud mozno zahranicni vyrazy a nedokaze se vymacknout jednoduse a tak aby to kazdy pochopil.
Vysledek je ten, ze o dane problematice nic moc nevi, jen to co si nekde nacetl z internetu, ale praxi zadnou nema. Nebo pramalou.
pletou se mu zakladni pojmy s dojmy a kdyz uz se na jeho spatne vyjadrovani poukaze tak vzdy rekne, ze chybicka se vloudila. A kdyz se mu pak clovek snazi vysvetlit, ze to tak neni tak presne jako ty zacne vse banalizovat.
Coz je usmevne, protoze na jednu stranu se tvari jako velky neomylny a vsevedouci odbornik, na druhou stranu hodinky, holinky, vono je to jedno :D
Ale hlavne, ze si nas neopomel obstastnit svym vpadem do diskuse, ze motame dohromady dve veci :D
Presne takto se i ten znamy zapojuje do diskuse :D "ste uplni debili a netusite vo cem melete, jeste, ze jsem sel kolem , protoze JA to vim nejlepe :D :D a ted vsichni poslouchejte a budte na me radoby kecy zvedavi."
Take je u toho znameho hodne oblibene - "mam kamarada a ten to dela profesionalne, nebo zavodne a nebo se tim zivi a nebo o tom psal zaverecnou diplomovou praci, atd atd atd... Klidne jdi do hajzlu i s tim tvym znamym k nicemu te nepotrebuju pane chytry....jen sem se snazil vysvetlit ze nema pravdu ten kdo pise nesmysly....hele chlapce je mi presne sedesat a svoje zavodni stotricitky jsem si stavel za komancu holejma rukama a na motorkach jezdim pres ctyricet let to si jeste nebyl ani spermii...tak laskave nikoho nenapadej prosim

ale dik... pobavil si me :)

(reakce na) Přední tlumiče

18.12.2014 v 22:11 | Nahoru | #19

Duritio píše: Klidne jdi do hajzlu i s tim tvym znamym k nicemu te nepotrebuju pane chytry....jen sem se snazil vysvetlit ze nema pravdu ten kdo pise nesmysly....hele chlapce je mi presne sedesat a svoje zavodni stotricitky jsem si stavel za komancu holejma rukama a na motorkach jezdim pres ctyricet let to si jeste nebyl ani spermii...tak laskave nikoho nenapadej prosim



jen pro prehlednost fora, tohle je tvoje reakce na muj post. Pocitac moc pouzivat neumis, budiz ti v tvem vysokem veku odpusteno :) Kazdej dela chyby, jak si sam rekl.
Ale prijde mi, ze jich delas nejak moc, na to za jakeho odbornika se vydavas.

Přední tlumiče

18.12.2014 v 22:33 | Nahoru | #20
Hele uz dost mevydaval sem se za odbornika jen sem mel snahu pomoct tazateli....nemam zapotrebi vest podobny diskuze a uz vubec nebudu komentovat kdo jsi ty a co umis nebo ne....jdi si svou cestou ju

1 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče

18.12.2014 v 22:41 | Nahoru | #21
No jo ale tazateli toho moc neporadíš když mluvíš o koze a on o voze.

(reakce na) Přední tlumiče

18.12.2014 v 22:46 | Nahoru | #22

Joraell píše: No jo ale tazateli toho moc neporadíš když mluvíš o koze a on o voze.



Coz je ale problem v podstate kazdeho technickeho vlakna tady - obcas mam trosku cukani to opravdu "moderovat" a mazat spatny nebo zavadejici rady - jenze zas taky se semtam utnu a smazal bych neco co treba bylo ok a ja sem to spatne posoudil...

1 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče

18.12.2014 v 22:53 | Nahoru | #23
Ono by bohate stacilo kdyby se 90% silničářů nevyjadřovalo k tématům o tereních motorkách. :). jednak většina jezdí i olej měnit do serisu a další věc, že na enduru je prostě plno věcí jinak.

Naposledy editováno 18.12.2014 22:54:03

(reakce na) Přední tlumiče

19.12.2014 v 00:08 | Nahoru | #24
Joraell> (y) (y)

1 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče

19.12.2014 v 13:08 | Nahoru | #25
Se přiznám, že bych taky potřeboval nějakého ladiče na moji EXC 250... seřídit jak předek, tak zadek, netušíte o někom v okolí Pardubice - Čáslav?

Přední tlumiče

19.12.2014 v 13:39 | Nahoru | #26
Všechny co znnám jsou 100Km od tebe :)

Nejblíže asi motopoint nová paka, dělají podvozky K-teh ale je to dražší záležitost.

Naposledy editováno 19.12.2014 13:41:33

(reakce na) Přední tlumiče

19.12.2014 v 15:44 | Nahoru | #27
PetrXX> Tomas Krupka kousek za Kolinem.Dal podvozek Michkoj ,Drdajoj atd..
Jestli chces, napis sz a poslu ti nanej cislo.M.

Přední tlumiče

19.12.2014 v 20:39 | Nahoru | #28
jo kdybys potřeboval známý umí vyřezat přední desky z desek škoda 120 bezva ušetříl akurat teď má polámané ruce abys nedopadl stejně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 12 18.3.2024 v 16:44 krokoš
Smazat prosim KTM EXC 450 Tutor 0 7.3.2024 v 14:20 Tutor
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 0 7.3.2024 v 13:59 Tutor
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Musilll 1 28.2.2024 v 18:54 Norous123
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06


TOPlist