bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přední tlumiče
17.12.2014 v 22:00
Zdravím
zvětším tuhost předních tlumičů na KTM 450 exc výměnou oleje.Jsem trochu vetší a nechce se mi je dávat štelovat nějakému odborníkovy za těžké peníze.popřípadě jaký olej
Díky

1 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče

18.12.2014 v 17:17 | Nahoru | #1
Duritio : no serizeni "tuhosti" jaksi na centralu zadne motorky nenajdes - je to serizeni predpeti a kompenzuje se tim zatizeni motorky (zjednodusene) v zadnem pripade se ale nemeni tuhost pruziny - to je konstanta ktera vyplyva z materialu, poctu zavitu, prumeru a prumeru dratu ... To ze pruzinu hned od zacatku zatizis predpetim, nezmeni tyto parametry a tuhost je stale stejna.
Nerikam ze vse co rikas je spatne - ale bud v tom mas malicko gulas a nebo to jen neumis podat...

Urcite je potreba rozlisovat funkci pruziny a tlumice - ale svym zpusobem se da jednim "nahradit" cast funkce druheho - pri prejezdu nerovnosti se pruzina zmackne a ulozi se do ni energie - kdyz se pruzina roztahuje - tlumic to brzdi a udela z pohybu pohyb plynulej... Kdyz je pruzina moc mekka, spotrebuje svuj chod uz treba na pulce nerovnosti a zbytek je rana do dorazu - tohle se da castecne eliminovat tvrdsim tlumenim primstlaceni - energie "nerovnosti" se castecne ulozi do zmacknuti pruziny a castecne se zbrzdi tlumicem - vidlice nechodi po dorazech - ale samo to zhorsi komfort a jizdni vlastnosti - takovehle nahrazeni spravne pruziny tlumicem je znouzectnost a rozhodne bych doporucil to na motorku jako je exc udelat spravne - tzn pruziny podle hmotnosti jezdce - neni to tak drahe a urcite to za to stoji...

(reakce na) Přední tlumiče

18.12.2014 v 17:26 | Nahoru | #2

assassin píše: Duritio : no serizeni "tuhosti" jaksi na centralu zadne motorky nenajdes - je to serizeni predpeti a kompenzuje se tim zatizeni motorky (zjednodusene) v zadnem pripade se ale nemeni tuhost pruziny - to je konstanta ktera vyplyva z materialu, poctu zavitu, prumeru a prumeru dratu ... To ze pruzinu hned od zacatku zatizis predpetim, nezmeni tyto parametry a tuhost je stale stejna.
Nerikam ze vse co rikas je spatne - ale bud v tom mas malicko gulas a nebo to jen neumis podat...

Urcite je potreba rozlisovat funkci pruziny a tlumice - ale svym zpusobem se da jednim "nahradit" cast funkce druheho - pri prejezdu nerovnosti se pruzina zmackne a ulozi se do ni energie - kdyz se pruzina roztahuje - tlumic to brzdi a udela z pohybu pohyb plynulej... Kdyz je pruzina moc mekka, spotrebuje svuj chod uz treba na pulce nerovnosti a zbytek je rana do dorazu - tohle se da castecne eliminovat tvrdsim tlumenim primstlaceni - energie "nerovnosti" se castecne ulozi do zmacknuti pruziny a castecne se zbrzdi tlumicem - vidlice nechodi po dorazech - ale samo to zhorsi komfort a jizdni vlastnosti - takovehle nahrazeni spravne pruziny tlumicem je znouzectnost a rozhodne bych doporucil to na motorku jako je exc udelat spravne - tzn pruziny podle hmotnosti jezdce - neni to tak drahe a urcite to za to stoji...

jj tuhost pruziny asi neni ten spravnej termin ale i spravny vyraz predpeti pruziny je nastavovan jejim podlozenim a o to v danym souveti slo.pokud sem psal o tuhosti pruziny zamenil jsem terminy v souvislosti s tuhosti podvozku. Chybicka se vloudila co se da delat. Diky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 12 18.3.2024 v 16:44 krokoš
Smazat prosim KTM EXC 450 Tutor 0 7.3.2024 v 14:20 Tutor
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 0 7.3.2024 v 13:59 Tutor
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Musilll 1 28.2.2024 v 18:54 Norous123
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06


TOPlist