globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 09:49 | Nahoru | #1

IronDave píše: Spajwer> Rozumím ti, ale to podle mě není meziplyn. Jednoduše, když vymáčneš spojku, tak nemáš na převodovku vliv jednoduše proto, že je v tu chvíli převodovka od motoru vlastně odpojená.



...ne není... spojka něco nese i přes vystavení...
Kór třeba suchárna, kterou nemáš ... Kdyby nic nenesla, proč by to bouchalo při zařazení jedničky?

Naposledy editováno 26.11.2014 09:51:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 09:57 | Nahoru | #2

t_freedom píše: ...ne není... spojka něco nese i přes vystavení...
Kór třeba suchárna, kterou nemáš ... Kdyby nic nenesla, proč by to bouchalo při zařazení jedničky?



Jasně, samozřejmě tření je všude, tomu rozumím. Ale podle mě je v tu chvíli vliv toho tření mizivý, tak jest?
Abych řekl pravdu, nemám problém s podřazováním, respektive nějaký blokování kola nebo jiný problémy. Spíš bych řekl, že tím přidáváním plynu přes spojku při podřazování se opotřebovává spojka víc než by musela. Co myslíš?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist