globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 09:57 | Nahoru | #1

t_freedom píše: ...ne není... spojka něco nese i přes vystavení...
Kór třeba suchárna, kterou nemáš ... Kdyby nic nenesla, proč by to bouchalo při zařazení jedničky?



Jasně, samozřejmě tření je všude, tomu rozumím. Ale podle mě je v tu chvíli vliv toho tření mizivý, tak jest?
Abych řekl pravdu, nemám problém s podřazováním, respektive nějaký blokování kola nebo jiný problémy. Spíš bych řekl, že tím přidáváním plynu přes spojku při podřazování se opotřebovává spojka víc než by musela. Co myslíš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 10:01 | Nahoru | #2
IronDave> tohle je věcí toho na čem jezdíš.
U 600, 620tky se ti to nestane...ale sedni na 998mu a od trojky dolů budeš tancovat při každým podřazení jak Fred Aster.
Pokud vystavíš spojku a vrkneš, není mezi lamelama téměř žádná přítlačná síla. Takže se příliš nedře... pak jen pustíš a je hotovo. Porovnej co se děje, když spojkou roztáčíš brzdnej moment motoru ...myslíš, že vrknutí opotřebuje spojku víc?

Naposledy editováno 26.11.2014 10:02:29
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist