globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Údržba
29.8.2014 v 18:26
Ahoj kolegové, chci se zeptat dovezl jsem si novou motorku GSX 1400 r.V. 2003 najeto podle tachometru 40 tis. Potřebou al bych poradit jaký dej tam mám nalít? Mám vybraný Motul 10W-40 MA2. A ještě brzdová destičky na přední kolo koukat jsem Po metu a je toho strašná spousta a nevím které jsou dobré pro tak těžkou mašinu.

Díky za rady
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Údržba

3.9.2014 v 11:06 | Nahoru | #31

Milosh-GSX1400 píše: ještě bych se chtěl zeptat dneska jsem to jel poprvé pořádně projet a když v rychlosti třeba cca 50km/h zmáčknu spojku, nebo hodím neutral tak slyším jako bych měl vymlácené ložiska a trošku to kope do řidítek ale nejsem si jistý jestli to jsou ložiska, řetěz nebo třeba kotouč brzdový... nevíte jak to poznám



V tyhle rychlosti jsem tam v zivote neutral nedaval tak nevim. A pokud to kope do riditek tak prekontrolovat predni kolo jestli nehazi, loziska v nem a loziska v krku rizeni. Kolem 40t km byvaji zrala na vymenu. S motorem to moc spolecneho mit nebude.
A retez samo taky prekontroluj. Vytahany a volny dokaze delat pekne pazvuky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

3.9.2014 v 20:40 | Nahoru | #32

Milosh-GSX1400 píše: Tak na konec jsem sehnal olej přímo v Suzuki Repsol 10W-40 5L + Filtr Za 1300. A brzdouku jsem koupil na benzince 0,5L za 70 Kč. Tak to všechno vyměním a bude, a ještě jsem musel koupit přímo klíč na Filtr protože konstruktéři h. lépe snad umístit nemohli.



tak to samé se dá koupit za polovinu. okradli stařenku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

20.12.2014 v 06:17 | Nahoru | #33
Dolík....> zatím jsem dával MOTUL 5100 10W 40 ESTER,stejnou krev jako do bandita 1200-4 litry za cca 700 kaček, doporučte někdo něco jiného a odzkoušeného,možná i kvalitnějšího a za rozumný peníz.

Naposledy editováno 20.12.2014 06:32:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

20.12.2014 v 14:18 | Nahoru | #34

MedvědB12 píše: Dolík....> zatím jsem dával MOTUL 5100 10W 40 ESTER,stejnou krev jako do bandita 1200-4 litry za cca 700 kaček, doporučte někdo něco jiného a odzkoušeného,možná i kvalitnějšího a za rozumný peníz.



To by mě zajímalo, jak poznáš kvalitnější olej....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

20.12.2014 v 18:31 | Nahoru | #35
Dráťa> Třeba projev motoru u studeného startu, zaklepání, či zacinkání ventilů, pára z výfuku, hustota, důležitá v extrémně horkých dnech a naopak při studených dnech, reakce a odezva spojky, není to jenom mastná hmota,která tam musí být, ale možná to tak někteří chápou.(tím nemyslím Tebe, nechci tady nikoho urazit, myslím to takhle všeobecně) .

(reakce na) Údržba

20.12.2014 v 18:49 | Nahoru | #36
MedvědB12> Tak všeobecně. Studený start se obejde bez oleje, protože olejový čerpadlo nemělo čas dostat olej všude kde je třeba. Takže se spoléháme pouze na olejový film. Ten je dán z hlavní části viskozitou, nikoliv kvalitou, stejně tak v tebou zmiňovaných horkých dnech je důležitá pouze viskozita (u vzduchem chlazených motorů důležitější). Pára z výfuku nemá nic společnýho s olejem, pára je součástí plynů po spalování benzínu, víc páry znamená kondenzaci ve studeném výfuku. Reakce a odezva spojky je u motoolejů dána normou JASO Mx. A téměř všechny jsou MA nebo MA2, takže v podstatě mezi nimi v tomhle ohledu není rozdíl. Takže promiň, pořád ještě nevím, jakou kvalitu máš na mysli, která se dá poznat.

1 reakcí na tento příspěvek Údržba

21.12.2014 v 22:25 | Nahoru | #37
hmm,kolega je sečtělý, ale v praxi to někdy bývá jinak, proto někdy přihlížím na osobní zkušenosti.
Knížka a etiketa snese všechno (norma JASO MA nebo MA2 )a pak jsem se divil, proč mi na banditu začala po výměně oleje klouzat skoro nová spojka, přestalo to, až se olej zahřál a definitivně, až jsem olej vyměnil za jiný.

Naposledy editováno 21.12.2014 22:26:10

(reakce na) Údržba

22.12.2014 v 00:00 | Nahoru | #38
MedvědB12> Jasně, souhlas, papír snese hodně. Ale v dnešním světě, kdy je každej vlastní produkt nejvíc nejlepší, a konkurenční je jen obyčejný, jsou normy snad to jediné, podle čeho se dá řídit při výběru. Ani osobní zkušenost nemusí být přenositelná, neb každý majitel uživá motorku jinak a každý motor má svá specifika. Tady na fóru někteří lidé upozorňovali na (nejsem si zcela jist značkou) olej Motul 5100 MA2. A někteří ho zase chválí do nebes. Někteří taky nekupují nic jiného než Castrol, protože má největší reklamu. Jiní zase kupují pouze a výlučně Motul, protože je drahý a "drahý znamená dobrý". Tak jak z toho ven?

Má osobní zkušenost? Kupuju téměř bez výjimky olej, kterej se mi podaří sehnat levně. Teď jezdím na Putoline, předtím Castrol (koupenej známým, předraženej), předtím několikrát Denicol, předtím Shell, taky jsem dával Elf. Jednou jsem měl objednanej Liqui Moly, ale byl v tu chvíli vyprodanej, tak jsem vzal něco jinýho. Všechny ty oleje byly API SG nebo lepší, a JASO MA nebo lepší. A na všechny to jezdí. A nepoznám rozdíl.

2 reakcí na tento příspěvek Údržba

22.12.2014 v 06:07 | Nahoru | #39
Díky, takhle nějak jsem to potřeboval slyšet.7 let jsem jezdil s banditem na MOTUL 5100 ester, před tím nějaká potvora od REPSOLu, už nevím jaký. Jak jsem psal, klouzala spojka za studena, takže nespokojenost. Zase tak velké cenové rozdíly mezi oleji nejsou, pokud kupuješ čepovaný MOTUL 5100, vyjde u nás v prodejně MOTOZEM na přijatelných 150 kč za litr.
Jaký máš názor na intervaly výměny oleje, pokud máš špatný rok a nenajedeš ani těch 6000 km ročně, ale třeba jen polovinu?

Naposledy editováno 22.12.2014 06:09:04

(reakce na) Údržba

22.12.2014 v 10:07 | Nahoru | #40

MedvědB12 píše: Díky, takhle nějak jsem to potřeboval slyšet.7 let jsem jezdil s banditem na MOTUL 5100 ester, před tím nějaká potvora od REPSOLu, už nevím jaký. Jak jsem psal, klouzala spojka za studena, takže nespokojenost. Zase tak velké cenové rozdíly mezi oleji nejsou, pokud kupuješ čepovaný MOTUL 5100, vyjde u nás v prodejně MOTOZEM na přijatelných 150 kč za litr.
Jaký máš názor na intervaly výměny oleje, pokud máš špatný rok a nenajedeš ani těch 6000 km ročně, ale třeba jen polovinu?



...v klidu to do 6000km dojezdi druhou sezónu

(reakce na) Údržba

22.12.2014 v 11:52 | Nahoru | #41
MedvědB12> Můj průměrnej nájezd je 8-11 tisíc kiláků ročně, a měním po 6 tisících bez ohledu na roční období. Kdybych 6 nenajel za rok, tak tam olej nechám, dva roky vydržet musí (u aut je to udáváno obdobně, taky 2 roky nebo kilometry).

EDIT: Mimochodem, jak jsem psal o Motulu 5100, tak o něm se tu někteří lidé zmiňují jako o oleji, s nímž jim klouzala spojka. Aby to bylo správně pochopeno.

Naposledy editováno 22.12.2014 12:32:19

Údržba

22.12.2014 v 12:12 | Nahoru | #42
Podle mne záleží kde motorku přes zimu máš. Já mám motky v nevytápěné garáži a někdy mám šlem na tom okýnku pro kontrolu oleje, tak olej měním vždy po 6.000km a vždy na jaře bez ohledu na jeho nájezd. Zas taková rána to ve všech nákladech není.

1 reakcí na tento příspěvek Údržba

23.12.2014 v 00:10 | Nahoru | #43
Tááák chlapi a je to jako vždy, sto lidí=sto názorů. Už toho nenajezdím jako kdysi, teď už nepolykám kilometry jako kamioňáci, spíše si to vychutnávám, času je čím dál méně. Přece je ale nelogické, když kvalita oleje neustále stoupá ( dle statistik ) aby se jejich životnost omezovala na 1 rok. Chápal bych ten nájezd, ale přece ten olej bez provozu nemůže změnit své schopnosti ve vytápěné garáži a myslím si, že je jedno, jestli je v motoru a nebo v plastové lahvi v regálu.
Prosím o další poznatky, či zkušenosti. Letos můj nájezd necelé 3 000 km, měnit či né.
Díky
PS. mé zkušenosti s MOTUL 5100 ester jsou velice dobré, žádná negativa jsem nezaznamenal,
ale chci dát holce prostě to nejlepší.

Naposledy editováno 23.12.2014 00:14:47

(reakce na) Údržba

30.1.2016 v 10:54 | Nahoru | #44
MedvědB12>
Přesně můj názor - může olej v motoru bez provozu změnit své zázračné vlastnosti za jeden rok a zároveň - jak to, že olej ve flašce na výsluní benzínky nezmění své zázračné schopnosti za několik let?? Pokud někdo zná odpověď ať mě prosím poučí, pokud ne ať neodpovídá.
S ohledem na množství usazenin v oleji z provozu motoru s mokrou spojkou je jednoznačně lepší častější výměna byť i lacinějšího oleje, než občasná výměna oleje od sebekvalitnějšího výrobce. Nicméně nároky na vlastnosti oleje a minimální četnost jeho výměny popisuje každý výrobce motocyklu v servisním manuálu, ostatně tak jako všechny další servisní úkony..
Dle mého názoru je úplně jedno jakou značku oleje člověk pro 4takt použije, stačí dodržet při běžných klimatických podmínkách viskozitu doporučenou výrobcem motocyklu, za extrémních klimatických podmínek, nebo při extrémním použití motocyklu se použije jiná viskozita oleje. Myslím, že vůbec nikdo nedokáže z jízdních vlastností motocyklu posoudit zda jede na Repsol, Castrol či Orlen.
U 2taktu je to jinak tam to poznat jde - jak na výkonu, tak na zanášení svíček či kouřivosti a životnosti kroužků, nikasilu, indukčních cívek atd.

Údržba

30.1.2016 v 11:40 | Nahoru | #45
Vykopavas mrtvoly?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... Suzuki GSX 1400 Tatrman 25 29.4.2024 v 05:26 Lajda
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 SuzukiGSX14000 4 17.3.2024 v 09:38 dedek65
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 george1983 11 4.3.2024 v 15:44 Danny350
Motorka nezatáčí, vlní se na rovině... [1, 2, 3] Suzuki GSX 1400 Dbednarik 75 14.12.2023 v 16:58 Kohlstein
GSX 1400 škubání [1, 2] Suzuki GSX 1400 Moty1 56 22.7.2023 v 18:28 PEPA12N


TOPlist