ps:vyrustal jsem na kejvackach a pinckach a pak jsem sel na moto az po 20 letech..tzn tam se predni nepouzivala..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn
manio5071 píše: Ozzy_> ...predni brzdi jenom predek a zadni jak zadek tak predek, tak je nutnost pouzivat predek ???
Mno, ja si nedokazu predstavit jak muzes zadni brzdou citlive brzdit predek. Ale tak si to zkus no, jestli rychlejs zastavis jen tim ze zahamtnes zadek, nebo pouzijes obe brzdy. Namaluj si caru, a zkus si 5x tak a 5x tak ne ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn
manio5071 píše: Ozzy_> ...predni brzdi jenom predek a zadni jak zadek tak predek
Nesmysl.
tak je nutnost pouzivat predek ???
Jo, je - je to totiž přesně naopak
Nevím jestli všechny Honda modely, ale systém je běžně tak, že jsou spojené buď obě nebo jen přední na zadní. A to tak, že v malém poměru a navíc regulováno zpětným ventilem. Jednoduše při brždění předkem se přidá i jeden ze zadních třmenů, síla jde regulovat. U těch modelů, které to mají i obráceně, tak při brždění zadkem se mírně přidají i střední pístky vpředu.
Z toho vyplívá, že při brždění předkem to brzdí silou předek, přidá se i část zadku. Brždění jen zadní je pyčovina, pač sice brzdí plnou silou zadek (který ale nemá z již uvedenách důvodů na silnici až takovou účinnost) a z předku, který by mohl brzdit nejlíp, využiješ jen zlomek. Zaplatil sis silné brzdy, ze kterých ale využíváš max tak čtvrtinu, zbytek tam jen přidává váhu. To není dobrý obchod
Má to být přesně naopak, pokud se spolehneš na kombinované a nejezdíš šotolinu, tak vemeš jen předek a o nic jiné se nestaráš.