globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: predni brzda a plyn
17.4.2014 v 19:23
zdravim..dneska jsem jel preplnenou argentinskou a prede mnou to tranzit seslapl protoze to prej pred nim seslapl nejakej plechovkar..jel jsem asi 50 a vzhledem ze transit stal na miste hned,tak jsem dupnul na zadni ,dostal do smyku a zlomil si o nej predni blatni protoze kolem sem vyrovnaval smyk a slo rovne..muj dotaz...je me jasne ze kdybych pribrzdil predni,tak to zvladnu..ale doted jsem pouzival jen zadni z duvodu ze jsem mel obavy ze kdyz to prezenu s predni tak lehnu...otazka zni..kdyz mate ruku na plynu tak mate treba 2 prsty na brzde?nebo preskocite z plynu na brzdu?doted jsem pouzival zadni a kdyby byla krizovka tak sem si rikal ze diky tomu ze jezdim vetsinou u kraje auta,tak ze bych to poslal pri brzdeni vedle nej..dnes sem ale zjistil ze navyk brzdeni zadni zablokoval zadni kolo,prednim sem vyrovnaval smyk a nejake poslani do skviry bylo jen nesplnitelnym pranim..dik za odpovedi
ps:vyrustal jsem na kejvackach a pinckach a pak jsem sel na moto az po 20 letech..tzn tam se predni nepouzivala..

Blokovaní uživatelé: fockewulf
Anketa: jak pouzivate rukou predni brzdu?
mam ruku na plynu a preskocim na brzdu
5%
14
mam ruku na plynu a jeden prst na brzde
10%
26
mam ruku na plynu a dva prsty na brzde
34%
93
mam ruku na plynu a tri prsty na brzde
0%
1
nepouzivam v krizovkach predni brzdu
0%
0
prsty na brzdu davam jen kdyz mam tuseni
51%
138

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

25.4.2014 v 09:04 | Nahoru | #1

manio5071 píše: Ozzy_> ...predni brzdi jenom predek a zadni jak zadek tak predek


Nesmysl.

tak je nutnost pouzivat predek ???


Jo, je - je to totiž přesně naopak

Nevím jestli všechny Honda modely, ale systém je běžně tak, že jsou spojené buď obě nebo jen přední na zadní. A to tak, že v malém poměru a navíc regulováno zpětným ventilem. Jednoduše při brždění předkem se přidá i jeden ze zadních třmenů, síla jde regulovat. U těch modelů, které to mají i obráceně, tak při brždění zadkem se mírně přidají i střední pístky vpředu.

Z toho vyplívá, že při brždění předkem to brzdí silou předek, přidá se i část zadku. Brždění jen zadní je pyčovina, pač sice brzdí plnou silou zadek (který ale nemá z již uvedenách důvodů na silnici až takovou účinnost) a z předku, který by mohl brzdit nejlíp, využiješ jen zlomek. Zaplatil sis silné brzdy, ze kterých ale využíváš max tak čtvrtinu, zbytek tam jen přidává váhu. To není dobrý obchod

Má to být přesně naopak, pokud se spolehneš na kombinované a nejezdíš šotolinu, tak vemeš jen předek a o nic jiné se nestaráš.

(reakce na) predni brzda a plyn

25.4.2014 v 09:12 | Nahoru | #2

dj_hroch píše: Jo, je - je to totiž přesně naopak

Nevím jestli všechny Honda modely, ale systém je běžně tak, že jsou spojené buď obě nebo jen přední na zadní. A to tak, že v malém poměru a navíc regulováno zpětným ventilem. Jednoduše při brždění předkem se přidá i jeden ze zadních třmenů, síla jde regulovat. U těch modelů, které to mají i obráceně, tak při brždění zadkem se mírně přidají i střední pístky vpředu.

Z toho vyplívá, že při brždění předkem to brzdí silou předek, přidá se i část zadku. Brždění jen zadní je pyčovina, pač sice brzdí plnou silou zadek (který ale nemá z již uvedenách důvodů na silnici až takovou účinnost) a z předku, který by mohl brzdit nejlíp, využiješ jen zlomek. Zaplatil sis silné brzdy, ze kterých ale využíváš max tak čtvrtinu, zbytek tam jen přidává váhu. To není dobrý obchod

Má to být přesně naopak, pokud se spolehneš na kombinované a nejezdíš šotolinu, tak vemeš jen předek a o nic jiné se nestaráš.



nechci ti do toho kecat, ale myslim, ze nemas pravdu .. nebo resp. jeste jsem nepotkal model, ktery by mel jen jeden smer, a to tak, ze pri bzdeni predkem ti pribrzduje zadek .. muzes uvest priklad?

ja mel dve VFR .. 800FI, ktera to ma obousmerne .. a 1200F, ktera pri brzdeni zadkem pribrzduje predek .. a to 1/3 leveho brzdice (desky jsou tam rozdene v pomeru 1/2, ojizdi se to v dusledku toho dost nestejnomerne). Pokud si spravne pamatuje, tak na system bzdi zadek, pribrzduje predek tady sveho casu hodne nadaval babajezi a bylo to na nejakem skutru ..

Naposledy editováno 25.04.2014 09:17:41

(reakce na) predni brzda a plyn

25.4.2014 v 12:27 | Nahoru | #3
dj_hroch>
Tak je to ještě trochu jinak. Jeden třmen na předku je pohyblivý a při brzdění tlačí na píst který ovládá zadní brzdu. Takže čím více brzdíš tím více brzdí zadek. A když brzdíš zadek tak tam je ten ventil který část toho tlaku pouští do předu na prostřední pístky v předních třmenech. Takže hamstneš předek a stojíš, teda pokud tam neni pan štěrk.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist