globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
5.4.2014 v 09:51
Zdravím. Nejsem žádný elektrikář tak se chci zeptat jak je to s instalací přídavných světel. Něco jsem se tu dočetl. Tak že zvolím zapojení přes relátko. Problém je že nevím jaké relátko a co mam říct prodavači že vlastně chci. Dál by mě zajímalo jestli to vubec utáhne alternátor. Vím že podle příručky dává 0.39kW/5000min. Jde mi o to, jestli třeba na dovolené když při jízdě budu svítit přídavnými světly a zároven dobíjet navigaci a třeba foták nebo intercom, jestli to ten altík utáhne. Jedná se o Hondu Shadow 750 Spirit r.v.2009

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla,zapojení,výkon altíku

13.4.2014 v 16:00 | Nahoru | #1
Ahoj mě zas radil kámoš že se do toho až tak pouštět nemám napsal cituji-Musí to být super když ti v noci za jizdy vypnou světla . Každopádně to zase vrátím do puvodního stavu. Jen mi ještě řekni na jakej drát připojit to relátko na přídavná světla když bych chtěl aby svítili zároven s potkávacíma?

Naposledy editováno 13.04.2014 16:04:05

(reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2014 v 17:31 | Nahoru | #2
lesapan79> V tom má Tvůj kamarád pravdu, že v tomto případě by stačilo, aby se přerušila dioda, nebo odešlo relátko a světlo zhasne a budeš potmě lovit dráty od relátka a spojovat je (ze svorek 30 a 87), aby sis posvítil. Chtělo by to paralelně ke kontaktům relátka dát ještě (klidně skrytý) spínač pro nouzové zapnutí světel. Jenže když ten zapomeneš vypnout, tak to automatické rozsvěcení vyřadíš a navíc by se takto světlo nevypnulo při startu motoru. Holt vše má svá pro i proti a nakonec bude lepší nechat to, jak to bylo původně, nebo místo relátka přidělat spínač, abys mohl světlo natvrdo vypnout, aby se nerozsvítilo hned po zapnutí spínačky a netlouklo tak baterku.

A co se týče toho připojení přídavných světel, tak potom na přepínači světel (low/high) najdeš bílý drát (dle barev na schémátku) a z toho si vyvedeš odbočku pomocným drátem, který napojíš na svorku 85. 86 zůstane na kostře. Potom na (+) svorku baterky napojíš drát s pojistkovým pouzdrem (pojistku nejlépe co nejblíže baterce) a za pojistkou pak povedeš tento drát na svorku 30 relátka. Ze svorky 87 pak povede drát k vlastním přídavným světlům.
Takto nebudou přídavky nijak zatěžovat původní instalaci motocyklu. A kdybys to časem chtěl předělat tak, aby přídavky svítily s dálkovým světlem, tak cívku relátka (svorka 85) místo na bílý drát napojíš na modrý. Dokonce by sis tam mohl dát i přepínač, kterým by sis vybral, zda budou přídavky svítit s potkávačkou, nebo s dálkou. Ale to už je zbytečná komplikace.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist