globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: montáž hlavy
Zdravím, chystám se vyčistit hlavu a chci se jen zeptat na seřízení štěrbiny mezi pístem a plochou spal. prostoru. Je nutné tu mezeru kontrolovat když tam dám stejné nové těsnění? A těsnění pod hlavou je tady víc nebo jen jedno? Díky

1 reakcí na tento příspěvek montáž hlavy

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2014 v 09:20 | Nahoru | #1
Originalni tesneni by melo byt pouze jedno. Otazka je, jestli s tou hlavou nekdy nekdo neco nedelal (snizeni hlavy za ucelem vyssiho vykonu). Takze kup original a uvidis.

(reakce na) montáž hlavy

2.3.2014 v 09:37 | Nahoru | #2
KubaLC8> Žádná úprava nebyla, táta byl 1. majitel a motorka vesměs stála, teď má najeto 12 tis. (r.v. 1990), takže mám dojem že se na hlavu ještě nesáhlo.

1 reakcí na tento příspěvek montáž hlavy

2.3.2014 v 09:49 | Nahoru | #3
pokud tak, tak normalni tesneni

(reakce na) montáž hlavy

2.3.2014 v 10:00 | Nahoru | #4
KubaLC8> Dobrá, ještě bych potřeboval zjistit který se tam z výroby dávalo, jsou 3 možný tloušťky (0,2 , 0,4 a 0,6 mm).

montáž hlavy

3.3.2014 v 22:39 | Nahoru | #5
Taky se chystám to zkontrolovat, tak jsem trochu studoval v literatuře :

- otvorem pro svíčku prostrč olověný nebo cínový drát tloušťky 2 mm až na doraz k vložce válce (pozor na přepouštěcí kanálky)
- klikový hřídel protoč na horní úvrať
- roztlačený konec drátu změř šuplerou

Výrobcem doporučený rozsah je 0,9 - 1,2 mm.

Podle toho kolik naměříš, dopočítáš těsnění (když máš mezeru větší, dáš tenší těsnění, když je mezera menší, dáš těsnění širší).

Má to mít vliv na hlučnost a výkon motoru.

Neuber a Müller doporučují usilovat o nižší hodnotu štěrbiny, naopak Wildschrei uvádí, že při továrním nastavení má MZ sklon ke zvonění, a proto doporučuje nastavení o 0,1 mm vyšší.
Tak si vyber

Jinak ať se daří, sezona je za dveřmi.

1 reakcí na tento příspěvek montáž hlavy

Skvělá odpověď, děkuji! 4.3.2014 v 15:39 | Nahoru | #6
Každopádně pokud je v původním stavu a nezasažená kutilem domácím, tak bych to moc nedramatizoval. U mně je situace trochu jiná, delší seznam předchozích majitelů a červený tmel pod hlavou ve mně vzbuzují oprávněné pochybnosti o původním stavu a továrním nastavení.

montáž hlavy

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2014 v 21:25 | Nahoru | #7
Ta "mezera" je antidetonační štěrbina.
U sériového cesťáku a u takového vrtání bych se spíš držel hodnoty minimálně 1mm.
Pokud se dá štěrbina menší, můžou se vyskytnout detonace (ono zvonění...).
Tím pádem vyšší mechanické i tepelné namáhání...
Může se to ladit těsněním pod hlavů a nebo pod válcem.

(reakce na) montáž hlavy

8.3.2014 v 11:35 | Nahoru | #8
R08ert> Já bych tam asi taky dal to co tam bylo, než jsem na ní začal jezdit tak měla víc natlačeno z garáže do ke kyblíku s vodoua zpět :D. Ten manuál mám taky vytištěný. Když už jsem narazil na MZtáře, můžu mít ještě jeden dotaz? Delší dobu poslouchám v převodovce takové zadrhávání (lidově bych řechl šuchání) v tu chvíli, jakmile mám zařazenou rychlost a motor je bez plynu. Vím, že určité rázování motoru je běžné, ale tohle je na moje ucho moc. Měl jsem typy na vytahaný primár, přidření, ložiska atd. , Ale když to shrunu, motorka má najeto 12 tis. a opotřebení primáru je v brožuře po 25 000 a že by to byli ložiska? To se mi zdá jako ještě větší blbost. Nevíš jak je to s tím zvukem u tvojí MZ nebo nemáš nějakou zkušenost, či nápad? Bohužel nemám možnost si jinou MZ poslechnout, to by možná pomohlo. Díky a taky pěknou sezónu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 48 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist