globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: rok výroby
21.1.2014 v 18:33
Zdravím, nedávno sem se dal do renovace Jawy ČZ 175/356 kterou bych chtěl následně přihlásit na veteránské SPZ... jenže má to malý háček, na motorce chyběl štítek tudíž nevím číslo rámu a rok výroby motorky... tak sem se chtěl zeptat jestli třebas někdo neví kdy by mohla být moje motorka vyrobena číslo motoru má 892594 děkuji





rok výroby

21.1.2014 v 18:44 | Nahoru | #1
Co se týče roku výroby, tak neporadím. Ale číslo rámu není jen na štítku, ale má být i přímo na rámu. Tady na fotkách je vidět, kde by mělo být.

Naposledy editováno 21.01.2014 18:44:46

1 reakcí na tento příspěvek rok výroby

21.1.2014 v 20:44 | Nahoru | #2
Jediný co ti můžu říct je, že tam máš špatnou hlavu, na tento rok patří hlava se svíčkou v ose válce (pokud teda ta fajka není na tom boku jenom tak položená).
Je to rok výroby mezi 1958-1960.
Mrkni sem: http://jawarmaniak....i_mala_kejvacka.html
Případně napiš přímo jawarmaniakovi, mám dojem že si vede databázi výrobních čísel, takže je schopnej ten rok výroby odhadnout přesněji.

(reakce na) rok výroby

21.1.2014 v 21:53 | Nahoru | #3
hele díky chlapi mno na rámu je to číslo vypilovaný :D nevim co za maníka to vlastnilo :) jináč o tý hlavě vím... ale sám soused co v jawě tuším hákoval mi říkal že tam montovali co měli... mno jedno je jistý 60 to není...bud je to konec 58 nebo 59... eště se zkusím zeptat jawarmaniaka :)

rok výroby

21.1.2014 v 22:15 | Nahoru | #4
..to otom,že se montovalo co zrovna měli je blábol kterýn se spousta lidí snaží omluvit neoriginalitu svého motocyklu...

1 reakcí na tento příspěvek rok výroby

21.1.2014 v 22:32 | Nahoru | #5
Navíc tohle Jawáckou fabriku asi nevidělo...

1 reakcí na tento příspěvek rok výroby

21.1.2014 v 22:36 | Nahoru | #6
Jinak k dotazu mám 356-ku z roku 1956 a její číslo je 6236xx tak asi..Ty máš spínačku už pryč s nádrže tak by to měl být rok 1958,ale těch znaků podle kterých to jde určit je více,karburátor,držáky kaslíků a další.

Naposledy editováno 21.01.2014 22:49:37

(reakce na) rok výroby

21.1.2014 v 22:39 | Nahoru | #7
toš kua já nepotřeboval abyste mi tu řekli že mám neoriginální sgarb :D spíš by se mi šikl ten rok výroby :D jinak ikdyž vše originální není (vím o stojanu a hlavě) tak bych holt stejně neměl prachy na něco origo :D sem jen chudej student :D

rok výroby

21.1.2014 v 22:53 | Nahoru | #8
s jedné fotky to fakt těžko určíš,jak máš chycený kryt karburátoru,na kolíček?Máš hranatou plovákovku?A je toho určitě víc podle čeho určíš ten rok.Jak jsem psal asi 1958

(reakce na) rok výroby

21.1.2014 v 23:00 | Nahoru | #9
stevan> táák jo :) hele děkuju... já vím z jedný fotky to poznat nejde :D spíš sem se chtěl zeptat jestli někdo nemá mašinu s podobným číslem a tak :)

rok výroby

21.1.2014 v 23:03 | Nahoru | #10
V roce 1958 došlo k několika drobným změnám v konstrukci:

Od 1.1.1958: Změněny koncovky výfuků - namísto původních rybin používány tzv. doutníčky.
Nové uložení zadní kyvné vidlice (od 1.1.1958)
Použit tlumič sání (pravděpodobně se změnou výfuků).
Od 1.4.1958: Změna spínací skříňky na sp. skříňku Bosch, přesunuta do horní části masky, ampérmetr nahrazen kontrolkou dobíjení, spolu s kontrolkou neutrálu přesunuta k tachometru.

Čerpáno zde: http://www.cezetman.../index.html?item=130

Takže pokud nemáš na nádrži spínačku tak je to od roku 1958

Akorád si nejsem jistej jak to chceš protáhnout na veteránské,když ani nevíš číslo rámu,nedaj se někde sehnat papíry?

Naposledy editováno 21.01.2014 23:09:08

1 reakcí na tento příspěvek rok výroby

21.1.2014 v 23:28 | Nahoru | #11
Vy o vlku a vlk za humny

Číslo rámu i motoru by mělo být stejné. Jedná se o rok výroby 60. Jedna z posledních dvouvýfukovek. Od čísla 900000 jde řada 125/355. Od pohledu tam vidím několik problémů.

Již zmíněná hlava z ČZ 150C nebo Jawa-ČZ 150/352. Navíc otočená o 180 stupňů, takže zadek máš vepředu Víka motoru se znakem ČZ jsou z jednovýfuků ČZ 45x. Stojan je nepůvodní. Takto lakovaná nádrž také nebyla. Chtělo by to více fotek, ale nezdají se mi ani podsedlové plechy (vypadá to na ČZ 45x). Pokud ti někdo bulíkuje, že v Jawě se montovalo z toho, co bylo, tak ho pošli do háje. Za prvé tohle v Jawě nikdy nebylo. Pokud o tom něco četls, tak víš, že je to Strakonická Čezeta. A za druhé - rozhodně by nemontovali díly z úplně jiného typu motocyklu.

Ohledně přihlášení na veterány - to zjišťuješ opravdu brzo. V prvé řadě si zajdi na DI a zjisti, jestli není ještě motocykl s výr. číslem 892594 v registru. Pokud je, tak máš utrum a sháněj jiný rám s jiným VIN číslem. Pokud v registru není, tak nabouchej stejné, jako motor.

Jo a ještě jedna věc - máš otočené kluzáky přední vidlice. Brzdový štít na předním kole má být na pravé straně, tedy naopak, než to máš namontované (držák bowdenu je na blatníku napravo).

Naposledy editováno 21.01.2014 23:37:49

rok výroby

21.1.2014 v 23:50 | Nahoru | #12
Jen malý doplněk, na fotce nevidím "očko" na blatníku pro bowden, pokud je máš na levé straně, tak je většina motorky asi fakt víc ČZ 450/455 než Jawa 356

(reakce na) rok výroby

21.1.2014 v 23:52 | Nahoru | #13

jawarmaniak píše: Vy o vlku a vlk za humny

Číslo rámu i motoru by mělo být stejné. Jedná se o rok výroby 60. Jedna z posledních dvouvýfukovek. Od čísla 900000 jde řada 125/355. Od pohledu tam vidím několik problémů.

Již zmíněná hlava z ČZ 150C nebo Jawa-ČZ 150/352. Navíc otočená o 180 stupňů, takže zadek máš vepředu Víka motoru se znakem ČZ jsou z jednovýfuků ČZ 45x. Stojan je nepůvodní. Takto lakovaná nádrž také nebyla. Chtělo by to více fotek, ale nezdají se mi ani podsedlové plechy (vypadá to na ČZ 45x). Pokud ti někdo bulíkuje, že v Jawě se montovalo z toho, co bylo, tak ho pošli do háje. Za prvé tohle v Jawě nikdy nebylo. Pokud o tom něco četls, tak víš, že je to Strakonická Čezeta. A za druhé - rozhodně by nemontovali díly z úplně jiného typu motocyklu.

Ohledně přihlášení na veterány - to zjišťuješ opravdu brzo. V prvé řadě si zajdi na DI a zjisti, jestli není ještě motocykl s výr. číslem 892594 v registru. Pokud je, tak máš utrum a sháněj jiný rám s jiným VIN číslem. Pokud v registru není, tak nabouchej stejné, jako motor.

Jo a ještě jedna věc - máš otočené kluzáky přední vidlice. Brzdový štít na předním kole má být na pravé straně, tedy naopak, než to máš namontované (držák bowdenu je na blatníku napravo).



Ani jsem nevěděl že máš účet i na motorkářích, myslel jsem že funguješ jenom na jawamanii
Ta hlava mě taky přišla nějaká divná, vzhledem k tomu že svíčka má být vpravo

rok výroby

22.1.2014 v 09:35 | Nahoru | #14
Ať se na mě autor vlákna nezlobí, ale základ před renovací je minimálně si zjistit o daném typu motocyklu co nejvíc informací. Jestli tomu rozumím, tak má nalakovaný rám bez vyraženého čísla, dost dílů tam nepatří a ještě s tím chce na veteránské doklady, ani nepočítám kolik už do toho nacpal peněz.

Doporučuju zjistit jestli moto není přihlášeno narazit číslo, potom dohledat informace a vyměnit za správné díly. Z té nádrže bych tragedii nedělal to by mohlo projít si myslím.

2 reakcí na tento příspěvek rok výroby

22.1.2014 v 09:41 | Nahoru | #15
Proč by ta hlava měla být z ČZ 150)352?? Je to obyčejná hlava na na 356 - starší typ se s podním žebrem a svíčkou nabok.
Navíc dle mě nemá hlava na 150 vodorovné žebro a dost jiný tvar prvního nejmenšího žebra.
A nádrž by tak snad mohl být, kdybys měl v tom odstnu i dvířka kastlíků a vršek masky. Co je divné je lakovaný zamykací patent na kastlíkách.
JInak chválím lakované zadní madlo, jeden z velice mála!!

rok výroby

22.1.2014 v 10:18 | Nahoru | #16
jawarmaniajk :) sáfra bystrej chlapík :D ty kluzáky sem už přehodil :D všiml sem si toho až sem dával brzdový lanko :D jinak ta hlava ze 150 není určitě protože je na ní vylisované 175ccm... mno a jawa 175/450 to taky není protože na hodně dílech jako např brzdové bubny, víko motoru je vyražen typ 356 nicméně jestli od čísla 900000 začínaly 125 tak je to jisty že je to bud konec roku 59 nebo začátek 60... :) ale díky a to že sem si o tý motorce před renovací nic nezjištoval bylo proto že sem sám nevěřil že bych to mohl vubec někdy dotáhnout takhle daleko :D mladická blbost :D

(reakce na) rok výroby

22.1.2014 v 10:22 | Nahoru | #17
Dolin> s tou hlavou s tebou musím souhlasit :) ze 150ky to není určitě.. jinak nádrž sem stříkl na bílo kvuli financím :) a ten zamikací patent sem musel nalakovat pač sem ho jako jeden z mála dílů zapoměl poslat do chromarny :D jinak díky :)

rok výroby

22.1.2014 v 11:47 | Nahoru | #18
Hell-jenom upřesním 175/450 je ČZ,JAWA defacto 175 nevyráběla,existovala JAWA-ČZ řady 35- a pak už samostatná řada ČZ řady 45-,na čezetmánii a jawamanii je hodně k nastudování,spoustu materialů ke stažení,jinak je to pěkná práce co děláš,ale pokud to chceš na veterány tak musí věci sedět dle rv. a typu.

rok výroby

22.1.2014 v 11:52 | Nahoru | #19
Tak to asi hlava ze 150 nebude, každopádně 356 to není. Ta má svíčku v ose válce. Z boku se nikdy nedávala. Možná je to nakonec nějaký soutěžák, či svazarmovec..
Ač mají víka motoru odlité značení 355 (NE 356!) tak je to ČZ 45x, dvouvýfuky mají víka bez znaku! Obecně ČZ 45x přebírá spoustu dílů od 35x. Jen s úpravami. A proč by měli kvůli zančení dílů měnit formy pro lití? Takže klidně mají díly značení 355, ale už patří na jednovýfuka.

rok výroby

22.1.2014 v 12:00 | Nahoru | #20
Tady máš stránku z katalogu ND ČZ 45x. Všimni si toho značení vík motoru. Proč by měla mít JAWA-ČZ na motoru napsáno ČZ? A jak píšu nahoře. Minimálně se mi nepozdávají ani podsedlové plechy (tedy alespoň levá strana)





Naposledy editováno 22.01.2014 12:03:08

(reakce na) rok výroby

22.1.2014 v 12:08 | Nahoru | #21

Dolin píše: Je to obyčejná hlava na na 356 - starší typ se s podním žebrem a svíčkou nabok.


Ani katalog ND z roku 56 neuvádí žádnou hlavu se svíčkou zboku. Tu hlavu by to chtělo nafotit důkladněji pro jednodušší identifikaci. A



1 reakcí na tento příspěvek rok výroby

22.1.2014 v 13:18 | Nahoru | #22
S tema veteranskyma bude asi problem,Prvni co ti komise rekne ze si neodpovida odstín(Podle fotek tezko soudit ale me se zda zes tam prasknul RAL 3003...kazdopadne je to dost svetlé)Ta zlata na kaslikach taky vypada jinak.Tu bilou nadrz vidim prvne.Zadní stupacky by mely byt zinkované,a zamky kaslíků chromované.A taky si myslim ze si otocil buben i s kluzakama.Hlavu tam mas nejspis ze skutru ale ty se tam montovaly z vyroby na par kusu...

(reakce na) rok výroby

22.1.2014 v 13:25 | Nahoru | #23
Fany07> nene lak je RAL 3004... to spíš dělá ta zářivna nad tou motorkou a fakt že je ten lak ve vysokém lesku :)jinak skusím vám nafotit tu hlavu eště :)

rok výroby

22.1.2014 v 14:15 | Nahoru | #24
Víka motoru máš opravdu blebě. Jakákoliv Jawa-Čz 125/355 a 175/356 má mít čisté víka bez znaku. Samo je jich zase více druhů tak jako všeho. Tu tohle se znakem ČZ tam opravdu nepatří. Ale výměna je nejjednodušší věc. Tyto víka nikdo defakto nechce a je jich všude mračno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Uchycení sedla na Jawa ČZ typ 355 v... Jawa 175/356, Jawa 125/355 JAW4Ř 8 4.4.2024 v 08:49 Dolin
Jawa 175 po nastartování hned chcíp... [1, 2, 3] Jawa 175/356 Raptík 63 24.2.2024 v 23:32 ondra1997
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR
Jawa ČZ kope zpět Jawa 175/356, Jawa 125/355 JAW4Ř 0 31.1.2024 v 20:58 JAW4Ř
Seřízení Vape Jawa Jawa 175/356, Jawa 125/355 Jawa ČZ Jawa ČZ Jirk_K 7 19.1.2024 v 19:49 Jirk_K


TOPlist