globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "slajky" Ano? Ne?
Zdravím,
v sobotu jsem koupil krásný GSRko, má skoro nejetý slicky (fakt asi jen 300km). Slyšel jsem různý názory na tyhle pneu, ale chtěl bych si to zrekapitulovat a znát váš názor.

V zimě přezout a "slajky" prodat, nebo si je nechat.

Pokud by jsem přezouval, tak jaké by jste mi doporučili? Nechci na té motorce lítat jak nějakej střelec, myslím, že než se vyjezdím na silnějším stroji, tak to bude chvíl itrvat. Proto jsem uvažval o Sport-Touring pneumatikách. Ale radši si nechám poradit.

Díky všem.

Naposledy editováno 19.11.2013 21:12:34
Anketa: Nechat či přezout?
Nechat
12%
15
Přezout
88%
112

3 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.11.2013 v 21:57 | Nahoru | #1
Tady se krásně projevuje jeden pohled a to, že pneumatiky na koloběžku jsou už od roku 1991 na takové úrovni, že přesahují možnosti většiny z nás! Už takový Michelin M 59 X obouvaný na GSXR 1100/1986 byl velmi dobrý a opravdu dostačující nám všem bez závodních amcicí!
Proto se spoustě "odborníků" tady zdá, že sliky jsou v provozu to úplně nejlepší. Ale to opravdu nejsou! Oni tak nějak mohou fungovat - ale pořád je to jen TAK NĚJAK!

Stavím se na barikádu, že sliky na silnci nejsou dobrá volba. I když třeba Dunlop GP Racer je homologovaný slik ve vzorku i bez. Nebo býval - nyní myslím už není ve sliku?!
Ten dokázal fungovat na okruhu a na silnici bych jej také nezavrhoval, ovšem = PROČ SI KUPOVAT TAKTO DRAHOU PNEUMATIKU, KDYŽ ZA STEJNĚ DOSTANU SPRÁVNOU S ŽIVOTNOSTÍ?!!

Něco málo jsem najezdil, nějaký závod vyhrál, mnoho pneumatik vyzkoušel.
Z mého pohledu je vždy nejlepší sada pneu nová a taková, která je určená na motorku.
Když chci vyhrát závod = VŽDY obouvám nové!Sliky.(TRENINK I KVALIFIKACE STARÉ) Na starých už stačí nerovnoměrný úbytek materiálu, aby při závodě a tvrdém brzdění v náklonu hluboko do zatáčky znejistěly - a nejistota znamená zpomalení a zpomalení prohru. Jezdím Dunlop a ty mají tu výhodu, že postupně dávají včas najevo, že jsou na hranici jak životnosti tak adheze. I tak ještě podrží, ale stylem, že začátečník se lekne a pak už stačí jen více ubrat nebo vzít sice málo, ale neopatrně za brzdu a jde se na palici! To je ale okruh!

U cestovních pneumatik nové umějí podržet opět v krizi - namátkou, kochám se okolím a dolohtám plyn na 120km/h, nu a kde se vzala tu se vzala 90° zatáčka = HLAVNĚ NEZMATKOVAT!, tvrdé brzdy, A TLAČIT+TLAČIT do náklonu SILOU, a lehnout co nejníže na VNI poloměr zatáčky....ignorovat i píseček ....VĚST MOTORKU KOLENY a VYDRŽET = UFF, BYLO TO O CHLUP!
Tak a tohle už nám tady spouta lidí neřekne, na posledním místě jejich vnímání leží dnes květiny okolo zakopané pneumatiky.
A JE NA KAŽDÉM Z NÁS SI ODPOVĚDĚT - JESTLI NĚKDY NEBUDEME POTŘEBOVAT TU TROCHU NAVÍC, KTEROU NÁM MOHOU DÁT JEN TY SPRÁVNÉ a pokud možno NOVÉ (DOT) PNEUMATIKY.

Také jsem před lety dojížděl prořezaný slik na zadku Horneta 6. Cestou z ME v Mostě 2001 nás překvapil děšť a ...ve dvou mi na rovině okolo 100km/h začalo nekontrolovatelně předbíhat zadní kolo. Když se to opakovalo spolujezdkyně odmítla se mnou dále jet a já už byl také vyděšený. Drážky se zřejmě nějak nepovedly, ač tvarově odpovídaly Bridgestone Batlax = ona konstrukce a dosažení vlastností pneumatiky nebude až tak jednoduchou záležitostí.
A druhá věc - nenašel jsem motorku na hnoji, abych riskoval si tu drahou a krásnou hračku rozbiju šetřením na věci, na které hračka stojí a leží.

Naposledy editováno 21.11.2013 22:06:56

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 22:56 | Nahoru | #2
Franky>
Teda Franky ty nám nějak stárneš
Ale taky moudříš!!!!

Pro nezsvěcené - já si tohohle pytlíka pamatuju jako dobrýho bezmozka.
Ale naštěstí to v životě chodí i tak, že někdo zmoudří, aniž by ztratil na rychlosti...

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 23:21 | Nahoru | #3

Franky píše:
Také jsem před lety dojížděl prořezaný slik na zadku Horneta 6. Cestou z ME v Mostě 2001 nás překvapil děšť a ...ve dvou mi na rovině okolo 100km/h začalo nekontrolovatelně předbíhat zadní kolo.



Tohle se mi stalo i u homologovany gumy pri 140ti na 6ku pri ne nijak vyraznem pridani plynu na dalnici. Asi bych to nezobecnoval na slicky.

Jinak bylo tu receno hodne, za me slicky uplne v pohode, drzej i zmrazeny lip nez homologovany sportovne-cestovni. Problem je s pojistovnou, to zaprvy, a potom u cloveka co zacina na silnejsi motorce bych precijen doporucil zjistit jak se motorka chova s normalnima gumama, aby si nezvyk na lepidlo a pak to nekam poslal s homogumama.

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 23:25 | Nahoru | #4
Franky> souhlas, ale... budu polemizovat

1)
Tady se krásně projevuje jeden pohled a to, že pneumatiky na koloběžku jsou už od roku 1991 na takové úrovni, že přesahují možnosti většiny z nás! Už takový Michelin M 59 X obouvaný na GSXR 1100/1986 byl velmi dobrý a opravdu dostačující nám všem bez závodních amcicí!

...a tím se dá říct, že i okruhové gumy za tu dobu urazily ve vývoji takový kus cesty, že na cestě držet prostě budou i když nebudou zahřáté jako na okruhu

2)
"Stavím se na barikádu, že sliky na silnci nejsou dobrá volba. I když třeba Dunlop GP Racer je homologovaný slik ve vzorku i bez. Nebo býval - nyní myslím už není ve sliku?!
Ten dokázal fungovat na okruhu a na silnici bych jej také nezavrhoval, ovšem = PROČ SI KUPOVAT TAKTO DRAHOU PNEUMATIKU, KDYŽ ZA STEJNĚ DOSTANU SPRÁVNOU S ŽIVOTNOSTÍ?!!"

...tady nesouhlasím s tím, že je GPracer drahý, sada +-6500, což je i cena lepších sport-tourer gum, ale životnost je poloviční, možná ani to ne... jenže lidi si to nekupujou nové, ale jeté z okruhu, to je vlastně to, co se tu řeší... pěkná sada třeba za litr a to už je prostě hodně lákavé. Kraje většinou nic moc, ale na ty se v provozu stejně většina nedostane. Jenže střed je tuty a klidně 2-3 tisíce dá

3)
U cestovních pneumatik nové umějí podržet opět v krizi - namátkou, kochám se okolím a dolohtám plyn na 120km/h, nu a kde se vzala tu se vzala 90° zatáčka = HLAVNĚ NEZMATKOVAT!, tvrdé brzdy, A TLAČIT+TLAČIT do náklonu SILOU, a lehnout co nejníže na VNI poloměr zatáčky....ignorovat i píseček ....VĚST MOTORKU KOLENY a VYDRŽET = UFF, BYLO TO O CHLUP!
A JE NA KAŽDÉM Z NÁS SI ODPOVĚDĚT - JESTLI NĚKDY NEBUDEME POTŘEBOVAT TU TROCHU NAVÍC, KTEROU NÁM MOHOU DÁT JEN TY SPRÁVNÉ a pokud možno NOVÉ (DOT) PNEUMATIKY.

...tohle se může stát i těm, co mají na sport-tourer gumě 7000km a furt si myslí, že je dobrá. Tady bych osobně taky raději volil cestu lehce jeté gumy z okruhu, než olítanou homologovanou tvrďárnu

Nechci gumy z okruhu nikomu nutit, jen mě sere, že to někteří hned zavrhujou, aniž by na tom viděli pozitiva, což je hlanvě poměr cena/nájezd a podle mě i kvalitní guma, na kterou se můžou spolehnout... a když někdy vidím, že lidi jezdí na x let starých gumách, tvrdých jak puk a pak z huby vypustí, že by si gumu z okruhu nikdy nekoupili, tak se mi chce zvracet
Za sebe bych to shrnul takto: jeté gumy z okruhu se vzorkem na cestu, i když to jsou slickové směsi - ANO, čisté prořezané slicky - NE

Naposledy editováno 21.11.2013 23:27:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
garáž Suzuki GSR 600 Jankosaro 4 1.12.2023 v 16:13 Juraj22
Řetěz [1, 2] Suzuki GSR 600 Ebčak 31 15.10.2023 v 23:32 assassin
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Řešení pro cukání plynu , kolísání ... Suzuki GSR 600 Blackaligator 2 7.6.2023 v 10:01 Blackaligator
Vybita baterie po týdnu stání Suzuki GSR 600 Hunterkill 16 15.5.2023 v 11:29 Hunterkill


TOPlist