1 reakcí na tento příspěvek Měnit esterový olej na zimu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měnit esterový olej na zimu?
Parťák píše: s motorem nic není a olej není černý.
Pokud neni cerny neco je spatne, zakladni vlastnosti oleje je rozpoustet karbon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měnit esterový olej na zimu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měnit esterový olej na zimu?
Stev píše: Ozzy_> jo, většinou po těch dvou dnech, někdy třech
Tak paranoidni zas nejsem, motor sice dostane zabrat, ale na druhou stranu olej je krasne prohratej, zadny studeny starty, zadnej velkej pruser ....
Já to zas neberu nijak dogmaticky, ale nějakej názor jsem si na to udělal. Každej máme nějakej
1 reakcí na tento příspěvek Měnit esterový olej na zimu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měnit esterový olej na zimu?
Stev píše: Ozzy_> to je na debatách o olejích to nejlepší, protože i kdyby ti motor kleknul hned při dalším výjezdu, těžko budeš posuzovat jestli to bylo olejem
Ale opacne to plati ne ? Kdyz neklekne, tak se da celkem s uspechem rict, ze s olejem zadnej problem nebyl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měnit esterový olej na zimu?
Paprik23 píše: fockewulf> já to někde zaslech, nebo přečet tady na fóru nebo už přesně nevím... Takže esik tě chápu dobře, tak MA2 je něco jako nová technologie (nebo specifikace ) a za čas budou mít tuto specifikaci všechny oleje ?? Tudíž by olej měl být eště lepší a ne horší ?? A jak to je s tou spojkou , bude to normal šlapat ?? Nebo udělali soudruzi někde chybu a nová specifikace MA2 je na prd ??
no a to je přesně ono. Specifikace MA2 za nic nemůže - specifikaci MA2 mohly splňovat už před lety i oleje, které měly jen označení MA, označení MA měly proto, že podrobnější dělení nebylo.
čti http://www.fuchs-oi...-oleju-dle-jaso.html
Pár lidem začala klouzat spojka(z bůhvijakého důvodu) a všichni začali říkat MA2 za to může, přitom se jednalo o Motul 5100 z roku 2013. Nikoho nesralo, že už je API SM...mě Motul 5100 MA2 fungoval normálně, nicméně s Motulem končím, nehci specifikaci API SM pro ochranu životního prostředí a menší ochranou motoru - rozuměj, používat se dá, ale interval by bylo lepší zhodit na 5000km? např. odkaz jsme tu už dával.
jasny je - jestli to mas jako modlu, tak vzdy sem menil oil s filtrem pred zimou, nehlede na kilaky,,, ale casem/vekem/ a najetejma km sem nezjistil zadnej rozdil...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měnit esterový olej na zimu?
fockewulf píše: Jakub_T.> jednak olej a voda mísitelné nejsou, takže jaké natahování vody...a kdyby hned, tak kolik vody se ze vzdušné vlhkosti do toho motoru za zimu stihne nějak dostat...
http://www.oleje.cz/...ena-motorovych-oleju dole
Fockewulfův první příspěvek totálně mimo, druhý totálně mimo, třetí podložen "argumentem" z oleje.cz - doporučuju věřit vědeckým, a ne "populárně vědeckým" článkům. Je to velký rozdíl.
Olej může v klidu obsahovat 10% vzduchu (a to ještě viditelně nepění) a také klidně 5% vody.
Přečti si třeba tohle, pokud to tedy umíš přečíst :)
Autor původního dotazu má pravdu v tom, že při změnách teploty v garáži (pokud např. otvírá dveře pro auto jako já) bude v motoru kondenzovat voda. Samozřejmě to dělat nemusí, ale také to nijak neuškodí, když teď horký olej vypustí a na jaře naleje zpátky. On se mu za ty 4 měsíce "odstojí", byl bys překvapen, kolik jemného kalu zůstane na dně.
Důležité je nefiltrovat to přes hadr!! a vypouštět do čisté nádoby. Buď nepoužité na nic jiného, nebo vypláchnuté např. benálem a vyfoukané kompresorem vybaveným dobrým filtrem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měnit esterový olej na zimu?
Creck píše: Pokud neni cerny neco je spatne, zakladni vlastnosti oleje je rozpoustet karbon
No vidíš to. Neříkám, že je úplně průhledný, to ne, ale rozhodně není černý jako bota. U mojí motky se vyměňuje olej při 12 000 km. Je to celkem dost.
Ale nevím, proč si drží dlouho svou barvu a konzistenci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měnit esterový olej na zimu?
Ptaak dík za odkaz
rrss píše: Fockewulfův první příspěvek totálně mimo, druhý totálně mimo, třetí podložen "argumentem" z oleje.cz - doporučuju věřit vědeckým, a ne "populárně vědeckým" článkům. Je to velký rozdíl.
Olej může v klidu obsahovat 10% vzduchu (a to ještě viditelně nepění) a také klidně 5% vody.
Přečti si třeba tohle, pokud to tedy umíš přečíst :)
Autor původního dotazu má pravdu v tom, že při změnách teploty v garáži (pokud např. otvírá dveře pro auto jako já) bude v motoru kondenzovat voda. Samozřejmě to dělat nemusí, ale také to nijak neuškodí, když teď horký olej vypustí a na jaře naleje zpátky. On se mu za ty 4 měsíce "odstojí", byl bys překvapen, kolik jemného kalu zůstane na dně.
Důležité je nefiltrovat to přes hadr!! a vypouštět do čisté nádoby. Buď nepoužité na nic jiného, nebo vypláchnuté např. benálem a vyfoukané kompresorem vybaveným dobrým filtrem.
No odkazovany clanek je o necem jinem a nemyslim ze je v kontextu vlakna zcela relevantni. Prace se zabyva metodikou mereni obsahu vlhkosti v oleji, pricemz tebou uvadenych 5% byl laboratorne pripraveny vzorek, nikoliv olej z motoru. Prace se vubec nezabyva (krome neurciteho uvodu) vlivem vlkosti v oleji a uz vůbec ne tim, jak se tam voda dostane!
Uvedumujes si, ze ze olej v motoru je kontaminovan vodou neustale za chodu a je to zcela normalni?
Co se deje pri spalovani uhlovodikovych paliv?
C+O2->CO2
2H2+O2->2H2O
Myslim, podle te druhe rovnice se do oleje dostane vic vody, nez zazimovanim za jakychkoliv podminek.
Naposledy editováno 23.11.2013 09:53:22
rrss píše: Fockewulfův první příspěvek totálně mimo, druhý totálně mimo, třetí podložen "argumentem" z oleje.cz - doporučuju věřit vědeckým, a ne "populárně vědeckým" článkům. Je to velký rozdíl.
Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha
jaroslav.cerny@vscht.cz
a ty seš kdo? Překladatel, co očividně nechápe ani obsah psaného textu....tak ještě že tě za to někdo má odvahu platit
Paprik23 píše: fockewulf> dík za info :) a na co přecházíš teda teď ?? Vidím že jsi ovy, tak jak bys měl zájem, můžem koupit spolu nějaký olej. Mám kontakt na kluky z Orlové co všelijaké oleje vozi z něměcka za pěkné peníze... tak by se mohlo něco u nich objednat....
Ptaak dík za odkaz
zatim mam na sezonu 2014 starsi motul 5100 api sl tusim,pak se kouknu po necem,co ma api sg-to je tusim motorex formula nebo valvoline. Tzn pro me je to tak rok neaktualni tema
www.youtube.com/watch
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zapalovací cívky Honda CBR 600F | gogo25 | 2 | 11.5.2024 v 20:01 combust |
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F | Novasek21 | 3 | 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750 |
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F | juri23 | 23 | 8.5.2024 v 21:14 juri23 |
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F | Mxbike | 6 | 8.3.2024 v 17:48 Mxbike |
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F | GaučMaster | 7 | 6.3.2024 v 03:41 kokoška. |