globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kevlarová, nebo obyčejná spojka?
 
19.9.2013 v 22:21
Ahoj,

chystám se na výměnu spojky u svého TRka, jelikož spojka zabírá až na konci s asi milimetrovou vůlí. Zatím sice neprokluzuje, ale pro jistotu si chci spojkovou sadu objednat.
Sériová spojka najela přes 11 000 km.

A teď bych se rád zeptal na rozdíly mezi Kevlarovou spojkou a běžnou spojkou s korkovým základem. Zajímají mě hlavně rozdíly v jízdních vlastnostech a výdrže.

2 reakcí na tento příspěvek Kevlarová, nebo obyčejná spojka?

19.9.2013 v 22:24 | Nahoru | #1
11000km na spojku? To ti pořád prokluzovala ne?

(reakce na) Kevlarová, nebo obyčejná spojka?

19.9.2013 v 22:38 | Nahoru | #2
S.M-A-RT> treba to bylo jen v terenu...

Jinak k tematu..ma na test oboje a kevlar snese vice..ale je hure davkovatelny...hned zabira jak podes

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kevlarová, nebo obyčejná spojka?

19.9.2013 v 23:23 | Nahoru | #3

S.M-A-RT píše: 11000km na spojku? To ti pořád prokluzovala ne?


No taky si myslím, že mohla vydržet víc. Na dváce jsem v 11 000km neměl se spojkou problém. V terénu jezdím jen občas, ale spojku používám hodně. Snažím se jezdit plynule, takže když podřazuji, tak spojku hned nepustím, aby se smyklo kolo, ale pomaličku pouštím spojku, ať motor srovná otáčky s danou rychlostí... Mám ale podezření, že spojka špatně vypíná. Když mám motorku na zvedáku a plně zmáčknutou spojku a hodím tam jedničku, tak se zadní kolo začne protáčet. V sedle motorky to ale nepocítím, že by motorka se zmáčknutou spojkou a hozeným kvaltem nějak popojížděla. Samozřejmě když stojím, tak vždy vyřazuji na neutrál. Takže furt je mi divný, že se spojka tak rychle sjela. Možná mi něco u spojky zadrbali v servise při GO motoru.

Jinak k tematu..ma na test oboje a kevlar snese vice..ale je hure davkovatelny...hned zabira jak podes


Tak předpokládám, že s kevlarovou spojkou odjedu víc kilometrů. Ale s tím zabíráním mám trochu strach. Přeci jen mám motorku s 11,5 kW, aby mě to nechcípalo při horším dávkování.

(reakce na) Kevlarová, nebo obyčejná spojka?

19.9.2013 v 23:34 | Nahoru | #4
Lifer> Jestli necháváš prokluzovat spojku i při podřazení, tak se nediv, že najedeš tak málo, to je jako by ses rozjížděl...... nauč se podřazovat s meziplynem a bude to taky plynulejší. Na křižovatkách vyřazovat (nedržet spojku), prostě jí nechávat co nejmíň klouzat a budeš koukat jak vydrží..... 11k je fakt málo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kevlarová, nebo obyčejná spojka?

19.9.2013 v 23:46 | Nahoru | #5
Lifer> Jak uz bylo psano, podrazuj s meziplynem, pote muzes spojku pustit rychle.

(reakce na) Kevlarová, nebo obyčejná spojka?

20.9.2013 v 00:06 | Nahoru | #6

SirIndy píše: Lifer> Jak uz bylo psano, podrazuj s meziplynem, pote muzes spojku pustit rychle.

Asi na tom něco bude, ale stejně Spojka u mé bývalé motorky vydržela víc a to s mnohem horším zacházení. Meziplyn občas používám, ale já vědomě brzdím motorem. Když to tak počítám, tak radši budu sjíždět brzdové desky, než spojku.

Jinak kompletní kevlarová spojka i těsněním a pružinami na TRko (Suzuki DR 200) stojí v přepočtu necelých 3500,- Kč. Obyčejná spojka s korkovým základem vyjde se vším až na těsnění spojkového víka nějakých 1400,- Kč.
No nevím, jestli jít do kevlaru... Za tu cenu můžu mít dvě normální sady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kevlarová, nebo obyčejná spojka?

20.9.2013 v 06:28 | Nahoru | #7
Lifer> To co popisuješ nejsou známky ojeté spojky ale normální chování, motocyklová spojka nikdy nerozepíná úplně.

Naposledy editováno 20.09.2013 06:38:07

Kevlarová, nebo obyčejná spojka?

20.9.2013 v 07:37 | Nahoru | #8
Doporučil bych ti před výměnou spojky nejdřív zkusit tu spojku seřídit ( buď na lanku u páčky, nebo šroubkem dole). To co popisuješ mi přijde jako normální, jen je potřeba to seřídit....

Teda, jestli máš hydraulickou spojku, tak to co jsem napsal můžeš ignorovat - ta se seřizuje sama.

Edit:
Teď sem si teprve všimnul, že je to YUKI - tak ta hydraulickou mít asi nebude (hydraulická by měla u páčky nádobku na kapalinu a místo bowdenu s lankem hadičku, jako máš u přední brzdy).

Občas by jsi měl projít manuál a udělat základní údržbu.

Jinak já když dám moto na hlavní stojan, tak se mi zadní kolo roztočí i na neutrál (ale zastavím ho i rukou)

Naposledy editováno 20.09.2013 07:43:13

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kevlarová, nebo obyčejná spojka?

20.9.2013 v 09:26 | Nahoru | #9

stráťa píše: Lifer> To co popisuješ nejsou známky ojeté spojky ale normální chování, motocyklová spojka nikdy nerozepíná úplně.

Kamarádovo YBRko rozepíná úplně. Na vlastní oči jsem to viděl i vyzkoušel.

No ale stejně mi spojka zabírá až na konci, takže jen otázka času, kdy začne prokluzovat. Samozřejmě určitou vůli nastavenou mám, i v servise mi řekli, že spojku mám správně nastavenou.
Nejvíc jsem spojku sjel asi tehdy, když jsem měl problémy s výpletem zadního kola. To jsem se snažil všechny prudké síly zmírnit spojkou.

Zpět k tématu: předpokládám, že kevlarová spojka nevydrží 2x víc jak normální, takže se po finanční stránce kevlarová spojka zřejmě nevyplatí.

(reakce na) Kevlarová, nebo obyčejná spojka?

20.9.2013 v 10:06 | Nahoru | #10
Lifer>
To kde ti ta spojka zabírá nastavíš tou vůlí, respektive pokud máš dole u motoru táhlo, nepříklad na 1000ci hranu, tak by mohlo pomoct ho o jeden zub popondat...
Protože sjet spojku na 11000 km - to bys jí snad musel naschvál zníčit, nehledě na to, že takový množství obroušenýho materiálu by snad muselo kompletně zalepit olejový filtr...

Já bych to prvně seřídil. A než tu spojku objednáš, tak si to aspoň otevři a přeměř lamely, jestli jsou opravdu pod limitem... Pokud budou, tak to rovnou vyměň, stejně teď bude hnusně...

(reakce na) Kevlarová, nebo obyčejná spojka?

20.9.2013 v 10:42 | Nahoru | #11
Lifer> kevlar je na veci vykoni a je mene citliva..tedy pro tebe a CITLIVE rozjizdeni fakt neni...ja ji mam a EBC a super brutal
Jak pisou kluci..za 11tis si tu svoji ale zkurvil..vydrzi jinak mnohem vice.

1 reakcí na tento příspěvek Kevlarová, nebo obyčejná spojka?

20.9.2013 v 11:47 | Nahoru | #12
na guzzi mám najeto skoro 60tis.km a spojka je původní, tak nevim kde je u tebe chyba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kevlarová, nebo obyčejná spojka?

20.9.2013 v 14:38 | Nahoru | #13
dva_hrnce> Nemůžeš srovnávat Guzzi s rejží.

(reakce na) Kevlarová, nebo obyčejná spojka?

20.9.2013 v 14:51 | Nahoru | #14
stráťa> svatá pravda, už to nikdy neudělám

Kevlarová, nebo obyčejná spojka?

23.9.2013 v 10:53 | Nahoru | #15
Tak jsem si v pátek trochu hrál s bovdenem a teď sice spojková páčka nezabírá až na konci, ale páčka se teď špatně vypíná. Lanko promazané je, takže zřejmě mám vymačkané spojkové pružinky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist