chystám se na výměnu spojky u svého TRka, jelikož spojka zabírá až na konci s asi milimetrovou vůlí. Zatím sice neprokluzuje, ale pro jistotu si chci spojkovou sadu objednat.
Sériová spojka najela přes 11 000 km.
A teď bych se rád zeptal na rozdíly mezi Kevlarovou spojkou a běžnou spojkou s korkovým základem. Zajímají mě hlavně rozdíly v jízdních vlastnostech a výdrže.
2 reakcí na tento příspěvek Kevlarová, nebo obyčejná spojka?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kevlarová, nebo obyčejná spojka?
S.M-A-RT píše: 11000km na spojku? To ti pořád prokluzovala ne?
No taky si myslím, že mohla vydržet víc. Na dváce jsem v 11 000km neměl se spojkou problém. V terénu jezdím jen občas, ale spojku používám hodně. Snažím se jezdit plynule, takže když podřazuji, tak spojku hned nepustím, aby se smyklo kolo, ale pomaličku pouštím spojku, ať motor srovná otáčky s danou rychlostí... Mám ale podezření, že spojka špatně vypíná. Když mám motorku na zvedáku a plně zmáčknutou spojku a hodím tam jedničku, tak se zadní kolo začne protáčet. V sedle motorky to ale nepocítím, že by motorka se zmáčknutou spojkou a hozeným kvaltem nějak popojížděla. Samozřejmě když stojím, tak vždy vyřazuji na neutrál. Takže furt je mi divný, že se spojka tak rychle sjela. Možná mi něco u spojky zadrbali v servise při GO motoru.
Jinak k tematu..ma na test oboje a kevlar snese vice..ale je hure davkovatelny...hned zabira jak podes
Tak předpokládám, že s kevlarovou spojkou odjedu víc kilometrů. Ale s tím zabíráním mám trochu strach. Přeci jen mám motorku s 11,5 kW, aby mě to nechcípalo při horším dávkování.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kevlarová, nebo obyčejná spojka?
SirIndy píše: Lifer> Jak uz bylo psano, podrazuj s meziplynem, pote muzes spojku pustit rychle.
Asi na tom něco bude, ale stejně Spojka u mé bývalé motorky vydržela víc a to s mnohem horším zacházení. Meziplyn občas používám, ale já vědomě brzdím motorem. Když to tak počítám, tak radši budu sjíždět brzdové desky, než spojku.Jinak kompletní kevlarová spojka i těsněním a pružinami na TRko (Suzuki DR 200) stojí v přepočtu necelých 3500,- Kč. Obyčejná spojka s korkovým základem vyjde se vším až na těsnění spojkového víka nějakých 1400,- Kč.
No nevím, jestli jít do kevlaru... Za tu cenu můžu mít dvě normální sady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kevlarová, nebo obyčejná spojka?
Naposledy editováno 20.09.2013 06:38:07
Teda, jestli máš hydraulickou spojku, tak to co jsem napsal můžeš ignorovat - ta se seřizuje sama.
Edit:
Teď sem si teprve všimnul, že je to YUKI - tak ta hydraulickou mít asi nebude (hydraulická by měla u páčky nádobku na kapalinu a místo bowdenu s lankem hadičku, jako máš u přední brzdy).
Občas by jsi měl projít manuál a udělat základní údržbu.
Jinak já když dám moto na hlavní stojan, tak se mi zadní kolo roztočí i na neutrál (ale zastavím ho i rukou)
Naposledy editováno 20.09.2013 07:43:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kevlarová, nebo obyčejná spojka?
stráťa píše: Lifer> To co popisuješ nejsou známky ojeté spojky ale normální chování, motocyklová spojka nikdy nerozepíná úplně.
Kamarádovo YBRko rozepíná úplně. Na vlastní oči jsem to viděl i vyzkoušel.No ale stejně mi spojka zabírá až na konci, takže jen otázka času, kdy začne prokluzovat. Samozřejmě určitou vůli nastavenou mám, i v servise mi řekli, že spojku mám správně nastavenou.
Nejvíc jsem spojku sjel asi tehdy, když jsem měl problémy s výpletem zadního kola. To jsem se snažil všechny prudké síly zmírnit spojkou.
Zpět k tématu: předpokládám, že kevlarová spojka nevydrží 2x víc jak normální, takže se po finanční stránce kevlarová spojka zřejmě nevyplatí.
To kde ti ta spojka zabírá nastavíš tou vůlí, respektive pokud máš dole u motoru táhlo, nepříklad na 1000ci hranu, tak by mohlo pomoct ho o jeden zub popondat...
Protože sjet spojku na 11000 km - to bys jí snad musel naschvál zníčit, nehledě na to, že takový množství obroušenýho materiálu by snad muselo kompletně zalepit olejový filtr...
Já bych to prvně seřídil. A než tu spojku objednáš, tak si to aspoň otevři a přeměř lamely, jestli jsou opravdu pod limitem... Pokud budou, tak to rovnou vyměň, stejně teď bude hnusně...