globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vybero moto - pohodli spolujezdce
Nechci to tu zasírat 101. vláknem, kde hledám tu pravou, ale potřeboval bych radu trochu jiného ražení - s mladou jsme se letos sklouzli a odskákala to operací kolene (dlaha a 7 šroubů). Nicméně už i ona začíná mít roupy, na čem budem příští rok jezdit
Pár motorek mám už v merku, ale píšu to sem z důvodu, kdyby měl někdo geniální nápad, co dalšího zahrnout do výběru. Konečnou selekci si už zvládnu sám po ošahání/projetí

S ohledem na to koleno ale hledám moto, kde nebude trpět zbytečně ostrým úhlem, bude co nejvíc chráněné pro případný pád (lehli jsme na Z750S a tam je ta podsedlovka vysloveně nešikovně a nese na úrazu svůj kus práce). Z toho vychází převážně cendura nebo velké naháče staré školy jééénže. Jezdíme spolu přes sezónu prakticky denně přes Prahu do práce, takže bych nerad něco vysloveně nekultivovaného v nízkých otáčkách a neobratného v koloně (i když to se vždycky nějak udělá).
Další a neméně důležité je, aby s tou motorkou byla trochu prdel... Blbě se to popisuje, ale jednoduše aby motor měl chuť blbnout a ne jen přesun z bodu A do bodu B. Dosažitelná rychlost alespoň 210/220+, pružnost při jízdě ve dvou.
Zaměření jen silnice, 40% město + 40% výlety ve dvou, zbytek blbnutí v jednom pro vyčištění hlavy.

Je mi jasný, že jdou požadavky dost proti sobě, takže z toho vyleze kompromis.
Cenový strop 100tis (za méně se zlobit nebudu), já mám cca 180cm a 90kg, mladá 160cm a 55kg.

Zatím mám ve výběru:
ETV Caponard 1000 - vesměs podle mého splňuje vše, ale mám trochu zakořeněný obavy z italky... možná neopodstatněné
Multistrada 1000 DS - zajímací, ale šeredná jak noc... nutno uznat, že čim déle o ní přemýšlím, tím míň mi vzhled vadí Taky strašák v podobě makarónů...
DL 1000 V-strom - nic moc recenze, všude se chválí malej stromek... jenže mi to papírově přijde ukrutně slabé, zvlášť pro dva. Tudíž velkej je zajímavější kandidát, tam rozhodne chování ve městě, od kterého čekám problémy.
TDM 900 - umí všechno... ale působí tak nějak... že uspokojí, ale nenadchne. Rozumově jasnej favorit, ale emočně je na chvostu.
GSX 1400 - naháče jsou pro mě srdcovka... a tenhle parní válec bych bral asi nejraději, ale u naháčů je ten posez sportovnější... U GSX mi ještě přijde nejpříznivější, zvlášť do roku 04, kdy měl dva laufy, alespoň podle fotek vypadají ty výfuky i stupačky níž.

Zavrhnul jsem:
CB 1300 - sportovni posez
NT 700V - motor
Varadero - nic mi nerika a bojim se u ni nudy
Transalp - motor
Versys - U té jsem ještě na vážkách, všude ji chválí... ale pořád mi přijde 650 pro dva mrtvá...
ZRX 1200 - sportovni posez
Tiger 955i - šeredka a stupačky hodně vystrčené od motorky, ale možná bude stát za okouknuti

Nemá cenu řešit počet válců a že jde o úplně odlišné motorky - jen si procházím, čemu má smysl se věnovat nějak víc.

Koukam, že mám za sebou slušně dlouhej elaborát, tak díky za trpělivost, pokud to někdo přelouská... a za každej rozumnej názor

1 reakcí na tento příspěvek Vybero moto - pohodli spolujezdce

2.8.2013 v 01:38 | Nahoru | #1
Hele bejku, CB s samo NEKUPUJ .... ale to co u píšeš o posezu je nesmysl - - posez spolujezdce není danej jen výškou stupaček ale i "kde sedí" tj na mašině jako je CB nebo ZRX si mladá sedne o kousek vzad a najednou se velmi změní úhel kolen ... samo podobně to je na všem kde máš sedla pro 3 - vim o cem pisu protože právě uhel kolene mladý byl jeden z parametrů které jsem zkoušel po předvýběru stroje

Další věc píšeš obratný v koloně, je to o pazourách - pošlu ti nějaký necenzurovaný video .

Rychlost přesunu 2lidi na Vstrom650 -optej se Mooseho - má dost info i o srovnání DL650/DL1000

Přesun 220+ km/h no až spočteš spotřebu + pokecáš jak se to líbí mladý (zeptej se mý )

No a padání....tam si podle mne nevybereš, pochybuji že při množství faktorů které ovlivňují nehodu bude nějakou roli hrát podsedlák ... takže doufat že se sklouzneš a bude na tom mladá lépe/bůře podle modelu... až na specifické případy to nebude předem odhadnutelné a vybírat tedy stroj podle tohodle je scestný.

Z toho soupisu klido TDM, vzal bych 900 je to jinej stroj - s tim tu souhlasim s ostatními. A že se na tom dá prasit .... možná ukážu až se k nám nakrátko vrátí žába ... MBJ ji nejspíš bude rok vodit .... tedy když mi ji půjčí ... pramatku žab.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce

2.8.2013 v 08:57 | Nahoru | #2
FishX3> Tak je mi jasný, že Reptorek může být v okolí jen jeden Ale s tím posezem - možnost posunu na sedačce je mi celkem jasná, nicméně když mam např. na CBčku základní posez dost zalomenej, jen si tim vypomůžu, pořád to nemění nic na tom, že když je na tom GSX1400 v základnim posezu o chlup líp a místa za ní stejně, tak body v téhle disciplíně jsou jasný A bojim se, že ať by na CBčku rajtovala jakkoli, podobnej úhlej jako Vstrom z toho nedostane.

Kolona - o obratnost mi až tolik nejde, i když tam je taky znát rozdíl. S Inou jsem si musel místama trochu "udělat místo", zatímco na Zedovi to bylo o dost jednodužší... V každym případě víc než o prostupnost mi jde o to, abych nemusel mít pořád pracky na spojce, protože se to bude pod 4tis dusit. To, že Ty jsi v tomhle směru magor neberu v potaz, jezdit na tom budu já - a přetlačovat se s tramvají nemam v plánu, i když je mi jasný, že pro Raptorka je to stejná váhová kategorie

Stavit se za Tebou a Moosem jsem měl pak stejně v plánu, alespoň omrknout a vyzpovídat, zatim spíš teoretizuju, protože stejně dřepím s mladou doma a nikam se moc nedostanu

Rychlost 220+ je spíš pro pocit - přesun Praha - Brno stabilně 200+- Jítě problém nedělal a s tím se docela spokojím, ale chci mít rezervu. Nerad v čemkoli/na čemkoli jezdim úplně na doraz bez možnosti v případě potřeby trochu zrychlit :) A když jsem tu zaznamenal od jednoho majitele malého Stroma, že si do deníčku jednou mohl zapsat překročení 200 dle tacho, docela mě to vyděsilo protože to pak ve dvou musí být od 170 dál naprosto mrtvé.

Podsedlák - není to zcestný Když jsem viděl, že teď k problémům přispěl, připadal bych si trochu jako hovado, kdybych to nezohlednil - jasně, je malá šance, že by podlesdlák příště mohl hrát roli, ale když můžu alespoň něco málo ovlivnit, tak proč ne. Podsedlák u Zeda vychyluje baťůžku kolena od motorky, tak to prostě je

Btw: Takze Zeda asi muzu zacit resit jinak, jestlize jdete do TDM?

Naposledy editováno 02.08.2013 09:00:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
možnost vyzkoušet starší větší skút... Suzuki AN 400 Burgman, Suzuki AN 650 Burgman, Ducati... JamesM 0 4.5.2024 v 23:07 JamesM
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 Milanbohy 7 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas
Ducati Multistrada 1000ds: spatne s... [1, 2, 3] Ducati Multistrada 1000 JamesM 66 6.4.2024 v 17:36 JamesM
Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 Valpen 9 30.1.2024 v 18:44 rtin


TOPlist