globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.3.2017 v 20:03 | Nahoru | #1
Někde jsem četl příspěvek od člověka kterému to také začalo klouzat, ale po ujetí asi 150Km se mu to srovnalo. Mám na ten novej MOTUL najeto už 200Km a možná je to lepší, ale raději to moc nevytáčím a jezdím zvolna. Ale když za to vezmu, začne to hučet naprázdno, vyletěj otáčky a postupně to zrychlí. Budu to teď nouzově řešit podložkama na pružiny. Nechce se mě teď po cca 800Kč za olej kupovat znovu starou verzi, nebo lamely za dvojku. Jinak k tomu chodu páčky lehčeji. Ono tam probíhá několik tření, ne jen spojení lamel. Lamely mají i tření v koši a když jsou mazány kluznějším olejem a nedřou, odrazí se to i na celkové tuhosti chodu spojkové páčky. Jelikož jsem měl možnost vidět vytékat z motoru starý i nový olej, protože jsem tam doplňoval pod filtr pružinu kterou tam předchozí majitel zapomněl dát. Proti starému ač vyjetému oleji byl ten nový MOTUL jak voda a ještě dobu tam tekl řídký čůrek než úplně vytekl.

Závěrem bych jen doporučil všem majitelům motocyklů, kteří nemají jistotu v jakém stavu mají spojku, aby raději zvolili starší verzi oleje MOTUL. Nezačne jim klouzat spojka a vyhnou se tak dalším investicím které by mohli ještě nějakou sezonu počkat a ve finále i hlučnější chod motoru. Komu nová verze vyhovuje a maká v pořádku, budiž jim to přáno, ať jim to dlouho a dobře slouží.
ps. příště až někde někdo napíše že je s něčím problém, neudělám stejnou blbost a nekoupím si to na just, že budu mít třeba kliku!! Z nějakého důvodu to tam ti lidé píšou. A určitě ne proto aby nám nějak uškodily.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

23.3.2017 v 09:35 | Nahoru | #2
BextrH> ...jenomže tu starší verzi se specifikací Jaso MA uz těžko sezenes,už je všude jen MA2.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist