globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

17.3.2017 v 20:01 | Nahoru | #1
Bohužel se musím připojit mezi ty smutné případy. Ještě před nákupem jsem četl tento příspěvek, ale doufal že se u mě nic nestane. Po prvním nalití MOTULU Ester 5100 a samozřejmě výměně filtru se zdálo že bude vše ok. Kawasaki ZR7. První co mě zaskočilo možná příjemně, že šla měkčeji páčka spojky. První projetí po kilometru při roztahování rychlostí najednou prokluzy a otáčky vejš a síla pryč. Zajel jsem domů a po pár dnech nová jízda a zdálo se že to bude dobrý. Raději jsem za to moc netahal. Nyní když chci rychle vypálit tak částečné prokluzy a trvá to, stačí rychle přidat za jízdy a akcelerace je ponížena o ten prokluz a zrychlení postupné. Možná to je jen můj dojem, ale musím potvrdit hlučnější chod motoru, ale to může být tím průběžným prokluzem. Nyní babo raď co stím. Vyměnit spojku, nebo jen pružiny, nebo vypustit MOTUL a dát jinej olej dokud není spojka ještě KO. Možná bych se přiklonil i k názoru že MOTUL dodělá starší spojku. Už předtím jsem měl trochu podezření že spojka časem bude chtít udělat, ale pohon akceleroval s plynem okamžitě. Možná mě MOTUL oddělal spojku i na předchozí motorce. Tenkrát když to po něm začlo klouzat, hned jsem objednal lamely a neřešil olej. Byl to přeci jen starší stroj. Nevěřím teorii nějakého falešného oleje, jen to chce mít asi spojku v super stavu, pak MOTUL (Ester) MA2 ano. Měl jsem sehnat starou verzi a mohl mít klid, ne já musel mít něco extra, tak tady to mám.
Hodně šťastných kilometrů všem.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

19.3.2017 v 07:19 | Nahoru | #2

BextrH píše: Bohužel se musím připojit mezi ty smutné případy. Ještě před nákupem jsem četl tento příspěvek, ale doufal že se u mě nic nestane. Po prvním nalití MOTULU Ester 5100 a samozřejmě výměně filtru se zdálo že bude vše ok. Kawasaki ZR7. První co mě zaskočilo možná příjemně, že šla měkčeji páčka spojky..............



na to,jaký odpor má spojka při zmáčknuti,mají vliv jedině a pouze pružiny,které tlačí lamely k sobě a žádný olej na světě to nemá šanci ovlivnit a je jedno,jestli to je motul,lukana a pod.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist