globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

7.8.2013 v 17:15 | Nahoru | #1

Danielos píše: Mi sice vše funguje, ale vysledoval jsem velký úbytek oleje a to 1l na 4000 km s tím motulem MA2. Což před tím Castrol Power 1 stejná viskozita 10W40 bral jen 2-3 deci na 4000 km. Uvidíme po další výměně, jestli se motor rozežral nebo to je olejem.



Je to vcelku prostý, jak ho ohřeješ - on zřídne, tzn. jeho úniky veškerejma možnejma cestama jsou logicky větší = větší úbytek. Já nad tim zlomil hůl...bohužel jsem se dobral měřením k tomu, že muj další olej bude zřejmě Motorex a vubec špatný nebyl ani Ipone 15W50 který velmi dobře držel tlak i při totálně rozpálený mašině(105°C chladící kapalina). Provedl jsem stejný měření jako prve s oběma Motuly a Ipone 15W50 ten levný (běžně 850Kč za 4L) se choval fakt výborně, tlaky v pořádku, hlučnost se mi jevila stejná jako u Motulu, tentokrát jsem testoval Yamahu Thunderace 1000...motorex je řidší při nižších teplotách, ovšem během 2minut běhu motoru se tlaky srovnali. Ipone má výbornou tepelnou vodivost. Osobně jsem docela překvapenej Iponem, zkušebně jsem ho nalil jako záběhovej do Supry co tu mám na generálku a mělo to výborný tlaky, nic dalšího o tom oleji říct nemúžu, nicméně určitě ho budu dál zkoušet.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

7.8.2013 v 23:44 | Nahoru | #2
Jenda_FZR> Olej brzy vyměním, tak uvidíme, ale nelíbí se mi to a pochybuji, že by fakt začal z ničeho nic tak žrát, když má nalítáno 16000 km.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist