globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

6.8.2013 v 09:07 | Nahoru | #1

Anti píše: fockewulf> A co si o tom myslíš ty?Fakt by mě to zajímalo.


mam ho v motorce,nic neklouze,motor jde stejne jako predtim,nic nehluci ani za studena.

S nazorem lidi v oblasti oleju jsem spis skepticky-funguje to tak,ze nekdo nalije olej,vse ok,pak si na foru precte,jak moc nahovno ten olej je a najednou slysi,ze motor je hlucny,najednou klouze spojka(tento termin by mel byt kdyztak upraven na sem tam klouzne,jelikoz klouze je setrvaly stav)

Stejna hysterie byla s Castrolem...

Jde o to,ze od obcasneho klouznuti spojky jsme se dostali k teoriim o pancovanem oleji s fritovacim a podobnym nesmyslum,takze ta diskuze uz ztratila smysl. A brat za bernou minci udaje z loggeru jednotlivce-to opravdu nepovazuju za neco,na cem by se dala stavet obzaloba MA2

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

6.8.2013 v 09:17 | Nahoru | #2

fockewulf píše: mam ho v motorce,nic neklouze,motor jde stejne jako predtim,nic nehluci ani za studena.

S nazorem lidi v oblasti oleju jsem spis skepticky-funguje to tak,ze nekdo nalije olej,vse ok,pak si na foru precte,jak moc nahovno ten olej je a najednou slysi,ze motor je hlucny,najednou klouze spojka(tento termin by mel byt kdyztak upraven na sem tam klouzne,jelikoz klouze je setrvaly stav)

Stejna hysterie byla s Castrolem...

Jde o to,ze od obcasneho klouznuti spojky jsme se dostali k teoriim o pancovanem oleji s fritovacim a podobnym nesmyslum,takze ta diskuze uz ztratila smysl. A brat za bernou minci udaje z loggeru jednotlivce-to opravdu nepovazuju za neco,na cem by se dala stavet obzaloba MA2



asi tak. I když.. příště nekoupím MA2 ale zase osvědčený Castrol Power 1 který je dle pračky na pikaču a urezne mi motor za jízdy během které mi bude klouzat spojka

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

6.8.2013 v 12:49 | Nahoru | #3
fockewulf> Mě ty data připadají vcelku dostačující na to,abych šáhl po jiné značce kterých jsou tři prdele.A pokud se to řeší i jinde,něco to znamená.
Tak jak jsem psal,spojka se mě netýká,ale špatná tepelná vodivost jakožto majitele vzducháče ano.Proč se nevyhnout potencionálnímu riziku?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

6.8.2013 v 13:35 | Nahoru | #4

fockewulf píše: mam ho v motorce,nic neklouze,motor jde stejne jako predtim,nic nehluci ani za studena.

S nazorem lidi v oblasti oleju jsem spis skepticky-funguje to tak,ze nekdo nalije olej,vse ok,pak si na foru precte,jak moc nahovno ten olej je a najednou slysi,ze motor je hlucny,najednou klouze spojka(tento termin by mel byt kdyztak upraven na sem tam klouzne,jelikoz klouze je setrvaly stav)

Stejna hysterie byla s Castrolem...

Jde o to,ze od obcasneho klouznuti spojky jsme se dostali k teoriim o pancovanem oleji s fritovacim a podobnym nesmyslum,takze ta diskuze uz ztratila smysl. A brat za bernou minci udaje z loggeru jednotlivce-to opravdu nepovazuju za neco,na cem by se dala stavet obzaloba MA2



Zrovna pancovanej olej by klidne mohl vysvetlovat proc tobe to funguje a jinejm ne preci. A ze to nekterejm funguje a jinejm ne je vec, kterou tu nikdo nerozporuje, a relativizovat to tim co pises je uplnej nesmysl. Ze se neco zmeni vymenou oleje k horsimu je snad jasne registrovatelny.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist