globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 09:43 | Nahoru | #1

kixs2 píše: Prosím zdejší znalce. Potřebuji-li olej 10W40 do motoru s mokrou spojkou od Motulu stačí mi SG a nemá to být "SL" tak kterej?

1. Mně se olej co neumí SL hledá dost špatně.
2. 5100 a syntetika? Tohle o něm píše výrobce.

A Technosynthese® lubricant is a mix between Mineral and Synthetic based oils. MOTUL uses frequently the ESTER as Synthetic based oil into its formulations for Passenger car, Motorcycle and Heavy Duty engine oils.
Technosynthese® is a MOTUL Brand since many years.
Takže snad řekněme polosyntetika... kolik je minerální složky ví výrobce
Bohužel pouze v anglické verzi.

3. Proč stránky výrobce mlčí o tom, že 5100je i ve verzi MA2 a tvrdošíjně deklaruje pouze plnění MA? Zejména, když dělení MA1/MA2 už nějakej měsíc je povinné a oleje se prodávají kamiony?

Jen mi není jasné, proč ten samý olej v několika výměnách fungoval bezvadně a jenom tím, že se zmešilo toleranční pole určitých parametrů (MA vers.MA2) způsobí problémy se spojkou. A tyto problémy po další výměně oleje stejně rychle zmizí.



1. Mne se docela libi tenhle, od znameho vyrobce za super cenu, polosyntetika JASO:MA, API:SG

mxtrade.eshop-zdarma.cz/index.php

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 09:46 | Nahoru | #2

SirIndy píše: 1. Mne se docela libi tenhle, od znameho vyrobce za super cenu, polosyntetika JASO:MA, API:SG

mxtrade.eshop-zdarma.cz/index.php



Ten jezdila bejvalka v hornetu a ok

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 10:10 | Nahoru | #3

SirIndy píše: 1. Mne se docela libi tenhle, od znameho vyrobce za super cenu, polosyntetika JASO:MA, API:SG

mxtrade.eshop-zdarma.cz/index.php



Jezdil sem ho dřív, a problém sem nezaznamenal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist