globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 13:27 | Nahoru | #1
... motul 5100 jsem dával nedávno, kterej to byl nevim ale štyrlitrovka mě vyšla asi na 800. Zatím na něm mám asi 2500 km, spojka neklouže nebo jsem si toho nevšiml. Čeho jsem si ale všiml je, že jakmile teplota přeleze 90°C na displeji, začne to rachtat jak šicí stroj Po opětovném zchlazení třeba mimo město to zase ztichne.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 16:09 | Nahoru | #2

FiZzeR píše: ... motul 5100 jsem dával nedávno, kterej to byl nevim ale štyrlitrovka mě vyšla asi na 800. Zatím na něm mám asi 2500 km, spojka neklouže nebo jsem si toho nevšiml. Čeho jsem si ale všiml je, že jakmile teplota přeleze 90°C na displeji, začne to rachtat jak šicí stroj Po opětovném zchlazení třeba mimo město to zase ztichne.



no hele nemas tam ten MA2 nakonec taky?

"Myslim, že tu docela dost lidí uvedlo, že rozdíl je patrný, nejen co se týče spojky, já měnil olej včera, obě motorky Motul 5100 Ester MA2 15W50, mužu potvrdit, že při vyšších teplotách je u MA2 nižší tlak oleje = větší hlučnost. Suzuki RF900R na 90°C nižší tlak o 0,5Bar, Aprillia SL 1000 Falco nad 95°C o 0,4Bar nižší tlak a na poslech hlučná, problémy se spojkou pouze u Aprillie... každopádně už kvuli problému s nižším tlakem ten olej nechci a jezdit ho nebudu. Zkusím sehnat 5100 ester 15W50 MA a pokud ho neseženu, tak skutečně nevim co tam potom nalejt... slyšel jsem chválu na "Motorex" ale... Ester byl Ester. Zejtra jedu něco koupit aspoň do RF900R, jakmile to věmněním, podělím se o zkušenosti."
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist