globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 16:15 | Nahoru | #1
U mě to právě není nic pravidelnýcho. Je to na 4 a 5tku a jen sem tam. Někdy kole 3500 a jindy opravdu až nahoře. Pak třeba celej den OK.
Těď jsme s klukama najezdili přes víkend cca 900km počechách a rakousích a projevilo se to jen jednou.
Já mám zkušenost tu, že když spojka klouže, protože sama o sobě je špatná (lamely, pružiny...) tak pořád a při stejných podmínkách. Tady tomu tak není.

Naposledy editováno 30.07.2013 16:16:20

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 16:38 | Nahoru | #2

Dřík píše: U mě to právě není nic pravidelnýcho. Je to na 4 a 5tku a jen sem tam. Někdy kole 3500 a jindy opravdu až nahoře. Pak třeba celej den OK.
Těď jsme s klukama najezdili přes víkend cca 900km počechách a rakousích a projevilo se to jen jednou.
Já mám zkušenost tu, že když spojka klouže, protože sama o sobě je špatná (lamely, pružiny...) tak pořád a při stejných podmínkách. Tady tomu tak není.



Já bych počkal jestli se to neusadí, případně zkrátil další výměnu s tím samým olejem.

Kdysi jsem přecházel na igol, a po první výměně jsem se zhrozil jak je to mechanicky hlučný, navíc olej byl hned černej. Při dalších výměnách už to bylo ok.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist