globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 07:55 | Nahoru | #1
Blader> "Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2."

To výše uvedené je teda co? Doteď nevím, co je to tvoje klouzání spojky a jak jsi ho vlastně zkoušel, protože napsat

"Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem."

Zdají se sny a netvrď mi, že nepoznáš klouzání spojky-to se dá poznat i pouhým pohledem na otáčkoměr, takže můžeš být klidně hluchý a poznáš to.

Zavádějící thready jako tento by se měly mazat, protože jejich vypovídací hodnota je nulová.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 09:54 | Nahoru | #2
fockewulf> Rozhodně varuju na základě vlastní zkušenosti ve FireBladu a cizí zkušenosti s jinou motorkou, o který jsem se doslech, před nalitím tohohle Motulu do starší motorky se starší spojkou. Asi bych to měl takhle doplnit, abys mě nemoh chytat za slovíčko. Výše psaný příspěvky bych řek, že tuhle mojí zkušenost potvrzujou. Léta jsem lil starý 5100 bez problému, proto mě tahle zkušenost s novým zarazila a poukázal jsem na to. Nebyl jsem zdaleka sám, komu se to přihodilo s tímhle olejem. K tý Africe. Nevim, jak ty, ale nehypnotizuju při přeřazení otáčkoměr a lehkej prokluz bych si ani nedovolil na základě pohledu na otáčkoměr, kde padaj otáčky pozvolnějc, hodnotit. Jak jsem psal, u Afriky to nemůžu tvrdit!!! Zato u FireBlada když roztočim k červeným na jedničku, kopnu rychle dvojku, pustim spojku a dam plnej, se mi držej otáčky dlouho (v řádu nekolika vteřin) kolem 10tisíc, pak jen dotáhne k červeným a po přeřazení na trojku už neklouže, ale to už obvykle nedávam plnej plyn, protože je tam 160-170km/h, což už je až až i při předjíždění. Na okruhu nejezdim. Nevim, co je na tom tak nepochopitelnýho, nebo špatnýho, krom nepovolený rychlosti. Na šestku mít motor ve vysokých otáčkách na silnici fakt nehodlam zkoušet jen kvůli tvýmu uspokojení, nicméně přijde mi logický, že největší rozdíl mezi silou motoru a odporem kol/silnice, kterej se potkává na spojce, je právě na nižší kvalty. Nevim, jaký jsou testovací postupy fabrik, ale v tomhle tak nějak vidim logiku. Nebránim se vysvětlení chyby mýho úsudku od jiných, ale tvuj agresivní styl se mi moc nelíbí, přiznam se. Forum beru jako možnost vzdělání se a podělení se s jinýma o jejich zkušenosti a podle toho sem přispívam.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

30.7.2013 v 14:36 | Nahoru | #3
fockewulf> Zkus si pozorně pročíst toto téma.Mezi přispívajícími je více těch co měli s tímto olejem problém.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist