globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 12:46 | Nahoru | #91
honda-kolin>

že ty tomu rozumíš...

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 12:50 | Nahoru | #92

honda-kolin píše: To to varování je naprostej nesmysl a může ho napsat jen člověk ,který apsolutně nerozumí technice a už vůbec né motocyklovým olejům.
Motorový olej Motul 5100 s normou MA se již vyráby co si pamatuju 15 let.



Jasne, akorat tohle je MA2, staci trochu lepe cist.

Kazdopadne ze zacne klouzat spojka po vymene oleje ci jen doliti je skutecnost (v mnoha prokazatelnych pripadech), nikoliv nesmysl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 13:17 | Nahoru | #93

Blader píše: bushman7> Určitě stáří spojky sehrálo taky svuj díl, o tom nepochybuju. Ale razantní změna nastala po výměně oleje. Do tý doby všechno naprosto v pohodě. A podotýkam, že jsem před výměnou letos už taky něco najel na starej Motul 5100.



Uz Xkrat jsem tu zazil ze nekdo nalil olej "XY" a zacla mu klouzat spojka. Temer vzdy je spojka po smrti, a proste se neco "malinko zmeni" a ta zmena nastane jakoby "skokove". Ale temer nikdy to neni problem oleje, ale temer vzdy je to problem toho ze ta spojka ma proste jen dost.

Zbytecne siris paniku. Kdyby koupil novej olej MA1 tak se ti to klidne mohlo stat taky.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 13:20 | Nahoru | #94

sxs525 píše: je jasný že když vypustíš vyjetej olej plnej mikročástic kovů a otěru ze spojky které všechny dohromady zvyšují ve spojce mez prokluzu a nahradíš ho novým čistým olejem tak se klima v motoru změní natolik že může spojka která nemá optimální přítlak na pružinách klouznout



... jinymi slovy to co jsem napsal ja ...

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 13:21 | Nahoru | #95

z-x-r píše: Bohuzel jestli to bude jak to udelal ted REPSOL ornazove pixle tak se mame na co tesit...vse hne full syntetiky pred tim zelena pixla polo. Popis nazev vse stejny. Jen je vse full syntetik...



Oranzovej Repsol (taky sem na to baleni koukal) 10W40 mam v okruhovce a neboj, funguje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 13:23 | Nahoru | #96

Ozzy_ píše: Uz Xkrat jsem tu zazil ze nekdo nalil olej "XY" a zacla mu klouzat spojka. Temer vzdy je spojka po smrti, a proste se neco "malinko zmeni" a ta zmena nastane jakoby "skokove". Ale temer nikdy to neni problem oleje, ale temer vzdy je to problem toho ze ta spojka ma proste jen dost.

Zbytecne siris paniku. Kdyby koupil novej olej MA1 tak se ti to klidne mohlo stat taky.



A co kdyz sem pak dal zpatky starej olej a spojka fungovala zase OK dalsich 30tis km?

e: starej olej ne jako starej vyjetej, ale starej 'model' co fungoval

Naposledy editováno 31.07.2013 13:24:42

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 13:27 | Nahoru | #97
... motul 5100 jsem dával nedávno, kterej to byl nevim ale štyrlitrovka mě vyšla asi na 800. Zatím na něm mám asi 2500 km, spojka neklouže nebo jsem si toho nevšiml. Čeho jsem si ale všiml je, že jakmile teplota přeleze 90°C na displeji, začne to rachtat jak šicí stroj Po opětovném zchlazení třeba mimo město to zase ztichne.

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 13:31 | Nahoru | #98
Fizzer: to je feature

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 13:33 | Nahoru | #99

Bubrak-ZX10R píše: Fizzer: to je feature



Chápu že ptát se tebe jestli slyšíš nějaký pazvuky bylo zbytečný...

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 13:46 | Nahoru | #100
Ozzy_> Vzhledem k tomu, že jsem loni proháněl hlavně Afriku, na FireBladu jsem jezdil hóódně málo, naprosto určitě do 1000km. Myslim si, že mikročástice z otěru tedy moc velkou roli sehrát nemohly. K výměně oleje mě ved jen předepsanej interval 1 roku. Olej po vypuštění vypadal skoro nepoužitě. Když bude času nazbyt, třeba se odhodlam nalejt tam starej olej zpět a vyzkoušet to. Spojka pravděpodobně neměla ke smrti moc daleko, ale novej olej, kterej se liší jen specifikací MA, která řeší právě tření na spojce, si myslim svědčí pro výše zmíněný. Zkrátka to zřejmě uspíší projevy umírnání spojky, která se do tý doby chovala naprosto normálně. Toť muj názor.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 13:48 | Nahoru | #101
Blader: dej tam novej Motul 5100 Ester, klasiku a pak rekni jestli to prestalo prokluzovat, jinak se k nicemu nedoberem (kdyz tam nalejes starej, tak tu porad muze nekdo tvrdit, ze kdybys nalil novej tak to bude taky klouzat)

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 14:07 | Nahoru | #102
A zase jeden odborník co dokáže odhalit bezpečně jakej Koliv problém na motorce a okamžitě konstatovat co je špatně mám sto chuti ti nechat rozebrat tu tvoji starou vranu ...koukám ze můžeš jít šroubovat do moto GP

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 14:16 | Nahoru | #103
Varováni tohoto typu myslím ze jsou zbytečná kdyby jsi raději zvedl telefon a zavolal ...MOTUL Cr ....než chlistal nesmyslne teorie co akorát utvrzují ostatní ze na forum chodi motorkari co maj hranate prsty od klavesnice a neví jaka je realita ..... jen tak dal

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 14:41 | Nahoru | #104
Nejlepší cesta je vrátit se k tomu co si lil předtím.Já to tak udělal a mám klid.Rozlepovat spojku před každou vyjížďkou se mi opravdu nechtělo.A kecům typu máš vylítanou mrdku,spojku po smrti a nevím čemu všemu se dnes jen směju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 15:16 | Nahoru | #105

devastator píše: Varováni tohoto typu myslím ze jsou zbytečná kdyby jsi raději zvedl telefon a zavolal ...MOTUL Cr ....než chlistal nesmyslne teorie co akorát utvrzují ostatní ze na forum chodi motorkari co maj hranate prsty od klavesnice a neví jaka je realita ..... jen tak dal



Kvuli lidem jako ty, jsme v zahraničí považováni za méněcené. Skutečně je to tak velký problém napsat do googlu: Oils MA vs MA2 ...

To je skutečně nutný začít sem něco psát za každou cenu, když si nepřečtu ani nadpis, ani první dvě stránky abych věděl o čem je vubec řeč? jistě že je, ideální je začít mlejt pantem a prostě nemyslet.

Rozdíl specifikace MA a MA2 je tak velkej, že to řeší púl světa, jen u nás se vyskytujou jedinci který místo oleje klepnou kostku másla a co, mastný je to taky.

Myslim, že tu docela dost lidí uvedlo, že rozdíl je patrný, nejen co se týče spojky, já měnil olej včera, obě motorky Motul 5100 Ester MA2 15W50, mužu potvrdit, že při vyšších teplotách je u MA2 nižší tlak oleje = větší hlučnost. Suzuki RF900R na 90°C nižší tlak o 0,5Bar, Aprillia SL 1000 Falco nad 95°C o 0,4Bar nižší tlak a na poslech hlučná, problémy se spojkou pouze u Aprillie... každopádně už kvuli problému s nižším tlakem ten olej nechci a jezdit ho nebudu. Zkusím sehnat 5100 ester 15W50 MA a pokud ho neseženu, tak skutečně nevim co tam potom nalejt... slyšel jsem chválu na "Motorex" ale... Ester byl Ester. Zejtra jedu něco koupit aspoň do RF900R, jakmile to věmněním, podělím se o zkušenosti.

2 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 15:20 | Nahoru | #106
Ze by si motul vazne dovolil vypustit "sracku" ?

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 15:27 | Nahoru | #107
Jenda_FZR> dobře srovnatelnej motulu 5100 je Silkolene Comp 4, pokud by někdo hledal ekvivalnet k 300V, pak Silkolene Pro 4. Problémy s nima jsem nikde nenašel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 15:35 | Nahoru | #108

Ozzy_ píše: Ze by si motul vazne dovolil vypustit "sracku" ?



Mozna bude problem v samotne specifikaci JASO MA2, ktera nejspis byla sita na miru pozadavkum novych stroju a u starsich ojetin selhava.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 15:50 | Nahoru | #109
Na konci srpna bude oleji rok,tak vyzkouším MA2.Teď jezdím 5100 MA.Vyzkouším a poreferuji.
Pokud bude rozdíl,spojkou to opravdu nebude

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 15:50 | Nahoru | #110

SirIndy píše: Mozna bude problem v samotne specifikaci JASO MA2, ktera nejspis byla sita na miru pozadavkum novych stroju a u starsich ojetin selhava.



já u igolu propuls roadster (což je taky ekvivalent motul 5100 s esterama) mám inzerováno nový složení a normu MA2, a nic jsem nepozoroval. I když je fakt že ne každýmu se to projeví. Ale v normě jako takový bych problém nehledal. MA2 maj skoro všechny dnešní oleje.

Naposledy editováno 31.07.2013 15:51:01

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 15:58 | Nahoru | #111
Jo, "oranzovej" repsol mel taky MA2 a nestalo se nic ... a to ji na okruhu davam za ouska

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 16:08 | Nahoru | #112

Ozzy_ píše: Ze by si motul vazne dovolil vypustit "sracku" ?



Podle me jde spis o kompatibilitu se spojkou/strojem/predchozim olejem... a to muze mit prave kazda motka jinak, je spousta pripadu kdy se neco stalo (jako tento) a spousta kdy se nestalo nic (jako u tebe).

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 16:09 | Nahoru | #113

FiZzeR píše: ... motul 5100 jsem dával nedávno, kterej to byl nevim ale štyrlitrovka mě vyšla asi na 800. Zatím na něm mám asi 2500 km, spojka neklouže nebo jsem si toho nevšiml. Čeho jsem si ale všiml je, že jakmile teplota přeleze 90°C na displeji, začne to rachtat jak šicí stroj Po opětovném zchlazení třeba mimo město to zase ztichne.



no hele nemas tam ten MA2 nakonec taky?

"Myslim, že tu docela dost lidí uvedlo, že rozdíl je patrný, nejen co se týče spojky, já měnil olej včera, obě motorky Motul 5100 Ester MA2 15W50, mužu potvrdit, že při vyšších teplotách je u MA2 nižší tlak oleje = větší hlučnost. Suzuki RF900R na 90°C nižší tlak o 0,5Bar, Aprillia SL 1000 Falco nad 95°C o 0,4Bar nižší tlak a na poslech hlučná, problémy se spojkou pouze u Aprillie... každopádně už kvuli problému s nižším tlakem ten olej nechci a jezdit ho nebudu. Zkusím sehnat 5100 ester 15W50 MA a pokud ho neseženu, tak skutečně nevim co tam potom nalejt... slyšel jsem chválu na "Motorex" ale... Ester byl Ester. Zejtra jedu něco koupit aspoň do RF900R, jakmile to věmněním, podělím se o zkušenosti."

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 16:10 | Nahoru | #114

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 17:41 | Nahoru | #115
Pro vaši informaci MOTUL prodá v cr 300tun motorkovejch produktu myslím ze by asi měla klouzat spojky více lidem asi bude problém trochu jiného rázu ....jsou to zase se opakující témata která uz tady byla asi desetkrát prosím autora at se obrátí na me zařídím odborné rozebrání posouzení jeho problému na naše náklady . Pevne věřím ze mužem konstruktivne najít kde je chyba .....dík 725 926 226 Motul cr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 18:26 | Nahoru | #116

devastator píše: Pro vaši informaci MOTUL prodá v cr 300tun motorkovejch produktu myslím ze by asi měla klouzat spojky více lidem asi bude problém trochu jiného rázu ....jsou to zase se opakující témata která uz tady byla asi desetkrát prosím autora at se obrátí na me zařídím odborné rozebrání posouzení jeho problému na naše náklady . Pevne věřím ze mužem konstruktivne najít kde je chyba .....dík 725 926 226 Motul cr



Tady si nikdo nestezuje na 300tun motorkovejch produktu preci. Ty problemy s MA2 tu sou uz 2 a asi je to prilis 'novej' olej na to aby se to stihlo projevit u hromady lidi.

Pane Motule. Ale je to ferova nabidka, ktery bych asi ja vyuzil, ale az bych tam omylem ten MA2 dal, coz se ted asi uz nestane.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 18:45 | Nahoru | #117
Však píšu, že jsem na obou motkách vymněnil za MA2, teď jsem přišel z garáže...projel jsem se kousíček s Falcem a všiml jsem si dalšího rozdílu. Olej s méně zahřívá, provedl jsem i korekci směrem k nižší teplotě vzudchu ale na Aprillce prostě ten olej má o až o 12°C nižší teplotu, tzn jeho tepelná vodivost není tak dobrá jako u klasického MA, ještě to samozřejmně nemužu tvrdit, pokusím se sehnat starý 15W50 MA Ester a pokusím se udělat stejný logy na obou motorkách ale abych pravdu řekl, jsem tím trochu zaskočený...Motul byl prostě pojem, ještě nemúžu na beton tvrdit jaký je tam rozdíl pro moje motorky ale rozdíl tam je. Zejtra jedu do Triumphu/DKracing, kde by podle telefonu měli mít ještě starší 15W50 Ester MA, zítra teda budu o něco chytřejší. Každopádně rozdíl tam je a je měřitelný. Trochu přesnější čísla budu mít zítra a v pátek pojezdím druhou motorkou a budu mít nějaký (i když malý) možnosti srovnání rozdílú na italovi i na japonci.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 18:53 | Nahoru | #118
Jenda_FZR: super

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 19:16 | Nahoru | #119
Pro informaci motul nedělá pouze radu 5100.

3000
5000
5100
7100
7100 MA2
300V.

Tak jen rozumne vybrat a neřešit věci ze olej je na hovno faktoru je víc !

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 19:18 | Nahoru | #120

Bubrak-ZX10R píše: Podle me jde spis o kompatibilitu se spojkou/strojem/predchozim olejem... a to muze mit prave kazda motka jinak, je spousta pripadu kdy se neco stalo (jako tento) a spousta kdy se nestalo nic (jako u tebe).

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist