globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

26.7.2013 v 09:20 | Nahoru | #31
Díky za info. Já ho nalil před 2ma tisícema. Zatím nepozoruju nic. Doufám že to vydrží

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

26.7.2013 v 10:35 | Nahoru | #32

Blader píše: XTeZeto> Přínosnej komentář. Fakt dík.

Já se tady kvůli této značce v minulosti dozvěděl hodně zajímavé věci o své motorce.Tak se raději nevyjadřuju,nějaký téma ohledně Motulu jsem založil.Ale já měl opačnej problém,mě spojku slepoval.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

26.7.2013 v 11:09 | Nahoru | #33

Dekker.dave píše: Zek07> Mogul někdo leje do motorky?



Mogul jsem lil naposledy do Žigula.
Kamarád ho měl na dolévání po proražení olejové vany u Mondea,aby dojel do servisu.

Já Motul 5100 10W40 používám taky.
Asi si hned koupím ten starší tip na další výměnu.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

26.7.2013 v 12:13 | Nahoru | #34
XTeZeto> A nelepil ti jí starej Motul 5100? Možná mi tam právě teď chybí to lepidlo, co do toho míchali.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

26.7.2013 v 13:10 | Nahoru | #35
Já ho koupil na jaře, úplně zánovní, taky za těch 690 Kč. No a proč to píšu: dobřej prohřátej motor + častější řazení = rachtavý až chrčivý zvuk od spojky při stání na neutrál (se zmáčknutím spojky rachot mizí) a k tomu horší řazení, prostě jako by se lepily lamely. Po krátkém ostavení nebo po chvíli jízdy s mininem řazení problém ustane. Nikdy jsem nejel na mašině se suchou spojkou, ale tuším, že tak nějak se chová průměrná Ducati v městkym provozu. :) Nemůžu teda s jistotou říct, že to předtím nedělalo, protože jsem to měnil skoro hned po koupi...

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

26.7.2013 v 14:09 | Nahoru | #36
no já nechal do LC8 nalít Motul tuším 5100 10W50 a ten čardáš co to dělalo nikomu nepřeju a slyšiny to rozhodně nebyly.. okamžitě vylít, nalít Castrol a motorka tichoučká, nikde nic neklepe.. pohoda

takže za mě Motul už jen do sekačky na trávu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

26.7.2013 v 14:13 | Nahoru | #37

mirazciny píše: no já nechal do LC8 nalít Motul tuším 5100 10W50 a ten čardáš co to dělalo nikomu nepřeju a slyšiny to rozhodně nebyly.. okamžitě vylít, nalít Castrol a motorka tichoučká, nikde nic neklepe.. pohoda

takže za mě Motul už jen do sekačky na trávu..



Ja mam zase u tri motorek zkusenost, ze s Castrolem je motor hlucnejsi (rozvody/ventily) a hure se s nim radi. S Motulem nikdy zadny problem.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

26.7.2013 v 14:24 | Nahoru | #38

SirIndy píše: Ja mam zase u tri motorek zkusenost, ze s Castrolem je motor hlucnejsi (rozvody/ventily) a hure se s nim radi. S Motulem nikdy zadny problem.



no já právě zkoušel motul prvně a dost jsem se zhrozil a servisák taky.. do tý doby ve všemožných motorkách jen castrol a LC8 motorex a pohoda

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

Skvělá odpověď, děkuji! 26.7.2013 v 16:58 | Nahoru | #39
je jasný že když vypustíš vyjetej olej plnej mikročástic kovů a otěru ze spojky které všechny dohromady zvyšují ve spojce mez prokluzu a nahradíš ho novým čistým olejem tak se klima v motoru změní natolik že může spojka která nemá optimální přítlak na pružinách klouznout

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

26.7.2013 v 16:59 | Nahoru | #40
já jsem to míchnul,3 litry starýho MA a tři deci novýho MA2 a nic,co mě teda kurva čeká ...až tam dám příští sezonu celý MA2?

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

26.7.2013 v 19:14 | Nahoru | #41
Před týdnem jsem ho nalil do své CBR 125 a problém žádný.Jen jsem zpozoroval jiné chování spojky.Jde nějak lehčeji,ale žádné prokluzování jsem zatím nezpozoroval.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

26.7.2013 v 23:53 | Nahoru | #42
Hmmm, pro mě po delší době hodně dobrá informace. Motul 10W40 5100 jezdím nějakej čas, prostě pro motor i subjektivně dost dobrý olej.
Schválně jsem došel do dílny, protože před týdnem byla poslední výměna (po 10MTH). A hned po ní nehorázný problémy se spojkou. Každej výjezd z vracáku přes spojku průser. Spojka ne a ne sednout, prokluzy jak... předčasně vyšší kvalty a taky to klouzalo. Motor udušenej, já nasranej, z treninku nebylo nic. A je to MA2.
Takže díky pane, mám už druhej olej a vím, že tento musí hned ven, ale alespoň mám jistotu, že je po něm ...
Nemusí to dělat problémy všem, záleží jak je spojka momentově nadimenzovaná k motoru, ale ve spojkách problém nebude.

Jo a 10W50 jsem zkusil taky a byla to teda kovárna k pohledání.

Ještě jednou dík, pomohlo mi to!!!!!

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.7.2013 v 00:31 | Nahoru | #43
Asi výrobce nepočítal, že to bude někdo lejt do 15 let starý motorky

Naposledy editováno 27.07.2013 00:33:30

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.7.2013 v 00:42 | Nahoru | #44
Pán je vtipný. Ten můj starej krám je novější jak ta tvoje zánovní leštěnka.

3 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.7.2013 v 08:42 | Nahoru | #45
Bohuzel jestli to bude jak to udelal ted REPSOL ornazove pixle tak se mame na co tesit...vse hne full syntetiky pred tim zelena pixla polo. Popis nazev vse stejny. Jen je vse full syntetik...

Jde videt panacci ze motul pouzivate chvilu smrkaci.

Davam jen motul 300v asi 15let. PRVNI uplne LEPIL a to tak ze pres noc zalepil spojku tak ze jsem ji musel s vymacknutou spojkou jezdit 10minut a trhat plynem aby se rozlepila.
Novejsi uz to tolik nedelala a ted posledni ne ale nova flasa uz nelepi vubec.
A na nove flasi se obavam ze zacne uz klouzat spojka jak 5100MA2 a castroli vsechny.

LEPE radi bohuzel ten kdo ma nacatou pred smrti spojku zase zacne klouzat jak CASTROL kterej klouze uz davno. Tedy neni to olejem ale NORMOU MA2 = lehci radi vice klouze spojka.

Blader - To ze ti zacnou ZVONIT ventily neni volejme ale ted VELIKYM parak jak je motor horkej.
Ted to mlati vice kazdemu

Naposledy editováno 27.07.2013 08:50:01

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.7.2013 v 10:53 | Nahoru | #46
Ale tak mám asi jedinej úplně opačnej problém než ostatek. Mně spojka neklouže, ale špatně vypíná, když se moc ohřeje. Zda to má souvislost s olejem, toť otázka...

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.7.2013 v 21:05 | Nahoru | #47
Měnil jsem asi před 3000km a vše v pohodě. Jediný, co mě zarazilo bylo to, že v jedný litrovce byl PODSTATNĚ tmavší olej než ve zbylých dvou. Jinak motorka šlape úplně stejně jako se "starým" Motulem.

A potvrzuju slova SirIndyho, s Motulem motor tišší, než s Castrolem

Naposledy editováno 27.07.2013 21:06:47

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.7.2013 v 21:54 | Nahoru | #48
z-x-r> Nevím, ale značení MA2 by mělo znamenat opak...náročnější normy pro tření spojky....nic já jezdím olej bel ray kterej má označení MA2 kterej skoro nikdo neleje takže se nemusím bát nějakých podvodů

Naposledy editováno 27.07.2013 21:56:11

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.7.2013 v 22:21 | Nahoru | #49
A nemůže být ten "špatný olej od Motulu" jen čínská napodobenina?

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.7.2013 v 22:24 | Nahoru | #50

Mr.Dan píše: Ale tak mám asi jedinej úplně opačnej problém než ostatek. Mně spojka neklouže, ale špatně vypíná, když se moc ohřeje. Zda to má souvislost s olejem, toť otázka...


Na VFR jsem měl stejnej problém, taky mi hůře vystavovala spojka když to bylo hodně ohřátý. Zkoušel jsem měnit spojku, olej ale bylo to pořád stejný. Myslim že to bylo způsobený špatným materiálem lamel - hold druhovýroba.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.7.2013 v 23:29 | Nahoru | #51
Dekker.dave> jo,leju do motorky mogul,prodavaj motocyklovej olej pro motory se spojkou v olejovy lazni abez problemu,stejnak ty oleje danejch kategorii musej splnovat danny specifika a to ho leju do husaberga fe 450 ,rok 2005 a bez problemu,do ninji jsem ho jeste nelil,ale chystam se k tomu.Dokonce muzu riict,ze treba motorex mi v motorce penil az do bela a to mi mogul neudela,znamej dela spravce site v paramu a povidal,ze stejnak paramo vyrabi oleje svoje (mogul) -co ja kupuju litra cca za 150-170kc,ted nevim a ten samej olej se tam dava jen do jinejch flasek s jinou samolepkou.....

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.7.2013 v 23:33 | Nahoru | #52
Já myslim, že ten Mogul se rozhodně nemá za co stydět.

Info ZDE. Navíc s podobnou cenou jako Castrol.

Naposledy editováno 27.07.2013 23:35:13

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.7.2013 v 23:37 | Nahoru | #53
no....do husaberga leju 15w40 a do ninji tusim ze denicol 15w40 pro 2000?,ale asi taky koupim az bude treba mogul,kdyz na to jezdi bez problemu husaberg,tak proc by na to nejezdil japonec

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

28.7.2013 v 01:13 | Nahoru | #54
Takže se opět objevuje otázka, co nalejt do starších mašin? Lze někde sehnat ten starší motul 5100 bez MA2 specifikace? pokud ne, co přesně použít jako náhradu tohoto jinak velmi dobrého oleje? konkrétně já jsem používal takřka ve všech motorkách 15W50

Naposledy editováno 28.07.2013 10:29:58

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

28.7.2013 v 12:15 | Nahoru | #55

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

28.7.2013 v 13:13 | Nahoru | #56
Do fazera jsem lil od zacatku castrola, coz byla adekvatni olejovina k tomu co tam rval predchozi majitel. Prvne jsem to nepozoroval, ale zacala klouzat spojka. Po vymene pruzin a lamel uz to bylo ok. Motor ale podstatne hlucnejsi. Tuto sezonu jezdim na yamalube, pry nejaky motul, jaky presne nevim. Motor mene hlucny, kultivovanejsi. Spojka diky vymene stale funguje bez prokluzu na vybornou.

Naposledy editováno 28.07.2013 13:15:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

28.7.2013 v 13:52 | Nahoru | #57
Floo> a jaký rozsah(typ) toho Yamalube do toho leješ?

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

28.7.2013 v 14:00 | Nahoru | #58

foky píše: MOTOREX

...taky gůt

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

28.7.2013 v 15:45 | Nahoru | #59
Já jezdím už čtvrtou sezonu v Transalpu 650 MOTOREX TOP SPEED 10W 40.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

28.7.2013 v 17:18 | Nahoru | #60
Hezke tema. Zitra jdu zrovna kupovat olej z duvodu praskleho chladice oleje. A chci motul 10w40 tak jsem zvedavej co me ceka.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist