globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33
Předchozí
1... 26 27 28 29
Následující

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.10.2016 v 16:18 | Nahoru | #841
Přečetl jsem celé vlákno, ufff...

Na problematiku se blíže zaměřím. Jezdíme MA2 na 3 motorkách od roku , 1970, 1996 a 2003.
Jediný problém jsem naštěstí nezaznamenal Popravdě, všiml jsem si, že změnili obal, ale složení ne.

Vůně je naprosto stejná, typická krásná vůně

Jestli se mi bude chtít rád bych mrkl na tlak oleje. Ale už při čtení je jasné, že došlo k jakémusi nepochopení toho problému.
Tlak olej nižší o 0,6 baru... no podle mě si každý představí, že moto nemaže, nebo že čerpadlo nemá s daným olejem na to vytvářet dostatečný tlak.
Je to tak?

Že je 1,5 baru na volnoběhu pod bezpečnou hranicí bych taky vyžadoval nějak potvrdit.
Nevím o výrobci, který by to takto stanovil. Např. ZX6R je na 150-200kPa při 3000min-1.
Běžné hodnoty jsou potom 3-6 bar.

Naposledy editováno 16.10.2016 18:12:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.10.2016 v 16:20 | Nahoru | #842
vmax2> mozno by bolo kuknut v akom stave mas spojku .

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.10.2016 v 18:34 | Nahoru | #843
Já mám stejnou zkušenost jako Blader. Nechtěl jsem plivat na Motul a šířít neověřené fakta ale! Po nalítí tohoto oleje do motorky (bandit 600s), motor začal být hlučnější a přidaly se vibrace. Při 8tis. otáčkách mi začla klouzat spojka. A to na každý rychlostní stupeň. Prostě vyletí otáčky do omezovače , ale motorka nejede. Po ujetí cca 10 km to přestalo dělat a vše funguje jak má. Každopádně tenhle olej motorce nesedl. Vylil jsem ho , nový filtr a dal tam Castrol. Hned je to o něco lepší. Ale ještě to trobátko zlobí.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

17.10.2016 v 23:27 | Nahoru | #844
rogyze> posledni jizdu jela bez problemu,ani naznak...,ale pro jistotu to dam mechanikovi na kontrolu

2 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.10.2016 v 13:32 | Nahoru | #845
zdarec,chci se zeptat,koupil jsem moto gsx-r a je tam nalitej olej liqui moly 4t racing 10w40 MA 2,spojka nová před 5000km,chci ho vyměnit za Motul 5100,co by jste doporučili?vyměni,nebo rači lít co tam lil bývaly majitel?někdo říká že odkuřím spojku,někdo zase že je to jedno,poradte,díky

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

26.10.2016 v 01:05 | Nahoru | #846
venagsxr> Jezdim na Motul 5100 a uplne bez problemu , na spojku je delanej

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.10.2016 v 15:50 | Nahoru | #847
venagsxr> nalij tam jakýkoli olej(značku), který splňuje minimálně parametry požadované výrobcem a neřeš to.

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

17.3.2017 v 20:01 | Nahoru | #848
Bohužel se musím připojit mezi ty smutné případy. Ještě před nákupem jsem četl tento příspěvek, ale doufal že se u mě nic nestane. Po prvním nalití MOTULU Ester 5100 a samozřejmě výměně filtru se zdálo že bude vše ok. Kawasaki ZR7. První co mě zaskočilo možná příjemně, že šla měkčeji páčka spojky. První projetí po kilometru při roztahování rychlostí najednou prokluzy a otáčky vejš a síla pryč. Zajel jsem domů a po pár dnech nová jízda a zdálo se že to bude dobrý. Raději jsem za to moc netahal. Nyní když chci rychle vypálit tak částečné prokluzy a trvá to, stačí rychle přidat za jízdy a akcelerace je ponížena o ten prokluz a zrychlení postupné. Možná to je jen můj dojem, ale musím potvrdit hlučnější chod motoru, ale to může být tím průběžným prokluzem. Nyní babo raď co stím. Vyměnit spojku, nebo jen pružiny, nebo vypustit MOTUL a dát jinej olej dokud není spojka ještě KO. Možná bych se přiklonil i k názoru že MOTUL dodělá starší spojku. Už předtím jsem měl trochu podezření že spojka časem bude chtít udělat, ale pohon akceleroval s plynem okamžitě. Možná mě MOTUL oddělal spojku i na předchozí motorce. Tenkrát když to po něm začlo klouzat, hned jsem objednal lamely a neřešil olej. Byl to přeci jen starší stroj. Nevěřím teorii nějakého falešného oleje, jen to chce mít asi spojku v super stavu, pak MOTUL (Ester) MA2 ano. Měl jsem sehnat starou verzi a mohl mít klid, ne já musel mít něco extra, tak tady to mám.
Hodně šťastných kilometrů všem.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

17.3.2017 v 20:32 | Nahoru | #849
No, kdysi jsem lítal na TL1000R Motul 5100 10W-40 Jaso-Ma a pohoda (přes 180000km nájezd, pak prodej). Najednou se objevil novej obal a Jaso-Ma2 a toto téma, tak jsem plynule přešel na 7100 10W-50 Jaso-Ma2 do dalších moto a bez problémů, mezitím jsem zkusil i Elf 10W-50 a dobrý, akorát mi lepil po vychladnutí lamely, takže zas 7100 a pohoda jazz. Kámoši zas většinou lejou od Motulu "Predators Blood" 300V a nikdy problém. 7100 jsem lil i do Speed Triple 955i 03 co celkem byly a jsou žravci oleje a po 2000 km jsem dolíval cca 2 decky a s jiným oilem i půl litru o viskozitě 10W-50, takže za mě Motul super, jen už preventivně neleju ten 5100 10W-40, ale dle mě bych taky asi problém neměl...

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

18.3.2017 v 22:05 | Nahoru | #850
spoustu let jezdim na motul 5100,starej i novej MA2 a spojka bez problému , mam SV 650 a XT600

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

19.3.2017 v 06:48 | Nahoru | #851

zdenysrx6 píše: spoustu let jezdim na motul 5100,starej i novej MA2 a spojka bez problému , mam SV 650 a XT600


A to znamená?

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

19.3.2017 v 07:19 | Nahoru | #852

BextrH píše: Bohužel se musím připojit mezi ty smutné případy. Ještě před nákupem jsem četl tento příspěvek, ale doufal že se u mě nic nestane. Po prvním nalití MOTULU Ester 5100 a samozřejmě výměně filtru se zdálo že bude vše ok. Kawasaki ZR7. První co mě zaskočilo možná příjemně, že šla měkčeji páčka spojky..............



na to,jaký odpor má spojka při zmáčknuti,mají vliv jedině a pouze pružiny,které tlačí lamely k sobě a žádný olej na světě to nemá šanci ovlivnit a je jedno,jestli to je motul,lukana a pod.....

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

19.3.2017 v 09:42 | Nahoru | #853

Anti píše: A to znamená?

To znamená že s tim olejem nemá problém u motorek SV a XT

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

19.3.2017 v 13:31 | Nahoru | #854
Anti> Vendous to řekl za mě

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

19.3.2017 v 20:15 | Nahoru | #855
Kdyby tu napsal každý,kdo s tím olejem nemá problém,mělo by to vlákno tak 300 stránek.Nás spíš zajímají opačné případy....

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.3.2017 v 20:03 | Nahoru | #856
Někde jsem četl příspěvek od člověka kterému to také začalo klouzat, ale po ujetí asi 150Km se mu to srovnalo. Mám na ten novej MOTUL najeto už 200Km a možná je to lepší, ale raději to moc nevytáčím a jezdím zvolna. Ale když za to vezmu, začne to hučet naprázdno, vyletěj otáčky a postupně to zrychlí. Budu to teď nouzově řešit podložkama na pružiny. Nechce se mě teď po cca 800Kč za olej kupovat znovu starou verzi, nebo lamely za dvojku. Jinak k tomu chodu páčky lehčeji. Ono tam probíhá několik tření, ne jen spojení lamel. Lamely mají i tření v koši a když jsou mazány kluznějším olejem a nedřou, odrazí se to i na celkové tuhosti chodu spojkové páčky. Jelikož jsem měl možnost vidět vytékat z motoru starý i nový olej, protože jsem tam doplňoval pod filtr pružinu kterou tam předchozí majitel zapomněl dát. Proti starému ač vyjetému oleji byl ten nový MOTUL jak voda a ještě dobu tam tekl řídký čůrek než úplně vytekl.

Závěrem bych jen doporučil všem majitelům motocyklů, kteří nemají jistotu v jakém stavu mají spojku, aby raději zvolili starší verzi oleje MOTUL. Nezačne jim klouzat spojka a vyhnou se tak dalším investicím které by mohli ještě nějakou sezonu počkat a ve finále i hlučnější chod motoru. Komu nová verze vyhovuje a maká v pořádku, budiž jim to přáno, ať jim to dlouho a dobře slouží.
ps. příště až někde někdo napíše že je s něčím problém, neudělám stejnou blbost a nekoupím si to na just, že budu mít třeba kliku!! Z nějakého důvodu to tam ti lidé píšou. A určitě ne proto aby nám nějak uškodily.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

23.3.2017 v 09:35 | Nahoru | #857
BextrH> ...jenomže tu starší verzi se specifikací Jaso MA uz těžko sezenes,už je všude jen MA2.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

23.3.2017 v 14:20 | Nahoru | #858











Může někdo prosím doložit šířku ještě v normě, lamel a pružin na ZR7? Díky

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

7.8.2018 v 20:22 | Nahoru | #859
Tak škoda,že jsem na tuto diskuzi přišel pozdě:(
Mám Suzuki GS500E.
Minulou výměnu jsem dal olej-celkem u nás neznámej Duglas 10W40 pro motorky a spojka bez jedinýho problému!
Tady odkaz: http://eshop.duglas...73571cz/Products/001

Teď jsem použil přesně tenhle diskutovanej Motul a po zhruba 500km začala čím dál víc prokluzovat spojka.Nedalo mi to a spojku rozebral a zjistil jsem,že lamely mají sílu v normě a pružiny taky.Spojka je jinak čistá,nespálená.U motoru po použití tohoto oleje pozoruji i zvýšené vibrace a mechanickou hlučnost-výkon motoru je jinak OK.No zkusím tam vrátit ten Duglas a uvidím.Ještě dám vědět jestli je to bylo tímto olejem.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

15.8.2018 v 14:39 | Nahoru | #860
Prestante kupovat ty nejlevnejsi varianty z pochybnych eshopu... ze existuji kopie se vi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.8.2018 v 21:48 | Nahoru | #861
FruFru73> Tak jsem vrátil ten olej Duglas-motor se ztišil,ale spojka bohužel při větším zátahu opět klouže
Takže asi výměna lamel

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2018 v 21:01 | Nahoru | #862
FruFru73> Po výměně lamel a oleje Duglas je spojka opět OK!

Naposledy editováno 22.08.2018 21:02:22
Předchozí
1... 26 27 28 29
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist