globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bible zataceni
23.7.2013 v 15:39
Zdarec.. Narazil sem na tenhle dobry filmek ... Pro zacinajci jezdce je tam spousty rad a pokrocile urcite neurazi.. Stoji za shlednuti... Jestli to tu uz je tak sorrac..

1 reakcí na tento příspěvek Bible zataceni

25.7.2013 v 08:17 | Nahoru | #31
tak od toho je tady ta bible zatáčení ne?

když dostaneš smyk zadního kola hlavně nezavírat ani nepřidávat plyn. Jinak z toho máš hájsájdra jak Brno

kdybys těm chlapům tohle řekla bys jim vytřela úsměv

nájezd 100km je jen doporučený... není problém gumu připravit už za 10km... Stačí k tomu kruháč (ikdyž tak přemýšlím chtělo by to ještě jeden britskej pravotočivej kruháč)

K úvodnímu komentáři: dejte mi pit: Divil by ses, jak moc to ty zkušené mazáky urazí po pár diskuzích v uzarvřeném kruhu jsem ztratil iluzi o tom, že ješitnost už dávno vymizela všechno se to točí hlavně kolem školy Pepíka Sršně, který půlku věcí směle popírá... Jedinej škraloup v českém moto škole sportu jinak proti němu veskrze nic nemám.

Naposledy editováno 25.07.2013 08:22:15

(reakce na) Bible zataceni

25.7.2013 v 11:26 | Nahoru | #32
[quote=Kamy]když dostaneš smyk zadního kola hlavně nezavírat ani nepřidávat plyn. Jinak z toho máš hájsájdra jak Brno - mi se stává to, že když se něco nepředvídaného děje, tak jen ztuhnu, a než se stačím leknout v polovině případů je po (v tomto si na pud sebezáchovy nemůžu stěžovat)

nájezd 100km je jen doporučený... není problém gumu připravit už za 10km... Stačí k tomu kruháč (ikdyž tak přemýšlím chtělo by to ještě jeden britskej pravotočivej kruháč) - ty pravotočivé kruháče by se mi taky hodily, nebo více výjezdů z kruháče za sebou
já z videa viděla jen kousek, ale líbí se mi na něm, co ano, a když co ne, tak proč a co to způsobí a jaké to má následky (školy neřeším, poslechnu si všechny, pak přeberu, mám taky svůj názor)

1 reakcí na tento příspěvek Bible zataceni

25.7.2013 v 11:30 | Nahoru | #33
zadní pneu je ještě v klidu. Já teď nedávno "zajížděl" přední a po 200km jsem se na to už chtěl vysrat, jak to pořád lítalo jak namydlené. 100km trvalo, než to jelo alespoň rovně a pak dalších 200km zatáčky. To jsem ještě u gumy nezažil

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

25.7.2013 v 13:17 | Nahoru | #34

fockewulf píše: zadní pneu je ještě v klidu. Já teď nedávno "zajížděl" přední a po 200km jsem se na to už chtěl vysrat, jak to pořád lítalo jak namydlené. 100km trvalo, než to jelo alespoň rovně a pak dalších 200km zatáčky. To jsem ještě u gumy nezažil



to ti asi prodali nějakou gumu co byla zašlá a natřeli ti jí aby se leskla olejem ne ?

Kamy: stačí na to i ten výjezd z kruháče nebo sjezd z dálnice či obchvatu jen je potřeba přidat na rychlosti a nebo musíš jezdit kruháč zase párkrát v protisměru

Každej motorkář by měl sám poznat kdy guma začne držet kdybych to zajížděl jak mi někteří říkali nedělal bych nic jinýho než zajížděl a nebo už se zase bál že jedu po plátně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

25.7.2013 v 14:24 | Nahoru | #35

BladeRider píše:
Každej motorkář by měl sám poznat kdy guma začne držet kdybych to zajížděl jak mi někteří říkali nedělal bych nic jinýho než zajížděl a nebo už se zase bál že jedu po plátně

, jj jsem zjistila, že jse na plátně, až jsem píchla

(reakce na) Bible zataceni

25.7.2013 v 14:45 | Nahoru | #36
BladeRider> DOT 0613 ...

(reakce na) Bible zataceni

25.7.2013 v 15:05 | Nahoru | #37

Artepx píše: , jj jsem zjistila, že jse na plátně, až jsem píchla



čím dál tím zajímavější

fockewulf: tak každá guma je jiná no. Co to bylo za gumu teda?

Bible zataceni

25.7.2013 v 16:19 | Nahoru | #38
Na zatáčky jsem si zatím ještě nezvykl, radši před každou zastavím, nasměruju motorku a zas jedu dál

Jo taky jsem zkoukl všelijaké naučné videa na youtube, hlavně mě ale zajímala jízda v dešti, ale vždycky tam jezdili v těch videích jen po krásných rovinkách, žádné kopce a vracečky :P

Bible zataceni

25.7.2013 v 19:10 | Nahoru | #39
Vždycky sem měl poserpruh tak půl centáku. V pondělí sem byl s Matym v Sosnové na uplně novejch gumách a po třech kolech bylo po pruhu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

26.7.2013 v 00:25 | Nahoru | #40

milion píše: jemnej smirgl a trochu prelestit. pak na suchy silnici udelat projizdku a je to ok

po staru se lisovací kopyto na gumy vystříkavalo nějakým olejem,tak proto ten delší nájezd na uklidnění gumy,dnes se to už nedělá,můžeš zatahnout pomalu ihned po přezutí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

26.7.2013 v 06:38 | Nahoru | #41
bill56> dnes se nové ošetřují salbou vrstvou silikonu, který klouže. Aspoň v servise mě an to upozorňovali. Když s tím nepočítaš, může to skončit zle

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

26.7.2013 v 10:57 | Nahoru | #42
kubacech> tak kdo si kdy všiml v bazarech, tak gumy bývají taky krásně lesklé

Pedl> No na tom by nebylo nic špatného... Jen mě mrzí že s takovou jízdou poserpruhy nesundáš. Já se třeba už klopit nebojím, nejsem zručnej bajker, ale když chci pruhy na ERku zhoblovat tak i takovému stroji musím dát za uši... Naštěstí jsem přišel na to, že zhoblovat je můžeš i ve městě... Bible to krásně popisuje, do zatáček prostě jen musíš najíždět co nejpozději a pak jí rychle sklopit. Takhle si gumu obrousíš hezky i v malých rychlostech, hlavně nejezdit stopu jako v autě.... To příjde samo uvidíš....

Na vodě? Dovolím si říct že platí dvě zásady.
A) méně klopit
B) jezdit plynuleji (zatáčku projíždět ve vyrovnaném rozložení váhy cca 40% na 60%)

i na vodě se dá jet pila a klopit do maximalniho uhlu ale cim vic klopis tim citliveji musis zatacku projet, staci trosku ubat plyn nebo pridat nebo si drbnout do riditka a jdes k zemi.
- pred zatackou brzdit v narovnane poloze
- zacit cist zatacku a odhadnout rychlost a naklon
- motorku sklopit a drzet plyn v tahu (ani nezrychlovat ani nezpomalovat)
- nehejbat se neprenaset nikam vahu
- a pri vyjezdu ze zatacky postupne masinu rovnat.

kdyz zadni kolo ujede do driftu, tak nedrzet krecovite riditka a porad drzet plyn ve stejne polloze ani nepridat ani neubrat... Zatacku tak projedes bud slajdem a nebo se ti zpatky plynule chytne, pokud jsi to samozrejme neposral s rychlosti.

Smyk predniho kola nevim jak vybrat uz dvakrat sem si nabil drzku pri brzdeni na kluzkem povrchu a stejne nevim jak na to

Naposledy editováno 26.07.2013 10:59:11

Bible zataceni

26.7.2013 v 12:33 | Nahoru | #43
to kamy: pěkně popsané , teď ještě získat tu praxi

(reakce na) Bible zataceni

26.7.2013 v 22:17 | Nahoru | #44
Kamy> S tim zatacenim jsem si delal trochu srandu, tak spatne na tom nejsem, ale v tom desti jezdim celkem posrany, zvlast ve tme s kamionem za zadama :)

Bible zataceni

27.7.2013 v 08:10 | Nahoru | #45
Dobrý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

27.7.2013 v 09:39 | Nahoru | #46

kubacech píše: bill56> dnes se nové ošetřují salbou vrstvou silikonu, který klouže. Aspoň v servise mě an to upozorňovali. Když s tím nepočítaš, může to skončit zle



tak si na tu gumu sahni, jestli ti klouze .. a pak doporucuju experiment. Neujed s ni ani metr, pujc si nekde nahrivaky a tu gumu zahrej a sahni si na ni znova, jestli bude byt minimalne klouzat

...
..

nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

27.7.2013 v 11:59 | Nahoru | #47
[quote=Artepx]Oni mě všichni straší, pořád že mám tak 150km jezdit pomalu, a když jsem se ptala co je to pomalu, tak že pomalu..., až po naléhání mi to teda přirovnali k chození s 10 cm vysokým podpadkem (nevím jestli osobní zkušenost, zapomněla jsem se zeptat)

dobráci to ti řekli po lopatě co

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

27.7.2013 v 12:11 | Nahoru | #48
[quote=Kamy]
i na vodě se dá jet pila a klopit do maximalniho uhlu ale cim vic klopis tim citliveji musis zatacku projet, staci trosku ubat plyn nebo pridat nebo si drbnout do riditka a jdes k zemi.

Draku ani machři v GP nedokážou zajet na mokru maximální uhel a ti maj jinej cajk to bys na obyčejných obutých mrdkách musel mít stupačky asi o 20cm níž abys zajel max uhel co tu tvrdíš

(reakce na) Bible zataceni

27.7.2013 v 13:42 | Nahoru | #49

Veverčák píše: tak si na tu gumu sahni, jestli ti klouze .. a pak doporucuju experiment. Neujed s ni ani metr, pujc si nekde nahrivaky a tu gumu zahrej a sahni si na ni znova, jestli bude byt minimalne klouzat

...
..

nebude


(reakce na) Bible zataceni

27.7.2013 v 20:54 | Nahoru | #50

Koštěbuch píše: projectill> Navíc když ja sem dělal rozšíření řidičáku, tak sem podřazoval s mezi-plynem a na konci jízdy mi to komisař vyčetl... že prý to ma sinchroní převodovku a tohle je dobré akorat tak pro rušení okolního klidu....

jinak abych změnil ten of-topic: tak stahuju jak knihu tak video a moooc děkuju. Na jednou je to kotel informaci.



Podle me v primorazenejch motorkovejch prevodovkach zadny synchrony nejsou.
Synchrony jsou v auto prevodovkach.
Takze v klidu delej mezi-plyn...
Jinak Twist of the Wrist je i moje bible, nicmene poserpruhy jeste mam...

Bible zataceni

27.7.2013 v 21:11 | Nahoru | #51
Twist of the Wrist mě osobně dal moc,po částech jsem to uvedl do jizdní praxe. Některé věci se mi daří,jiné méně,ale celkově jsem se dle kamarádů z gangu zlepšil,což mě nesmírně těší a je to díky té moto bibli. Poser proužky mám 2 cm,ale nijak mě to netrápí,potřebuji dojet domů v celku a zdráv,to je priorita. Podřazování s meziplynem je z mechanického hlediska nesmyslná,trpí akorát převodovka,roste spotřeba a hluk. Spíše je po podřeřazení citlivě přidat plyn.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

27.7.2013 v 21:20 | Nahoru | #52

Pepa1098 píše: dobráci to ti řekli po lopatě co



no moc ne, debata trochu pokračovala a končilo to, že mám jezdit 150 km předpisově
edit: citace

Naposledy editováno 27.07.2013 22:13:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

28.7.2013 v 00:20 | Nahoru | #53
[quote=Artepx]no moc ne, debata trochu pokračovala a končilo to, že mám jezdit 150 km předpisově

Víš ono je to v podstatě pravda když jedeš rychleji než kolem jedoucí vozidla tak jseš prakticky ve větším bezpečí jen pozor když jedou auta v řadě za sebou mají snahu předjíždět bez blinkru a vjedou ti do cesty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

28.7.2013 v 00:41 | Nahoru | #54

Pepa1098 píše: ... jen pozor když jedou auta v řadě za sebou mají snahu předjíždět bez blinkru a vjedou ti do cesty

jj to už vím, že se vlezem dvě auta vedle sebe a motorka, a posunků můžu dělat kolik chci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

28.7.2013 v 01:27 | Nahoru | #55
[quote=Artepx]jj to už vím, že se vlezem dvě auta vedle sebe a motorka, a posunků můžu dělat kolik chci

ty si ostřílená myslím že žádné rady nepotřebuješ máš hlavu a používáš instink

Bible zataceni

28.7.2013 v 09:21 | Nahoru | #56
Fajne věc, díky za ní. Vrátit se k teorii není špatné, při pročítání známých i neznámých technik si alespoň oživíš nebo uvědomíš podstatu. Já třeba stále nemůžu přijít na to jak se zbavit ztuhlosti při jízdě na kočičích hlavách. Určitě se to časem podá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

28.7.2013 v 11:15 | Nahoru | #57

Pepa1098 píše: ty si ostřílená myslím že žádné rady nepotřebuješ máš hlavu a používáš instink



Díky za kompliment . Mám dost najeto v autě, nejen po ČR, a tak už nějak poznám s čím se potkám na cestě. Nedokáži si představit, že bych první začla na motce... (každopádně v autě se mi moc nestává,že někdo začne předjíždět v protisměru... takže i ty situace jsou trochu jiné) Já teď spíš řeším techniku jízdy, hodně poslouchám, kdo co a proč a koukám kolem sebe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

28.7.2013 v 12:15 | Nahoru | #58

Artepx píše: Já teď spíš řeším techniku jízdy, hodně poslouchám, kdo co a proč a koukám kolem sebe.



no jo zvědavá ženská vy holky vy jste stejně z jiné planety ale kdo víc ví ten víc umí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

28.7.2013 v 13:18 | Nahoru | #59

Pepa1098 píše: [quote=Kamy]
i na vodě se dá jet pila a klopit do maximalniho uhlu ale cim vic klopis tim citliveji musis zatacku projet, staci trosku ubat plyn nebo pridat nebo si drbnout do riditka a jdes k zemi.

Draku ani machři v GP nedokážou zajet na mokru maximální uhel a ti maj jinej cajk to bys na obyčejných obutých mrdkách musel mít stupačky asi o 20cm níž abys zajel max uhel co tu tvrdíš



Maximalni uhel naklonu motorky znamena ten uhel, pri kterem guma svira s vozovkou nejvetsi stycnou plochu a ma tak dostatecnou adhezi, pokud guma je schopna odvezt vodu, coz pri mensich rychlostech jde snaze nez v rychlostech vyssich

Maximalni naklon nema nic spolecneho s jizou na hrane moznosti.
Nebavim se o jizde na hrane tvrdim jen to ze klopit na vode se da aniz bys jel vyrazne pomaleji... Problemy delaji koleje, diry a jine zverstva, od toho jsem ale psal ze si to snaz dovoli clovek na silnici kterou zna

Naposledy editováno 28.07.2013 13:23:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bible zataceni

28.7.2013 v 14:26 | Nahoru | #60

Pepa1098 píše: no jo zvědavá ženská vy holky vy jste stejně z jiné planety ale kdo víc ví ten víc umí



jj jsem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist