globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neuchladí
10.7.2013 v 16:21
Ahoj,mám problém s chlazením.Při jízdě je to dobrý ale jak začnu poskakovat na křižovatkách nebo zastavím,tak se sice rozeběhne ventilátor ale teplota jde stále nahoru.Sice pomalu ale jde.Poradí někdo kde hledat závadu?Předem děkuji za dobrou radu.


Naposledy editováno 10.07.2013 16:34:27
Předchozí
1 2
Následující

Neuchladí

11.7.2013 v 14:14 | Nahoru | #31
hezkýýýý...díky

(reakce na) Neuchladí

11.7.2013 v 17:06 | Nahoru | #32

mira-xj píše: On asi myslel to dochlazování svodů. Když při zařazeném neutrálu zvíšíš otáčky,tak se automaticky spustí ventilátor a vypne se až zařazením rychlostního stupně. To bylo vyhodnocováno právě v palubovce.



presne tak

Neuchladí

12.7.2013 v 07:20 | Nahoru | #33
Chlazení jsem řešil na ZRX1100 i teď ho řeším na Ducati - u obou v opačných extrémech.
ZRX1100 se mi občas při nižší hladině v expanzce přehřívalo. 85°C je přeci běžná - spíš nižší - teplota motoru. To vůbec neřeš. Okruhy jsou slabě přetlakový, takže voda se ti nevaří ještě při 110°C (je to konstrukce od konstrukce) ZRXso otvíralo termostat někde kolem 76°C - první rychlost ventilátoru sepla při 103°C a druhá někde kolem 110°C. Pak se teprve rozsvítila kontrolka.
Duckna se mi zase nechce moc ohřejvat - mám dečku před 1/3chladiče a dost jsem laboroval než jsem jí tam dal, abych to nějak nezkurvil. Protože je to dost výbušnej, našlapanej motor tak termostat otvírá už pod 70°C!!! někde 67°C. Jednou v Itálii mi sepnul i větrák a na digi budíku teploty bylo 115°C ...Teď jsem se vrátil z dovolený v Rakousku a ve slovinsku a několikrát mě teplota v serpentýnách dole v údolích vylezla na 103°C a na motoru bylo znát, že jel uhlazeněji a neměl, jindy tak, drsnej chod - pak stačila jedna rovinka a během 2minut byla teplota na 95°C
takže z teplot kolem 100-110°C v koloně bych nebyl vyjukanej ani trochu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neuchladí

12.7.2013 v 18:50 | Nahoru | #34

tohart píše: Hoi,
Koukni na Evans. Vypadá to zajímavě!!! http://www.evans-coolants.cz
Kluci to mají v motorkách a mají klid!



to jsi dealer, nebo jak? On nemá problém s chlazením...on vlastně nemusí mít žádnej problém. Jak by mu měla ona zázračná kapalina za zázračnou cenu pomoci ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neuchladí

12.7.2013 v 19:05 | Nahoru | #35
čtu to tady pozorně ale pořád to nějak nechápu.Je tedy normální že teplota při zastavení jde pořád nahoru i když běží ventilátor?Já si myslel že ventilátor má teplotu snižovat(jsem laik)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neuchladí

13.7.2013 v 09:55 | Nahoru | #36

PetrH6 píše: čtu to tady pozorně ale pořád to nějak nechápu.Je tedy normální že teplota při zastavení jde pořád nahoru i když běží ventilátor?Já si myslel že ventilátor má teplotu snižovat(jsem laik)



Ano, už ti tady několikrát sdělili, že Fazer ochlazuje i svody. tzn. že pokud máš teplotu vody řekněme i třeba 90°C a vyřadíš, tak sepne větrák, ale ještě to neznamená, že se ti ochlazuje voda. Vodu systém řeší, pokud teplota přeleze přes určitou teplotu, řekněme 103°C a pak se začne ochlazovat, ochladí třeba na 95°C. Pokud stojíž v koloně, tenhle cyklus se vpodstatě pořád opakuje, teplota stoupne, opět se ochladí a tak dokola. Teploty do cca 110°C, 115°C ve vedru a v kolonách bych vůbec neřešil. Máš tam originál budíky a jen přidanej teploměr od Kosa, nebo celý budíky??? Tos nám taky nesdělil. Už tu taky bylo řečeno, že to ochlazování svodů řídily budíky. Pokud nemáš origo budíky pravděpodobně by tahle funkce byla nefunkční, nebo nějak narušená. Když v koloně vyřadíš na neutrál, spustí se větrák. Když zařadíš, vypne se. Pokud se tedy již nechladí voda. Fazera jsem měl, je to tak. Je to jasnější?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neuchladí

13.7.2013 v 10:14 | Nahoru | #37
Hansell> Jasnější to je.Jenom nemám or.budíky.Mám daný čidlo a to zapíná větrák.Je tedy možný že se zchlazuje jen chladič a ne celej okruh?Okruch chlazení se otevře při vyžší teplotě?

Neuchladí

13.7.2013 v 12:26 | Nahoru | #38
u FZ1 spíná větrák na 100st a srazi to na 93. Pokud se stojí či kolena, či je opravdu teplo, tak se mu to nepodaří a na 106st spíná druhý větrák (v čr se mi to nikdy nestalo) zatím se mi to stalo jen dvakrát v cizině (vedro u moře). Tam i když stojíš to ty dva větráky dokáží držet do 110st. Problém by začínal být někde nad 115st, do té doby v poho. 85st u FZS je absolutne nic. To mám i když je venku 15stupnu.

(reakce na) Neuchladí

14.7.2013 v 11:12 | Nahoru | #39
PetrH6> Čidlo co spíná větrák na základě teploty čeho? Kde je nainstalovaný? Pokud ti spíná už při 85°C, je to moc brzy, záleží, kde je nainstalovaný a zda je kalibrovaný, tzn. zda skutečná teplota odpovídá tomu, co ti ukazuje budík. Je čidlo instalováno přímo ve vodě, např. namontováno v chladiči a koluje kolem něj voda?

Neuchladí

3.6.2016 v 19:20 | Nahoru | #40
Zkusím navázat tu, ať nezakládám další téma. Při delší klidné jízdě se drží teplota na 71°C což mi přijde dost málo. Takže jsem uvařil termostat, má otevírat při 71°C, no mě teploměr ukazoval že otevřel až při 75°C, ale to není důležitý. Takže jsem termostat nainstaloval zpátky, dal novou kapalinu a při 50°C zase horké hadice i chladič. V tělese termostatu je u horní hrany malá dirka, cca 3mm. Je možný, že by se tou malou dírou procpalo tolik vody, nebo to jde kolem tělesa termostatu? Přece nejsou ty jabka tak pitomý, aby provozovali motor na 70°C a termostat tam byl jen na parádu? Nebo jo?

Neuchladí

3.6.2016 v 23:15 | Nahoru | #41
Běžně mám při jízdě kolem 75-85 °C , vzhledem k tomu, že tomu tak bylo i na jiných, tak to tak asi má být..

Neuchladí

4.6.2016 v 11:50 | Nahoru | #42
No budiž, ale stejně mi přijde divný, aby byl horkej chladič při zavřeném termostatu. A v manuálu o tom samozřejmě nepíšou ani ň.

Neuchladí

4.6.2016 v 22:18 | Nahoru | #43
Neni to nahadou proto, ze motorka nema 2okruhy chlazeni/topeni jako auto? Nebo ma? Jelikoz nemam teplomer, tak jsem to zatim neresil.
K.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer habrman 3 15.4.2024 v 12:13 Anders
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer satanek66 24 20.3.2024 v 09:15 Mňojo
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 21 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer Johny_F 45 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 3 17.9.2023 v 17:36 gerrik


TOPlist