globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Experiment - spojka
Při kontrole spojky mě napadlo vyhodit podložku s talířovou pružinou na dně spojkového koše, která byla uvnitř lamely s největším vnitřním průměrem, kde taliřová pružina tlačí na plech mezi lamelami v kterém už byla od ní vyjetá trochu drážka. No, před tímto upgradem jsem cítil jak spojka blbě zabírá a rozjezdy z místa byly ucukaný, takový jakoby krokový chod, pomalu pouštím spojku, rozjíždí se plynule a pak mrd a sepla úplně a přískokem kupředu... Za jízdy řazení v poho, ale zas ve vysokejch ot./min už se mi zdálo, že prokluzuje a nejede mi to tak jak by mělo. Lamely úplně v pohodě, změřeny a pro jistotu porovnány s novými a rozměrově OK. Pružiny dány silnější a o krapet delší a úplně jsem vyhodil tu lamelu s mega vnitřním průměrem a fláknul tam klasickou s větší plochou pro lepší záběr. Po upgradu spojka chodí plynule a moto jede zas jak z praku. Dle mě je tam ta talířovka(tlačila proti spojkovým pružinám) proto, aby umožnila rychlejší vypnutí spojky a mírné rozepnutí(prokluz, něco jako antihop) při podřazení při ubraném plynu, kdy se vyřadí z provozu nízkými otáčkami "Lock-Up". Jízdou jsem nezjistil při podřazování nějaké výraznější blokování zadního kola, asi tím, že už jsem si zvykl při zkopání kvaltů níže používat vrknutí plynem a je to tak plynulejší, naopak při přidání plynu je záběr díky Lock-Upu razantnější a moto je trošku víc divočejší než bylo a možná je trošku hlučnější, ale je to můj subjektivní pocit z toho mýho kolovrátku, kterej už třikrát objel zeměguli
Ví někdo k čemu jinému tam ta talířová pružina mohla být než jsem tu popsal? Nikde jinde jsem princip tý talířovky nevyčetl a v manuálu o ní nic není, jen že se tam má dát
Takže vaše názory a domněnky sem, ať vím co jsem posral, připomínám, že se to za jízdy chová mnohem líp než s talířovkou...

Naposledy editováno 23.06.2013 10:49:26
Anketa: Posral jsi to???
Jo
56%
9
Ne
31%
5
Vyřadil jsi Antihop
13%
2
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Experiment - spojka

23.6.2013 v 11:10 | Nahoru | #1
Jo tak stejn problemy pocituju taky. Jako by ve vyssich otackach mi to prokluzovalo, ale jisty si tim uplne nejsem. Talirovou podlozku jsem dal az ke spojkovemu kosi a udelala mi tam preknou ryhu. V manualu vubec nakreslena neni. Tak ted babo rad :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

23.6.2013 v 11:13 | Nahoru | #2
babynek> Já bych ji vyndal, pokud to jde. U SPéčka ani nevím jak ta spojka vypadá, ale asi to bude podobný, juknu do mikrofische

E: tak jsem na to kouknul a je to stejný jak u TL1000R. Za zkoušku nic nedáš, jen chvíli počkej co mi to provede po nějaký chvíli, mám to takhle vytuněný teprve týden, ale zlepšilo se to o dost...

Naposledy editováno 23.06.2013 11:17:54

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

23.6.2013 v 11:46 | Nahoru | #3
dewwil> okej, ja uz jsem delal vselijake kombinace s tou podlozkou a jednou jsem ji da prave jakoby tou hranou ke kosi a udelalo mi to tam drazku, tak jsem nechal jemne na soustruhu o nejakou desetinku ten spojkovy kos (teda unasec tech lamel a plechu, nevim jak se to jemnuje, viz ona obr. c.4) stahnout. Spojka funguje celkem v pohode at tam dam originalni nebo tvrde pruziny. akorat se mi proste zda, ze to ve vysokych jakoby prokluzuje. ty podlozky jsou tam pod cislem 24 a 26, ale neni jasne kterym smerem ma byt ta jedna vypoukla.

Taky me napadlo jak pises, ze tam je asi proto aby spojka vypla rychleji. Tzn. pomuze odlepit lamely od kose. Navic k te pruzinove tam mam myslim i jednu obycejnou nepruzinovou.

Edit: ten prokluz proste nenni enormní tak to nejde na otackomeru moc poznat a pocitove to je na hrane rozpoznani



Naposledy editováno 23.06.2013 11:53:09

Experiment - spojka

23.6.2013 v 11:59 | Nahoru | #4
zajímavý, si počkám, co k tomu písne Assassin...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

23.6.2013 v 12:17 | Nahoru | #5
babynek> TLR má taky dvě ta plochá se dává první a na tu se pak hodí ta talířová tak aby vniřní průměr tlačil na tu plochou a vnější na první spojkovej plech, jestli jsi to tam měl obráceně tak to do toho unašeče koše tu drážku může vyjet...

u mý spojky je to díl 12 a 13





Naposledy editováno 23.06.2013 12:20:47

1 reakcí na tento příspěvek Experiment - spojka

23.6.2013 v 12:49 | Nahoru | #6
Ty talířové pružiny tam jsou na snažší rozepínání spojky, aby ty lamely od sebe jakoby oddělila.. Takhle nás to učily a takhle nám to bylo podané :)

(reakce na) Experiment - spojka

23.6.2013 v 13:20 | Nahoru | #7
dewwil> Myslel jsem si to, bohuzel jsem to dal jednou naopak a drazka se tam vytvorila. Z manualu ani mikrofische to nejde poznat jak tam ma byt usazena a kdyz jsem to poprve rozebiral, tak pri posledni lamele ty podlozky byly na ni prilepene, no a jak se mi ji podarilo vytahnout tak samozdrejme upadly

Lukasek751> to potvrzuje co jsme psali ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

23.6.2013 v 13:24 | Nahoru | #8
Lukasek751> jj, to mě taky napadlo, ale u TLR je něco jako Lock-up na obrázku č.5 a ten při vyšších otáčkách přitlačuje přítlačák na lamely, když ubereš tak se rozepne a dle mě talířovka ty lamely mírně rozpojí a umožní tím jejich prokluz, aby umožnily zmírnit krouťák od zadního kola a nedošlo k jeho blokaci, jenže mě ta talířovka už vydírala do plechu spojky drážku a z toho logicky nemohla mít spojka takovou sílu, aby přenesla komplet výkon...

1 reakcí na tento příspěvek Experiment - spojka

24.6.2013 v 20:24 | Nahoru | #9
Nikdo další nic???

1 reakcí na tento příspěvek Experiment - spojka

24.6.2013 v 20:40 | Nahoru | #10
No tez si rikam :) hlavni HW majster Assasin a dalsi nic? :)

Naposledy editováno 24.06.2013 20:40:33

(reakce na) Experiment - spojka

24.6.2013 v 20:44 | Nahoru | #11
babynek> jj, a s TLRkama taky nikde nikdo a to jich znám

1 reakcí na tento příspěvek Experiment - spojka

24.6.2013 v 21:30 | Nahoru | #12
ta vložená talířovka má odstraňovat právě to cukání při rozjezdech a řazení když ta spojka takhle zlobí dá se nahradit Okroužkem navlečeným pod plech

(reakce na) Experiment - spojka

24.6.2013 v 21:48 | Nahoru | #13
sxs525> no mě právě po jejím odstranění moto necuká, ale dnes v dešti jsem si všimnul, že když tomu přitopím tak až do 4. rychl.stupně při řazení to má tendence protáčet zadní kolo, až jsem se párkrát vyděsil, ale nic hroznýho, když se s tím počítá, jízda se stává zábavnější

1 reakcí na tento příspěvek Experiment - spojka

25.6.2013 v 00:32 | Nahoru | #14
Já si myslim že TL 1000R žádnej antihoping nemá že právě podřazenim zablokovat kolo lze a to co píšeš jak to dřív trocha proklouzlo by to dělat nemělo čím víc tomu dáváš tím líp by měla přenést výkon ale jak přesně to funguje to netušim nejni možný že se v tom někdo vrtal a něco nejni tak jak má ? To jak je to teď si myslim že je správnej stav ale dosáhnout toho že něco vyndáš nejni uplně možná to pravý ale určitě ti to může napovědět kde byla chyba zkontroloval bych to podle fische jestli je všechno správně a nic nechybí kromě toho co jsi odstranil a zaměřil bych se na tu 5ku na obrázku

Naposledy editováno 25.06.2013 00:43:33

(reakce na) Experiment - spojka

25.6.2013 v 06:21 | Nahoru | #15
BladeRider> jo, taky jsem si myslel, že TLR antihop nemá, ale tím jak uberu tak zámek spojky se odemkne a talířová pružina zatlačí proti šesti pružinám spojky a tím ji trochu rozepne. Složený to bylo přesně dle manuálu stejně to při rozjezdech cuklo, teď to funguje super, jak povoluju spojku tak zabírá. Jen při řazení nahoru to má právě razantnější záběr, ale to mi nevadí.

1 reakcí na tento příspěvek Experiment - spojka

25.6.2013 v 07:58 | Nahoru | #16
Neco ve smyslu antihopu to ma... Ta pruzina by mela pomahat funkci toho cajku, ale on nechodi uplne korektne, takze je to asi kus od kusu a opotrebeni, ze kazda ta spojka chodi trochu jinak i ruzne poskladana....

Na buse to je podobny a tam se dost casto tenhlr jako-antihop zavari do jednoho kusu a chodi to taky lip....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

25.6.2013 v 19:12 | Nahoru | #17
assassin> jj, konkrétně u tý hayabusy jsem na e-bayi viděl prodávat tunningovej bazmek bez vůlí, že se nemusí nic vařit...

e:

Naposledy editováno 25.06.2013 19:23:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

25.6.2013 v 19:36 | Nahoru | #18
dewwil> K čemu je to z uživatelskýho hlediska dobrý?
Měl jsem 2 Busy, obě s origo poskládanou spojkou z výroby a ani u jedný nebyl v souvyslosti se spojkou, nebo cukavýma rozjezdama,žádnej problém...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

25.6.2013 v 20:10 | Nahoru | #19
mari> ty vůle můžou způsobit "cuknutí" při rozjezdech, bez vůlí je ovládání spojky líp dávkovatelný a má i rychlejší nástup...

(reakce na) Experiment - spojka

25.6.2013 v 22:02 | Nahoru | #20
dewwil> a kčemu je to tam teda takhle vymyšlený, čistě jako určitej způsob antihopu,nebo to má ještě nějakej jinej důvod?

2 reakcí na tento příspěvek Experiment - spojka

25.6.2013 v 22:22 | Nahoru | #21
...hele a neklouže ti to, protože tam máš volej? ...vypusť olej a bude ti to fungovat jako mě ... 37tkm na původní lamely

(reakce na) Experiment - spojka

25.6.2013 v 22:42 | Nahoru | #22

t_freedom píše: ...hele a neklouže ti to, protože tam máš volej? ...vypusť olej a bude ti to fungovat jako mě ... 37tkm na původní lamely



no a hlavně těch smějících se lidí a hlavně motorkářů na každejch světlech já pokaždý smíchy uchcávám a vzpomenu si na tohle jinak suchá spojka neklouže protože suchá spojka hoří Jako nic proti ale když máš takovej smysl pro humor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 25.6.2013 v 23:42 | Nahoru | #23
babynek> takze hosi podle toho obrazku je jasne, ze ony talirove pruziny vlastne tlaci proti spinacim pruzinam spojky. Díky tomu je zacatek zmacknuti spojky meksi, rychlejsi a napomuze to i rozskoceni lamel a k eliminaci prilis velke mezery mezi lamelami (mensi zdvih) ovsem pritlak zaviracich pruzin bude mensi (podobny princip pouzivame v praci akorat ze vnitrni lamely maji vsechny vetsi prumer a pod kazdou je mala talirovka ktera napomuze rozskoceni vsech lamel-slouzi to k tomu aby se lamely netrepaly a neotiraly o sebe aby nerostla teplota kdyz je spojka otevrena delsi dobu)

funkce talirove pruziny:
-pomuze rozskoceni lamel
-zmensuje vuli mezi lamelami pri otevreni
-zmensuje krok spojky (driv sepne) ovsem 100% zaber bude pozdeji
-zmensuje pritlak ostatnich pruzin(mensi odpor packy)

vymontovanim talirove pruziny ziskas toto:
-lamely se nemusi dobre rozskakovat
-vetsi vule mezi lamelami (mohou vibrovat-vetsi treni, opotrebeni jak sily tak i zoubku)
-delsi zdvih spojky ale 100% zaber bude driv
-vyssi pritlak pruzin

Ono cukani, ktere zminujes muze byt zpusobeno tou drazkou co se tam vyhoblovala- talirovka visi v te drazce, lamely zacnou zabirat, zacnes se rozjizde-odstrediva sila pruzinu vystredi, ta se posune a lamely prestanou zabirat. A protoze poustis spojku, lamely se opet po tomto poskoceni dotknou, coz ma za nasledek cuknuti pri rozjezdu. Za jizdy to nedela protoze s otackami je pruzina vystredena.

Upozornuji, ze toto je muj nazor na tema, kde jsem vychazel ze svych zkusenosti a z vykresu
prilozenych k tematu. Pokud se najde odbornik ktery mi to portvrdi nebo vyvrati budu jen rad

Naposledy editováno 25.06.2013 23:49:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

26.6.2013 v 06:55 | Nahoru | #24

t_freedom píše: ...hele a neklouže ti to, protože tam máš volej? ...vypusť olej a bude ti to fungovat jako mě ... 37tkm na původní lamely



Hm, ja 70 s olejem...

(reakce na) Experiment - spojka

26.6.2013 v 07:09 | Nahoru | #25
assassin> nu, já neříkám že je to bohvie jaká životnost(oproti mokrejm)...ale za tu srandu na přechodech a ty vtipný řeči všech lidí na japoncích to zaručeně stojí (jinak 37na suchý už začíná bejt solidní nájezd )

BladeRider> existuje ještě jedno lepší video s maníkem na 848mě ... mě smysl pro humor nechybí ... já jen reaguju podobně, když kdokoli, kdykoli a kdekoli započne vlákno typu "Ducati problém s ...., poraďte" do 3 minut se objeví ftipálek a napíše něco ve smyslu ... "no jo no, koupil sis Ducati, tím to bude" Takže na vtipy jsme my s Ducknama zvyklí
Jinak suchá spojka jasněže hoří, okysličuje se točením v otevřený atmosféře

sorry za OT

1 reakcí na tento příspěvek Experiment - spojka

26.6.2013 v 07:19 | Nahoru | #26
Freedom: no hele a pohled ducatistu kdyz vedle zastaví tele s suchou prej taky stoji za to :D uz tu jedno jezdi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

26.6.2013 v 07:51 | Nahoru | #27

assassin píše: Freedom: no hele a pohled ducatistu kdyz vedle zastaví tele s suchou prej taky stoji za to :D uz tu jedno jezdi...



jj, když ke mě přijelo tak jsem byl zalezlej v kanclu a říkám si, kua kdo ze známejch si zas pořídil Ducati, vylezu a ono TL Je to fakt pecka, ale tý práce co s tím Fanda z FRDesmo měl to naměřit a vymyslet aby to fungovalo, ale je šikovnej, minulej víkend jsem u něj byl a už k němu jezděj i lidi od dragsterů tak jsem měl možnost obdivovat VW Brouk NOS s 550kg a 600PS, zrovna mu dělal komplet svody s laufem, různý oddechy motoru atd...prostě jsem si tam zaslintal Pak sem dám nějaký foto

E:










Naposledy editováno 26.06.2013 07:59:53

(reakce na) Experiment - spojka

26.6.2013 v 08:04 | Nahoru | #28
lukinmoto> no ze bude tezsi zmacknuti tak mi to neva, na VTR je hydraulika. Jinak dík za přínosný názor ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

26.6.2013 v 08:57 | Nahoru | #29
dewwil> ty fole co to tam narvali za bago? To určitě není VW 1200... to je něco dělanýho nebo nějaký Subaru ? ...no ono to má těch 600HP jen když tam pšouknou,ne? ...a to zase nemůže bejt extra dlouho, tak na ten sprint.
S těma zadníma ramenama si museli hoši vyhrát, aby to kolem těch hlav vůbec mělo nějaký zdvihy

Assassin> to už fakt musí bejt hustej úchyl, aby si jen tak předělal suchej kits nižší životností na mašinu s origo mokrou spojkou ... snad jen kvůli ježdění na okruhu, ale i tak.

Naposledy editováno 26.06.2013 10:07:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

26.6.2013 v 11:11 | Nahoru | #30

dewwil píše: Nikdo další nic???


Honzo myslím velký posun do předu
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R dewwil 39 15.4.2023 v 19:21 dewwil
Motor TLR/TLS Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R Rolda89 2 23.10.2022 v 09:06 Rolda89
Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl... [1, 2] Suzuki TL 1000R JENDA426 31 2.9.2021 v 10:24 Anti


TOPlist