paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Experiment - spojka
Při kontrole spojky mě napadlo vyhodit podložku s talířovou pružinou na dně spojkového koše, která byla uvnitř lamely s největším vnitřním průměrem, kde taliřová pružina tlačí na plech mezi lamelami v kterém už byla od ní vyjetá trochu drážka. No, před tímto upgradem jsem cítil jak spojka blbě zabírá a rozjezdy z místa byly ucukaný, takový jakoby krokový chod, pomalu pouštím spojku, rozjíždí se plynule a pak mrd a sepla úplně a přískokem kupředu... Za jízdy řazení v poho, ale zas ve vysokejch ot./min už se mi zdálo, že prokluzuje a nejede mi to tak jak by mělo. Lamely úplně v pohodě, změřeny a pro jistotu porovnány s novými a rozměrově OK. Pružiny dány silnější a o krapet delší a úplně jsem vyhodil tu lamelu s mega vnitřním průměrem a fláknul tam klasickou s větší plochou pro lepší záběr. Po upgradu spojka chodí plynule a moto jede zas jak z praku. Dle mě je tam ta talířovka(tlačila proti spojkovým pružinám) proto, aby umožnila rychlejší vypnutí spojky a mírné rozepnutí(prokluz, něco jako antihop) při podřazení při ubraném plynu, kdy se vyřadí z provozu nízkými otáčkami "Lock-Up". Jízdou jsem nezjistil při podřazování nějaké výraznější blokování zadního kola, asi tím, že už jsem si zvykl při zkopání kvaltů níže používat vrknutí plynem a je to tak plynulejší, naopak při přidání plynu je záběr díky Lock-Upu razantnější a moto je trošku víc divočejší než bylo a možná je trošku hlučnější, ale je to můj subjektivní pocit z toho mýho kolovrátku, kterej už třikrát objel zeměguli
Ví někdo k čemu jinému tam ta talířová pružina mohla být než jsem tu popsal? Nikde jinde jsem princip tý talířovky nevyčetl a v manuálu o ní nic není, jen že se tam má dát
Takže vaše názory a domněnky sem, ať vím co jsem posral, připomínám, že se to za jízdy chová mnohem líp než s talířovkou...

Naposledy editováno 23.06.2013 10:49:26
Anketa: Posral jsi to???
Jo
56%
9
Ne
31%
5
Vyřadil jsi Antihop
13%
2

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

23.6.2013 v 11:46 | Nahoru | #1
dewwil> okej, ja uz jsem delal vselijake kombinace s tou podlozkou a jednou jsem ji da prave jakoby tou hranou ke kosi a udelalo mi to tam drazku, tak jsem nechal jemne na soustruhu o nejakou desetinku ten spojkovy kos (teda unasec tech lamel a plechu, nevim jak se to jemnuje, viz ona obr. c.4) stahnout. Spojka funguje celkem v pohode at tam dam originalni nebo tvrde pruziny. akorat se mi proste zda, ze to ve vysokych jakoby prokluzuje. ty podlozky jsou tam pod cislem 24 a 26, ale neni jasne kterym smerem ma byt ta jedna vypoukla.

Taky me napadlo jak pises, ze tam je asi proto aby spojka vypla rychleji. Tzn. pomuze odlepit lamely od kose. Navic k te pruzinove tam mam myslim i jednu obycejnou nepruzinovou.

Edit: ten prokluz proste nenni enormní tak to nejde na otackomeru moc poznat a pocitove to je na hrane rozpoznani



Naposledy editováno 23.06.2013 11:53:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

23.6.2013 v 12:17 | Nahoru | #2
babynek> TLR má taky dvě ta plochá se dává první a na tu se pak hodí ta talířová tak aby vniřní průměr tlačil na tu plochou a vnější na první spojkovej plech, jestli jsi to tam měl obráceně tak to do toho unašeče koše tu drážku může vyjet...

u mý spojky je to díl 12 a 13





Naposledy editováno 23.06.2013 12:20:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 25.6.2013 v 23:42 | Nahoru | #3
babynek> takze hosi podle toho obrazku je jasne, ze ony talirove pruziny vlastne tlaci proti spinacim pruzinam spojky. Díky tomu je zacatek zmacknuti spojky meksi, rychlejsi a napomuze to i rozskoceni lamel a k eliminaci prilis velke mezery mezi lamelami (mensi zdvih) ovsem pritlak zaviracich pruzin bude mensi (podobny princip pouzivame v praci akorat ze vnitrni lamely maji vsechny vetsi prumer a pod kazdou je mala talirovka ktera napomuze rozskoceni vsech lamel-slouzi to k tomu aby se lamely netrepaly a neotiraly o sebe aby nerostla teplota kdyz je spojka otevrena delsi dobu)

funkce talirove pruziny:
-pomuze rozskoceni lamel
-zmensuje vuli mezi lamelami pri otevreni
-zmensuje krok spojky (driv sepne) ovsem 100% zaber bude pozdeji
-zmensuje pritlak ostatnich pruzin(mensi odpor packy)

vymontovanim talirove pruziny ziskas toto:
-lamely se nemusi dobre rozskakovat
-vetsi vule mezi lamelami (mohou vibrovat-vetsi treni, opotrebeni jak sily tak i zoubku)
-delsi zdvih spojky ale 100% zaber bude driv
-vyssi pritlak pruzin

Ono cukani, ktere zminujes muze byt zpusobeno tou drazkou co se tam vyhoblovala- talirovka visi v te drazce, lamely zacnou zabirat, zacnes se rozjizde-odstrediva sila pruzinu vystredi, ta se posune a lamely prestanou zabirat. A protoze poustis spojku, lamely se opet po tomto poskoceni dotknou, coz ma za nasledek cuknuti pri rozjezdu. Za jizdy to nedela protoze s otackami je pruzina vystredena.

Upozornuji, ze toto je muj nazor na tema, kde jsem vychazel ze svych zkusenosti a z vykresu
prilozenych k tematu. Pokud se najde odbornik ktery mi to portvrdi nebo vyvrati budu jen rad

Naposledy editováno 25.06.2013 23:49:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R dewwil 39 15.4.2023 v 19:21 dewwil
Motor TLR/TLS Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R Rolda89 2 23.10.2022 v 09:06 Rolda89
Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl... [1, 2] Suzuki TL 1000R JENDA426 31 2.9.2021 v 10:24 Anti


TOPlist