paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Experiment - spojka
Při kontrole spojky mě napadlo vyhodit podložku s talířovou pružinou na dně spojkového koše, která byla uvnitř lamely s největším vnitřním průměrem, kde taliřová pružina tlačí na plech mezi lamelami v kterém už byla od ní vyjetá trochu drážka. No, před tímto upgradem jsem cítil jak spojka blbě zabírá a rozjezdy z místa byly ucukaný, takový jakoby krokový chod, pomalu pouštím spojku, rozjíždí se plynule a pak mrd a sepla úplně a přískokem kupředu... Za jízdy řazení v poho, ale zas ve vysokejch ot./min už se mi zdálo, že prokluzuje a nejede mi to tak jak by mělo. Lamely úplně v pohodě, změřeny a pro jistotu porovnány s novými a rozměrově OK. Pružiny dány silnější a o krapet delší a úplně jsem vyhodil tu lamelu s mega vnitřním průměrem a fláknul tam klasickou s větší plochou pro lepší záběr. Po upgradu spojka chodí plynule a moto jede zas jak z praku. Dle mě je tam ta talířovka(tlačila proti spojkovým pružinám) proto, aby umožnila rychlejší vypnutí spojky a mírné rozepnutí(prokluz, něco jako antihop) při podřazení při ubraném plynu, kdy se vyřadí z provozu nízkými otáčkami "Lock-Up". Jízdou jsem nezjistil při podřazování nějaké výraznější blokování zadního kola, asi tím, že už jsem si zvykl při zkopání kvaltů níže používat vrknutí plynem a je to tak plynulejší, naopak při přidání plynu je záběr díky Lock-Upu razantnější a moto je trošku víc divočejší než bylo a možná je trošku hlučnější, ale je to můj subjektivní pocit z toho mýho kolovrátku, kterej už třikrát objel zeměguli
Ví někdo k čemu jinému tam ta talířová pružina mohla být než jsem tu popsal? Nikde jinde jsem princip tý talířovky nevyčetl a v manuálu o ní nic není, jen že se tam má dát
Takže vaše názory a domněnky sem, ať vím co jsem posral, připomínám, že se to za jízdy chová mnohem líp než s talířovkou...

Naposledy editováno 23.06.2013 10:49:26
Anketa: Posral jsi to???
Jo
56%
9
Ne
31%
5
Vyřadil jsi Antihop
13%
2

1 reakcí na tento příspěvek Experiment - spojka

25.6.2013 v 00:32 | Nahoru | #1
Já si myslim že TL 1000R žádnej antihoping nemá že právě podřazenim zablokovat kolo lze a to co píšeš jak to dřív trocha proklouzlo by to dělat nemělo čím víc tomu dáváš tím líp by měla přenést výkon ale jak přesně to funguje to netušim nejni možný že se v tom někdo vrtal a něco nejni tak jak má ? To jak je to teď si myslim že je správnej stav ale dosáhnout toho že něco vyndáš nejni uplně možná to pravý ale určitě ti to může napovědět kde byla chyba zkontroloval bych to podle fische jestli je všechno správně a nic nechybí kromě toho co jsi odstranil a zaměřil bych se na tu 5ku na obrázku

Naposledy editováno 25.06.2013 00:43:33

(reakce na) Experiment - spojka

25.6.2013 v 06:21 | Nahoru | #2
BladeRider> jo, taky jsem si myslel, že TLR antihop nemá, ale tím jak uberu tak zámek spojky se odemkne a talířová pružina zatlačí proti šesti pružinám spojky a tím ji trochu rozepne. Složený to bylo přesně dle manuálu stejně to při rozjezdech cuklo, teď to funguje super, jak povoluju spojku tak zabírá. Jen při řazení nahoru to má právě razantnější záběr, ale to mi nevadí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R dewwil 39 15.4.2023 v 19:21 dewwil
Motor TLR/TLS Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R Rolda89 2 23.10.2022 v 09:06 Rolda89
Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl... [1, 2] Suzuki TL 1000R JENDA426 31 2.9.2021 v 10:24 Anti


TOPlist