paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Experiment - spojka
Při kontrole spojky mě napadlo vyhodit podložku s talířovou pružinou na dně spojkového koše, která byla uvnitř lamely s největším vnitřním průměrem, kde taliřová pružina tlačí na plech mezi lamelami v kterém už byla od ní vyjetá trochu drážka. No, před tímto upgradem jsem cítil jak spojka blbě zabírá a rozjezdy z místa byly ucukaný, takový jakoby krokový chod, pomalu pouštím spojku, rozjíždí se plynule a pak mrd a sepla úplně a přískokem kupředu... Za jízdy řazení v poho, ale zas ve vysokejch ot./min už se mi zdálo, že prokluzuje a nejede mi to tak jak by mělo. Lamely úplně v pohodě, změřeny a pro jistotu porovnány s novými a rozměrově OK. Pružiny dány silnější a o krapet delší a úplně jsem vyhodil tu lamelu s mega vnitřním průměrem a fláknul tam klasickou s větší plochou pro lepší záběr. Po upgradu spojka chodí plynule a moto jede zas jak z praku. Dle mě je tam ta talířovka(tlačila proti spojkovým pružinám) proto, aby umožnila rychlejší vypnutí spojky a mírné rozepnutí(prokluz, něco jako antihop) při podřazení při ubraném plynu, kdy se vyřadí z provozu nízkými otáčkami "Lock-Up". Jízdou jsem nezjistil při podřazování nějaké výraznější blokování zadního kola, asi tím, že už jsem si zvykl při zkopání kvaltů níže používat vrknutí plynem a je to tak plynulejší, naopak při přidání plynu je záběr díky Lock-Upu razantnější a moto je trošku víc divočejší než bylo a možná je trošku hlučnější, ale je to můj subjektivní pocit z toho mýho kolovrátku, kterej už třikrát objel zeměguli
Ví někdo k čemu jinému tam ta talířová pružina mohla být než jsem tu popsal? Nikde jinde jsem princip tý talířovky nevyčetl a v manuálu o ní nic není, jen že se tam má dát
Takže vaše názory a domněnky sem, ať vím co jsem posral, připomínám, že se to za jízdy chová mnohem líp než s talířovkou...

Naposledy editováno 23.06.2013 10:49:26
Anketa: Posral jsi to???
Jo
56%
9
Ne
31%
5
Vyřadil jsi Antihop
13%
2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

25.6.2013 v 20:10 | Nahoru | #1
mari> ty vůle můžou způsobit "cuknutí" při rozjezdech, bez vůlí je ovládání spojky líp dávkovatelný a má i rychlejší nástup...

(reakce na) Experiment - spojka

25.6.2013 v 22:02 | Nahoru | #2
dewwil> a kčemu je to tam teda takhle vymyšlený, čistě jako určitej způsob antihopu,nebo to má ještě nějakej jinej důvod?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R dewwil 39 15.4.2023 v 19:21 dewwil
Motor TLR/TLS Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R Rolda89 2 23.10.2022 v 09:06 Rolda89
Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl... [1, 2] Suzuki TL 1000R JENDA426 31 2.9.2021 v 10:24 Anti


TOPlist