bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výděr cestovního endura

Ahoj, zajímá mě Váš názor. Chtěl bych si pořídit cestovní enduro za rozumnou kačku, zatím na vyzkoušení a pak se uvidí jestli to bude správná cesta.

Vybírám z těchto moto:

Honda XL 1000 Varadero - jel jsem na něm, líbí.
Suzuki DL-1000 - jezdil jsem na 650, jelo se mi pěkně ale vzhled je takový .....?
Aprilia Caponord 1000 - jen jsem seděl , a moc se mi líbí, hlavně jich moc není.
BMW GS - je moc pěkná, ale pro účel vyzkoušení poněkud drahé.

Zkušenosti, pocity ? Děkuji
Anketa: Kterou preferujete vy
Aprilia ETV 1000
30%
24
Suzuki DL 1000
30%
24
Honda XL 1000
25%
20
BMW GS 1100
15%
12
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Výděr cestovního endura

27.7.2013 v 13:18 | Nahoru | #61
gsadvi> Se hned nečil,on prostě vysvětlil,proč ho GS zklamalo,zmiňoval hlavně emoce,tak to zkus pochopit!!Každej jsme jinej,to je dobře!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura

27.7.2013 v 13:19 | Nahoru | #62
gsadvi> Právě podle návodu máš R1150 GS postavit po jízdě na centrální stojan na rovině a po 10 minutách, až teplej olej steče dolů, zkontrolovat hladinu. A to ukazuje pokaždý jinak - někdy nic, někdy skoro plno. Pak jsem se na GS klubu dočetl různý "fígle" - po jízdě postavit na chvilku bočák, po chvíli dát na centrál a 10 min. počkat. Pak zase, že nejlepší to je nechat na bočáku chvilku žbrblat, chcípnout a pak na centrál. Nicméně to ukazuje pokaždý jinak a co jsem na GS klubu dočetl, není to ani zdaleka problém jednoho kusu, je to prostě tak. Jednokotoučová suchá spojka po ohřátí prostě škube a celkově její průběh není k tomu dvouválci úplně nejhladší (slušně řečeno). Řazení je v podstatě bezproblémový, ale dosti tvrdý, surový - prostě "hrubiánský". Kardan taky. Netvrdim, že to nefunguje, ale za ty prachy, co BMW (obecně) stojí mi to až náramně připomíná HD - ty jsou ale z větší části poháněný řemenem takže ve finále působí sekundární převod kultivovaněji, nicméně i zde platí - "1940 technology, 2013 prices".
ABS funguje a funguje dobře (už jsem to výše psal, ostatně jako v podstatě všechno), ale kontrola od čidel je doprovázená velice divnými pazvuky. Neni to problém, ale rozhodně to není potěšující, resp. jiný "sračkoví" výrobci to umí prostě lépe. S těma stojánkama a tak vůbec - hele to fakt nemá cenu ... pro lidi jako ty je to modla, nesmrtelná, neotřesitelná a nejlepší motorka na světě. Pro mě je ta motorka (opět zdůrazňuju, že nemluvim o jednom kusu) jedno velký zklámání a prostě už jsem si zkusil, že to rozhodně neni nic pro mě. Můžu to porovnat s desítkama jinejch motorek.
Je mi jasný, že jsem rejpnul do vosího hnízda a pohanil stroj "o kterém se píší legendy". Pokud někomu vyhovuje, je to samozřejmě jeho věc a neberu mu to. Ale sere mě, že mě přesvědčuje o tom, že jsou to výmysly a nerespektuje názor jinýho. Je to srovnání s konkurencí od člověka, kterej není zapřísáhlej fanda značky a nehodnotí "kult", ale motorku. A čim víc mě někdo bude přesvědčovat, že lžu, tím spíš si budu myslet o jeho omezenosti. Ale to by holt většina baworákistů (baworáko-okultistů) nesměla bejt tak nepatřičně pyšná na to, že jezdí na BMW.

Howgh.

(reakce na) Výděr cestovního endura

27.7.2013 v 13:29 | Nahoru | #63

Peacemaker píše: pekl024> no jestli se ti libilo pojezdeni na varanu, tak ho kup! aspon si vyzkousis motorku z tehle kategorie a pak se bude mnohem lip srovnavat, casem prijdes na to, co by se ti libilo vic a dokazes si vybrat pro tebe tu spravnou. varana podle me i v pohode prodas, navic je to takova "komunitne nekonfliktni" motorka

Piwell> timhle svym prohlasenim zacinas byt slavnej ja si po pan europeanovi koupil R 100 GS PD. taky jsem se s nim nemohl uplne srovnat, i kdyz jsem uz jednou mel R 100 GS. pak jsem s nim projel benelux, par mensich cest a super. potreboval jsem ale motorku pro dva s vetsim vykonem a lepsima brzdama, vzal jsem 12 Adv. ja blbec, ted si za to nadavam, stejne, jako kdyz jsem kdysi prodal 1100 GS. ale my mame uplne jiny preference a potreby. mne boxer sedi neskutecne. ale tedka je moji hvezdou malinkej Scarver, to je proste bozi motorka.



No že bych o to stál ... Psal jsem to ještě celkem v "afektu", ale aspoň o to jsem byl upřímnější a kritičtější. Nemam problém když mi na to někdo něco napíše tak, jak jsi mi to napsal ty (nebo i jiný timhle stylem). Každej jsme nějakej, nejsou dva stejný lidi a je to jedině dobře. Ale fakt mi vadí lidi, který mi vnucujou svoje názory a když jim někdo sáhne na tu jejich modlu, nepřipustí, že jsou mezi motorkářema i takoví, kterým to nevyhovuje, nechtějí to a pak ještě píší cosi o tom, že je to o závisti. Názor "tohle je BMW, nejlepší motorka na světě, já jí mam a musí se ti líbit, musíš mi to závidět a musíš o tom potají snít" fakt nepřekousnu. Ale to není o jen BMW, to je v životě o spoustě jiných věcech, nerespektování názorů druhých a lidský nabubřelosti ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura

27.7.2013 v 13:31 | Nahoru | #64
Piwell> Hele to neřeš,já se v profilovce taky snažil o svůj objetivní pohled na Afriku a během týdne jsem tam měl 50 komentářů,který se v podstatě točili v kruhu>"seš debil afrika je nejvíc-neumíš na tom-nerozumíš tomu-tvoje motorka je zanedbaná".Tak jsem to smáznul a napsal to co chtěli slyšet Nemá smysl se s někym přít,nebo začít pochybovat o svym názoru!
Já mam například 3 kámoše s GS1150 se kterejma aktivně jezdim,všichni do jednoho přešli z afriky a všichni do jednoho upouští od jízdy v terénu.To mi celkem jasně napovídá,že off vlastnosti GS rozhodně nejsou na 1* a takovejch věcí,které jsou na GSu k diskusi je spousta...

Naposledy editováno 27.07.2013 13:33:04

1 reakcí na tento příspěvek Výděr cestovního endura

27.7.2013 v 13:37 | Nahoru | #65
Jinak na Scarveru jsem nejel, zajímalo by mě, jak se chová rotaxáckej jednobuch s řemenem. Přítelkyně mívala před lety F650 GS (malý - neDakar) a na tom jsem se mnohokrát svezl a hrozně mě ten stroj bavil a líbil se mi. Nejel jsem na něm nikdy nějakou delší trasu. Nicméně tento motor považuju, až na mimořádnou míru zvuků z něj se linoucích, za jeden z nejlepších motorů v týhle kategorii (znám ho ještě s karb. z verze F650). Líbí se mi na něm ta určitá "surovost" (oproti R11XX) a nástup krouťáku ve středních otáčkách. Přitom za směšnou spotřebu. Do města nebo na zatáčkovitou silničku musí bejt ten Scarver úžasně zábavnej ...

(reakce na) Výděr cestovního endura

27.7.2013 v 13:41 | Nahoru | #66

Ďuričko píše: Piwell> Hele to neřeš,já se v profilovce taky snažil o svůj objetivní pohled na Afriku a během týdne jsem tam měl 50 komentářů,který se v podstatě točili v kruhu>"seš debil afrika je nejvíc-neumíš na tom-nerozumíš tomu-tvoje motorka je zanedbaná".Tak jsem to smáznul a napsal to co chtěli slyšet Nemá smysl se s někym přít,nebo začít pochybovat o svym názoru!
Já mam například 3 kámoše s GS1150 se kterejma aktivně jezdim,všichni do jednoho přešli z afriky a všichni do jednoho upouští od jízdy v terénu.To mi celkem jasně napovídá,že off vlastnosti GS rozhodně nejsou na 1* a takovejch věcí,které jsou na GSu k diskusi je spousta...



Není pravda! GS je nejlepší! A kdo to neví tak je úplnej hlupáček a ještě na to nepřišel! Ale my ho chytnem za ručičku a ukážeme mu cestu. Musíme slabý a slepý vyvést z temnoty na světlo boží. Bůh mu promine až si taky pořídí BMW ...

1 reakcí na tento příspěvek Výděr cestovního endura

27.7.2013 v 13:52 | Nahoru | #67
Já už vidim, jak to zase někdo zkopíruje do GS fóra a pak už se asi po*eru smíchy a budu zase číst, že hledám sám sebe když se mi GS nelíbí a že mám 1,38 motorky na 1 sezónu [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol]

(reakce na) Výděr cestovního endura

27.7.2013 v 13:57 | Nahoru | #68
Ďuričko> Jojo,ty si stejný kacíř jako Piwell Tvoje komentáře na Afriku jsem si taky přečetl s úsměvem na tváři.A taky adekvátní reakce "Afrikomilů".
Nabízí se otázka,jestli by si majitelé Afrik a BMW pořídili své miláčky i v případě,že by nestáli na piedestalu.Věřím tomu,že poměrné procento určitě ne.

Piwell
Můj dobrý kamarád se před časem taky rozhodl přijít na to,co že je tom boxeru tak "boží".Pořídil si jednoho,ne tedy GS ale jen R.Přijel mi to ukázat,samozřejmě jsem mu to pochválil,i když ty motorky prostě považuju za hnusný.Nicméně prča byla na jednom místním srazu,kde krom "normálních" motorkářů měli sraz i majitelé strojů BMW ve svých pouštních kombinézách s nahradními pneu a vařiči vzadu na mašinách.S kamarádem jsme zaparkovali mezi "normálními",načež byl kamarád vyzván jedním BMW jezdcem aby si přeparkoval mezi "své".Můj dlouholetý přítel tomu pánovi v ponožkách BMW odpověděl:"Je to jen další motorka kterou teď mám a zítra mít nemusím"...Dočkal se nechápajícího výrazu ve tváři a slov:"Pane,ale BMW je napořád,to je prostě poslední meta"
Kámoš od letoška sedlá MT01.BMW by dle jeho slov nuda,nuda,nuda....

Naposledy editováno 27.07.2013 14:08:09

(reakce na) Výděr cestovního endura

27.7.2013 v 14:52 | Nahoru | #69

Piwell píše: Jinak na Scarveru jsem nejel, zajímalo by mě, jak se chová rotaxáckej jednobuch s řemenem. Přítelkyně mívala před lety F650 GS (malý - neDakar) a na tom jsem se mnohokrát svezl a hrozně mě ten stroj bavil a líbil se mi. Nejel jsem na něm nikdy nějakou delší trasu. Nicméně tento motor považuju, až na mimořádnou míru zvuků z něj se linoucích, za jeden z nejlepších motorů v týhle kategorii (znám ho ještě s karb. z verze F650). Líbí se mi na něm ta určitá "surovost" (oproti R11XX) a nástup krouťáku ve středních otáčkách. Přitom za směšnou spotřebu. Do města nebo na zatáčkovitou silničku musí bejt ten Scarver úžasně zábavnej ...


scarver je tak nedocenena motorka, az to pekny neni. holt prisel brzo a za hroznou raketu. ja jsem dvouvalcovej, ale tomuhle diblikovi jsem podlehnul. jezdim s nim kazdej den do prace po praze, tydne presuny praha morava a nedavno jsem s nim dal 10 statu po evrope. jede moc pekne (nejezdim rychle), vubec nezere (po alpach mi pravidelne brala 3,2 litru na 100 km). tedka jsem shanel nejakou dvouvalcovou petistovku pro kamaradku a musim rict, ze na scarvera se zadna nechyta. v nicem. a to mam jeste mizernou vybavu, zadny abs, vyhrivany hefty... mam v hlave plany na mirnou predelavku na mirne off verzi, ale tady me limituje remen (kterej je mimochodem bozi). jestli se na to nakonec nevykaslat a nekoupit dakara... kazdopadne stale plati, ze nejlepsi motorkou kterou jsem kdy mel bylo bmw r 1100 gs

Výděr cestovního endura

27.7.2013 v 15:28 | Nahoru | #70
A není to krásný, jak se každýmu líbí něco jinýho? :D Měl jsem FZS1000, bavilo mě, technicky bezproblémový. Ale mám srdce pro endura, tak jsem šel do GS a po nějakym zvykání mě bavi taky... A dá se to u piva donekonečna rozebírat a řešit :)

Výděr cestovního endura

27.7.2013 v 15:30 | Nahoru | #71
Tak taky přispěju svou trochou do mlýna. Místo toho, aby tady uctívači ocenili opačný názor nebo alespoň možnost, že někdo ten názor opačný mít může, budou dokola opakovat tu jejich pravdu jako dogma. Čest výjimkám. Nicméně mi to připadá jako variace na katolickou církev.
Ano, Piwell měl už hodně motorek a vím, že v nejbližších letech se to nějak výrazně nezmění, ale jak praví staré přísloví : I cesta je cíl. Nehledě na to, že u svých motorek má podrobné popisy a zkušenosti, což chytrý využije, hloupý pohaní.
Přidám ještě rozhovor s jedním kamarádem o jiném kultu. Už od mládí chtěl HD, nějaké jiné motorky měl, ale tuhle značku nikdy. A na radu, tak se na nějakém projeď, vždyť dělají ty jejich promo akce, odpověděl, že ne, že by ho pak nechtěl.

Výděr cestovního endura

27.7.2013 v 16:26 | Nahoru | #72
Ďuričko--> nerozčiluji se a pochopil bych, že mu GS-o nesedí. Já taky prodal BMW, protože jsem chtěl změnu, ale on napsal spoustu polopravd a doměnek a co slyšel, to mi vadí. Já třeba BMW taky dlouho nechtěl, protože je to předražený a ošklivý a nevím co ještě, ale nakonec po x letech jsem ji měl taky a měl jsem ji stejně rád jako SUPERTENERE, XT a KTM, ale každá je jiná a určitě to není značkou a ani jsem nenosil BMW tretky a ani jsem v žádným klubu BMW nebyl. To, že většina mých známých má BMW je jen z důvodů, že na cesty do Ruska, Albanie, a před lety i do Rumunska atd se mi osvědčila a jestli má na nádrží BMW nebo rozsypanej čaj je mi úplně jedno pokud to vydrží a funguje. Vadí mi "chytrý" řeči někoho kdo měl daný typ měsíc a už o ní ví nebo se dověděl všechno. Mě taky vadí na KTM určité věci, ale mám ji protože převažuji ty , které zrovna u motorky chci. Je zbytečný dál zde něco psát, když některým vyhovuje jen ten fakt, že někdo pohanil motorku (v tomto případě BMW) a hned se přidají další aniž by měly jakékoli zkušenosti. Tak mě na GS-u vadila váha a vysoká je jako kráva, když jsem byl mladší tak mi chyběl výkon (to jsem měl 11-ku), ale dala mi zase pohodlí a spolehlivost se kterou převyšuje KTM. Ono je to stejné s těmi co tvrdí o majitelích BMW, že to jsou snobi a z principu jsou špatní. Je mi úplně jedno kdo na čem jezdí. Bohužel mám zkušenost takovou, že jsem kdysi přijel na Jawa (někde u Litomyšle tuším to bylo - už si fakt nepamatuji a kamarád měl BMW já Supertenere. Reakce těch "slušných" lidí a "vlastenců" stačili na to abychom odjeli raději pryč, jen kvůli jednomu BMW a to ho nikdo neznal, ale měl BMW tak automaticky byl špatný a tohle mi připomíná něco podobného. Když někdo bude chtít seriózní info o BMW řady GS 11 až 1150 nebo srovnání s KTM 990 Adv, tak rád odpovím bez předsudku.

Naposledy editováno 27.07.2013 16:31:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura

27.7.2013 v 18:43 | Nahoru | #73

Piwell píše: Já už vidim, jak to zase někdo zkopíruje do GS fóra


Ahoj, reaguji na to "zase"...

Já totiž byl tím prvním, ale ne ze zlé vůle.

Kdosi totiž na foru BMWGS momentálně shání (kupuje) 1150ku GSo a ptal se mj. i na názor ohledně Tvé nabídky. A protože se mi Tvůj stroj jevil dobrým a zároveň že jsi mi i Ty připadal jako solidní a slušný člověk, napsal jsem tam tento svůj kladný názor na Tebe a připojil tam i odkaz na zdejší vlákno a ocitoval jsem i ty Tebou uvedené důvody, proč GSo prodáváš - aby zájemce věděl, že to není žádná levota...

Nechtěl jsem tím rozpoutat nějaké virtuální lynčování Tvé osoby, ale chtěl jsem naopak Tobě i kupci pomoci; je dobré vědět, že za rozhodnutím prodat není třeba poruchovost nabízeného stroje nebo něco podobného, ale to, že prodávajícímu daný typ motocyklu prostě jenom nesednul - to se holt stává a není to nic neobvyklého nebo dokonce hodného nějakých zhrzených odsudků fandů "potrefené" značky.

P.S.
A že mluvím pravdu a zároveň ani nejsem nějakým BMW fanatikem, snad svědčí i to, že po více než dvouletém (a musím říct, že spokojeném) užívání a vlastnictví boxera BMW R 1100 GS jsem ho loni prodal a od té doby vlastním a užívám zatím už "jenom" více konvenční motocykly.

Naposledy editováno 27.07.2013 19:04:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura

27.7.2013 v 19:27 | Nahoru | #74
Dovi> V pohodě, já jsem to na GS fóru četl a nemyslel jsem to nijak zle. Mám z toho spíš srandu (a to taky neber špatně) ...

(reakce na) Výděr cestovního endura

27.7.2013 v 19:51 | Nahoru | #75

Piwell píše: Dovi> V pohodě, já jsem to na GS fóru četl a nemyslel jsem to nijak zle. Mám z toho spíš srandu (a to taky neber špatně) ...


OK

Výděr cestovního endura

27.12.2013 v 00:38 | Nahoru | #76
Jednoznačně Caponord, je krásná, moc jich neni, dneska mí itala nb rakušáka, kde kdo...

Pokud někdo tvrdí, že se to sere a že hadičky a že elektrika atd atd, tak je to pravda, ale v dnešní době existuje servis a předcházení známým problémům at je to už ital nebo neni, takže tak, kdo maže a servisuje ten jede

Jinak ETV 1000 motor super, stačí pořídit koncovky a báječný velice báječný zvuk se dostaví, se seriovýma výfukama je to nuda!



1 reakcí na tento příspěvek Výděr cestovního endura

28.12.2013 v 11:51 | Nahoru | #77
No tak já nevím, co bych k tomu jako dodal

1) Kup si co se ti líbí ( na to co se ti na tom nelíbí, přijdeš později )

Osobně jsme si zvolil Hondu, a to i přes některé věci co se mi nelíbí za jednoho prostého důvodu, na hondách mám okolo 100 tis. km a ještě jsem nepoznal žádnou závadu a ono to je 2000km od domova docela podstatné

A všechny z výše vypsaných znám, a troufnu si říci, že jízdní komfort je na Varanu nejlepší (krytí, vibrace ) ostatní je stroj od stroje na posouzení každého...

Jinak jsou to cestovní moto ( možná bmw se dá trochu použít v menším terénu ) jinak na nějaký offroad rovnou zapomenout ( moje zkušenost )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura

31.12.2013 v 20:24 | Nahoru | #78
Macek-NX> no tak trochu s tebou nebudem súhlasiť s komfortom na Varane.... čo som sa na tom vozil a porovnám to s Capom, tak je tam rozdiel v prosech Caponorda, ale je to asi silne subjektívne.

(reakce na) Výděr cestovního endura

1.1.2014 v 12:53 | Nahoru | #79
ludom> je jasný, že někomu na něčem něco vadí, nebo mu něco nesedí. Možná to taky posuzuji z pohledu toho, že to mám v max výbavě. Ermax blatník (nehází mi to bordel pod podsedlovku - nedělá to kravál jak odlítají kamínky) to nejvyšší stavitelné plexi, široké kryty rukou, vyhřívání, menší vibrace, pocitově se mi zdál Varan vyšší, což je pro vysokého výhodou...
Je vesměs podobný, ale jakmile jseš na něco zvyklý ( rozmazlený ) tak těžko hledáš něco lepšího
Je to opravdu o tom, komu co na první posez sedne, bez ohledu na výkon
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor


TOPlist