globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vlnění
Ahoj znalci 2 kol,

řešim divný chování. Přezul jsem nový gumy, nechal kola vycentrovat a vyvážit. Tedka při akceleraci kolem 60 km/h se mi zdá že plave zadek motorky. Když jedu konstantě, tak se mi celá motorka od řídítek celá rozkmitá. Taky jsem dofouknul maličko tlumiče. Přední kotouč je mírně ohnutej a přibržuje, třeba to dělá právě on. Co si o tom myslíte ? Díky

Naposledy editováno 06.06.2013 21:37:49
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Vlnění

6.6.2013 v 22:19 | Nahoru | #1
Pneu. Me to delalo od 160 km/hod predni kolo. A to jsem udelal vse, od krku rizeni po tlumice a td....

(reakce na) Vlnění

6.6.2013 v 22:41 | Nahoru | #2
fafo> ale obě pneu jsou uplně nový

Naposledy editováno 06.06.2013 22:42:09

Vlnění

6.6.2013 v 22:47 | Nahoru | #3
Ja Ti verim. Laboroval jsem s gumama, je pravda ze ne nove. Ale az napotreti je to OK. Je to divny ale je to tak.

Vlnění

6.6.2013 v 23:13 | Nahoru | #4
Gumy,krk řízení,ložiska v kolech...tohle všechno zkontrolovat,začal bych ale tim že zkontroluju tlak a nastavím,tak jak doporučuje výrobce pneu!!

Naposledy editováno 06.06.2013 23:13:55

1 reakcí na tento příspěvek Vlnění

7.6.2013 v 08:43 | Nahoru | #5
Nový kola si musí taky sednout , ujed pár desítek kiláků ,

a zlepší se to si to .

To, že se u endur při vyšších rychlostí vlní předek je normální jev ,

pomůže tlumič řízení .

Vlnění

7.6.2013 v 09:11 | Nahoru | #6
Ja mel hozeny predni kolo jak do strany tak kolmo na osu cca 4 mm a pri 60ti a pustenejch riditkach se to rozkmitalo, po dosazeni 70tky se to srovnalo a jenom to tapalo nahoru dolu.
Otazka ty jsi to ze je to kolo vycentrovany videl na vlastni oci ? nebo ti nekdo centroval a rekl je to vycentrovany ?

2 reakcí na tento příspěvek Vlnění

7.6.2013 v 09:12 | Nahoru | #7
1) motorka musí být schopna jet sama rovně
2) může vibrovat ale musí držet stopu
3) novépeu, pokud je kolo dobře vyvážené nemůže způsobit kmity ani nic jiného
4) kmity v řídítkách způsobuje většinou geometrie... Pokud si jezdil na starých nějakých divně ojetých, možná někdo upravil geometrii na ně aby se na tom dalo jezdit...
- pokud ti tlumiče dokázaly udržet motorku v klidu před výměnou, nebude problém v tlumičích ani po výměně.
5) zkontroluj ložisko kyvné vidlice. Zda ti neutíká do strany kyvka.

přavděpodobně máš křivější přední osu kola, proto všechno povol, povol i brejle tyče tlumičů, na místě s tím propruž, ustav to do rádoby správné pozice ať se ti vymezí vůle a pak to začni symetricky dotahovat.....

pokud máš nakřivo kotouč, máš určitě křivě uložené přední kolo, nejprve zkus jen pootočit přední oskou, máš ji así jemně jeblou, což je tak nějak normal, ale musíš jí lépe usadit... křivý kotouč vůči čelistem je první signál špatně nasazeného kola... a to ty kmity vytváří v první řadě

Vlnění

7.6.2013 v 09:17 | Nahoru | #8
prvně se podívej jestli máš zadní kolo rovně a pokud jsi je měnil podívej se jestli si obě gumy sedli správně na ráfek občas nenaskočí správně a patka a je celá na křivo (je v jednom mýstě jakoby víc zastrčená v ráfu)v neposlední řadě zkus jestli nemáš výraznou vůli na přední nebo zadní vidlici

(reakce na) Vlnění

7.6.2013 v 10:49 | Nahoru | #9

Kamy píše: 1) motorka musí být schopna jet sama rovně
2) může vibrovat ale musí držet stopu
3) novépeu, pokud je kolo dobře vyvážené nemůže způsobit kmity ani nic jiného
4) kmity v řídítkách způsobuje většinou geometrie... Pokud si jezdil na starých nějakých divně ojetých, možná někdo upravil geometrii na ně aby se na tom dalo jezdit...
- pokud ti tlumiče dokázaly udržet motorku v klidu před výměnou, nebude problém v tlumičích ani po výměně.
5) zkontroluj ložisko kyvné vidlice. Zda ti neutíká do strany kyvka.

přavděpodobně máš křivější přední osu kola, proto všechno povol, povol i brejle tyče tlumičů, na místě s tím propruž, ustav to do rádoby správné pozice ať se ti vymezí vůle a pak to začni symetricky dotahovat.....

pokud máš nakřivo kotouč, máš určitě křivě uložené přední kolo, nejprve zkus jen pootočit přední oskou, máš ji así jemně jeblou, což je tak nějak normal, ale musíš jí lépe usadit... křivý kotouč vůči čelistem je první signál špatně nasazeného kola... a to ty kmity vytváří v první řadě



Ty si spal v knihovne co ?

3) novépeu, pokud je kolo dobře vyvážené nemůže způsobit kmity ani nic jiného

Nove pneu nasazene na krivej rafek , ti vyvazim ze bude jak staticky tak dynamicky vyvazeny na 0 a bude hazej vo sto pero.

4) kmity v řídítkách způsobuje většinou geometrie... Pokud si jezdil na starých nějakých divně ojetých, možná někdo upravil geometrii na ně aby se na tom dalo jezdit...

Jak se upravuje geometrie na stary krive ojety gumy - prosim porad.

přavděpodobně máš křivější přední osu kola, proto všechno povol, povol i brejle tyče tlumičů, na místě s tím propruž, ustav to do rádoby správné pozice ať se ti vymezí vůle a pak to začni symetricky dotahovat.....

Prosim jak se symetricky dotahuje predni osa ? nebo spis jak se dotahuje nesymetricky ?

Proc ma proboha nekdo touhu radit, kdyz vi pendrek.

1 reakcí na tento příspěvek Vlnění

7.6.2013 v 11:35 | Nahoru | #10
Me KLEcko zacalo vlnit...a zjistil jsem ze mam vytecenej zadni central...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnění

7.6.2013 v 12:17 | Nahoru | #11
Bob-KLE> Podivej se na tu pneumatiku, jak ti radil DROUD.Me kdyz prezouvali kola, tak predek delal problemy, v jednom miste nechtela poradne naskocit patka. Zkousel to aj vic nafouknout a neslo to (ani nebudu psat, kolik do te gumy dal atmosfer, protoze by se tu semlela diskuze, ze by uz te gume neverili a radji by dali druhou novou), musel to znovu vyfouknout odlepit od rafku znovu namazat a zase nafouknout. Takle to opakoval celkem 4x, nez si guma sedla jak ma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnění

7.6.2013 v 12:21 | Nahoru | #12

KLASEKml píše: Bob-KLE> Podivej se na tu pneumatiku, jak ti radil DROUD.Me kdyz prezouvali kola, tak predek delal problemy, v jednom miste nechtela poradne naskocit patka. Zkousel to aj vic nafouknout a neslo to (ani nebudu psat, kolik do te gumy dal atmosfer, protoze by se tu semlela diskuze, ze by uz te gume neverili a radji by dali druhou novou), musel to znovu vyfouknout odlepit od rafku znovu namazat a zase nafouknout. Takle to opakoval celkem 4x, nez si guma sedla jak ma.



Co to bylo za gumu ? Bo jsem resil neco podobnyho s anakee2 na predku. Ale vodrazeni na podruhy , 2 lzice mejdla a 4,5 atmosfery to spravilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnění

7.6.2013 v 12:44 | Nahoru | #13
gugo> Taky anakee 2, jinak 5 atmosfer, bouchani, skakani kolem o podlahu, ze by mohla naskocit a nic. 3x stejna procedura. Vyfouknout, odrazit, namazat, nafouknout, prefouknout, poskakat o podlahu. Az na 4 pokus sama naskocila pri nafouknuti na pozadovanych 1.9 atmosfer.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnění

7.6.2013 v 12:47 | Nahoru | #14
KLASEKml> Ja nevim jestli nezmenili vyrobu, ale ta guma byla na nandavani a sundavani nezvykle tuha. NO ale to je jedno stejne anakee3 uz nechci takze pak se budu prat asi s Heidenau K60

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnění

7.6.2013 v 12:59 | Nahoru | #15
gugo> Ja zustanu u anakee 2. A kdyz se mi podari koupit caponorda, tak tam taky dam anekee 2. Jsou dobre jak na suchu, tak na vode a suchou sotolinku taky daji v pohode. Jinak bych dal jako jinou variantu metzeler tourance, nebo tourance exp. Jinak schvalne jsem se sel podivat na vyrobce a predek je thailand a zadek spain.

(reakce na) Vlnění

7.6.2013 v 13:30 | Nahoru | #16
KLASEKml> Predek mam taky thajsko. Jinak pochybuju ze to budes jeste dlouho obouvat, protoze podle me anakee2 s prichodem anakee3 skonci. Stejne jako skoncilo anakee (0).

Jinak na asfaltu je to super guma na suchej terenek taky ale jakmile je trosicku mokro tak je to vo nicem.

Vlnění

7.6.2013 v 13:59 | Nahoru | #17
mě to právě tak čtrnáct dní zpět udělala mitaska ale stačilo vyfouknout znovu namazat a šoupnout tam tak ty 4 atm a sedla si a jelikož mě pneu živí tak jsem s tím počítal a dal si na to bacha

3 reakcí na tento příspěvek Vlnění

7.6.2013 v 15:44 | Nahoru | #18
gugo: zbytečné takovému moto nádorovi jako ty něco vysvětlovat.

A) když něco vyvážíš tak jak to může házet ty OSLE!!!!!
B) Když má někdo křivě kolo, není problém vedení tlumičů nakroutit tak aby to drželo stopu!!! Jak si asi ty paštiko myslíš, že se kamuflujou jeblé motorky??? násilím, čím jiným!!! A hádám, že ty asi víš, k čemu brejle a uložení předního kola slouží viď???
C) Symetricky je myšleno, utahovat momentem postupně, ale chápal bych, že to každej idiot ví, že uložení se hejbe a je nutné jej utahovat rovnoměrně a nebo rovnou, obě strany stejným momentem najednou!!! kdybys aspoň jednou pročetl nějaký servisní manuál věděl bys!!!!

idiot zůstane idiotem... Tenhle moto nádor alá gugo dělá motorkářům akorát ostudu.... Neporadil vůbec nic jen ze sebe dělá kreténa co je rád že ví jak vypadá klíč!!!

PS: ona ta přední osa ty trubko se netočí, jsou to většinou dva průměry, které mají vůči soubě házivost a časem se zvětšuje. Každé sundání a nahození z5 znamená, že hřídel otočíš, a posuneš tak vůli jinam, když osu stáhneš mnohdy ti uteče úplně šejdrem..... Když slyším jak má kotouč nakřivo, jako bych to viděl... ale co se hádat s cucákem jako gugo.

Naposledy editováno 07.06.2013 15:49:03

(reakce na) Vlnění

7.6.2013 v 17:01 | Nahoru | #19
Kamy> ty startuješ hned na první nakopnutí sleduju

četl jsem si asi dvakrát co jsi psal a buď neumíš popsat jak to myslíš, nebo mluvíš uplně z cesty. Moc to nechápu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnění

7.6.2013 v 20:44 | Nahoru | #20

Kamy píše: gugo: zbytečné takovému moto nádorovi jako ty něco vysvětlovat.

A) když něco vyvážíš tak jak to může házet ty OSLE!!!!!
B) Když má někdo křivě kolo, není problém vedení tlumičů nakroutit tak aby to drželo stopu!!! Jak si asi ty paštiko myslíš, že se kamuflujou jeblé motorky??? násilím, čím jiným!!! A hádám, že ty asi víš, k čemu brejle a uložení předního kola slouží viď???
C) Symetricky je myšleno, utahovat momentem postupně, ale chápal bych, že to každej idiot ví, že uložení se hejbe a je nutné jej utahovat rovnoměrně a nebo rovnou, obě strany stejným momentem najednou!!! kdybys aspoň jednou pročetl nějaký servisní manuál věděl bys!!!!

idiot zůstane idiotem... Tenhle moto nádor alá gugo dělá motorkářům akorát ostudu.... Neporadil vůbec nic jen ze sebe dělá kreténa co je rád že ví jak vypadá klíč!!!

PS: ona ta přední osa ty trubko se netočí, jsou to většinou dva průměry, které mají vůči soubě házivost a časem se zvětšuje. Každé sundání a nahození z5 znamená, že hřídel otočíš, a posuneš tak vůli jinam, když osu stáhneš mnohdy ti uteče úplně šejdrem..... Když slyším jak má kotouč nakřivo, jako bych to viděl... ale co se hádat s cucákem jako gugo.



Drahy Joudo, opet se nam tu ukazuje ze prazdny buben nejvice duni aneb, cim mene toho vim tim vic kricim a pouzivam vice nadavek.

A. Pokud budes mit sisate kolo nebo kolo, ktere bude hazet do strany dam ho na vyvazovacku a vyvazim ho tak ze hmotnostne bude vyvazene na nulu. Ale tim ze bude elipsa tak ti budou hopsat riditka nahoru dolu. Jestli tomu neveris, dojdi si do prvniho pneuservisu, nebo se zeptej nekoho tady kdo do motorek dela. Navrhuji speedyho nebo lovce nebo si vyber koho chces.

B.Tohle ti nebude delat to co popisuje autor vlakna.

C.Ukaz me prosim jak chces utahovat predni kolo o kterem byla rec, stejnym momentem z obou stran ?. Ostatne i u zadniho bych se divil kdyby to bylo v nejakem manualu popsano tak jak pises ty. Viz manual ER5 montaz predniho kola:
• Install[A] fitspeedometer gear housing so[B] in its projec-
tions
into the gear drive notches
the wheel

hub.
Fit the collar on the right hand side of the hub.
• Fit the speedometer gear housing stop [A] to the fork leg
stop [B].
Tighten the axle nut and axle clamp bolt.
Torque - Front Axle Nut: 88 N·m (9.0 kgf·m, 65 ft·lb)
Front Axle Clamp Bolt: 20 N·m (2.0 kgf·m, 14.

Takze nez budes nekoho obvinovat z toho ze necte manualy, precti si prosim alespon manual ke sve motorce a blbe nemachruj.

(reakce na) Vlnění

8.6.2013 v 14:51 | Nahoru | #21

Kamy píše: gugo: zbytečné takovému moto nádorovi jako ty něco vysvětlovat.

A) když něco vyvážíš tak jak to může házet ty OSLE!!!!!
B) Když má někdo křivě kolo, není problém vedení tlumičů nakroutit tak aby to drželo stopu!!! Jak si asi ty paštiko myslíš, že se kamuflujou jeblé motorky??? násilím, čím jiným!!! A hádám, že ty asi víš, k čemu brejle a uložení předního kola slouží viď???
C) Symetricky je myšleno, utahovat momentem postupně, ale chápal bych, že to každej idiot ví, že uložení se hejbe a je nutné jej utahovat rovnoměrně a nebo rovnou, obě strany stejným momentem najednou!!! kdybys aspoň jednou pročetl nějaký servisní manuál věděl bys!!!!

idiot zůstane idiotem... Tenhle moto nádor alá gugo dělá motorkářům akorát ostudu.... Neporadil vůbec nic jen ze sebe dělá kreténa co je rád že ví jak vypadá klíč!!!

PS: ona ta přední osa ty trubko se netočí, jsou to většinou dva průměry, které mají vůči soubě házivost a časem se zvětšuje. Každé sundání a nahození z5 znamená, že hřídel otočíš, a posuneš tak vůli jinam, když osu stáhneš mnohdy ti uteče úplně šejdrem..... Když slyším jak má kotouč nakřivo, jako bych to viděl... ale co se hádat s cucákem jako gugo.



Neměl bys ses trochu uklidnit než někomu začneš nadávat do idiotů?
Nemůžu soulasit už s tím jak nahoře píšeš, že nová sada nemůže způsobovat kmity/vlnění - viz. moje odpověď v podobném tématu : www.motorkari.cz/forum-detail/

(reakce na) Vlnění

8.6.2013 v 19:21 | Nahoru | #22
Kamy> s tím bodem 3 bych nesouhlasil co jsi napsal že nové pneu pokud je dobře vyvážené nemůže spůsobovat žádné kmity ani vybrace jestli mu to nedělalo před tim než přezul je to sto pro gumama nové neznamená dokonalé a přesné vždy se najde aušus mnoho lidí se s tím setkalo!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnění

9.6.2013 v 02:10 | Nahoru | #23

cechradovan píše: Nový kola si musí taky sednout , ujed pár desítek kiláků ,

a zlepší se to si to .

To, že se u endur při vyšších rychlostí vlní předek je normální jev ,

pomůže tlumič řízení .


No to si děláš prdel...Na enduru je normální , že se vlní předek...? A pomůže tlumič řízení...? Jel si vůbec někdy na enduru...? Jestli má v pořádku motorku , tak je to jenom gumama , ale když má ohnutej přední kotouč , tak pochybuju , že je motka v dobrým stavu celkově - na tuty by se našlo dalších pár průserů...

(reakce na) Vlnění

9.6.2013 v 07:28 | Nahoru | #24

gugo píše: Drahy Joudo, opet se nam tu ukazuje ze prazdny buben nejvice duni aneb, cim mene toho vim tim vic kricim a pouzivam vice nadavek.

A. Pokud budes mit sisate kolo nebo kolo, ktere bude hazet do strany dam ho na vyvazovacku a vyvazim ho tak ze hmotnostne bude vyvazene na nulu. Ale tim ze bude elipsa tak ti budou hopsat riditka nahoru dolu. Jestli tomu neveris, dojdi si do prvniho pneuservisu, nebo se zeptej nekoho tady kdo do motorek dela. Navrhuji speedyho nebo lovce nebo si vyber koho chces.

B.Tohle ti nebude delat to co popisuje autor vlakna.
Takze nez budes nekoho obvinovat z toho ze necte manualy, precti si prosim alespon manual ke sve motorce a blbe nemachruj.



A-> já ti to neberu XD pokud bys měl být trouba a nebylo by ti podezřelé, že potřebuješ kilo vyvažovacího materiálu, pak určitě, ale tazatel s tímto problém neměl, motorka mu jezdila ped výměnou dobře, nyní ne.... Nauč se vnímat to co ti tazatel říká!!!!!

B-> Jéééé ty zase neumíš číst Psal jsem že buď máš utahovat náboj postupně, tak jak se utahuje například hlava válců, nebo symetricky stejným momentem.... To že je na všech motorkách každý náboj jiný, a že já mám na každé straně jiné závity i debil pochop, že tam stejný moment použít nemohu.... Ale znovu, kdybys četl pochopíš. To co bylo hlavní myšlenkou, bylo pochopení, že mírně jeblou osku, musíš dotahovat POSTUPNĚ a sledovat vychýlení kola.....

Ad: někdo k tomu pneu.... Ano, tvrdit že s novým pneu to problémy dělat nemusí je docela konzervativní tvrzení... Nicméně já takové gumy považuji za špatné, pokud na vyvážení takové gumy spotřebuju hodně materiálu, tím tuplem to smrdí zmetkem.... Pak ano, souhlasím, že pokud by jezdil na zmetcích, může být problém (u mě by takto snadno změřitelná úchylka letěla okamžitě na reklamaci)

1 reakcí na tento příspěvek Vlnění

9.6.2013 v 07:49 | Nahoru | #25
tak kamarád přišel na asymetrii vidlí, vizte na obrázek:

[img]

Naposledy editováno 09.06.2013 07:52:11

(reakce na) Vlnění

9.6.2013 v 13:26 | Nahoru | #26
Mlsoun13> A nechybi ti tam vymezovaci podlozka? Podivej se do manualu, nebo katalogu dilu, tam by to melo byt rozkreslene. Taky je dost mozne, ze je ta podlozka na druhe strane.

Naposledy editováno 09.06.2013 13:27:40

1 reakcí na tento příspěvek Vlnění

Skvělá odpověď, děkuji! 9.6.2013 v 13:41 | Nahoru | #27
hele nechci ti do toho kecat ale bud špatně vydím nebo mám náhon tachometru z druhé strany

Vlnění

Skvělá odpověď, děkuji! 9.6.2013 v 14:48 | Nahoru | #28
Droud ma pravdu, kdyz se podivas na jine KLEcka, tak maji nahon tachometru na druhe strane.

(reakce na) Vlnění

9.6.2013 v 18:27 | Nahoru | #29
droud> ano, je tomu skutečně tak, ten náhon je blbě. Druide moc ti děkuji. Ověřil jsem to podle tohoto obrázku

Naposledy editováno 09.06.2013 18:43:13

1 reakcí na tento příspěvek Vlnění

9.6.2013 v 19:02 | Nahoru | #30
Co pro začátek zkontrolovat, zda je zadní kolo vyrovnáno na kyvce?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist