globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výfuky homologace Honda
23.5.2013 v 14:10
Ahoj, ptal jsem se na k1400, ale bohužel zatím žádná odpověď a tak zkouším okopírovat dotaz sem. Předem díky za jakoukoliv odpověď, ale jen od těch co mají Hondu VTX 1800, nebo 1300...

Každé dva roky "divným způsobem" řeším STK (mám Hondu VTX 1800R která se do Evropy nedovážela). Sice to pokaždý už vyzkoušeným způsobem který nechci zveřejňovat vyřeším, ale chtěl bych mít raději vše nějak vyřešený "legálněji".
Přední světlo vyřeším tím jak mi někdo radil- vyměním parabolu za parabolu ze Š120, ta má éček habaděj a pán na STK bude spokojený Zrcátka vyměním, to je záležitost pár korun. Na blinkrech éčka mám, takže toto je vyřešeno. Nejhorší je ale ten výfuk. Mám na něm originál sundaný a dané jen koncovky Vance & Hines, na kterých samozřejmě žádná homologace vyznačena není. Už mám vyřešeno jak ji udělat, jen bych potřeboval fotku výfuku z Hondy VTX 1800 C, na které by bylo vidět přesné označení homologace, nebo aspoň vypsat všechny ty čísla které na výfuku jsou.
Ony totiž prý vyfuky a jejich označení odpovídají určitému motocyklu a tak kdybych měl na něm označení třeba z Yamahy a narazil na STK na pana aktivního tak bych měl problémy, nebo by mě mohl vyhodit a já nechci pořád hledat novou a novou STK..
Čili prosím někoho kdo si toto přečte a bude vědět ať sem napíše nebo pošle fotku s označením homologace výfuku na Hondu VTX 1800C.
Díky moc!

(reakce na) Výfuky homologace Honda

26.5.2013 v 21:28 | Nahoru | #31
oldbajker> to jako chces rict, ze vsechny motorky musi mit parkovaci (obrysove) svetlo, jak vpredu, tak vzadu? Ja se nechci hadat, ale jeste jsem to nevidel. Osobne ja jsem v predni parabole dve zarovky nikdy nemel, a v zadu jen svetlo a brzdu. Ale rad se necham samozrejme poucit. Velky TP nemam ted po ruce, abych se sel kouknout.

(reakce na) Výfuky homologace Honda

26.5.2013 v 22:57 | Nahoru | #32
oldbajker> vis ze mas asi pravdu. ted jsem sel kolem dvou motorek guzii a fireblade a koukam ze obe maji ve svetlometu dve zarovky

1 reakcí na tento příspěvek Výfuky homologace Honda

27.5.2013 v 17:46 | Nahoru | #33
Já jsem musel tu parkovačku zapojit když jsem jel na STK.Mám dovozku z kanady a na blinkrech a zadním světle jsou éčka jen předek DOT.Vyvrtal jsem díru do paraboly a šoupl tam objímku na malou žárovičku.Zapojil na stálý proud po otočení klíčku.Nesvítí sice samostatně,ale technik nic neříkal.Zajímavé bylo,když dělal bububu kvůli zrcátkám.Chápu plastové tam by mohlo být to éčko vylisované od výroby,ale zrcátka v chromu?

1 reakcí na tento příspěvek Výfuky homologace Honda

28.5.2013 v 17:46 | Nahoru | #34
Já mám Vtx 1800F a taky žádný ečko,jen nějaký ty kecy jak psal charlie zevnitř ke kolu,takže při nasazených laufech absolutně nečitelný.Já si toho všiml až po přečtení tohoto vlákna,mám je sundaný tak jsem to šel skontrolovat.Ečko nemám na žádným skle ani na blinkrech,no taky jsem měl loni na stk problémy i se zmiňovanou obrysovkou a stále svítícíma blinkrama,řešil jsem to zde na foru.Stk jsem pak udělal v Olomouci co mi zařídila zde jedna dobrá duše.Příští rok to holt zas bude boj projít.

Uvažoval jsem o něčem takovém.To homologaci má.

http://www.miller-custombike.de/

Naposledy editováno 28.05.2013 17:48:00

(reakce na) Výfuky homologace Honda

28.5.2013 v 19:03 | Nahoru | #35
tommicca> Díky za zprávu. Takže stačí jak jsem si myslel dát tam jen tu parabolu ze Š120 a zapojit ji na ty odpojené dráty z obrysovky a bude to v pohodě. Jak to bude svítit se uvidí, když málo tak tam dám tu originál lampu a na STK to vždycky přehodím
Na ty zrcátka by se dala taky vypálit homologace a byl by klid, taky mám v chromu a žádná éčka zezadu, jen Made in Japan...nebo tam ty zrcátka taky měnit třeba bakeliťáky ze Simsona ať to vypadá hezky na STK

(reakce na) Výfuky homologace Honda

28.5.2013 v 19:05 | Nahoru | #36
noronen> To je nejjednodušší řešení, ale takto to řešit nechci a nebudu. Chci ty koncovky co tam mám. Líbí se mi zvuk a i vzhledově to vypadá líp než ty originální monstra co na tom byly.Navíc toto řešení vyjde celkem draho a já do výfuku už nebudu dávat další prachy..

2 reakcí na tento příspěvek Výfuky homologace Honda

28.5.2013 v 21:07 | Nahoru | #37
Zdravím,mám VTX1800R rv2002.Taky jsem vymýšlel jak to všechno přestavím a předělám na éčka.Nakonec jsem zjistil od kamaráda,že to jde bez starostí na STK DEKRA,kde ti vytvoří protokol s vyjímkama včetně výfuku.Zaplatíš sice tři litry ale má navždy na STK klid.S protokolem zajdeš na evidenci mot.vozidel a za pade ti ty změny zapíší do techničáku. Jo a hlavně nic nevrtat do toho krásného světla,řeší se to ledkou pod ním.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda

29.5.2013 v 10:58 | Nahoru | #38
mikes2> Toho vrtání bych se nebál.Je tam totiž přesně vidět kde ta díra má být.Parabola je plastová a je to jen záslepka.

Výfuky homologace Honda

29.5.2013 v 20:23 | Nahoru | #39
Technik na té stk mě říkal, že jak udělám do toho US homologovaného světla díru,tak ho můžu vyhodit.Malé led světlo stojí dvě kila a napojil jsem ho na bílý drát ve světle.Ve finále mám to světýlko pod rolkou a není vidět.

(reakce na) Výfuky homologace Honda

30.5.2013 v 07:28 | Nahoru | #40
mikes2> Dík, to je určitě rozumnější volba než kupovat předražené homologované koncovky. Hned jsem se díval na stránky:
http://www.dekra-aut...hp?file=zkus-usa.php
Tam je cena 3900,- včetně DPH, takže popřemýšlím jestli si udělám homologaci sám nebo přes ně. Toto už je akceptovatelná cena..
mikes2> DÍK!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda

30.5.2013 v 07:31 | Nahoru | #41

tommicca píše: mikes2> Toho vrtání bych se nebál.Je tam totiž přesně vidět kde ta díra má být.Parabola je plastová a je to jen záslepka.


Nic tam nevrtej a vyměň celou parabolu za tu ze Š120, má už i tu parkovací žárovku a vyměněno to máš skoro bez práce za chvilku i s homologací.
I svítit by to mělo v pohodě, Š120 taky svítila ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda

30.5.2013 v 10:53 | Nahoru | #42
karel28> Já už jsem to vrtnul nasunul objímku a připojil.Na STK v pořádku.Technik se podíval jestli je tam parkovačka a že svítí.Nezdá se mi,že bych to světlo nějak znehodnotil.
Navíc sklo na světlometu pro motorku má jiné šrafování,než pro automobil.Tam by pak mohl znalý technik dělat problém.

Naposledy editováno 30.05.2013 10:59:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda

30.5.2013 v 12:13 | Nahoru | #43
tommicca> Když jsem byl na STK já, tak se prvně díval jestli mám na parabole éčka a pak hned na parkovačku, takže navrtání do světla které má jen DOT a bez éček by mi v ničem nepomohlo a ani do toho vrtat nechci kvůli nějakému aktivnímu blbovi který si to tam jednou za dva roky překontroluje. Navíc tento znalý technik jak píšeš...podle mě ten blb....nemá co kontrolovat nějaké šrafování
Když už jde podle předpisů, tak zkontroluje éčka na parabole, pak jestli tam teda musí být ta parkovačka tak ji taky zkontroluje jestli svítí a tím je přední světlo vyřešeno.

1 reakcí na tento příspěvek Výfuky homologace Honda

30.5.2013 v 14:04 | Nahoru | #44
Tak tady mám další problém a to jsem si myslel, že toto bude jednoduchý..
Výfuky jsou bohužel na laserové gravírování moc velké-nevejdou se do stroje, nemáte někdo kontakt na někoho kdo má větší stroj a ty čísla by tam vygravíroval?

Oprava, už jsem sehnal a domlouvám se. Snad to klapne. Fotky sem ale radši dávat nebudu a pošlu jen přes SZ těm co jsem slíbil.

Naposledy editováno 30.05.2013 18:25:03

(reakce na) Výfuky homologace Honda

30.5.2013 v 15:32 | Nahoru | #45
karel28> Ono asi nejvíc záleží na jakého hňupa u STK narazíš.Já měl štěstí na seriozního technika který viděl nablískanou mašinku a nechtěl dělat kvůli prkotinám problémy.

Výfuky homologace Honda

30.5.2013 v 17:51 | Nahoru | #46
Což o to, nablýskaná byla taky, ale to přešel jen pochvalou, že je to pěkná motorka a hned další věta byla, že se podíváme na éčka a jestli to má homologaci na zrcátkách a výfuku

1 reakcí na tento příspěvek Výfuky homologace Honda

8.6.2013 v 16:37 | Nahoru | #47
Chlapáci můžete mi někdo vysvětlit rozdíl mezi jednotlivýma modelama Vtx1800???Tuším F,C,R,N a případně další.

Případně mi hodit link nejlépe v Češtině.

Něco málo jsem už nastudoval ale jsem z toho trošku jelen.Uvažuju že bych si ještě letos jednu krásku pořídil :)

Nechci kvůli tomu zakládat nový téma tak to snad nebude vadit tady ;)

Díky moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda

12.7.2013 v 17:59 | Nahoru | #48
wiseman1> Ahoj, modelů VTX 1800 je, pokud vím, celkem 5 - liší se víceméně hlavně designem (a jak vyplývá z diskuze, občas i zapojením elektriky), motory by měly být všude stejný.

C = Classic; "krátké" blatníky, tachometr na řídítkách, na nádrži jen kontrolky, přední pneu 130
R = Retro; hluboké blatníky, širší řídítka, tachometr na nádrži, přední pneu 150
N = Neo Retro; hluboké "kulaté" blatníky trochu připomínající Valkyrii Rune, jinak stejné jako R
S - stejné jako R, ale má "drátěná" kola
F - stejné jako C, ale má digitální tachometr na nádrži a snížený profil pneu

Naposledy editováno 12.07.2013 18:52:10

Výfuky homologace Honda

12.7.2013 v 18:50 | Nahoru | #49
Ohledně homologací, STK a tak dále - homologaci pro provoz v ČR, potažmo v EU, musí mít skoro všechno (čili tzv. Éčka na tom musí být vyražená/vylisovaná). U motorek dovezených z USA se kontroluje přední osvětlení, zadní osvětlení, blinkry, odrazky, výfuky, přední plexi (pokud nějaké je), výrobní štítek, zpětná zrcátka, tachometr, počítadlo ujeté vzálenosti... snad jsem na nic nezapomněl.

Přední osvětlení - barva bílá, obrysovky dle zákona musí být
Zadní osvětlení - barva červená, obrysovky, brzdová světla
Blinkry - barva oranžová, přední nesmí být trvale svítící (Amíci tím nahrazují obrysovky, u nás to bohužel nelze)
Odrazky - zadní červené (povinné), boční oranžové (pokud vím, tak nepovinné)
Výfuky - musí mít vyraženu homologaci přímo na sobě
Přední plexi - musí mít určitou propustnost světla
Výrobní štítek - musí obsahovat předepsané údaje (US verze většinou nemají uvedený údaj o hladině hluku stojícího vozidla)
Tachometr - může být v mílích, ale musí mít uvedeny i údaje v km
Počítadlo ujeté vzdálenosti - musí být v km

Pokud motorka nemá výše uvedené díly homologované, lze je buď všechny vyměnit za homologované , nebo zapsat výjimky do TP, a to jedním ze dvou způsobů:

a) v rámci správního dovozového řízení - je to na dlouho, ale zadarmo; již uzavřené správní dovozové řízení lze znovu otevřít pokud je možné prokázat, že schválení technické způsobilosti proběhlo na základě neúplných skutečností (ale bohužel jen do 3 let od dovozu).

b) kontrolou na některé stanice Dekra, jak už tu zaznělo - lze jen na několika určených stanicích (Praha 4, Brno, České Budějovice, Březolupy, Rychnov nad Kněžnou), kde vám vystaví tzv. Technický protokol o kontrole náhradních dílů vozidla, cena je 3900,- Kč, lze využít i u moto dovezených před více jak třemi lety. V podstatě se jedná o to, že až doteď vaše motorka veškeré homologace splňovala, a proto v minulosti prošla STK, ale z nějakého důvodu jste museli všechny uvedené homologované díly vyměnit za originály a teď je chcete zlegalizovat pro provoz na silnicích EU . V tom případě ale na všech těchto dílech musí být vyraženy americké DOT normy (kromě zrcátek a tachometru, tam by to mělo projít i bez označení; u výfuků se ale vyražená DOT norma tvrdě vyžaduje a bez ní výjimku na výfuk nedostanete). Na základě kontroly DOT norem vám bude vystaven výše uvedený protokol, který bude obsahovat návrh na zapsání výjimek do TP z důvodu výměny náhradních dílů. Pozor: výjimku nelze udělit na chybějící obrysovky a trvale svítící blinkry, nicméně přední obrysovka se dá koupit i samostatně (homologovaná má na sobě E + číslo + A) - po namontování by měla svítit i samostatně, bez hlavního světla, ale do toho už se většinou nešťourá; pokud má motorka dvouvláknové žárovky v blinkrech, je úprava trvale svítících blinkrů jednoduchá; pokud jednovláknové, nevyhnete se složitějšímu zásahu do elektroinstalace. S protokolem (musí mít kulaté razítko "Dekra - pověřená zkušebna") zajdete na příslušný odbor dopravy, necháte výjimky zapsat do TP a můžete vyrazit na STK - na dílech, které jsou v TP zapsány jako výjimka, technik nemůže vyžadovat Éčko, může pouze vyzkoušet funkčnost (tzn. svítí, bliká, atd.).

Pokud se to někomu zdá jako vopruz, nechť se odstěhuje do Německa - tam se občas do TP zapisují i výjimky na padáky, neoriginální stupačky, kufry, atd.

Nechápu, proč si EU a USA navzájem neuznávají normy, je v tom pak akorát takovýhle bordel... vlastně jo, živí se na tom spousta lidí

Jo a rozhodně bych netvrdil, že se v těch číslech u Éček nikdo nevyzná - alespoň částečně se v tom orientuje každý trochu zdatnější technik na STK...

A na závěr - techniků, kteří pro známé přivřou oko a dají STK i motorce/autu s nehomologovanými díly, bude čím dál míň. Už se totiž několikrát stala dost nemilá věc a vždycky to bylo jak přes kopírák:
- takové vozidlo mělo nehodu (třeba i nezaviněnou)
- řidič se oháněl tím, že vozidlo na STK prošlo
- dotyčný technik, který STK vozidlu udělil, se oháněl tím, že v době kontroly mělo vozidlo všechny díly homologované
- Dekra zaplatila soudního znalce, který řekl, že šrouby jsou nepovolovaný x let a tím pádem ty díly nemohl nikdo měnit za homologované a zpět
- ve finále to odsere řidič i technik

Naposledy editováno 12.07.2013 19:05:48

(reakce na) Výfuky homologace Honda

12.7.2013 v 23:41 | Nahoru | #50
LiPa> díky moc

Výfuky homologace Honda

2.8.2013 v 21:40 | Nahoru | #51
karel28 - u nás jsme s kámošem dva,co vím že prošli homologací na DEKRA a jsem bez problémů .Jen jsem odpojil v parabole ty 2 drátky do předních bliken na pozičky(stejně jsem je pak zase zapojil ) a do paraboly natvrdo vyvrtal díru a vložil parkovačku,zapojenou od potkávacího vlákna H4 a víc jsem neřešil - všude DOT-parabola,blikače vpředu i vzadu,zadní světlo světlo a boční odrazky(dokonce v červené barvě ) a bez problémů vše zapsáno do vyjímek v TP.Zrovna tak ostatní věci - plexík,přepákování,zrcátka a dokonce i laďák YARDEN-TO VŠE BEZ "E" i "DOT" zapsáno v TP.Na výfuku není ani písmenko a v techničáku připsáno HLUČNOST NELZE ZMĚŘIT .DEKRA proběhla druhý rok po dovozu,když už jsem si ji jakžtakž domazlil a STK bez problému,s těma všema DODATKAMA a vyjímkama.Stálo to něco přes trojku,ale mám pokoj a o to mi šlo hlavně....

Výfuky homologace Honda

2.8.2013 v 21:47 | Nahoru | #52
Jo a ještě dodatek - ten protokol z DEKRY slouží zároveň jako protokol z STK včetně známky,takže na odboru dopravy mi jen vše zapsali do TP,zároveň s dalším termínem kontroly za dva roky .

Výfuky homologace Honda

7.8.2013 v 08:13 | Nahoru | #53
dolf > Tak to jsi měl buď velkou kliku na technika (nebo já smůlu? ), nebo se od té doby změnily předpisy (nevím, kdy si na Dekře byl) - výfuk bez vyražené normy mi do výjimek nedali ani omylem a STK jsem si po zápisu výjimek do TP taky musel nechat udělat...

1 reakcí na tento příspěvek Výfuky homologace Honda

13.8.2013 v 04:59 | Nahoru | #54
Zdravím, jenom jsem chtěl poznámku k těm rozvíceným bliknám. Byl jsem s VTX1800R na STK letos na začátku července. V blinkrech dvouvlákna jsem z důvodu předešlého upozornění zhasnul. Na STK-čku mi technik řekl že od letošního roku je povolené svícení blinkrů u dovozu z USA a tak jediná připomínka byla k červeným odrazkám na boku za brašnama. Půjčil mi šroubovák abych si to zase rozvítil a STK byla hotová.
Následně jsem tuhle informaci konzultoval v servisu Honda, kde mi to potvrdili, s tím že se to týká motorek až od nějakého roku, ale že na to na STK, pokud tedy asi nenarazíš na šťouru, pasujou ameriky už i staršího data dovozu a provozu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda

15.8.2013 v 19:22 | Nahoru | #55

Soucino píše: Zdravím, jenom jsem chtěl poznámku k těm rozvíceným bliknám. Byl jsem s VTX1800R na STK letos na začátku července. V blinkrech dvouvlákna jsem z důvodu předešlého upozornění zhasnul. Na STK-čku mi technik řekl že od letošního roku je povolené svícení blinkrů u dovozu z USA a tak jediná připomínka byla k červeným odrazkám na boku za brašnama. Půjčil mi šroubovák abych si to zase rozvítil a STK byla hotová.
Následně jsem tuhle informaci konzultoval v servisu Honda, kde mi to potvrdili, s tím že se to týká motorek až od nějakého roku, ale že na to na STK, pokud tedy asi nenarazíš na šťouru, pasujou ameriky už i staršího data dovozu a provozu.



Takže to berou jako obrysovky a v parabole být nemusí?

Výfuky homologace Honda

12.9.2013 v 14:42 | Nahoru | #56
Ahoj, já mám VTX 1800 F1 a ta se aspoň pokud vím taky do Evropy nedovážela. Mám tam výfuky VANCE & HINES sice v nich mám tlumící vložky, ale brblou pořád pěkně:)Sháněl jsem z jiné verze, ale taky jsem tam žádnou homologaci nenašel, jestli vůbec existuje u tohohle stroje. Radši bych tam taky dal nějaký s homologací, aspoň na technickou a do zahraničí, ale zatím jsem žádné nesehnal. Akorát s tím doděláním homologace na laďáky si nejsem jist jestli to projde, asi není každý znalec, ale přece jen pokud tam potkáš technika, kterej aspoň trošku rozumí motorkám, tak mu bude jasný, že na tomto laďáku asi homologace nemůžou být:)Teda jestli máš stejný jako já. Ale za vyzkoušení nic nedáš. Každopárně si myslím, že větší problém je světlo, blinkry atd. Přece jen laďáky má dnes skoro každej a hodně se to na technických přehlíží (pokud je technik normální)a taky je rozdíl, jestli dojedeš a máš v pořádku vše kromě výfuku nebo všechno špatně. Je ještě jedna varianta si nechat vyrobit laďáky na zakázku s homologací, ale to je prý tak 20 000kč a to je poměrně dost.
A teď k ostatním věcem:
Vzhledem k tomu, že jsem měl po koupi vůbec problém projít evidenčkou, tak jsem to pro klid začal taky řešit, tudíš jsem se pustil do vyměňování.
Přední parobolu bych ti doporučil z Hondy shadow spirit. Je sice drahá (kolem 2500kč), ale sedne tam hezky. Vykuchal jsem origo parabolu a použil rámeček. Jediné co musíš udělat, tak dovařit 2 úchyty, protože shadowka je má jinde. Myslím, že to bude vypadat líp, než když na parabole bude MADE IN CZECHOSLOVAKIA:)
Blinkry jsem taky odpojil ať nesvítí a namontoval jiný přepínač světel včetně parkovačky (právě po tomhle jdou hodně na technické).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda

23.12.2013 v 14:35 | Nahoru | #57
noronen> Na STK a posléze i v servise HONDA mi bylo zděleno, že opravdu svítící blinkry se berou jako obrysovky v parabole a tedy problém vyřešen.

(reakce na) Výfuky homologace Honda

3.1.2014 v 19:45 | Nahoru | #58
Soucino> Takže asi konečně někdo dostal rozum???

1 reakcí na tento příspěvek Výfuky homologace Honda

16.3.2014 v 01:46 | Nahoru | #59
Taky tam ted půjdu se sviticima blinkrama, tak uvidíme

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda

8.5.2014 v 22:46 | Nahoru | #60
ciman> Zdarec, taky jsem v té fázi. Koupená mašina, už 2 roky tady v provozu a ve středu při evidenčce a STK mě vyrazili, svítí přední blinkry a samý DOT, někdo tady píše o tom, že dnes již blinkry můžou svítit a má to ověřené, tak nechápu proč ten technik z toho STK měl tolik keců. Čeká mě spousta předělávek a dokupů "éček". Jinak "ciman", jak jsi dopadl ty? S těma blinkrama?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vysoké vnoběžné otáčky Honda VTX 1800 radekigi 1 6.4.2024 v 09:05 kokoška.
Při jízdě se vlní Honda VTX 1800 ferabill 18 5.4.2024 v 16:22 Obdélník
Výfuk Honda VTX 1800 Honda VTX 1800 1Bandit 4 23.11.2023 v 19:46 1Bandit
Kdo mi v Brne spravi nadrz Honda VTX 1800 Kritix 22 14.10.2023 v 12:16 PETARDAK
honda VTX 1800 zvažovaná koupě Honda VTX 1800 Longorn 2 5.9.2023 v 20:20 padr


TOPlist