Tak mi prosím zkušeně poradte.
1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
takže nešiřte bludy a motorce permanentně zasrané zepředu zezadu.
navíc je debilita začít tam dávat něco "lepšího" z ničeho nic. vím o hromadách motorek který si jezdily leta a tisíce kilometrů spokojeně na m2t a měsíc po opuštění "té sračky" šla mašina na generálku. jelikož když si v motoru spokojeně leží usazeniny který by tam ležely do skonání věků a nikdo by o nich nevěděl a ten "lepší" olej je najednou rozpustí a uvolní, je to jak hodit do motoru lopatku písku
- m2t nemaze vyborne, maze (pod)prumerne, jawu v dostatecnym pomeru umaze stejne jako kuchynskej olej nebo vyjetak, ale spatne se spaluje a huli to jak krava
- ten zaprasenej pist po 6k km mluvi sam za sebe, tu cihlovou svicku si nech pro naky blbce z hospody co ti to zerou pak chapu i ten plnej kotel kdyz to s pricpanym vejfukem jede na polovicni vykon
- a k usazeninam - jediny misto kde se nekdy usadi mazlava kejda je na spodku kliky - ta se najednou nerozpusti, a i kdyby ta situace teoreticky nastala a nahle se to vsechno rozpustilo tak to tyhle stary komoussky dvoutakty vyplivou vejfukem stejne tak jako kusy pistnich krouzku. Tyhle vycteny moudra platily u hodne starejch 4T motoru jezdenych dlouhodobe na neaditivovany oleje, protoze rozpusteny usazeniny jednak rychle znehodnoti olej, a v nekterych pripadech muzou ucpat filtr nebo mazaci kanalky.
takze jeste jednou - pokud chcete mit zahnojeny vyfuky a hulit jak avie, klidne pouzivejte m2t, jawu bez problemu umaze. Kvalitnejsim olejem to lze jen vylepsit
Dolin píše: No do motoru po generálce mi nedojde chytré dávat poměr 1:40......
Jinak aktivně provozuji 250/471 a leju do ní TSF a bez problému - poměr je tak 1:40 (+ - od oka,...).
Nicméně se v poslední době dost hovoří o Lavio http://www.eoleje.c...d-1litr.html [/quote]
NA doporučení kámoše z Jawamnie jsem začal používat tenhle olej a opravdu nekouří. Zajížděl jsem na něm motor na panelce teď jezdím poměr 1:33.
1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
M2T v API-TC jsem neviděl, pouze API-TB a dokonce API-TA. Ale M2T nijak nesleduji, tak je možné, že by byl i v API-TC. Moc tomu nevěřím. Nebo třeba pod tím názvem prodávají Mogul TS či něco podobného. A bylo by už opravdu na čase. Už před léty bylo pozdě.
Pokud je mi známo, M2T se vyrábí z vyjetých olejů - z aut, z průmyslových motorů apod. Toliko tedy k M2T...
Do třindy jsem lil nějaký minerální olej pro 2T od Shellu, litr toho oleje vyšel asi na 105 kč, no ale už je to taky pár let zpátky...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
a Alfa rozhodně nebude přebalený TSF
Poznámka:
Olej není určen pro použití jako mazací směs v palivu a není aditivován pro použití ve spalovacích motorech jako motorový olej.
http://www.mountfield.cz/olej-mogul-alfa-profi-1-l-1PHM1037.html
Němec píše: Itall> je to pár let, na benzínkách byly dva druhy m2t - api TB a api TC
a Alfa rozhodně nebude přebalený TSF
http://www.mountfield.cz/olej-mogul-alfa-profi-1-l-1PHM1037.html
Trvám na tom, že M2T v API-TC jsem neviděl, ale neznamená to, že není. Dnes je více výrobců tohoto zastaralého oleje, některý už není tmavohnědý, ale vypadá dokonce jako olej atd. Ani ten ovšem neměl API-TC.
Pokud jde o Mogul Alfa, patrně jsem to napsal nepřesně. Jedná se o polosynt. Mogul Alfa 2T. To je např. zde:
http://www.oleje-pem...lfa-2t-1l_34593.html
V Mountfieldu má být snad za 79,- Kč/L a z letáku jsem vyrozuměl, že je pro 2T motory, původní cena nějak kolem 160,- Kč.
Specifikace je, řekl bych, stejná, jako u nynějšího semisyntetického TSF. V Mountfieldu jsem nebyl, tak nemohu potvrdit.
Naposledy editováno 21.05.2013 15:47:44
1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
2Stroke: to uz by se snad z vyjetaku delat nemelo, mam dojem ze to par let zpatky paramo uz dementovalo. Ten Shell co myslis byl Shell SX - jeden z nejlepsich mineralu a vubec oleju do jaw - ale bohuzel ho prestali delat
co se týká toho jak vypadá píst z boku, jak jsem říkal, je evidentní že ještě ani kroužky nebyly zajetý, tzn pokud to neni sedlý, pochopitelně to netěsní na 100%
je zajimavý že kdo chce psa bit, hůlku si vždycky nande, tady se šíří bludy o tom jak katastrofálně m2t maže a jak se to na ně zadírá, v ideálním případě o každou jízdu přidřeným motoru a já nevim co, ale když tady dám fotku dokazující že opotřebení třením je tam minimální, v podstatě nulový a vlastně menší než by člověk čekal, najednou přichází útoky z druhé strany.... když to nejde dveřma, zkusím to oknem, hlavně aby za něco kritizovat šlo.
- nedostatečný mazání? je vidět že opotřebení je naprosto minimální. splněno.
- zasírání? jak jsem psal, zasraný karbonem jsem to měl jednou a to po generálce kdy jsem tam toho dával snad dvakrát tolik
- zkurvení motoru něčim "lepším"? vím o hodně motorkách kterém se to stalo, o žádné kterou by zkurvilo m2t. naopak jsem slyšel plno nesmyslů typu "já liju syntetiku. se syntetikou se mně stalo tohle a tohle. m2t je přece horší, to m2t je ale hajzl, s nim by to bylo přece ještě horší!"
a netuším proč bych to měl mít přicpaný nebo proč by to mělo jet na poloviční výkon, tvůj myšlenkové pochod by mě zajimal.
blbec budeš asi ty, pokud se ti neco nezdá, opět dokážu
1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
ty ses totalni demagog, pises kraviny ktery v zapeti popres.. me je uplne jedno jestli si na m2t smazis doma i vajicka..
samozřejmě že moderní dvoutakt by se na m2t zadřel už při startování ale v rámci jaw maže opravdu výborně
- neboli ten olej je sracka a nemaze dobre. Ano, na jawu to je vetsinou jeste dostatecny.
je zajimavý že kdo chce psa bit, hůlku si vždycky nande, tady se šíří bludy o tom jak katastrofálně m2t maže a jak se to na ně zadírá, v ideálním případě o každou jízdu přidřeným motoru a já nevim co, ale když tady dám fotku dokazující že opotřebení třením je tam minimální, v podstatě nulový a vlastně menší než by člověk čekal, najednou přichází útoky z druhé strany.... když to nejde dveřma, zkusím to oknem, hlavně aby za něco kritizovat šlo.
- spatnej olej se malokdy pozna pri beznym courani pro rohliky coz je 99% casu. Pozna se to v pruserovejch momentech jako je dlouhy popojizdeni v horku z zacpe, zavreni plynu na kopci apod.zkurvení motoru něčim "lepším"? vím o hodně motorkách kterém se to stalo, o žádné kterou by zkurvilo m2t. naopak jsem slyšel plno nesmyslů typu "já liju syntetiku. se syntetikou se mně stalo tohle a tohle. m2t je přece horší, to m2t je ale hajzl, s nim by to bylo přece ještě horší!"
jo, strejdy brachy kamos slysel ze to nekdy nekdo zadrel pulka lidi tyhle nesmysly porad papouskuje, a kdyz se jde k jadru veci zjisti se ze tam nakej chytrolin nalil 1:80 a pak se mu to na klice kouslo.a netuším proč bych to měl mít přicpaný nebo proč by to mělo jet na poloviční výkon, tvůj myšlenkové pochod by mě zajimal.
sezen si nejakou literaturu jak funguje dvoutaktni motor (resp. mozna i motory celkove) a dukladne si to procti. Pak zjistis ze podstatne vic sracek nez mas na pistu se usadi v kolenu a ve vejfuku. A pokud pridas jeste nejakou literaturu o ladeni dvoutaktnich motoru, zjistis ze dobre udelanej a dobre pruchodnej vejfuk je alfa i omega dvoutaktu pokud ma slusne jet.blbec budeš asi ty, pokud se ti neco nezdá, opět dokážu
internetovyho drsone si nech pro kamose z hodpody1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
xtas píše: Itall: novej TSF se hodne povedl (modrej). V M2T udelalo trochu zmatek Paramo, vyrabelo (a vyrabi) Trysk M2T (API TB) a driv delalo i Trysk Super M2T (API TC) ale ten byl dost malo k videni. No a do toho dalsi jako Cinol M2T apod - ale to uz je snad vsechno API TB pokud vim.
Starej TSF byl taky modrej...Ale je vidět, že nový semisyntetický je od pohledu jiný, má i nižší viskozitu.
Jo, s těmi M2T to tak bude. Obyčejný M2T je API-TB a pak přišel (už v 80. letech) M2T Super v API-TC, později přejmenovaný na Mogul TS. Ovšem já (i ty) tyto oleje rozlišujeme, narozdíl asi od někoho. Trysk M2T Super API-TC už nebyl hnědý, že prý i do vysoce namáhaných motorů. Jednou jsem ho zkusil, dokonce do sportovního dvoutaktu, v poměru 1:40. Smrdělo to hodně, tak jsem litr vyjel a už se k tomu nevracel. Minerální TSF jsem také zkoušel jednou, a smrděl rovněž. Od té doby používám do 2T semisyntetické oleje nebo i plně syntetické, když se naskytne za výhodnou cenu. Nový TSF ještě ne, bývá předražený.
1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
Ja se dostal k tomu co ty - slusna polosyntetika dneska vyjde snad o necelych 50 Kc/litr vic, to lavio stoji pomalu stejne jak M2T.. a bez oblaku smogu, zahnojenejch vyfuku, u dvoukomor je olejem zasranej i spolujezdec.. do krosky musim lejt kvalitni syntetiku 1:32 (nesmej se tam lejt sracky s kterejch vznika karbon bo by to zasralo priveru ) a z toho vejfuku bych mohl zrat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
edit: takže m2t super stále existuje, začnem jazdiť na to: http://maziva.heureka.sk/grand-x-m2t-super/
Naposledy editováno 23.05.2013 14:19:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
www.mountfield.sk/olej-dvojtakt-mogul-alfa-1l-1PHM1045.html
Lllukass píše: Němec> u nás na tú poznámku nejak pozabudli a naopak je tam info že je do benzínu vhodný a potom si vyber :D
www.mountfield.sk/olej-dvojtakt-mogul-alfa-1l-1PHM1045.html
Jedná se o různé oleje, mají Mogul Alfa 2T, Mogul Alfa 4T a další.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Uchycení sedla na Jawa ČZ typ 355 v... Jawa 175/356, Jawa 125/355 | JAW4Ř | 8 | 4.4.2024 v 08:49 Dolin |
Jawa 175 po nastartování hned chcíp... [1, 2, 3] Jawa 175/356 | Raptík | 63 | 24.2.2024 v 23:32 ondra1997 |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |
Jawa ČZ kope zpět Jawa 175/356, Jawa 125/355 | JAW4Ř | 0 | 31.1.2024 v 20:58 JAW4Ř |
Seřízení Vape Jawa Jawa 175/356, Jawa 125/355 Jawa ČZ Jawa ČZ | Jirk_K | 7 | 19.1.2024 v 19:49 Jirk_K |